HÍREK

HÍREK-INFORMÁCIÓK

OAGB 2010/01. futam – G1 Kart Center (2010.02.28)

Február és a tél utolsó hétvégéjén került megrendezésre a jubileumi, tízedik évébe lépő MNASZ – Országos Amatőr Gokart Bajnokság és a Hobby Cart Kupa szezonnyitó versenye Budapest leghosszabb fedett gokart pályáján, a G1 Kart Centerben. A vasárnapi OAGB futamon összesen négy kategóriában mérhették össze tudásukat a Versenyzők a bajnokság saját, 12 lóerős gépparkjával. Megemlítést érdemelnek a tavaly év végén beígért, gokartokra szerelt kamerák, amelyekkel immáron sokkal könnyebb lesz megítélni a kétes versenyszituációkat és a szabálytalan momentumokat. Ezen kívül érdemi szabályváltoztatás nem történt. A szabadedzések, a kvalifikációk és a 15 perces versenyek a korábbi évek alatt jól megszokott forma szerint zajlottak le, amelyek kategóriákra bontva a következőképpen alakultak:

1. kategória

A rajtrácson az első két helyet Gere Tamás és Szetei Gergely, a két korábbi bajnok foglalta el, mögöttük az első versenyére készülő Varga Botond és a fiatal tehetség, Lencsés Bálint rajtolhatott. A versenyen a Gere – Szetei duó hamar elhúzott üldözőitől, őrült tempót diktálva versenyeztek a pályán egészen az utolsó körig, amikor a technika ördöge idén először közbeszólt és elvette Gere Tamástól a győzelmet. A futam egyetlen előzését Lencsés Bálint mutatta be Varga Botond kárára, akik (és az egész mezőny) Gere kiesését követően előrébb jöttek egy-egy helyet és dobogós díjazottak lehettek. A tavalyi G1 győztes Szabó Károly ezúttal csak negyedik lett, akit végig árnyékként követett Kovács Zsolt Milán az ötödik pozícióban.

Szetei Gergely – 1. helyezett

Nagyon örültem Gere Tomi nevezésének, bár időmérő után ez az öröm egy kicsit csillapodott. J A második helyre kvalifikáltam magam, ami nem rossz, de a kedvezőtlen rajthely miatt kizárt volt a gyors rajtolás. Ez is történt. Sajnos, amíg Tomi egyenesen rajtolt a győzelem felé, addig nekem oldalazni kellett, hogy védjem a pozíciómat. Szerencsére sikerült így az volt a tervem, hogy megpróbáltam egyenletes, valamennyire gyors köröket futva gondtalanul beérni a második helyen, mert Gere Tomi képességeit és géphúzását tudva képtelenségnek tartottam, hogy utolérjem őt. Viszont teltek-múltak a körök és a különbség kettőnk között nemhogy nőtt, hanem még minimálisan csökkent is, amin én felbátorodtam és egy életem, egy halálom alapon meg akartam mutatni a világnak, hogy fel tudom venni a versenyt Magyarország egyik legjobb gokartosa ellen egy olyan pályán, ami nem a kedvencem. Talán hét-nyolc kör lehetett hátra, amikor sikerült teljesen utolérnem és Tomi rá volt kényszerülve a belső ívről belső ívre történő kanyarodásra. Vártam az alkalmat, ahol beszúrhattam volna, de esélyt sem adott, egészen az utolsó előtti körig, de akkor sem azért, mert rontott volna. Elszakadt a gokartjának az ékszíja és így kiállni kényszerült. Nagyon sajnálom az esetet, nem ilyen áron akartam nyerni. Normál esetben a második hellyel sokkal elégedettebb lettem volna. Gratulálok Bálintnak, aki ha így folytatja a fejlődést, hát abba inkább bele se mernék gondolni! Valamint az újonc fiúnak is az első versenyén elért kitűnő eredményéhez!

