Az utolsó előtti versenyéhez érkezett az Országos Amatőr Gokart Bajnokság, amely Magyarország egyik legnépszerűbb gokartpályáján, a G1 Kart Centerben került megrendezésre. A pálya karakterisztikája miatt nagyon fontos, hogy a versenyzők a lehető legjobban rakják össze időmérős köreiket, mivel egy elhibázott kvalifikáció után nagyon nehéz a versenyen való felzárkózás. A szervezők remek munkát végeztek és gördülékenyen lebonyolították a versenyeket. Négy bajnoki cím vár gazdára, amelyből egy már el is kelt. A II. kategóriában Vitanov Tamás immáron behozhatatlan előnyre tett szert. Lássuk az időmérők és a futamok alakulását!
I. Kategória
A legkönnyebbek kvalifikációján Szetei Gergely szerezte meg a pole pozíciót, Dudás Bence előtt. Az egyre jobb formát mutató Antal Dávid rajtolhatott a második sor előkelőbb helyéről. Lencsés Bálint peches volt az időmérőn, de a negyedik legjobb köridőt így is el tudta érni. A további sorrend az alábbiak szerint alakult: Báldi Gergő (5.), Garamvölgyi Niki (6.), Ádám Tamás (7.), Bencze Tünde (8.) és Szabó Martin (9.)
Változatlan sorrendben haladtak a versenyzők a hosszú egyenesben, de a kör végén az első négyes már kidolgozott egy minimális előnyt Báldi Gergővel szemben, akit a mögötte haladók szorosan követtek. Pár kör elteltével a Dudás-Antal-Lencsés trió szolgáltatta a legnagyobb izgalmakat, akik a második helyért csatáztak. Őket leszámítva, jellemzően páros csaták alakultak ki a mezőnyben. Féltávnál Antal Dávid kényszerült védekezésre, akit Lencsés Bálint és Báldi Gergő próbált átugrani. Ádám Tamás is szűk ívekre kényszerült, akit Bencze Tünde próbált megelőzni, ami sikerült is. De további előzés már nem történt a versenyen. Szetei Gergely és Dudás Bence állhatott fel az dobogóra, a jó versenyt futó Antal Dávid társaságában. A további sorrend: Lencsés Bálint (4.), Báldi Gergő (5.), Garamvölgyi Niki (6.), Bencze Tünde (7.), Ádám Tamás (8.), Szabó Martin (9.)
A pontállás nehezen lehetne izgalmasabb az utolsó futam előtt, mivel az első, a harmadik és az ötödik helyért is szoros csata folyik. A spekulációkba kár belemenni, mivel a fent felsorolt pozíciókat minden valószínűség szerint azok a Versenyzők fogják megszerezni, akik előrébb végeznek aktuális vetélytársuknál. Azért lássunk pár tényt, a teljesség igénye nélkül: Dudás Bence bajnokságot nyer, ha győz vagy a második helyen ér célba. Antal Dávid – élete első szezonjában – úgy szerezheti meg a harmadik helyet, ha nyer és Garamvölgyi Niki legfeljebb harmadik, vagy második és Niki legfeljebb ötödik. A bajnokság ötödik helyéért hárman küzdenek. (Bencze Tünde, Ádám Tamás, Báldi Gergő) Köztük annyira szoros meccs zajlik, hogy szinte lehetetlen találgatni. Egy biztos, rendkívül izgalmas véghajrának néz elébe a legkönnyebbek kategóriája.
Nyilatkozatok:
Az utolsó edzés megadta az alaphangulatot. Két éve (amikor még Gere Tomi ellen versenyeztem) nem éreztem azt a motiváció-áradatot, amit most vasárnap. Az időmérőm levezetőkörében éreztem, hogy ebben minden benne volt. Hál’ istennek ki is tartott a kör, így a poleból vághattam neki ennek a nagyon fontos futamnak. Géphúzásnál is rám vigyorgott Fortuna, mivel egy remek paripát kaptam. A verseny első pár körében még nem találtam a ritmust, de körülbelül az ötödik forduló után megindultam én is, és a gép is, folyamatosan nyúltam el az üldözőktől. Fél távnál már kiépítettem egy megnyugtató előnyt, onnantól kezdve saját magamat szórakoztatva próbáltam leggyorsabb köröket futni, de az utolsó pár körben már mindenhol voltak apró hibák. Nem számít, csak a 25 pont érdekel. Az utolsó meccs nagyon nem lesz egyszerű. Elsőként kvalizva gumit fogok melegíteni a Többieknek, de remélem, hogy minden össze fog állni. Ha meg nem, az sem baj. Emelt fővel távoznék és (eredménytől függetlenül) jóleső érzéssel fog eltölteni az a gondolat, hogy ebben a szezonban is rengeteget tanultam.
