HÍREK

HÍREK-INFORMÁCIÓK

HCK 10. futam – Csömör rev.

Október 6-án, 10. állomásához érkezett a Hobby Cart Kupa mezőnye, ahol ismét a csömöri Kart Farm aszfaltját vehették birtokukba, ezúttal fordított irányba. A pálya vonalvezetése, és annak kiváló minősége magában hordozza az izgalmas csaták lehetőségeit, melyben egyáltalán nem szenvedtünk hiányt, a szombati, kissé hűvös, de alapvetően kellemesen napos időben. Egy-egy merészebb, bátrabb manőver bizony súrolta a szabályosság határait, sőt, némelyik sajnos át is lépte azokat, így a versenyzőkön kívül a versenybíróság sem unatkozott, és egyik-másik kategóriában előfordulhat, hogy utólag visszasorolnak majd versenyzőket. Ami azonban ennél is fontosabb, hogy a lányok kategóriájában bajnokavatás történt, de nem szeretnék a bevezetőben mindent lelőni, ezért inkább vegyük sorra a kategóriák eseményeit.

Light kategória

A legkönnyebbek időmérőjén Vincze Balázs bizonyult a leggyorsabbnak, 81 ezreddel megelőzve Halász Pétert és 91-el Fühl Zoltánt. A 10 fős rajtrács további sorrendje az alábbiak szerint alakult: Naményi Gergely (4), Balázs Gergő (5), Lutz Barnabás (6), Lázók Alex (7), Zsigri Márton (8), Horváth Norbert (9) és Lázók György (10).

A rajtot Zsigri Márton kapta el remekül és egy pillanatra ugyan sikerült Lázók Alex elé kerülnie, de az első kanyarkombinációkat követően Alex visszavette pozícióját. A verseny elején Vincze Balázs tudott némi előnyre szert tenni, mivel a mögötte érkező Halász Péter Fühl Zoltánnal csatázott a dobogó második fokáért. Az első komolyabb változás a verseny feléhez közeledve történt, amikor Vincze Balázs előnye körről körre kezdett elfogyni, olyannyira, hogy a 6. perc elején már kénytelen volt védekező íveken autózni és figyelmét a mögötte érkező Halász-Fühl párosra összpontosítani. Ennél viszont sokkal izgalmasabb és keményebb „pofozkodást” láthattunk picivel hátrébb, ahol Zsigri Marci próbálta maga mögé utasítani az előtte haladó Lázók Alexet. A verseny feléhez érkezve, az élen továbbra is a védekező szerepbe kényszerülő Vincze Balázs haladt, őt nagyon szorosan, Halász Péter és Fühl Zoltán követték. A 4. helyen az első hármastól biztonságos távolságban autózó Naményi Gergely haladt, az 5. helyen pedig a szintén senkitől sem zavartatott Balázs Gergő terelgette gokartját, akit egy kicsit lemaradva Lutz Barnabás követett. Izgalmas csatát láthattunk a 7. helyért, ahol Zsigri Marci támadta minden körben Lázók Alexet, de kettejük csatájának köszönhetően Horváth Norbert is felzárkózott rájuk. Előzés végül a 8. perc elején történt, ahol is Lázók Alex értett félre egy, a mögötte érkező Zsigri Marcinak szánt sportbírói jelzést és félrehúzódva elengedte a mögötte érkező Zsigri-Horváth párost. A verseny háromnegyedénél az első helyért zajló párharc kezdett kiélesedni, hiszen az első hármashoz csatlakozott Naményi Gergely is. Végül Halász Péter szánta el magát egy előzésre, amikor Vincze Balázs a hátsó, jobbos visszafordítóban egy pillanatra védtelenül hagyta a belső ívet, amin Péter azonnal be is bújt és átvette a vezetést.

A verseny hátralevő részében a Vincze-Fühl-Naményi csata került a figyelem középpontjában, de a versenyzők helyezkedéseiből érezhető volt, hogy egyikük sem akar egy meggondolatlan manőver miatt pozíciókat veszíteni, mely bizony komolyan megbosszulhatja magát a bajnokság hajrájában. A versenyben tehát, egészen a leintésig helycsere nem történt, de a fent említett hármas csatának köszönhetően egy pillanatig sem unatkozhattunk. A kockás zászlót végül Halász Péter láthatta meg elsőként, majd a második és harmadik helyen Vincze Balázs illetve Fühl Zoltán érkeztek meg. A befutó további sorrendje: Naményi Gergely (4), Balázs Gergő (5), Lutz Barnabás (6), Zsigri Márton (7), Horváth Norbert (8), Lázók Alex (9) és Lázók György (10). A versenyben futott leggyorsabb kör Fühl Zoltán neve mellé került, melyet a 7-es gokarttal futott meg és ideje 23,802 lett. A szezon végére a bajnoki címért folytatott csata kezd kiéleződni: Ponteldobással az élen továbbra is Balázs Gergő áll, azonban a Csömörön aratott győzelmével, Halász Péter feljött a 2. helyre, lemaradása 18 pont, míg a 3. helyen álló Fühl Zoltáné 21.

Dobogósok, nyilatkozatok:

1. helyezett – Halász Péter

“Ahhoz képest, hogy ezt a pályát nem szeretem, délelőtt egész jól mentem. Az időmérőn megfutottam az aznapi legjobbamat, így a második helyről vághattam neki a versenynek. A verseny elején Zolival leszakadtunk Balázstól, de lassan ledolgoztuk a hátrányt, öt körrel a vége előtt pedig sikerült megelőzzem. Gratulálok Mindenkinek!”

2. helyezett – Vincze Balázs

3. helyezett – Fühl Zoltán

 

 

 

Lány kategória

A lányoknál idén az eddigi legszorosabb időmérőnek lehettünk szemtanúi, melyet mi sem mutat jobban, mint az, hogy az első és az utolsó között kevesebb, mint 4 tized volt a különbség.  A szorosra sikeredett időmérő végén Gaál Zsófia zsebelhette be a pole pozíciót, míg mellőle, a második helyről a remek időmérőt futó György Anett várhatta a verseny rajtját. A második sorból Bencze Tünde és Fazekas Kitti, az 5. helyről Sotus Ágnes, a 6.-ról Csáki Tímea, a 7.-ről pedig Ungi Anette vághattak neki a versenytáv teljesítésének.