Lencsés Bálint – 2. helyezett

A verseny előtti időmérő utolsó körében sikerült megfutnom a legjobb időmet, amellyel 4. helyről rajtolhattam. A verseny elrajtolása után a Gere-Szetei páros elhúzott, én sajnos nem tudtam utánuk menni mivel Varga Botonddal csatáztam 3.helyért , míg mögöttem szintén páros viadalok alakultak ki. A versenytáv felénél a célegyenes ráfordítónál sikerült megelőznöm a 3 .helyen lévő Varga Botondot. Az előzés után kb. 4 másodperc előnyt tudtam szerezni, amit sokáig sikerült megtartanom. Azonban az utolsó pár körben a gumim kezdett elmelegedni, így az előnyöm a felére olvadt. A verseny befejezése előtti utolsó körökben (ahol előztem) egy leállt gokartot láttam és tudtam, hogy valamelyik résztvevő feladni kényszerült a versenyt. A kis előnyömet megtartva boldogan értem be 3. helyen a célba. Végig ebben a tudatban tettem meg a levezető körömet, majd a bokszutcába érve derült ki, hogy a kanyarban álló gokart Gere Tomié volt és így a 2. helyen sikerült végeznem. Ilyen a technikai sport, sajnálom Tomit, hogy gokartja nem bírt ki még 2 kört. A 3. hellyel is nagyon elégedett lettem volna, mert az lett volna a reális. Nagyon boldog vagyok, hogy dobogón végeztem életem második AGB futamán. Külön öröm, hogy ezt azon a pályán sikerült elérnem, ahol tanulni kezdtem a gokartozást. Külön köszönet Karl Gábor edzőmnek az eddigi munkájáért!

2. kategória

A 75 kilogramm felettiek mezőnyében Riba Krisztián volt az időmérő legjobbja, aki a gyenge gépe miatt csinos kis vonatot húzott maga után a verseny egész szakaszában. A győzelmet így se tudta elvenni a második helyezett Szántó Tamás a kiválóan védekező Ribától. Szántó végig nyomás alatt tartotta Kriszt, de utóbbi nem tette meg azt a szívességet, hogy hibázzon. A harmadik helyezett Szetei Gergely lett, akinek a szintén gyengébb képességű gokarttal kellett maga mögött tartania Benedek Viktort. Viktornak eközben gyakran hátra is kellett néznie, mert az újonc Pikó Gábor üldözte őt, néha kissé túlzott agresszivitással. Az élbolytól leszakadva a másik ötös vonat mozdonya Kovács Zsolt Milán volt, aki sikeresen megtartotta pozícióját és hatodikként ért célba üldözői nyomását visszaverve.

Riba Krisztián – 1. helyezett*

Egy szabadedzést mentem késői érkezésem után, bár nem is terveztem többet. Az időmérőn a 6-os géppel találtam egy jó kört és sikerült a 3 as kategória első helyéről indulni. A versenyen ezt a pozíciót sikerült megtartanom. Chucky haverom nem nagyon csipkedte magát, így nem volt túl nehéz J

A 2-es kategóriában az időmérőm már jobb volt, mert mind az 5 körömben tudtam jól menni és ott is sikerült a pole. A versenyen Szántó Tomi nyúzott végig, kb 2-3 köröm volt mikor Szeteivel harcolt és levegőhöz jutottam, amúgy végig támadóközelségben volt. Gratulálok neki! Jól jött és nagyon korrektül harcolt. Sajnos a tavalyi ellenfelem nem indult, pedig szerettem volna vele is harcolni. Valószínűleg a többi versenyen már nem fogok indulni, talán egy versenyre nevezek még. A bajnokság többi résztvevőjének nagyon sok sikert kívánok és nagy harcokban gazdag versenyeket!

Szántó Tamás – 2. helyezett

Mivel kb. 2 hónapja ültem utoljára gokartban, nehéz volt visszarázódni, de az edzések végére összeállt újra a pálya. Az időmérőn folyamatos javulással összeraktam egy számomra elég erős kört, mikor láttam a levezető körön a 32.5-ös időt, nem tudtam, hogy ezzel megvertem-e Ribát, mert csak arra emlékeztem, hogy ő is ilyen időt ment. De aztán mikor kiszálltam a gépből, ő jött oda elsőként és mondta, hogy hát ő lesz előrébb J A versenyre elég jó gépet húztam, azonban mögöttem Gergő is, és előttem Krisztián is gyengébb gépet kapott. Kb. 10 kör után láttam, hogyha nyíltan támadom Ribát, akkor csak pozícióvesztésbe futhatok bele olyan jól védekezik, Gergő pedig az első adandó alkalmat kihasználja a beszúrásra. Így én próbáltam azokat a helyzeteket kihasználni, amikor hátulról nem volt fenyegetés. Még az utolsó két körre tartogattam egy nagy rohamot, de esélytelen volt megfogni, kiválóan zárta az összes előzési pontot, ami persze nem volt sok ezen a pályán. Gratulálok a többi helyezettnek és Ribának a győzelemhez!

