Április első napján, „Bolondok“ napján rendezték meg az OAGB 2. fuamát a Mogyoródi Hungarokart pályán ahol olykor megtréfált minket az időjárás. Szeles és borult idő volt, de szerencsére az eső nem akart gokartozni így a felhők mögül nézte végig a vasárnapi napot. Nézzük mi is történt a versenyeken.
I.-es Kategória
Az időmérő edzésen a jobb pozíció megszerzésében nagy szerepet játszott az időjárás is. Aki viszont nem panaszkodhat az Báldi Gergő, aki megszerezte élete első pole pozícióját. Mögüle Szetei Gergely rajtolhatott, míg a 3. helyre Garamvölgyi Niki kvalifikálta magát, megismételve az Eurocenterben elért eredményét. Gyuris Gábornak sikerült megcsípnie a 4. helyet, őt követte Dudás Bence az 5. helyen. A rajt zökkenőmentesre sikerült, Báldi megtartotta az első helyét Szetével szemben. Pár kanyar múlva már 2-3 gokartnyi előnyük volt Niki előtt. Alig telt el 2 perc a futamból, Dudás Bence a célegyenes ráfordítónál megelőzte Gyuris Gábort és feljött a negyedik helyre. Gábor egy percre sem nyugodhatott meg hiszen mögött a mezőny másik női pilótája hasította az aszfaltot, Bencze Tündi. Bence előzése után 2 perccel Tündi is feltudott jönni egy helyet, kihasználva Gyuris apró hibáját. A Báldi-Szetei-Garamvölgyi hármas elszakadt az élen 1-1 gokartnyi távolságban követték egymást, tőlük leszakadva 1 másodperccel jött Bence a 4. helyen. Nagyjából 10 perc telt el amikor a 3. helyen gokartozó Nikinek már védekeznie is kellett mivel Bence utolérte őt és ahogyan azt ilyenkor szokás, folyamatos nyomás alatt tartotta. A sorrend nem változott, Dudásnak nem sikerült előznie, így maradt a negyedik helyen. Báldi Gergő megnyerte a futamot, Szetei Geri és Niki előtt. Az 5. helyen Bencze Tündi végzett, a 6. Gyuris Gábor, a 7. Ádám Tamás és a 8. Pece Norbert lett. A versenyben futott leggyorsabb kört Báldi Gergő futotta 36,556-al, így mesterhármassal zárta ezt a hétvégét.
Nyilatkozatok:
1. helyezett – Báldi Gergő
„Időmérőn valami csoda folytán a 4. körömben sikerült egy pole-os időt menni, nagyon nem számítottam erre, amikor a többiek bent mondták, hogy hol állok, akkor sem hittem el, csak amikor már felálltunk a rajtrácsra. A startnál inkább a biztosra mentem, ugyanis közel volt nagyon az első kanyar, így egy biztonsági rajttal elfordultam elsőként. Innentől 20 perc kemény védekezés következett, folyamatosan fogni kellett az íveket, ugyanis mögöttem Szete nagyon gyors volt. Végig nagyon korrekt volt, lassúságom ellenére sem ért hozzám. A futam felénél volt egy nagyon szoros eset, amikor mellém ért kigyorsításon, olyan szűken mentem, amennyire lehet, annyit láttam-hallottam, hogy picit összeértünk, de sikerült megtartani az első helyet, és behozni a célba a 4-es gépet. Gratulálok a többieknek, nagyon jó futam volt. Nagyon örülök ennek az eredménynek, igazából csak másnap reggel tudtam feldolgozni, de tisztában vagyok vele, hogy a következő futamokon a dobogó lesz a maximum, ami bennem van. Természetesen én a legjobbamat fogom nyújtani, aztán meglátjuk, hogy mi lesz.”
2. helyezett – Szetei Gergely
„A 3.-4. helyre saccoltam magam, ebből aztán végül 2. hely lett, ami jó és szerencsés eredmény, tekintve a 2, 3, 4, versenyzők közötti különbségeket. Versenyre egy masszívan balra nem forduló, fékhiányos és kigyorsításokban nem túl acélos gépet húztam ki, de persze bíztam benne, hogy tudok előzni. Nem jött össze. Bár Gergő néha hibázott, de képtelen voltam ezeket kihasználni, nem volt meg a tempó. Mindegy, a második hely is jó, végülis vezetem a bajnokságot. Gratulálok Gergőnek a futamgyőzelemhez!”