A rajtot követően az első kanyarban Sotus Ágnes sikeresen előzte meg Fazekas Kittit és jött fel a 4. helyre. Ági a kör végére még egy előzést mutatott be, amikor a célegyenes utáni jobbosban bement Bencze Tünde mellé és megszerezte ezzel az átmeneti 3. helyet. Ezt Tünde természetesen nem hagyta annyiban és azonnal megkezdte Sotus Ágnes üldözését. A 3. körben, a benti, balos visszafordítóban Ági a védekező ívet választotta, de megcsúszott a kanyarban, így ő is és a külső íven érkező Tünde is picit lesodródtak az ívről, amit a mögöttük érkező Fazekas Kitti tudott önmaga javára fordítani. A jobbos visszafordító előtt, hárman, egymás mellett haladva kezdték meg a kanyarodást, aminek a legnagyobb vesztese Bencze Tünde lett, hiszen mindkét versenyzőtársával összeért a gokartja, megcsúszott, majd a mögötte érkező Csáki Tímea már nem tudta elkerülni az ütközést és ezzel kiforgatta Tündét. Az eseménydúsra sikeredett első köröket követően, a sorrend az alábbiak szerint alakult: Az élen magabiztos előnnyel Gaál Zsófia haladt, a második helyen György Anett, míg tőle egy picit lemaradva Sotus Ágnes, Fazekas Kitti, Ungi Anette és Csáki Tímea érkeztek, a 7. helyen pedig a kicsúszás után, a pályára visszatérő Bencze Tünde. A harmadik perc feléhez közeledve Csáki Tímea előzött egyet, a hátsó, jobbos visszafordító kigyorsításán sikerült bebújnia Ungi Anette mellé és megelőznie őt. Mindössze 1 kört kellett várni a következő akcióig, amikor is Sotus Ági hatalmas elánnal bújt be György Anett mellé és így mindketten lesodródtak az ívről. Ági az előzést követően visszaengedte Anettet, így helycsere nélkül folytatták a csatázást. Néhány körrel később Ági hibázott a hátsó visszafordító kanyarban, amit a mögötte érkező Fazekas Kitti azonnal kihasznált és mellé ért. Ágnes természetesen nem hagyta ennyiben és Kitti mellett, a külső íven haladva, a célegyenes utáni jobbos kanyar kezdetén nagyon rövid féktávot próbált venni, amitől lesodródott az ívről és az első kanyarkombinációkat követően 2 helyet veszítve, már csak 5.-ként tudott elfordulni a benti, balos visszafordító kanyarban. Az előbb említett kanyarban, Ungi Anette próbált meg bebújni Ágnes mellé, de sikertelenül, viszont ezt a próbálkozást a közben rájuk felzárkózó Bencze Tünde használta ki remekül és előzte meg Anettet, majd jött fel Ágnes mögé. Az egyenes szakaszon sikerült Ágit is megelőznie, aki egy újabb rövid féktávval próbált válaszolni, ezzel azonban mindketten lesodródtak az ívről, kedvező helyzetbe juttatva a mögöttük érkező Ungi Anettet. Anette a kanyarkombinációkon bement Sotus Ágnes mellé, azonban a jobbos visszafordítóban már nem volt elég helye, így összeértek Ágival, Ági gokartja megcsúszott, és az ütközést már nem tudta elkerülni, amitől Sotus Ágnes kiforgott a pálya füves részére, visszaesve ezzel az utolsó helyre. A kedélyek a következő körökben sem csillapodtak, így a versenyzőkön kívül a nézők sem unatkoztak. A 6. perc feléhez érkezve Bencze Tünde ugrotta át Csáki Tímeát és jött fel a 4. helyre, hogy elkezdje befogni a 3. helyen haladó Fazekas Kittit. Az elkövetkező körök kettejük csatározásáról szóltak, azonban az első előzés nem Tünde nevéhez köthető, hanem a mögötte érkező Csáki Tímea nevéhez, aki az egyenes szakaszra rávezető kanyarból lényegesen jobban tudott kigyorsítani, majd az egyenes végére már Tünde előtt fordult el a jobbos kanyarban. Tímea azonnal megkezdte Fazekas Kitti mögött a helyezkedést, de pár körrel később, nyitva hagyta a belső ívet, amin Bencze Tünde azonnal bement és visszaelőzte Tímeát. Egy körrel később Tünde bebújt Kitti mellé a célegyenes utáni jobbos kanyarban, de az azt követő kanyarkombinációkban Kittinek nem maradt elég helye, így mindketten kisodródtak és nekiütköztek a gumifalnak. A mögöttük érkező Csáki Tímea sem tudta elkerülni az ütközést, azonban az előtte zajló eseményekre reagálva, lassabban érkezett meg, így hamar kiszabadult a „szorult helyzetből”. Ungi Anette „nevető negyedikként” feljött a dobogó 3. fokára.

A falból elsőként Bencze Tünde tudott kiszabadulni, majd Fazekas Kitti is visszatért a pályára. Az esetet követően csillapodtak a kedélyek, így újabb helycsere már nem történt. Az utolsó körökre ugyan Ungi Anette felzárkózott a második helyezett György Anettre, de nem sikerült fogást találnia rajta. A futamot végül magabiztos előnnyel nyerte Gaál Zsófia, mellyel immáron matematikailag is megnyerte a lányok bajnokságát. A második helyen, a versenyen végig remekül védekező György Anett érkezett meg, míg a dobogó harmadik fokára az utolsó helyről induló Ungi Anette állhatott fel. Fazekas Kitti és Bencze Tünde közt történt események eredményeként, Tündét utólag Kitti mögé sorolták, így a hivatalos sorrend: Csáki Tímea (4), Fazekas Kitti (5), Bencze Tünde (6) és Sotus Ágnes (7). A verseny leggyorsabb körét Bencze Tünde futotta meg a 9-es gokarttal, ideje 23,864 lett. Gaál Zsófia a ponteldobásokat követően 53 pontos előnnyel rendelkezik a második helyezett Ungi Anettel szemben, mellyel hivatalosan is a 2012-es Hobby Cart Kupa leány kategóriájának a bajnokává vált, melyhez ezúton is gratulálunk! A második helytől lefele viszont még minden nyitott, így a hátramaradó 2 futamon egész biztos, hogy kiélezett, izgalmas és reményeink szerint korrekt csatákat láthatunk majd.

Dobogósok, nyilatkozatok:

1. helyezett – Gaál Zsófia

2. helyezett – György Anett

“Már nagyon vártam ezt a versenyt,hiszen a Kart Farm a kedvenc pályáim közé tartozik. Az időmérőn a második pozíciót szereztem meg ,ami az eddigi a legjobb rajthelyem volt. A rajtot követően sikerült megtartanom a második helyet ,de a többiek végig szorosan a nyomomban voltak. Nem volt könnyű megtartani a pozíciómat viszont a végén mégis sikerült másodikként befutnom.