Szetei Gergely – 3. helyezett

Az időmérő előtt amatőr és idióta hibát vétettem. Rosszul tettem fel a lábamra a súlyt és az öt kör alatt végig azt vártam, hogy mikor fog sikeresen leesni. Emiatt a körökre és a jó eredményre koncentrálás teljesen el volt felejtve. Ezek után hatalmas csoda, hogy végül sikerült harmadiknak lennem, pedig a nemjóját, ha normális vagyok, és jól teszem fel a súlyt, akkor ebbe akár több is lehetett volna. A géphúzást ugyancsak elszúrtam, rácsaptam a mancsomat egy jól vezethető, de a mezőny talán leglassabb, vagy egyik leglassabb gépére. Számomra jó hír, hogy a pole-os Riba is ócskavasat húzott, de az már kevésbé, hogy mögöttem a Benedek Viktor rajtolt, aki aztán meg tudja keseríteni az ember életét, ha valaki előtte lassú géppel bénázik J A futam végig vonatozásból állt, Riba jól védekezett, Tomi okosan vezetett, mert amikor látta, hogy közel vagyok, akkor inkább védekezésbe ment át. Viktorról csak szuperlatívuszokban tudok beszélni, rendkívül korrekt volt. A harmadik hellyel összességében elégedett vagyok, és az is jó, hogy nem esett ki senki előttem.

3. kategória

Akárcsak a kettes kategóriában, a 85 kilogramm felettiek mezőnyében is Riba Krisztián végzett az időmérőn és a futamon is az élen, de itt már egy kicsit könnyebb volt az élete. A dobogósok közül nemcsak Riba indult két kategóriában, hanem a második Csáki Zoltán és a harmadik Topor Kálmán is. Míg Zoli viszonylag unalmas versenyt tudhatott maga mögött, addig Kálmánnak igencsak meggyűlt a baja gyenge gokartjának képességeivel és az emiatt vérszemet kapó ellenfeleivel is, aminek sajnos következménye is lett. Topor, és a végül ötödik helyen célba érő Deák Károly a pálya egyik legjellegzetesebb kanyarjában, a hosszú egyenes utáni S-kanyarban összeakadt, aminek következtében Karcsi a gumifalba állt. A futam után a Szervezők versenybalesetnek minősítették az esetet, így a befutási sorrend nem változott. Közéjük Németh Attila ékelődött be a negyedik helyen, míg Fehér Kálmán élete eddigi legjobb eredményét elérve hatodikként zárt.

Csáki Zoltán – 2. helyezett*

A négyes kategóriába elsőként indultam, sikerült is a mezőny mögé kvalifikálnom magam. A hármasba az volt a célom hogy 33 alá menjek, ez szerencsére sikerült is. A Kálmán (Topor), aki mögülem indult egy gyengébb gépet húzott, a Riba pedig ezen a pályán megfoghatatlan, ezért csak arra figyeltem, hogy a gépem ne pattogjon, és ne fáradjak el a négyesre, ahol a Pinkert Gyuri nem túl szerencsés géphúzásának köszönhetően eléggé összetömörült a mezőny. Ennek köszönhetően volt bőven esemény, amit a futam után ki is elemezgettünk. Kár, hogy pont a két legfontosabb belső kamera videója nem volt meg.

Topor Kálmán – 3. helyezett*

Először is az idei év egyik legnagyobb változása számomra, hogy a 4-es kategória mellett a 3-as kategóriában is neveztem az OAGB sorozatban. Elnézve a nevezési listát, hamar rádöbbentem, hogy komoly fába vágtam a fejszémet, mivel rengeteg kiváló versenyző nevezett az első versenyre, ami remélem, hogy ez az év további versenyein is hasonlóképpen lesz, mivel a legjobbak ellen igazán megtisztelő versenyezni és természetesen a kihívás is nagyobb. Sorrendben először a négyes kategóriában kezdődött számomra az idei első időmérő, ahol másodiknak indulhattam Csáki Zoli után. A 3-as gépet kaptuk, aminek igen érzékeny volt a kormánya, de szerencsére sikerült összehoznom egy jó kört, amivel sokáig első helyen álltam a kategóriában, amikor is jött Vörös Imi, aki egy szenzációs körrel és több, mint egy tizeddel átvette a vezetést. Következett a 3-as kategória, ahol Riba Krisz természetesen egy űridővel vezetett, de megpróbáltam a lehető legtöbbet kihozni a 6-os gépből, ami a 3-ashoz képest teljesen másképp működött – konkrétan tolta az elejét és főleg a jobb kanyarokat elég nehéz volt vele bevenni. Sikerült a második időt megfutnom, ami egész bíztató volt, viszont rögtön utánam jött Csáki Zoli, akinek Kriszhez hasonlóan szintén sikerült bemennie 33 alá, így végül a harmadik helyet sikerült megszereznem egy hajszállal Deák Karcsi előtt. Összességében örültem a helyezéseknek, mivel ennyire előre korántsem vártam magam.