2. helyezett – Dudás Bence
A szezon végén járunk már és nagyon szoros a bajnokság állása. Utolsó versenyek létfontosságúak, ha „bajnok akar lenni az ember.” Nagyon vártam már a G1 Kart Centeri versenyt. Tudtam, hogy itt jól megyek és minden erőmmel azon voltam, hogy „győzzek.” A szabadedzéseken jól mentem és tudtam ,hogy esélyem van a ”Pole pozícióra.” Úgy ,hogy nyugodtan vártam az időmérő edzést. Annyi előnyöm volt ,hogy másodiknak kezdtem az időmérő edzést, már láttam Szete kör idejét, ami nagyon jó kör lett. De tudtam ,hogy én is tudok ilyen kört menni úgy ,hogy mentem és nyugodtan beültem a kartba. Mondhatni jól mentem az időmérőn, egy két kisebb hibát leszámítva. Sajnos nem jött össze a pole pozíció, csak a második helyre futotta most. Benne volt az is ,hogy kisebb hibákat vétettem, meg a súlybeli hátrányom is. 69,5 kilóval kezdtem el a szezont és most már 72,5 kiló vagyok. Így mondhatni pici hátrányom van a többiekkel szembe, de azon vagyok ,hogy a pályán mindezt visszahozzam. Ami néha sikerül, néha nem. Már fejben a versenyre készültem és kieszeltem ,hogy hol fogom megelőzni Szetét. Amikor gépet húztunk akkor világossá vált ,hogy Szete jó gépet húzott (4) és én (2) csak egy „közepest.” Mielőtt beültem volna a 2-es kartba, az előttem lévő versenybe ment vele Kálmán és gyorsan kikérdeztem őt a gépről ,hogy milyen. Egy szóval válaszolt a kérdésemre „rossz.” Akkor utána kérdeztem tőle ,hogy bővebben és mondta gyenge, el pattog állandóan a kart. Na tudtam ,hogy nehéz dolgom lesz ezek után Szete ellen, de bíztam magamba és a tudásomban. Ezért félre tettem azt a tényt ,hogy az én kartom nem olyan jó mint az övé. A felvezető körben ügyeltem arra ,hogy minél jobban fel melegítsem a gumikat. Majd amikor felálltunk a rajtrácsra és Karesz a lámpára mutatott ,hogy lassan kigyulladnak a lámpák akkor mind két pedált nyomtam, ahogy mindegyik pilóta szokta csinálni. A kartomnak rossz volt a fékje nagyon, és a piros előtt minimálisan be mozdult, akkor jöttem rá ,hogy csak fél gázzal tudok csak elrajtolni ,hogy ne ,hogy kiugorjak a rajtnál. Még mondhatni így is közepes rajtot tudtam venni ahogy a zöld lámpák kigyulladtak, Szete után eredtem, de már az első métereken ki autózott egy 3 és 5 méter közötti előnyt. Amit a pálya technikás részein vissza hoztam és a boksz utcáig mögötte haladtam akkor történt az a helyzet ,hogy az egyenesben el lógott és nem tudtam mit csinálni ellene. Nyomtan neki nagyon és jó íveken mentem, de már a második kőr után nagy hátrányom volt. Hiába nyomtam neki 4-dik kőrtől elkezdett támadni a Dávid engem. Így védekezésre kényszerültem a célegyenesre ráfordító kanyarjában. Ez így ment körülbelül 8-dik és a 9-dik körig ,hogy Dávid támadott, majd utána szerencsémre a Bálint elkezdte támadni őt. Így el tudtam tőlük szakadni és körről körre nagyobb előnyt autóztam ki ellenük. De addigra sajnos Szete már kiautózott