Gratulálok a többieknek is !smile:)”

3. helyezett – Ungi Anette

 

 

I-es kategória

Balázs Gergő, a kategória éllovasa bizonyult a leggyorsabbnak az időmérő edzésen, tovább gyarapítva ezzel idei pole pozícióinak a számát. A rajtkocka második és harmadik helyére Fühl Zoltán és Vincze Balázs állhattak fel, előbbi 12, utóbbi 32 ezreddel bizonyult lassabbnak a legjobb időhöz képest. A rajtrács további sorrendje: Naményi Gergely (4), Miklósi Tibor (5), Raffay Kristóf (6), Zsigri Márton (7), Véghelyi Ádám (8), Bozzai Dávid (9), Nagy Milán (10). A kategória „B” döntőjének a rajtsorrendje: Csordás Csaba (11), Krémer Márk (12) és Kovács Tamás (13).

Zsigri Marci a light kategóriához hasonlóan, az I-es kategóriában is remekül kapta el a rajtot és ezúttal sikerült is megőriznie a megszerzett pozíciót, mellyel a 6. helyen találta magát, közvetlen Miklósi Tibor mögött. Az elkövetkező pár körben a 2. helyen haladó Fühl Zoltán nézelődött Balázs Gergő mellett, míg picivel hátrébb Véghelyi Ádám csatázott Raffay Kristóffal, illetve Nagy Milán, Bozzai Dáviddal. A mezőny pár kör múlva két részre bomlott, legelöl Balázs Gergő haladt és vezette fel az őt üldöző bolyt, Zsigri Marciig bezárólag, majd a második csapat tőlük egy picit leszakadva, Raffay Kristóf felvezetésével érkezett. Az első előzésre nem kellett sokat várni, a második perc kezdetén, Miklósi Tibor remek lendülettel kapta el a hosszú egyenesre ráfordító kanyart és tudott bebújni Naményi Gergely mellé, majd a célegyenest követő kanyarkombinációkban már negyedikként tudott elfordulni. Véghelyi Ádám a harmadik perc kezdetén minden bizonnyal annyira az előtte haladó Raffay Kristófra figyelt, hogy nem vette figyelembe az őt árnyékként követő Bozzai Dávidot, aki Miklósi Tibor előzését másolva „lépett át” Ádámon és jött fel a 8. helyre. Az előzést követően Ádám szemmel láthatóan lendületet veszített, de az átmeneti „üzemzavar” csak néhány körig tartott. A hatodik perc kezdetén, az élen továbbra is Balázs Gergő haladt és a mögötte érkező Fühl Zoltán egy igen komoly előzést kísérelt meg ellene, a belső, balos visszafordító kanyarban, de Gergő szűken bent tudta tartani a külső íven a gokartját és a csömöri pálya vonalvezetéséből adódóan, a következő kanyarban már nyertes helyzetben volt és megvédte vezető pozícióját. A sikertelen előzésből Vincze Balázs próbált meg előnyt kovácsolni és ugyan a célegyenest követő kanyarkombinációkban bement Fühl Zoltán mellé, az előzést végül nem tudta befejezni. A nyolcadik perc felénél Bozzai Dávid volt az, aki a már szokásosnak mondható helyen mutatott be egy újabb előzést és ugrott Raffay Kristóf elé. Az előzés következtében nyitva maradt kapun, a Dávidot szorosan követő Véghelyi Ádám is bebújt és ő is elment Kristóf mellett. Nem kellett sokat várni a következő helycseréig, ugyanis pár körrel később, a belső visszafordítóban Fühl Zoltán egy pillanatra védtelenül hagyta a belső ívet, melyet Vincze Balázs azonnal kihasznált és sikeresen előzte meg Zolit, megszerezve ezzel az átmeneti dobogó második fokát. Zoli azonnal megpróbált válaszolni az előzésre, viszont ehelyett majdnem újabb pozíciót bukott, amikor Miklósi Tibor bement mellé. Tibor támadását azonban sikerült védenie, olyannyira, hogy Tibor egy hely javítás helyett, egy helyet rontott, mivel az első kanyarkombinációkat követően, Naményi Gergelynek sikerült őt megelőznie. A 10. perc végén Fühl Zoltán a hosszú egyenesre ráfordító kanyarban a külső ívet választva, lényegesen jobb kigyorsítással Vincze Balázs mellé került, azonban Balázs nem vette őt észre és az ideális íven haladva, a fűre szorította versenyzőtársát.

A verseny hátralevő részében úgy tűnt, hogy már nem lesz helycsere – szoros csatákban azonban nem volt hiány, ezek közül is kiemelkedett a Vincze-Fühl, Naményi-Miklósi illetve a Bozzai-Véghelyi párharc. Előzés az utóbbi kettőből született: elsőként Miklósi Tibor, az utolsó kör kezdetén tudott bemenni Naményi Gergely mellé és megelőzni őt az első jobb-bal-jobb kombinációban. Szintén az utolsó körben előzött Véghelyi Ádám is, aki ugyanúgy előzte meg Dávidot, ahogy Dávid korábban tette azt vele szemben. Mindezek fényében tehát, az első helyen Balázs Gergőt intették le, a dobogó második illetve harmadik fokára pedig Vincze Balázs és Fühl Zoltán állhattak fel. Őket a következő sorrend szerint követték versenyzőtársaik: Miklósi Tibor (4), Naményi Gergely (5), Zsigri Márton (6), Véghelyi Ádám (7), Bozzai Dávid (8), Raffay Kristóf (9) és Nagy Milán (10). A kategória „B” döntőjének az éléről Csordás Csaba indulhatott, akit Krémer Márk és Kovács Tamás követtek. A verseny Csordás Csaba és Krémer Márk harcáról szólt, melyből utóbbi jött ki győztesként és nyerte meg a kategória „B” döntőjét, tehát a befutó: Krémer Márk (11), Csordás Csaba (12) és Kovács Tamás (13). A versenyben futott leggyorsabb kört Fühl Zoltán szerezte meg a 9-es gokarttal, ideje 23,835 lett. A bajnokságot továbbra is Balázs Gergő vezeti, ponteldobással egy kényelmesnek mondható, 26 pontos előnnyel rendelkezik a második helyezett Fühl Zoltánnal szemben, így ha számára kedvezően alakulnak a dolgok a következő futamon, akkor már bajnokként távozhat a G1 Kart Centerből.