3. helyezett – Garamvölgyi Niki
“Az utolsó szabadedzésem ideje volt az első, ami bizakodásra adott okot, hogy esetleg ismét a dobogó közelébe kerülhetek. Az időmérő ismét nem sokon múlt, hogy előrébb végezhessek, de mögöttem is szorosra sikeredett. A versenyen nem sok esélyem volt előrébb lépni, mert minden kigyorsításnál hátrányba kerültem, így ismételten a védekezés maradt feladatomnak. Gratulálok a többieknek is!”
II.-es Kategória
A kettes kategória időmérő edzését Szetei Gergely nyerte meg kicsivel több, mint 2 tized előnyel Boldizs Bence elött. A harmadik helyre Riba Krisztián, míg a negyedik pozícióba Dergez Berci kvalifikálta magát. A rajtnál Szetei nagyon jól jött el, Boldizs viszont kicsit beragadt, így eltudott menni mellette Riba és Dergez is rögtön az első illetve második kanyarban. A mezőny végén is történt előzés, Rózsa Gyuri jött fel 1 helyet a rajtnál. A 2. körben Riba utol érte Szeteit és folyamatos támadást inditott ellene, próbálta hibára kényszeríteni több-kevesebb sikerrel. A középmezőnyben Reich Balázs csatázott Vincze Andrással. Molnár Tibinek pár körébe tellet mire Gyurit újra visszaelőzte, így az előtte haladó Propszt Rolandot támadhatta. Rózsa nem hagyta annyiban a helyzetet és pár kör elteltével megelőzte Tibit végleg. A futamból 6 perc telt el amikor Roland megelőzte Vincze Andrást és Rózsa követni tudta ezzel András 2 helyet veszített amivel vissza csúszott a 9. helyre. Az előzések sorozata ezzel nem ért még véget hiszen Tibi is javított egy helyet pozicióján így feljött a 9. helyre, András pedig visszacsúszott a 10. helyre. A verseny közepénél Molnár Tibi egy sikertelen előzés után a falban kötött ki, így az utolsó helyen zárta a futamot. Szetei végig védekezve megtartotta első helyét és megnyerte a futamot, Riba Krisztián lett a második míg Dergez Berci lett a harmadik. Boldizs Bence (4), Vitanov Tamás (5), Propszt Roland (6), Vincze András (7), Reich Balázs (8), Rózsa György (9) és Molnár Tibi (10). A „B” döntőt Katona Kristóf Győző nyerte meg, Józsa Péter és Pece Norbert elött. A verseny leggyorsabb köre Dergez Berci nevéhez köthető 36,666-os idővel.
Nyilatkozatok:
1. helyezett – Szetei Gergely
„Úgy látszik, ez nem a jó gépek napja volt, legalábbis számomra. Időmérő jól sikerült, az élről várhattam a startot valószínűleg a géppark leggyengébb gokartjával, így tevékeny védekező-játék vette kezdetét. 20 percen át tartó vonatozás után sikerült bekaszálni az első helyet, aminek örülök. Bár igazából nem is a győzelem az, ami örömmel tölt el, hanem a tudat, hogy egy olyan géppel tudtam tartani a Ribáékat, amellyel az összes többi kategóriában pozíció(ka)t buktak. Persze első helyről könnyebb védekezni, mint középről.”