egy 10-11 másodperces előnyt. Még akkor sem adtam fel, és reménykedtem abban ,hogy valahol hibázikés kizökken a ritmusból, akkor még utol érhettem őt. De tudtam ennek az esélye kb..5% és tudtam ,hogy 95% ,hogy megnyeri. Végül második lettem a versenyen, egy utca hossznyi hátránnyal és ugyan ennyit vertem rá körülbelül a Dávid, Lencsés párosra is. Gratulálok a Gergőnek hozta a hozni a valót. Evvel a géppel azt mondom ez is gyönyörű eredmény volt és ez volt benne a legtöbb amit kihozhattam belőle. Mert lassú volt kigyorsításoknál, és folyton pattogott….nagyon nehéz volt vele menni ,hogy ne pattogjon. Még az egyenesben is rázott! De annyi örömöm még lehet ,hogy a 2-es (rossz) géppel én mentem a legjobb időt, a 2-es gépen belül persze csak. Eléggé unalmas verseny volt és nem úgy alakultak a dolgok ahogy terveztem, de hát ez ellen már nem tudunk mit csinálni. Így alakult….de már csak előre kell nézni és koncentrálni az utolsó mindent eldöntő versenyre. Támadni fogok teljes erőmből, fejben is a toppon vagyok. Egy célom van ,hogy „BAJNOK” legyek. Ezért mindent meg fogok tenni. Gergő a következő versenyen, kösd fel a „gatyádat”
3. helyezett – Antal Dávid
Nagyon motiváltan érkeztem erre a futamra, mindenképpen oda akartam érni a dobogóra. A szabadedzések alatt mentem az időmérős gépünkkel is, de nem igazán éreztem rá így egy kicsit tartottam is az időmérőtől, de aztán a legjobb időmérős köröm közel három tizedmásodperccel jobb lett mint a szabadedzésen. Így sikerült megszerezni a harmadik rajtpozíciót. A futamra húzott gép egy kicsit nehezen fordult, volt nála jobb is, rosszabb is, de összességében tetszett. A futamon az elsődleges célom az volt hogy megtartsam a helyemet, viszont az első körökben kicsit nagyobb terem volt, szóval megpróbáltam Bencével menni. Ez egy ideig ment is, támadó közelségbe kerültem de mivel így felzárkóztak a többiek bölcsebbnek találtam ha inkább csak a védekezésre koncentrálok, mert ha belemegyek a támadásba könnyen megelőzhetnek. Innentől egy hosszú és nehéz védekezés következett, Bálint nagyon jól támadott, folyton nyomást gyakorolt rám, volt egy-kettő szoros szituáció de sikerült megtartani a helyem. Nagyon örültem a futam végén, jó volt megint dobogóra állni. A következő futamon is a dobogót célzom meg. Még egyszer gratulálok mindenkinek!
II. Kategória
A 75 kilogramm feletti versenyzők között Vitanov Tamás tanári kört bemutatva, megszerezte az első rajtkockát az idén kiváló teljesítményt nyújtó Csepregi Péter előtt. Boldizs Bence is joggal mosolyoghatott, mivel övé lett a harmadik legjobb kör. Szántó Tamás ezúttal „csak” negyedik lett, akit a szombati Hobby Cart Kupában, első futamgyőzelmét elkönyvelő Vincze András követett. Molnár Tibor és Reich Balázs a hatodik és hetedik rajtkockát foglalhatták el. Mögöttük a visszatérő Józsa Péter és az első futamára készülő Kerekes Attila indulhatott.