Dobogósok, nyilatkozatok:

1. helyezett – Balázs Gergő

2. helyezett – Vincze Balázs

3. helyezett – Fühl Zoltán

 

 

 

 

 

 

II-es kategória

A legszorosabb időmérőt a 75 kg-osok futották meg, ahol is Balogh Hungit István volt a leggyorsabb és kaparintotta meg a pole pozíciót, míg mellőle, 29 ezredes lemaradással Miklósi Tibor várhatta a rajtjelzést. A 3. és 4. helyen a bajnoki cím két nagy esélyese, Porcs-Makkay Ákos és Molnár György, 54 illetve 79 ezredes lemaradással foglalták el helyüket a rajtrácson. A további sorrend: Katona Kristóf Győző (5), Halustyik Ferenc junior (6), Csizmadia Tamás (7), Klenovszki András (8), Molnár Tibor (9) és Vincze András (10). A „B” döntőbe szorultak: Bubnó Márk (11), Zsigri Márton (12), Fehér Tamás (13), Gaál Zsófia (14) és Tóth Csaba (15).

A rajtnál Porcs-Makkay Ákos volt az, aki a leggyorsabban reagált a kockás zászló felcsapására, megelőzve ezzel a 2. helyről induló Miklósi Tibort, majd az előzés által védtelenül hagyott belső íven Molnár György is bement, hogy üldözőbe vehesse bajnoki riválisát. A verseny első körei arról szóltak, hogy mindenki próbált az előtte autózón fogást találni, melynek meg is lett az eredménye a második perc végéhez közeledve: Elsőként Porcs-Makkay Ákos bújt be Balogh István mellé a gyors, egyenes szakaszon és vette át tőle a vezetést, majd picivel hátrébb ugyanezt az előzést mutatta be Csizmadia Tamás, Halustyik Ferenc ellen, megszerezve ezzel a 6. helyet. A következő előzési kísérlet Vincze András nevéhez kötődik, aki a hosszú egyenesre ráfordító jobbos kanyarban bújt be Molnár Tibor mellé, de a kigyorsításon már nem volt meg az előzéshez szükséges plusz sebesség, egy körrel később azonban ugyanitt, ugyanezzel a manőverrel már sikerült megelőznie Tibort, mellyel feljött a 9. helyre. Még mielőtt azonban ez az előzés megtörtént, egy picivel előttük, Klenovszki András előzte meg Halustyik Ferencet, és jött fel a 7. helyre. A kedélyek csak néhány kör erejéig csillapodtak, majd a 4. perchez közeledve Klenovszki András megkezdte Katona Kristóf támadását, aki egyelőre állta a sarat. Ugyanakkor, ahogy az a csatáknál lenni szokott, körről körre szépen maguk mögé gyűjtötték a mögöttük érkezőket, ezzel egy igazán érdekes és izgalmas csatát idézve elő. Klenovszki Andris azonban nem várta meg, míg az őt üldözők teljesen felzárkóznak és 1 körrel első előzési kísérletét követően, annyival nagyobb tempóval tudott megérkezni az egyenes szakaszra, hogy külső íven körbeautózta Kristófot. Kristóf a következő körökben a mögötte érkező Halustyik-Vincze duó maga mögött tartására koncentrált. Az ötödik perc elején, Halustyik Ferenc megpróbált a célegyenes utáni jobbosban beférni Katona Kristóf mellé, de mivel nem volt meg a rendelkezésre álló hely, ezért kénytelen volt visszasorolni, ezzel azonban még inkább magára húzta a mögötte érkező Vincze Andrást. A következő néhány kör hármójuk, vagyis inkább négyük csatájáról szólt, hiszen Molnár Tibor is felzárkózott, de előtte még pár pillanatig Miklósi Tibor ragadta magához a „reflektorfényt”, amikor az 5. perc felénél, egy műszaki hiba miatt kiállni kényszerült a 4. helyről. Előzés végül a 7. percben történt, amikor Halustyik Ferenc védtelenül hagyta a benti, balos visszafordító kanyar belső ívét, melyen Vincze András azonnal bement, és megkezdte Katona Kristóf támadását. Ennyi akció után álljunk meg egy pillanatra és vegyük át, hogy pontosan ki és hol állt a pályán: az élen Porcs-Makkay Ákos, senkitől sem zavartatva autózta saját tempóját, míg a második helyen Balogh István, folyamatosan védekező szerepbe kényszerült az őt ostromló Molnár Györggyel szemben, akit pedig Csizmadia Tamás követett árnyékként. Az első négyest egy picit leszakadva követte Klenovszki András, majd jött a Katona Kristóf által felvezetett „vonat”, Vincze András, Halustyik Ferenc és Molnár Tibor közreműködésével. A következő előzésre ezúttal sem kellett sokat várni: a 8. perc végéhez közeledve, Vincze András, a hátsó visszafordító kanyarban tudott bemenni Katona Kristóf mellé, felugorva ezzel a 6. helyre. Kristóf az előzésnél résen volt, ezért rögtön, ahogy András elhaladt mellette, már beljebb húzódott, hogy védje a pozícióját, elkerülve ezzel azt, hogy Halustyik Ferenc is elmenjen mellette. Vincze Andris az előzést követően ugyan körről körre zárkózott fel az előtte haladókra, de a leintésig nem sikerült lőtávolságon belülre kerülnie. Az akció dúsra sikeredett „első félidőt” követően némi nyugalom szállt a versenypályára. A 11. perc elején, Molnár Gyuri nagy íven fordult rá a hátsó, jobbos visszafordítóra, azonban a mellette, külső íven érkező Csizmadia Tamást nem vette észre így egy picit leterelte a pálya porosabb ívére, melyből a Tamás mögött érkező Klenovszki Andris jött ki a legjobban, hiszen sikerült megelőznie Tamást.

