Korszakváltás előtt áll az Országos Amatőr Gokart Bajnokság, hiszen a 2009 óta szolgálatot teljesítő Rimo EVO 4-es géppark a Winter Cup második, egyben idei utolsó fordulóján gurult utoljára pályára. Mint azt már többen tudjátok, 2013-ban a 2011-es teremgokart VB-n használt Sodi GT4-es géppark várja majd a versenyezni vágyókat. A VB-n résztvevő magyar versenyzők mind-mind pozitívan nyilatkoztak a gépekről (bérgokartban korábban nem tapasztalt sebesség és versenyzési élmény), így nyugodtan kijelenthetjük, hogy minőségi váltás előtt állunk. A minőség mellett a mennyiségben is változás áll be: a korábbi 10 db-os gokart flotta 13-ra bővül, mellyel nem csak a különböző döntők lebonyolítása lesz lényegesen gördülékenyebb és gyorsabb, de várhatóan a szabadedzések is előbb véget érnek, értékes időt spórolva ezzel mindenki számára.
A mindössze másfél éves, a 2011-es belga VB-n már bizonyító francia építésű Sodi GT4-es gépek a már jól ismert, rendkívül erős és megbízható 270cc-s Honda GLX erőforrással vannak ellátva. A Rimokhoz hasonlóan, természetesen a Sodik is rendelkeznek súlytartókkal, melyekbe maximum 30 kg-ot lehet belehelyezni. A GT4-es széria egyébként a méltán népszerű és a világ több pontján már bizonyított GT2-es továbbfejlesztése, melynek megalkotása során egyszerre vették figyelembe a kül- és beltéri viszonyokat. A Sodi GT4 technológiai fejlesztéseinek köszönhetően tökéletes kényelmet biztosít mindenki számára, ugyanakkor példa nélküli gyorsaságával maximális élvezetet fog nyújtani a versenypályákon. A GT4-es volt az első a francia gyár bérgokartjai közül, melyet az ún. „HEAD System” energiaelnyelő rendszerrel láttak el, tovább növelve ezzel a versenyzők kényelmét és biztonságát. A GT4-es gokartok gyárilag hidraulikus fékekkel vannak felszerelve, mely egy újabb hatalmas előrelépést jelent a korábbi EVO 4-es gépparkhoz képest, mind vezethetőségben, mind pedig megbízhatóságban. Habár a Sodikkal találkozhatunk a legtöbbet a különböző hazai bérgokart pályákon, a GT4-es széria mindenképpen egyedülálló, hiszen a szabadidős tevékenység mellett egyértelműen versenyzésre tervezték, garantálva ezzel, hogy méltó utódjai lesznek a Rimoknak.
A február közepén, a mogyoródi Hungarokarton induló 2013-as bajnokságokra (OAGB és HCK) szeretettel várunk minden korábbi, jelenlegi és leendő amatőr gokartost! A Sodi GT4-esekről egy részletesebb technikai leírást a KR Online jóvoltából ide kattintva olvashattok, a 2011-es VB-ről készült képeket pedig itt találjátok.
Forrás: http://indoorkartworldchampionship.com/karts
Az első nyilvános szabadedzés, a 2013-as gépparkkal, 2013.02.08-án, este 9 órától lesz a G1 Kart Centerben.
Szerző: Vincze András