Gond nélkül kezdték meg a húsz perces távot a versenyzők, akik közül Vincze András kapta el legjobban a rajtot. Már az első kanyarban előzni készült, végül Szántó Tamás megtartotta korábban megszerzett rajthelyét. De a kör mégsem maradt el előzés nélkül, ráadásul nem is akármilyen pozícióban. Csepregi Péter „átugrott” a pole-os Vitanov Tamás felett és elindulhatott a győzelem felé. A kategória izgalmak terén ezúttal sem hazudtolta meg önmagát, mivel a kör befejezése előtt újabb helycsere történt. A pálya legszűkebb részén Molnár Tibor rossz pozícióban találta magát, amit Reich Balázs egy körbeautózással ki is tudott használni, így már ő haladt a hatodik helyen. Hiába ment szinte maximális tempót a mezőny, Csepregi nagyon keményen rákapcsolt és hamar lerázta az üldözőbolyt. Az első körök után a sorrend változatlan maradt. Két csapat alakult ki, az egyiket Vitanov Tamás vezette a második helyen, míg a másikat Reich Balázs vonatoztatta a hatodik pozícióban. A 10. kör tájékán Vitanov, a motorerőt magasabb állásba kapcsolva, lerázta magáról a Boldizs-Szántó-Vincze hármast és az első után eredt, miközben Molnár Tibor szűnni nem akaró kitartással ostromolta Reich Balázst. Féltávnál továbbra is Csepregi Péter vezetett Vitanov Tamás előtt, míg a Boldizs Bence vezényletével haladó trióra lassan felzárkózott a Reich Balázs-Molnár Tibor kettős. Mögöttük, egy kis hatásszünettel Józsa Péter és Kerekes Attila haladt. A 20. fordulónál bekövetkezett a baj: Boldizs Bence és Szántó Tamás az egyenes végén késhegyre menő párharcot vívtak, aminek utóbbi lett az áldozata. Tamás a falba állt és egészen az utolsó előtti helyig csúszott vissza. Ezután egy átmeneti nyugalom következett, amit Józsa Péter és Molnár Tibor afférja tört meg. A szúk jobbos visszafordító kijáratán Molnár nagyott fékezett és egy pillanatra lesodródott az ívről. Józsa ezt ki akarta használni és vetélytársa mellé férkőzött, de a két gokart összeért és Tibi a falban találta magát. A lelassuló boly miatt Szántó Tamás pillanatokon belül az előtte lévőkre esett és lehetőségre várt. Az élen nem történt változás. Csepregi Péter és Vitanov Tamás között állandósulni látszott a különbség. A véghajrához közeledve Szántó Tamás megelőzte Józsa Pétert, miközben Boldizs Bence a fáradtság legkisebb jele nélkül védekezett a dobogó legalsó fokáért. Sunny a leintés előtt újabb előzést mutatott be, Reich Balázs kárára, így már az ötödik helyen haladt. Méltán mondhatjuk, ezek az ő pillanatai voltak. De Csepregire is igaz ez a megállítás, aki elsőként szelte át a célvonalat. Vitanov Tamás a második helyével bebiztosította első OAGB-s bajnoki címét. Boldizs Bence, kitűnő versenyzést bemutatva, idei első dobogós szereplésének örülhetett. Őt Vincze András (4.) és Szántó Tamás (5.) követték. További sorrend: Reich Balázs (6.), Józsa Péter (7.), Molnár Tibor (8.) és Kerekes Attila (9.) A verseny leggyorsabb körének tulajdonosa a nagy feltámadást bemutató Szántó Tamás lett (34,127)
Nyilatkozatok:
Hamarosan…
2. helyezett – Vitanov Tamás
Hamarosan…
3. helyezett – Boldizs Bence
1. szabadedzésen nagyon szórtam a köröket aminek nem nagyon örültem és így egy picit tartottam is a kvalitól, de a másik két edzésen ezt sikerült kijavítanom.
Kvalin sikerült megcsípnem a 3. helyet és már vártam a rajtot hogy idén végre szerezzek egy kupát.
A rajtot jól elkaptam tudtam támadni Petit aki megelőzte Vitanov Tomit már az 1. körben.
Így Tomit támadtam de megérkezett mögém Szántó Tomi úgyhogy egy Tomi szendvicsben voltam.
Vitanov tomi ellépett úgyhogy védekeznem kellett.
Vincze Andris utolérte Tomit és védekeznie kellet na mondom itt ellépek.Hát nem sikerült Tomi utolért és valami hihetetlen gyors volt az egyenesekben a gépe ezért tudott támadni.