A leintés pillanatáig újabb helycsere már nem történt, de a 2. helyért zajló csata kétségtelenül izgalmas véget ért: Molnár Gyurinak sikerült bebújnia István mellé, és a célvonalon szinte egymás mellett haladtak át, megkoronázva ezzel az amúgy sem unalmas versenyt. Ennek megfelelően, tehát, a kockás zászlót elsőként Porcs-Makkay Ákos láthatta meg, a verseny ezüst-, illetve bronz”érmese” pedig Balogh Hungit István és Molnár György lett. Őket a többi versenyző az alábbi sorrend szerint követték: Klenovszki András (4), Csizmadia Tamás (5), Vincze András (6), Katona Kristóf Győző (7), Halustyik Ferenc junior (8), Molnár Tibor (9), majd a versenyt önhibáján kívül feladni kényszerülő Miklósi Tibor (10). A kategória „B” döntőjén az első két helyet megszerző Bubnó Márk és Zsigri Márton már nem indultak, ennek megfelelően egy 3 fős megmérettetést láthattunk. A „B” döntő, ellentétben az „A” döntővel, már nem tartogatott újabb nagy csatákat illetve előzéseket, így a versenyzők egy nagyon fegyelmezett versenyzést bemutatva, a rajtsorrendnek megfelelően haladtak át a célvonalon. Ennek megfelelően, a döntőt Fehér Tamás (11) nyerte, Gaál Zsófia (12) és Tóth Csaba (13) előtt. A kategória leggyorsabb körét Klenovszki András futotta meg a 2-es géppel, ideje 23,955 lett. A bajnokságot továbbra is Molnár György vezeti, ponteldobással 159 pontot tudhat a neve mellett. A második helyezett Porcs-Makkay Ákos lemaradása 11 pont, így még abszolút nyitott csata zajlik a II-es kategória bajnoki címéért.

Dobogósok, nyilatkozatok:

1. helyezett – Porcs-Makkay Ákos

2. helyezett – Balogh Hungit István

3. helyezett – Molnár György

 

 

 

 

 

 

III-as kategória

A III-as kategóriában egy kisebb technikai malőr némi kavarodást okozott a rajtrácson. Nem csoda tehát, hogy Dévényi Zoltán több, mint 4 tizeddel előzte meg a második helyezett Porcs-Makkay Ákost, megszerezve ezzel a kategória pole pozícióját, a második sorból pedig Kocsi Viktor és Molnár György indulhattak. A további sorrend: Lázók János (5), Balogh Hungit István (6), Kocsi Zsolt (7), Kis László (8), Vincze András (9), Ittzés Zsigmond (10). A „B” döntő résztvevői az alábbi sorrend szerint állhattak fel a rajtrácsra: Fényes Tibor (11), Nagy Koppány (12) és Klenovszki András (13).

A problémamentes rajtot Vincze András kapta el a legjobban, aki az első kanyarban 1 helyet javított rajtpozícióján. Hasonlóan jól sikerült Balogh Istvánnak is a rajtja, mivel azonban ő külső ívről indult, ezért az első kanyarokat követően, végül egy helyet veszített Kocsi Zsolttal szemben. Az első körben folyamatosan, minden versenyző támadta az előtte haladót, de az első komolyabb akcióra a 2. körben került sor: Porcs-Makkay Ákos próbált bemenni Dévényi Zoltán mellé, hogy átvegye tőle a vezetést, de ehelyett a külső íven érkező, lényegesen jobban kigyorsító Kocsi Viktornak sikerült Ákos mellé érnie, azonban Ákosnak sikerült lereagálni az előzési kísérletet és megőriznie a 2. helyét. A versenyben szinte minden körre jutott valami kisebb-nagyobb akció, a 3. körben például Lázók János volt az, aki bement Molnár György mellé és megelőzte őt, majd az így keletkező résen Kocsi Zsolt is bebújt. Zsolt megpróbálta befejezni az előzését egy rövid féktávval, melynek eredményeként meglökte Molnár Gyurit, aki eltalálta a külső íven érkező Lázók Jánost. Lázók János ennek „köszönhetően” a mezőny végére esett vissza, míg Molnár Gyuri 1 helyet veszített Zsolttal szemben, Vincze András pedig egy helyet javítva, megelőzte Balogh Istvánt, aki az előtte keresztbecsúszó versenyzőket próbálta elkerülni. Ugyanebben a körben, Ittzés Zsigmondtól is láthattunk egy előzést, amikor a hátsó visszafordító kanyarban bújt be Kis László mellé és jött fel a 8. helyre. A következő körökben folyamatos csaták zajlottak, de az első, helycserével járó előzés Balogh István neve mellé került, aki a harmadik perc elején a célegyenes utáni jobbosban bement Vincze András mellé, majd a kanyarkombinációkat követően – Andris minden igyekezete ellenére – sikerült maga mögé utasítania versenyzőtársát. Egy körrel később egy újabb előzésnek lehettünk szemtanúi, melyet Kocsi Viktor mutatott be, amikor a pálya belső visszafordítójában körbeautózta a védekező ívre húzódó Porcs-Makkay Ákost megszerezve ezzel a 2. helyet, és kezdhette meg Dévényi Zoltán üldözését. Ugyanebben a kanyarban és ugyanebben a körben, egy picivel hátrébb Vincze András volt az, aki a belső ívet választva, sikeresen előzte vissza Balogh Istvánt, majd a kör végén Molnár György tudta átugrani az előtte autózó Kocsi Zsoltot. Az 5. perc elején Kocsi Viktor már előzési közelségbe került Dévényi Zoltán mögött, olyannyira, hogy a hosszú egyenesben, kívülről körbeautózta Zolit, átvéve ezzel a vezetést a versenyben. Mindeközben a mezőny hátsó felében Ittzés Zsigmond, a célegyenes utáni jobbosban sikeresen előzte meg Balogh Istvánt. Egy körrel később újabb előzést láthattunk Ittzés Zsigmondtól, amikor a hátsó visszafordítóban Vincze András nem védte le a belső ívet és ezt versenyzőtársa remekül kihasználva, megelőzte őt, majd azzal a lendülettel Balogh István is elment András mellett. A nagy csatáknak köszönhetően Lázók János hamar felzárkózott a mezőnyre és az 5. perc végén már komoly veszélyt kezdett jelenteni a 9. helyen haladó Kis Lászlóra. Mindössze néhány körre volt szüksége Balogh Istvánnak ahhoz, hogy visszaelőzze Ittzés Zsigmondod, mely manőverre a célegyenesre ráfordító kanyarban került sort. A 7. percben aztán megérkezett a válasz: az első kanyarkombinációkat követően, Ittzés Zsigmond beszúrt Balogh István mellé, amitől majdnem mindketten kiforogtak. Az affért Vincze András sikeresen kerülte el és előzte meg mindkettejüket, majd Kis László illetve Lázók János tudtak elmenni Zsigmond mellett. Minden bizonnyal a következő kanyarban nem számított hátulról érkező támadásra Balogh István, és ezért hagyhatta nyitva a kaput, azaz a belső ívet, melyen a mögötte nagy lendülettel megérkező Kis László azonnal be is ment és ideiglenesen átvette a 7. helyet. Ezalatt természetesen az élen is voltak bőven események, hiszen Molnár György, a második helyért kezdte támadni körről körre bajnoki riválisát, Porcs-Makkay Ákost. Előzés azonban nem itt, hanem a szokásosnak mondható csapatban történt: Balogh István 3 körrel azután, hogy elvesztette 7. helyét Kis Lászlóval szemben, a hosszú egyenes szakaszon sikeresen vette vissza pozícióját. A verseny mozgalmasra sikeredett első negyedét/felét követően néhány kör erejéig viszonylagos nyugalom telepedett a pályára. A verseny háromnegyedéhez közeledve azonban Vincze András utolérte az 5. helyen haladó Kocsi Zsoltot és azonnal fogást kezdett keresni versenyzőtársán. Ez azonban nem sikerült és így, pár kör alatt magukra húzták Balogh Istvánt és egy 3-as fogatot alkotva harcoltak az 5. helyért. Az első helycsere értelemszerűen hármójuknál történt, a 11. perc végéhez közeledve, amikor a hátsó visszafordítóban Balogh István megelőzte Andrást, mellyel a 6. helyre jött fel. A következő körben András válaszolt a támadásra, és ugyanott, ahol István megelőzte őt, bebújt István mellé és a célegyenesben úgy tűnt, hogy visszaveszi pozícióját, azonban itt egy kissé szokatlan esemény történt: a Kocsi-Balogh-Vincze hármast utolérte az élen haladó Kocsi Viktor, és ahogy az ilyenkor lenni szokott, kék zászlóval jelezték a Viktor előtt haladóknak, hogy engedjék el a mögöttük érkezőt. Elsőként Vincze András tette ezt meg, miközben már majdnem visszaelőzte Balogh Istvánt, azonban utána visszalassult és a kör végén bejött a boxba, majd 1 kör hátránnyal újra csatlakozott a mezőnyhöz (érdekesség, hogy pont ugyanoda jött vissza, ahonnan 1 körrel ezelőtt kiszállt a küzdelemből). A verseny után kiderült, hogy András a belengetett kék zászlót, a verseny befejezését jelző kockás zászlónak vélte, így a következő kört levezető körként teljesítve, az utolsó helyre száműzte magát.