A verseny a 3-as kategóriával kezdődött számomra, ahol a nem túl acélos 10-es gépet húztam, szóval tisztában voltam vele, hogy Zolit nem fogom veszélyeztetni a versenyen, viszont a pozíció megtartása annál keményebb feladat lesz. A rajt aránylag simán zajlott, az első 8-10 körben sikerül tartanom Zoliék tempóját és még egy kis előnyre is szert tettem, azonban a verseny közepe fele Deák Karcsi egyre inkább megközelített, majd utol is ért. Itt következett a verseny talán legvitatottabb helyzete, mikor is Karcsi a célegyenes utáni egyenesben utolért, majd a dupla gyors jobbos kanyar utáni szűk balos visszafordítóban úgy gondolta, hogy megpróbálja betenni a gépet. Én annyit érzékeltem az egészből, hogy miután megkezdtem a bal kanyart, a bal oldalamról hátulról egy nagyobb lökést éreztem, majd miután visszanéztem láttam, hogy Karcsi gépe beszorult a gumifalba. Mint később kiderült, ezt ő egy kicsit másképp élte meg, mert szerinte már benn volt mellettem, én pedig ráhúztam a gépet. Sajnos, mint kiderült a kamerája nem működött, így Attysék (Németh Attila – szervező) csak az én kamerám felvételét tudták megnézni, amiből nem sok látszott. Végül az a döntés született, hogy egyrészt abban a kanyarban szinte lehetetlen előzni és felesleges is ezt megkockáztatni, illetve akik az üvegfalnál álltak és látták az esetet egységesen állították, hogy Karcsi közel sem volt előzési pozícióban, így megtarthattam a helyezésem. Megjegyzem Karcsi talán egy kicsit elkapkodta a dolgot, mivel gyorsabb volt és lett volna még 10-15 köre, hogy a pálya tisztább részein megelőzzön, amire minden esélye megvolt. A verseny további részében már nem történt semmi említésre méltó, így első 3-as kategóriás versenyemen sikerült a 3. helyet megszereznem, aminek nagyon örülök.

4. kategória

A legnehezebbek versenyében Vörös Imre rajt-cél győzelemmel diadalmaskodott, mögötte Topor Kálmán még tartotta a lépést, de a harmadik helyről induló Pinkert Gyurinak esélye sem volt Vörösékkel felvenni a verseny, a hetes gép hátrányos tulajdonságai miatt. Pinkert hősiesen próbálta fogni a mezőnyt, de a futam felénél Pribilinszky Zoltánnak sikerült megelőzni őt és így Gyuri lecsúszott a dobogóról. Sajnos a G1 Kart Center egyik legaljasabb tulajdonsága, hogy ha sokáig autózik a mezőny egy kupacban, akkor szinte biztosra vehető, hogy történni fog legalább egy karambol. Ez a „törvény” a IV. kategóriát is elérte. A verseny háromnegyedénél a pálya középső, egyik legszűkebb részében a Versenyzők összetorlódtak, aminek Nyuka Gábor és Bérdi Tamás voltak a leginkább szenvedő alanyai. Míg előbbi pozíciókat esett vissza, utóbbi sajnos néhány horzsolást is összeszedett az ütközés során. A verseny után szerencsére mindent tisztáztak egymással a csattanásban részvevő felek, szerencsére ellenségeskedésnek nyoma sem volt.

Topor Kálmán – 2. helyezett

A 4-es kategóriában már kevésbé volt eseménydús számomra a verseny. A rajtnál simán eljöttünk, Imi remek tempóban futotta végig a versenyt, így esélyem sem volt őt megközelíteni, nagyjából 3-4 másodpercre mögötte köröztem és végül így is futottunk be. Fontos megjegyeznem, hogy szerencsém is volt, mivel Pinkert Gyuri kihúzta a 3. helyről a hétvége talán leglassabb gépét, a 7-est, így nem tudott veszélyes lenni rám nézve, ellenkező esetben nagyobb bajban lettem volna, mivel Gyuri kiváló pilóta. Összességében a 3. és 2. hely minden várakozásomat felül múlta, remélem a többi versenyen is hasonlóképp hely tudok majd állni.

A Versenyzők egy kisebb (nézőpont kérdése – A szerk.) szünet után március 21.-én fogják folytatni a küzdelmet, melynek helyszíne várhatóan hétfőn derül majd ki.

Szerző: Szete

Fotó: Vernyik Imre

* A csillaggal jelölt Versenyzők két kategóriájuk történéseit mesélik el egy interjúban.