A hosszú egyenesben egymás mellett voltunk ő kívül én belül és hát nem úgy sült el ahogy szerettük volna.Mindketten nagyon rövidet fékeztünk és meg is csúsztunk de sajnos Tomi a gumifalban kötött ki.
Nem nagyon tudtam, hogy most én löktem-e ki vagy sem emiatt nagyon rosszul éreztem magam a verseny végéig.
Ahogy vége lett megkérdeztem Tomit hogy én voltam vagy nem.
Megnéztük és végül megtarthattam a 3. helyem.
Gratula Petinek és Vitanov Tominak a dobogóért és persze Szántó Tominak is hogy hátulról végül visszatudott jönni egészen az 5. helyig ami ezen a pályán egy nagyon nagy bravúr.
III. Kategória
A csömöri futamot kihagyni kényszerülő Lencsés Bálint magabiztosan gokartozott az élre a hármas kategória kvalifikációján. Rátkai János megmutatta, hogy nem felejtett el RIMO gokartot vezetni, remek eredménnyel másodikként zárt. Csáki Zoltán a harmadik helyre kvalifikált, akit Topor Kálmán követett a negyedik rajtkockában. A további sorrend: Szetei Gergely (5.), Dudás Bence (6.), Vincze András (7.), Vitanov Tamás (8.), Németh Attila Némó (9.). Bálint teljesítménye magáért beszél, mivel a negyediknek 4 tizedet, a hatodiknak már 8 tizedet adott.
A zöld jelzés után az élen álló kettős hamar állva hagyta a mezőnyt. Csáki Zoltán átmenetileg ki tudta használni a mögötte haladók kakaskodását, amivel egy lélegzetvételnyi szünethez k jutott, de Toporék végül hamar utolérték. Eközben Vincze András visszaesett az utolsó helyre, Némót szorosan követve. De nem sokáig, mivel Vincze okosan észrevette a rést a pálya utolsó kanyarjánál és sikeresen előzni tudott. Az élen állandósulni látszott a Lencsés Bálint és Rátkai János közötti 3-4 méteres különbség, míg a harmadik helyen Csáki Zoltánnak maga mögött kellett tartania a Topor Kálmán, Szetei Gergely duót. A hatodik pozícióban Dudás Bencének is védekeznie kellett Vitanov Tamással szemben, akit egy pár másodperces különbséggel Vincze András és Németh Attila követett. A verseny 12. körében Vitanov Tamás törte meg az átmenetileg kialakult csendet, aki sikeresen kihasználta Bence apróbb hibáját és körbe tudta autózni ellenfelét. Ezzel az előzéssel Tamás a hatodik helyen találta magát, közvetlenül a Csáki-Topor-Szetei szendvics mögött. A verseny felénél a Lencsés Bálint – Rátkai János kettős külön csatát vívott, nem is egymással, inkább a leggyorsabb körökért, míg a Csáki Zoltán mögött haladó szerelvény már ötszemélyesre bővült. Viszont a leintésig sem az élen, sem a mezőnyben nem történt változás. Bálint idei ötödik győzelmét könyvelhette el Rátkai János előtt, aki eddigi legjobb versenyeredményét érte el az OAGB-ben. Csáki Zoltán, magabiztos védekezést bemutatva harmadikként szelhette át a célvonalat, Topor Kálmán és Szetei Gergely előtt. A vtovábbi sorrend: Vitanov Tamás (6.), Dudás Bence (7.), Vincze András (8.) és Németh Attila Némó (9.) Rátkai, bár a futamot nem nyerte meg, de a leggyorsabb körért vívott küzdelmet igen. Eredménye 33,789 lett.
Lencsés a bajnoki címet csak úgy tudná elbukni, ha valami váratlan természeti katasztrófa történne a Hungarokartban. Vagy még úgy sem. Vitanov Tamás győzelmével Bálintnak még a 9. hely is elég lenne. A bajnokság harmadik helyén Csáki Zoltán található, akinek még van esélye befogni a második helyen álló Vitanov Tamást, de ehhez nyernie kell, mialatt ellenfele maximum a 4. helyen végezhet. Dudás Bence szintén csak győzelemmel léphet előre, de Chuckynak már egy hatodik pozíció is elegendő lenne az összetett dobogóhoz.