Az utolsó körökben a Dévényi – Porcs-Makkay – Molnár hármas csatája borzolta a kedélyeket: Ákos utolérte a 2. helyen haladó Dévényi Zoltánt és megpróbált előzési közelségbe kerülni, azonban ezt a mögötte érkező Molnár György reagálta le a legjobban, és tudta megelőzni Ákost. Ákos természetesen nem hagyta annyiban a dolgot és a hátralévő körökben folyamatosan támadta Gyurit, majd a célvonalon félig-meddig egymás mellett haladva gurultak át. A versenyt végül hatalmas előnyre szert téve nyerte Kocsi Viktor, Dévényi Zoltán és Molnár György előtt. A többiek az alábbi sorrend szerint követték a dobogósokat: Porcs-Makkay Ákos (4), Kocsi Zsolt (5), Balogh Hungit István (6), Kis László (7), Lázók János (8), Ittzés Zsigmond (9) és Vincze András (10). A „B” döntőből való indulástól végül Nagy Koppány és Fényes Tibor visszaléptek, így azt a kihívó nélkül maradt Klenovszki András (11) nyerte. Talán nem meglepő, hogy a versenyben futott leggyorsabb kört Kocsi Viktor szerezte meg a 9-es gokarttal, a kategóriában egyedüliként 24 mp alá bemenve, 23,887-es időt autózott. Érdekesen alakul a kategóriában a bajnoki címért folytatott harc: Kocsi Viktor ezzel a győzelmével, ponteldobással mindössze 5 ponttal marad el Molnár Györgytől, de a 3. helyezett Porcs-Makkay Ákosnak is csak 6 pontos a lemaradása, így a következő 2 futamon minden bizonnyal izgalmas összecsapásoknak lehetünk tanúi.

Dobogósok, nyilatkozatok:

1. helyezett – Kocsi Viktor

2. helyezett – Dévényi Zoltán

„Elérkeztünk a számomra legkevésbé fekvő pályára, bár ebben a visszafelé irányban valamivel azért versenyképesebb vagyok. A szabadedzéseimen mindkétszer a 10-es gépet használtam és egyáltalán nem sikerült jó köröket menni vele. Nagy tanakodás után végül a 3-as kategóriába neveztem. Megmondom őszíntén nagyon tartottam a “B” döntőtől és itt kevesebb esélyt láttam rá ,hogy kipottyanok a legjobb 10-ből. Utoljára indultam és számomra megdöbbentő különbséggel sikerült megnyernem az időmérőt, bár ,mint később kiderült volt némi előnyöm bizonyos körülmények miatt. Eleinte úgy voltam vele, hogy nem is igazán akarok indulni, aztán a többiek rábeszéltek ,hogy mindent bele, nyerjem meg! A géphúzás rosszabbul nem is sikerülhetett volna, hiszen a leggyengébb 1-es számmal ellátott kartot sikerült megkaparintani. Ha már az időmérőn szerencsém volt, akkor itt tudtam ,hogy pokol vár rám. A rajt után Ákos rögtön majdnem körbe tudott gokartozni, de ezt a támadást valahogy sikerült visszavernem. Ezután a mögöttem lévők elkezdtek egymással foglalkozni, én meg vettem egy nagy levegőt és összeszorított fogakkal megpróbáltam amolyan Tour de France -os szökevényt játszani. Legnagyobb meglepetésemre növelni tudtam az előnyömet és egy ideig védekeznem sem kellett. Miután Viktor átvette a 2. helyet és megláttam magam mögött, tudtam ,hogy dudált a bőrgyár, itt sok esélyem nem lesz. Körülbelül három kanyarig sikerült tartani a 9-es géppel közlekedő vetélytársamat. Maradt a 2. hely, de ez biztosnak tűnt, a korábbi kiautózott előny elég sokáig kitartott. Karesz bemutatta az 5 ös táblát, ettől úgy megijedtem ,hogy majdnem eldobtam a gépet és rögtön magamra húztam a mögöttem jövőket. Az utolsó körök már erős védekezésről szóltak, de végül sikerült bemenekíteni a 2. helyre a gépet. Nagyon örülök ennek a helyezésnek, bár az időmérőn tényleg jogosulatlan előnyt szereztem ,a futamon úgy gondolom ,hogy erőn felül teljesítettem a leggyengébb masinával. Gratulálok minden résztvevőnek!G1-ben tali!”