2. helyezett – Riba Krisztián
Hamarosan…
3. helyezett – Dergez Bertalan
Hamarosan…
III.-as Kategória
A hármas kategória időmérő edzését majdnem 4 tized előnyel Lencsés Bálint nyerte, mellőle Csáki Zoli rajtolhatott a 2. helyről, míg a harmadik helyet Riba Krisztián szerezte meg. Janecskó Adrián és Bakonyi Ákos jöhettek a 4. és 5. helyről. A rajt probléma mentes volt, nem történt előzés. Az első pár kör után Lencsés és Csáki elszakadtak a 3. helyen haladó Ribátol akit Janecskó folyamatosan támadott így nem tudott lépést tartani Zoli és Bálint tempójával. Védekeznie azonban Ribának nem sikerült sokáig, mivel a rajt után 5 perccel Adrián megtudta előzni. Krisztiánnak továbbra is védekeznie kellet így eltudott tőlle lépni Janecskó. A verseny további részében Riba végig keményen védekezett Ákossal szemben. Közel fél távnál némi pofozkodás után az utolsó helyen haladó Dudás Bence megelőzte Nyuka Gabit. Pár körrel késöbb Balogh Dávid a 7. helyen lecsuszott a célegyenes végén az ívről és koccolta a gumifalat, így Topor és Dudás is eltudott mellettük menni. Alig 3 percel a futam vége elött az élen haladó Lencsés utol érte a középmezőny versenyzőit és elkezdte a lekörözésüket. A sorrend a futam végéig nem változott és Bálint megnyerte idei első versenyét, Csáki Zoli a harmadik lett, míg Janecskó Adrián a dobogó legalsó fokára állhatott fel. Riba Krisztián (4), Bakonyi Ákos (5), Vitanos Tamás (6), Topor Kálmán (7), Dudás Bence (8), Balogh Dávid (9), Nyuka Gábor (10). A „B” döntőt Dergez Berci nyerte meg Vincze András és Magyari Beck Szabolcs előtt. Dömtör Patrik végül 14. lett, Koncz Dávid 15. és Kiss Ádám 16. helyen zárta a Hungarokarti hétvégét. A versenyben a leggyorsabb kört Csáki Zoli futotta 36,357-es idővel.
Nyilatkozatok:
1. helyezett – Lencsés Bálint
„3-as kategóriába tavaly 2. helyen végeztem az összetettben. Az utolsó 2 versenyen ahol elindultam (ebben a kategóriában), megnyertem. Azon a véleményen voltam, hogy itt az ideje a triplázásnak!. Minden verseny előtt matekolok egy picit, ami a kanyarvételeket illeti. Gondolom nem árulok el nagy titkot: A hungarokart belső része kiszámíthatatlanul csúszik. Vasárnap hajnal 1 kor még azon dolgoztam, hogy hogyan lehetne nagyobb tapadást kihozni a körülményekből. Szóval kellett volna egy Newey féle fújt diffúzor!….Szabadedzések alatt nagyon úgy látszott, hogy nagyon versenyképes tudok lenni az új „fegyverrel”, amit nem mindig vetettem be. Többen kérdezték tőlem a nap folyamán, hogy mi a trükk, hol vannak a tizedek a pályába. Ez is csak az „újításnak” köszönhető. Az időmérő= 19re lapot húzni! Hozzá kell tenni, hogy hatalmas szerencsém is volt, mert sütött a nap, amikor körözgettem, így ez mínusz tizedeket jelentett. Már a 2. körömmel megvolt a pole( 36,8). De ezt a következő körömben javítani tudtam: 36,5. Magam sem hittem a szememnek.(Dávid, több ilyet ne:D). Jó érzés volt felállni a rajtrácsra a hatos géppel, hogy hátrafordultam és 8 bajnokot láttam. Tehát?! Egy bolondok napja….8 bajnokkal és egy tehetséges Dáviddal a nyakamon. Szép kis vasárnap délután. Verseny első pár körében elszakadtam Chuckytól, aztán rám esett 9-10 kör után. Belső részen nem nagyon volt tapadása, így meg tudtam lógni! Többiek mögöttünk jöttek leszakadva. Adrián megelőzte Ribát, aki jól védekezett. Nem bírtam ki, hogy ne menjek bele+ bár lemaradva tőlem, de jött a 9es gép is Chucky kapitánnyal a fedélzeten! Szóval elkezdtem lekörözni! 4. helyen álló Ribát köröztem le(na ilyet se minden nap írok:D), amikor leintették a versenyt! Jó verseny volt, nekem tetszett, különösen a „T fejlesztésnek” köszönhetően! Külön bocsi a regényért, és köszi annak, aki végigolvasta! GRATULA mindenkinek, aki ezen a futamon részt vett!”