Nyilatkozatok:
Hamarosan…
2. helyezett – Rátkai János
Hamarosan…
3. helyezett – Csáki Zoltán
Szabadedzéseken csak egyet mentem súly nélkül, mert inkább a négyes kategóriára koncentráltam. Mikor láttam a Bálint idejét, akkor már tudtam, hogy tuti mögötte leszek. Tomi nem igazán barátkozott össze a géppel, Kálmánnál pedig egy hangyányival gyorsabb voltam. Jani a végén összerakott egy kört és majdnem másfél tizeddel elém jött be. Géphúzás után tudtam, hogy előre nem nagyon fogok menni és csak a harmadik helyet kell megőriznem. Kálmán végig a sarkamba volt, de egyetlen koccolás nélkül bekísért a dobogóra. Elégedett voltam a harmadik hellyel, főleg miután láttam, hogy a két „szökevény” fél másodperccel gyorsabb volt nálunk.
IV. Kategória
A 95 kilógrammosok mezőnye is rendkívül erős időmérőt zárt. Itt a bajnokságot vezető Nyuka Gábor diadalmaskodott, legfőbb ellenfele, Topor Kálmán előtt. Csáki Zoltán a hármas kategóriát megismételve itt is harmadikként zárt, Kovács György és Pribilinszky Zoltán előtt. A rajtrácsot Németh Attila (6.), Bernula István (7.), Németh Attila Némó (8.) és Jehovai Norbert (9.) tették teljessé. Érdekesség, hogy az időmérő első öt helyezettje sorrendre pontosan megegyezik a bajnokság első öt helyezettjével.
Bernula István remekül kapta el a rajtot és már a hosszú egyenes előtt befejezte a Németh Attila (továbbiakban: Attys) kárán történő előzést. Ez volt a legizgalmasabb pont a rajtnál, mivel a többi Versenyző behúzódott egymás mögé. Nyuka Gábor, kihasználva, hogy Topor védekezésre kényszerült, a saját ívein el tudta kezdeni a „menekülést.” Eközben Kálmánt a Csáki Zoltán, Kovács György duó ostromolta a második helyért, míg mögöttük Pribilinszky Zoltán haladt az ötödik helyen. Attys nem akart beletörődni, hogy pozíciót vesztett a rajtnál. Bernulát vette sortűz alá a hatodik helyért. A mezőny hátsóbb régióiban Németh Attila (továbbiakban: Némó) a nyolcadik, Jehovai Norbert a kilencedik helyezést birtokolta. A képzeletbeli második félidőben a helyzet változatlan volt. Nyuka Gábor megnyugtató, de nem ledolgozhatatlan előnnyel vezett Topor Kálmán előtt. Csáki Zoltán és Kovács György, árnyékként követve Toport, a harmadik és negyedik helyen haladtak. az ötödik helyen Pribli védekezett Bernula előtt. Mögöttük magányosan Attys, Némó és Jenovai Norbert gokartozott. A verseny végéhez közeledve egyre jobban szorult a hurok Topor Kálmán körül, de Csáki nem tudta hibára kényszeríteni a két VB-t is megjárt pilótát. Nyuka Gábor megduplázta idei győzelmei számát és ezzel nagy lépést tett a bajnoki cím felé. A második helyen Topor Kálmán szelte át a célvonalat, Csáki Zoltán és Kovács György előtt. A további sorrend: Pribilinszky Zoltán, Bernula István, Attys, Némó és Jehovai Norbert. A legjobb kör a Győztes nevéhez köthető 34,282-es idővel.
A bajnoki csata hasonlóan izgalmas (ha nem izgalmasabb) a IV. kategóriában, mint az legkönnyebbek között. Nyuka Gábor és Topor Kálmán között eldobással csupán hat pont különbség van. Gábornak elég, ha csak Kálmánra figyel és közvetlenül mögötte ér célba. Persze pályacsúcstartóként biztosan a győzelemért fog hajtani. A harmadik helyen még szorosabb az állás. Csáki Zoltán és Kovács György között csupán két pont a különbség, így ebben a „harcban” az a versenyző fog diadalmaskodni, aki előrébb végez a másiknál. Ugyanez elmondható Pribilinszky Zoltán és Somogyi Tamás esetében is, akik az összetett ötödik helyért fogják lecsapni a plexit.