3. helyezett – Molnár György

 

IV-es kategória

Az időmérőn a leggyorsabb kört Kádas Zsolt jegyezte, így ő állhatott fel a rajtrács legelső, jobb szélső felfestésére. Mellőle, bal oldalon, a második rajtkockából Rozvadszky Csaba indulhatott, aki mindössze egyetlen egy ezreddel bizonyult lassabbnak Zsoltnál, de a harmadik helyezett Kocsi Zsolt is csak 17 ezredes hátrányt tudhatott magáénak. A további rajtsorrend: Kocsi Viktor (4), Balla Gábor (5), Szatory József (6), György Gábor (7), Fényes Tibor (8), Balogh Hungit István (9), Ittzés Zsigmond (10). A „B” döntőbe ketten kerültek be: Bokor András (11) és Nagy Koppány (12), aki eredetileg 3. lehetett volna, de a mérlegelésnél nem volt meg a kategóriához szükséges minimum súly, így a szabályok értelmében a mezőny végére sorolták.

Az első rajtnál egy aprócska kiugrás történt, így azt visszaintették, de a második rajtnál már simán eljött a mezőny, és bár az első körben, pár kanyar erejéig itt-ott történtek helycserék, a kör végére mindenki a rajtsorrendnek megfelelően haladt át a célvonalon. A következő kör kezdetén viszont megtörtént az első helycserés támadás, amit Balla Gábor vitt végbe, megelőzve ezzel a 4. helyen haladó Kocsi Viktort. Még ugyanebben a körben, Ittzés Zsigmond tudta maga mögé utasítani Balogh Istvánt a hátsó, jobbos visszafordító kanyarban, 1 helyet javítva ezzel rajtpozíciójához képest. Nagyjából 2-3 körig fegyelmezett vonatozást mutatott be a mezőny, míg végül Szatory József törte meg a csendet, amikor a célegyenes utáni kanyarokban bement Kocsi Viktor mellé és megelőzte őt. A mezőny ezen a ponton egy 7-es illetve egy 3-as csoportban követték egymást és próbáltak egymáson fogást találni. Mindössze egy kört kellett várni arra, hogy ismét változzon a tabellán a versenyzők sorrendje: Balogh István, a pálya belső részén sikerrel előzte vissza Ittzés Zsigmondot és már épp kezdte volna Fényes Tibor üldözését, amikor Ittzés Zsigmond visszaelőzte őt, újrakezdve ezzel privát csatájukat. Ez azonban mindössze egy negyed körig tartott, ugyanis valami meghibásodott Ittzés Zsigmond gokartján és kiállni kényszerült a látványos csatározásból. A másik látványos csata nyomon követéséhez a mezőny végéről, a mezőny elejére kell ugranunk, ahol is Kádas Zsoltnak kellett körről körre maga mögött tartania a mögötte hatalmas tempóval érkező Rozvadszky Csabát. Mögöttük azonban szinte a teljes mezőny összegyűlt, ezért láthatóan egyikük sem akart semmiféle meggondolatlan manőverbe kezdeni, melynek eredményeként akár a dobogótól is elbúcsúzhattak volna. Picivel hátrébb azonban nem cipeltek ekkora „terhet” a versenyzők a vállukon és sokkal vehemensebben próbálkoztak megelőzni az előttük levőt, mint ahogy azt Szatory József is tette Balla Gáborral a pálya benti szakaszán, azonban ahelyett, hogy megelőzte volna Gábort, majdnem pozíciót vesztett Kocsi Viktorral szemben. A mezőny legvégén viszont egy sikeres helycserét láthattunk, ahol Balogh István tudott átlépni Fényes Tiboron, hogy aztán a mezőny után eredhessen. A verseny negyedét elhagyva, az első helyért zajló csata egyre inkább kiéleződött, melyet mi sem mutatott jobban, hogy nem csak a második helyen haladó Rozvadszky Csaba támadta az élen álló Kádas Zsoltot, hanem Kocsi Zsolt is folyamatosan szorongatta az átmenetileg “ezüstérmes” Rozvadszky Csabát. Fél távhoz érkezve Balogh István már olyannyira utolérte a mezőnyt, hogy lőtávolságon belülre került György Gábor mögött, védekező ívekre kényszerítve ezzel versenyzőtársát. Előzés egyelőre nem náluk, hanem eggyel előttük történt, amikor Kocsi Viktor a belső, balos visszafordítóban visszaelőzte Szatory Józsefet. Az elkövetkező körökben az 1. helytől egészen a 9. helyig egy összefüggő vonatban haladt a mezőny és mivel mindenki támadta az előtte haladót, így nehéz volt megmondani, hogy hol várható az első helycsere. Az első látványos előzési kísérlet Balogh István nevéhez köthető, aki az egyenes szakasz jobbos törésében, külső íven bement György Gábor mellé, aki azonban láthatóan nem számított erre, és ideális íven haladva, a fűre szorította Istvánt, akinek sikerült megfognia versenygépét és visszaterelni azt a pályára, hogy ott folytassák kettejük párharcát, ahol abbahagyták. Talán pont erre válaszul, a következő körben Gábor lelassított és maga elé engedte Istvánt, azonban ez a gesztus olyannyira udvariasra sikeredett, hogy Fényes Tibor is megelőzte őt. A következő körökben nagyon szoros és kemény csatákat láthattunk, de mindezek közül is kiemelkedett Fényes Tibor próbálkozása: a célegyenes utáni jobbosban esett be Balogh István mellé, kicsit lesodorva ezzel Istvánt az ívről, aki azonban bent tudta tartani a gokartját Tibor mellett, és a következő kanyarban visszavette pozícióját. Az így keletkezett résen György Gábor is bement, a jobbos visszafordítóban viszont már nem maradt hely Tibor számára és végül a gumifalban kötött ki. A fentiekből is látszik, hogy a csömöri pálya sajátos vonalvezetésének köszönhetően nem feltétlen van halálra ítélve a külső íven megkezdett előzés. Hogy ezt az állítást még inkább alátámasszuk, még ugyanebben a körben – 2 körrel a leintés előtt – Rozvadszky Csaba a hosszú egyenes szakaszon, kívülről bement Kádas Zsolt mellé, majd az egyenest követő kanyarkombinációkban bent tudott maradni Zsolt mellett, melynek eredményeként a jobbos visszafordítóban már elsőként tudott kigyorsítani. Hasonlóan cselekedett, picivel hátrébb György Gábor is, aki a benti szakasz kezdetén indította külső ívről a támadását, így a következő balos visszafordítóban már nyertes helyzetben volt, és megelőzte Balogh Istvánt.