2. helyezett – Csáki Zoltán
„3-as kategóriába az időmérőn második lettem, mert Bálint jókor ment egy igen jó kört és majdnem 4 tizedet adott, ami be kell látni szép teljesítmény. Mögülem Riba és Adrián következet 1-1 tizeddel lemaradva. Verseny elején lemaradtak az üldözők (gondolom egymással voltak elfoglalva), próbáltam erőlködés nélkül követni Bálintot. A futam harmada körül, amikor a gépem bemelegedett, 2-3 tizeddel jobb köröket is mentem, mint Bálint, sikerült megközelíteni, de az erőltetéstől a belső részeken egyre kevesebb lett a tapadás, így ő könnyen meg tudott lógni! Többiek mögöttünk eléggé leszakadtak ezért meg jobban visszavettem a tempóból, mert be kellett látnom, hogy nincs reális esélyem a győzelemre. Lekörözésekbe nem akartam belemenni, mert láttam, hogy elég nagy csaták alakultak ki, és Bálint már pár emberen átverekedte magát. Gondoltam, hogy gurulok pár laza kört és a végén megpróbálok dobni még egy gyorsat, bár nem jár érte semmi, de annyira nem rossz érzés az idei második best lap a nevem mellett. Örülök, hogy ennyi jó pilótát sikerült magam mögé utasítani.”
3. helyezett – Janecskó Adrián
„Egy hirtelen jött ötlet volt, hogy elinduljak ezen a futamon. Az időmérő edzésen a 4. rajthelyet szereztem meg, úgy, hogy az első köröm volt a leggyorsabb. Az ég beborult, amikor mentem, ami a kinti részen nem volt ideális, aztán bent csúszóssá váltak a gumik. A 3. helytől szoros volt a csata, Bálintot és Zolit azonban nem lehetett itt megfogni. A versenyen aztán Riba Krisztián egy lassabb géppel vonatoztatta a mezőnyt, akit egy váratlan húzással sikerült megelőznöm, amire ő maga sem számított. Még a verseny előtt beszéltük is, hogy ezen a pályán nem lehet előzni. Büszke vagyok erre a manőverre, mert Krisztiánt a legnehezebben megelőzhető versenyzőnek tartom, eddig még soha nem sikerült elmenni mellette összeérés nélkül, így ennek jobban örülök, mintha nyertem volna! Bálintnak gratulálok a győzelméhez, ritkán látni, hogy egy versenyző ilyen kiemelkedően teljesít egy pályán. Ez a legmagasabb szint egy versenyző és pálya kapcsolatában, Bálint maga is elmondta, hogy itt ment a legtöbbet. Hihetetlen tapadást talált a trükkösen csúszós felületen. Gratulálok neki a győzelméhez!
Többen is kérdezték, hogy több futamon is indulok-e, ezt még én magam sem tudom. Most azért jöttem, mert nagyon szeretem ezt a Hungarokartot. A következőre biztos nem jövök egyéb elfoglaltság miatt.”
IV.-es Kategória
Az első rajtkockát Nyuka Gabinak sikerült megszereznie, mögüle az idén egyre jobb formát mutató Pribilinszky Zoli indult. A harmadik helyről Víg Attila várhatta a rajtjelet. Topor a 4., míg Csáki csak az 5. helyről indult. A rajt zökkenő mentesen történt, nem volt előzés. Rögtön az első kör végén, mivel Tölgyesi Ádám megelőzte Streli Róbertet, ezzel feljött a 9. helyre. Ennél fontosabb előzés volt Víg Attiláé aki Zoltánt megelőzve feljött rögtön az elején a 2. helyre, így elkezdhette üldözni az élen haladó Nyukát. A futam 3. perce körül Vörös Imi megelőzte Dergez Bercit amivel a 6. helyre jött fel. pár perc múlva Berci visszajött a 6. helyre. Eközben Attila utolérte Nyukát az élen és elkezdte folyamatosan támadni. A futam vége elött Berci még 1 poziciót feljött Csáki Zolit megelőzve. A futamon egyetlen egy előzés történt még, Németh Attila előzte meg Vörös Imit pont a leintéskor így pár centivel de Attilát inteték le elöbb. Nyuka Gábor megtudta tartani első helyét és így ő nyert a Hungarokartban Víg Attila előtt. Pribilinszky Zoli végig védekezve a futamot megtartotta harmadik helyét. Topor Kálmán (4), Dergez Berci (5), Csáki Zoli (6), Németh Attila (7), Vörös Imre (8), Tölgyesi Ádám (9), Streli Róbert (10). Ebben a kategóriában sem volt „B” döntő. A versenyben a leggyorsabb kört Víg Attila futotta 36,762-vel. A második leggyorsabb a pályán Nyuka Gabi volt aki már 7 tizeddel kikapot Attilátol. A következő futamon nem árt odafigyelni rá.