Nyilatkozatok:
Nagyon vártam már a G1-et,bár úgy éreztem fel kell kötnöm a gatyámat,hiszen sok G1 menő van a mezőnyben. A szabadedzések alatt már látszott,hogy jó formában vagyok,igazából csak a Chucky tudott hasonló köröket menni ugyanazokkal a gépekkel, a 95 kilósok között. Az időmérőt nagyon jól elkaptam, 34,067 érezhetően jó időnek tűnt. Nem tudta senki sem megdönteni,ezért a pole-ból várhattam a rajtot. Az időmérő szépséghibája az volt,hogy a Kálmánt a 4-5ös időmérő-körében feltartották,ezért lehet jobb kört tudott volna menni,mint az eredeti 34,250-je. Lehet,hogy megvert volna,lehet,hogy nem,minden esetre jobb szájízű lett volna a dolog,ha nincs ez a közjáték. A versenyre egy jó gépet húztam, végre összejött minden. Jó időmérő,jó gép,pont a legjobbkor! A rajt után folyamatosan szakadtam el az üldözőktől és próbáltam egyenletesen jó köröket menni, kockázat nélkül. Szerencsére sikerült is, elsőnek láttam meg a kockás zászlót a 33.körben! Nagyon örülök,hogy egy olyan pályán tudtam nyerni,ahol senki sem számolt velem!
2. helyezett – Topor Kálmán
Hamarosan…
3. helyezett – Csáki Zoltán
Négy szabadedzést mentem 95 kilóval, próbáltam mindig a Gaba gépébe ülni, és amikor így történ akkor egy-egy kicsit tudtam még faragni az idejéből. Az utolsó két szabadedzésen 34.0-t tudtam futni, Kálmán nem igazán ment jó edzésidőket, (bár más gépekkel ment) ezért reménykedtem egy esetleges pole-ba is. Az időmérőt természetesen a bajnokságot vezető, azaz Gaba kezdte, akinek talán a még meleg gépek most visszaadták azt a hátrányt, amit az előző futamokon megszokhattunk, miszerint az időmérő végére bemelegedő gépekkel jobb időkel lehet menni, mint az elején. Remek kört ment, mert csak a szabadedzések második felében lehetett 95 kilóval 34.0-át menni. Néztem Kálmán idejét is ami elméletben simán hozható volt. Gyuri már 3 tizedet kapott Gabától. Mikor beültem, láttam, hogy a bal elsőn alig van gumi és mintha lapos is lenne. Megmérettem, de volt benne elegendő nyomás, minden esetre a várakozás és a plusz stressz, nem igazán tett jót. Az egyenes végén leestem az ideálisnak vélt ívről a 2. 3. majd az 5. körben is. Mivel láttam az időket ezért a 4.-ben sokkal előbb fékeztem és mentem egy biztonsági kört, hogy legalább a Gyuri idejét megcsípjem. Végül is így Kálmán egy századdal ment nálam jobbat, mögöttem Gyuri és Pribli következett 1-1 tizeddel lemaradva. A versenyen majdnem végig közel voltam Kálmánhoz, láttam, hogy a kanyarokban jobban meg tudom közelíteni, de az egyenes végére mindig kicsit gyorsabb volt. Nézegettem magamnak a helyet ahova esetleg beférnék, de nem volt elég jó alkalom és nem akartam az utolsó előtti futamon kétes kimenetelű szituációba kerülni. A gépek elég egyformák voltak az első 4égyes top ideje 9századon belüli volt. Őrülök, hogy minkét kategóriában a dobogóra állhattam, ezt szeretném megismételni az utolsó futamon, de gondolom ebbe még páran majd még bele akarnak szólni!
A mindent eldöntő utolsó versenyhétvége a Hungarokart Centerben kerül lebonyolításra november 24.-én a Hobby Cart Kupával és 25.-én az Országos Amatőr Gokart Bajnoksággal.
Szerző: Szetei Gergely