A leintés előtt még egy utolsó helycserét láthattunk, amikor György Gábor egy újabb helyet javítva, megelőzte Szatory Józsefet és feljött a 6. helyre. Mindezek fényében, a célvonalon Rozvadszky Csaba haladt át elsőként, Kádas Zsolt és Kocsi Zsolt előtt. A további sorrend: Balla Gábor (4), Kocsi Viktor (5), György Gábor (6), Szatory József (7), Balogh Hungit István (8), Fényes Tibor (9) és a versenyből ideje korán távozó Ittzés Zsigmond (10). A kategória „B” döntőjében végül nem indult Nagy Koppány, így azt Bokor András (11) nyerte. Nem csak a pályán megszerezhető pozíciókért zajlott szoros csata, hanem a leggyorsabb körök tekintetében is: az első és a nyolcadik leggyorsabb kör között mindössze 98 ezred volt a különbség. Ezt a szoros csatát Kocsi Zsolt nyerte a 7-es gokarttal, ideje 24,653 lett. A bajnoki cím megszerzésére jelen pillanatban a Kocsi testvérpárnak van a legnagyobb esélye: a bajnokságot, a ponteldobásokat követően továbbra is Viktor vezeti, 5 ponttal megelőzve Zsoltot. Ugyanakkor a 3. és 4. helyezett Rozvadszky Csaba illetve Kádas Zsolt is mindössze 13, valamint 18 ponttal vannak lemaradva az éllovas Kocsi Viktor mögött, mellyel minden bizonnyal a IV-es kategóriában lesz a legnagyobb harc a bajnoki címért.

Dobogósok, nyilatkozatok:

1. helyezett – Rozvadszky Csaba

„A múltkori rossz szereplésem után, abszolút felvértezve érkeztem Csömörre. 

Ez a fordított irány szimpatikus is volt számomra.

Egy fantasztikus időmérőn 1 azaz egy ezreddel maradtam le a pole-ról.

Így a második helyet szereztem meg Kádas Zsolti előtt.

Nem mellékesen többek között vele is megy a harc a dobogóért.

A gépek sorsolásánál szegény Zsolti kihúzta az 1-es gépet, ami nem volt gyors, viszont iszonyat lassú volt. (ez többeknek örömet okozott)

Jött a várva várt verseny.

Már a rajt után szemmel látható volt, hogy elvileg van esély arra, hogy a Zsoltit leküzdjem.

Erre tettem is megfelelőnek tűnő próbálkozásokat.

De volt némi hátráltató tényező a mögöttem lévő 8 gokart képében.

Ugyanis, amikor én megpróbáltam az előzést, abban a pillanatban Kocsi Zsolti sem volt rest és engem próbált előzni.

Ez nagyban megnehezítette a dolgomat.

Ez így is ment 33 körön keresztül.

Majd a 33. kör végén, Kádas Zsolti mellé tudtam férkőzni a célegyenesben, így a 34. kör elején már elé tudtam kerülni.

Óriási élmény volt az utolsó előtti körben megszerezni az első helyet.

Bizton állíthatom, hogy lesznek még komoly csaták az utolsó két futamon, hiszen elég nyitott a bajnokság végeredménye nálunk.

Mindenkinek gratula, és kiváló sportszerű csatát kívánok a hátralévő két futamra. :)”

2. helyezett – Kádas Zsolt

„Szinte mindenki hazai pályája következett a bajnokság 10. fordulójában! Csömör, Kartfarm a hely ahol mindenki meg akarja mutatni mit tud! Ezzel az elszántsággal érkeztem én is a pályára, ahová kedvesem Ági is elkísért, hogy szurkoljon nekem! A bajnokság szempontjából nagyon nem mindegy volt, hogyan szerepelek, mivel megérintett a dobogó szele a bajnokság végére amit az év eleji bukdácsolásom folytán el sem tudtam képzelni! Az edzések jól sikerültek és élveztem a pálya minden szegletét a visszafelé irányban! Elkezdődött a quali és mivel negyedik voltam a bajnokságban így elég hamar rám esett az 5 kör megfutása! A 4-es gép remek volt és tudtam, hogy ha meg tudom vele futni az edzés körömet amit mentem a 4-essel akkor ott lehetek az elején! 9 ezreddel futottam gyengébbet, de a végén elégnek bizonyult és egy!!! ezreddel futottam jobb időt Csabinál! Zsiga kiszámolta, hogy a 350 méteres pályán ez 14 mm-ert jelentett!  Következett a géphúzás. Természetesen szokásomhoz híven a leggyengébb gépet húztam! Az 1-es rajtszám viszont nagyon kellemes érzést kölcsönzött! Első helyről az egyes géppel eljátszottam a gondolattal, hogy jó volna egy első hely is!  111 a számmisztika szerint jó ómen! A verseny úgy kezdődött ahogy terveztem. Az első kanyarba az élen és kiszélesíteni az autót úgy, hogy ne férjen el mellettem senki! Az első köröket nagy izgalommal tettem meg, mivel tudtam, hogy a mezőny sokkal gyorsabb nálam! Csabi, Kocsi Zsolt, Viktor és a többiek egyfolytában a nyakamon loholtak, szinte éreztem a leheletüket! Csabi nem hagyott “élni” egy percig sem és minden tudásomra szükségem volt, hogy a védekezésem olyan legyen, hogy meg tudjam tartani a vezető pozíciót! Szinte kopíroztam minden kört és a 32. körig minden rendben is ment! Ekkorra már annyira belassultam, hogy a hátsó visszafordítót olyan szűken vettem, hogy Csabi a hosszú teli gázos egyenesben körbe tudott autózni! 3 kör! Ennyi kellett volna a mennybemenetelhez, de nem sikerült! Viszont sikerült a három kört megtartanom és csodás érzés volt befutni az ezüstkupáért! A 111 helyett 112 lett! Aki ismer tudja, hogy ez mit jelent! :))) A következő verseny a G1-ben lesz! Már nagyon várom a folytatást az újabb csatákat! Cél a dobogó! :)))”

3. helyezett – Kocsi Zsolt

 

A fenti sorok alapján nyugodtan kijelenthetjük, hogy az idei legizgalmasabb és legeseménydúsabb versenyen vagyunk túl. A mezőny ezzel a versennyel búcsúzik a szabadtéri pályáktól, és a következő állomás Magyarország egyik leghosszabb és legtechnikásabb teremgokart pályája lesz, a „földalatti” G1 Kart Center. A szezonból már csak 2 futam van hátra és a maximálisan megszerezhető pontok száma 50. Egy bajnokunk már van, a többi cím sorsa még kérdéses – mint ahogy az év végi első 6 helyezett is, ahol nagyon szoros és kemény csaták várhatóak.

 

Szerző: Vincze András