Nyilatkozatok:
1. helyezett – Nyuka Gábor
„A négyes kategória időmérője nagyon jól sikerült, amivel mentünk már korábban összebarátkoztam a szabadedzésen. Negyediknek időmérőztem és szerencsémre egy kicsit kisütött a nap, ráadásul kicsit kockáztatva, de összetudtam rakni egy nagyon jó kört, így tudtam futni egy pole időt. A versenyre a 4-es gépet húztam, ami nagyon jól ment az elején, de hamar elüvegesedtek az első gumik és ezért borítékolható volt, hogy Atis utol fog érni. Keményen támadott, de nem hibáztam és nem tudott megelőzni, sikerült a győzelem, e öröm, bódottá J”
2. helyezett – Víg Attila
„Az időmérőn elért eredményemmel majdnem teljesen elégedett vagyok, szabadedzés nélkül sikerült a 2. időt megfutnom, Nyuka Gabi mögé érkezve, megelőzve az “öreg rókáknak” számító, Csáki Zoli és Topor Kálmi barátaimat. Igaz, Ők hamarabb időmérőztek, hidegebb gépekkel és gumikkal. Priblinszky Zoli az utolsó körét nagyon összerakta, így beékelődött Gaba és közém a rajtrácsra. A 3. pozícióból várhattam így a rajtot, de egy jó gépet sikerült húznom a versenyre, így nem aggódtam nagyon. Rajtnál is sikerült megtartanom ezt a helyemet, amikor is Priblinszky Zoli az első kör végén lecsúszott az ideális ívről egy pillanatra, én szűkebben tudtam fordulni, így fej-fej mellett mentünk a célegyenesben, de a gépem jól húzott és talán Zoli is vissza vett egy pillanatra, látva hogy gyorsabb vagyok, így be engedett maga elé, abszolút korrektül. Nyuka Gabinak néhány másodperces előnyt kovácsolt, amit 6-7perc alatt ledolgoztam, így sikerült utolérnem. Mint utólag megbeszéltük, neki elfogytak a gumik, nem volt olyan tapadása, mint nekem. Innentől jó néhány körös kergetőzés kezdődött, de Gaba is ismeri a pályát, gokartot sem múlthéten látott először, így tökéletesen védte az íveket. Sajnos kb.10-15* sikerült is lekoccolnom amiért most is elnézést kérek, de nekem még vissza kell szoknom a bowdenes fékhez, mivel az elmúlt közel 3 évben, szinte csak olajos fékes Hubival gokartoztam. Szóval Gaba nagyon kiszélesítette a gépét ,nem találtam fogást rajta, így nem is erőltettem tovább, belenyugodtam a 2. helyezésbe, úgy gondoltam inkább megpróbálom a legjobb kört megfutni a versenyen, ami sikerült is, több mint 7 tized másodperccel gyorsabbat, a versenyt megnyerő Gabánál. Gratulálok Neki is és Pribli Zolinak is a 3. helyért! Remélem lesz valamikor folytatása ennek a Hungarokartos futamnak, mert szerintem igen nagy kihívás ezen a változatos talajon versenyezni…”
3. helyezett – Pribilinszky Zoltán
„Azt éreztem, hogy fekszik a pálya, de az időmérőimmel mindig baj van. De most az utolsó köröm olyan lett, amivel másodiknak tudtam indulni a versenyen. Géphúzásnál, mint később kiderült, nem voltam szerencsés. A start után éreztem, hogy ezen a napon a védekezésre kell nagyobb hangsúlyt fektetnem. Ennek ellenére a második kör elején Attila szűkebben tudott fordulni, és elment. Innentől kezdve megkettőzött erővel védekeztem, mert nagyon kellettek a harmadik helyért járó pontok. Egy örökkévalóságnak tűnt mire megláttam a kockás zászlót. Sajnálom, hogy nem küzdhettem az első helyért, de azt hiszem kihoztam a helyzetből a legtöbbet.”
Ezzel véget is ért a vasárnapi nap a Hungarokartban. Következő verseny Április 29.-én lesz megtartva a Hungaroringen amely pálya pont ezen a hétvégén az otthon az Országos Bajnokság első futamának.
Írta: Rátkai Jani