Egy fagyos, ámde egyáltalán nem zord szombat reggelen gyűlt össze a Hobby Cart Kupa mezőnye, hogy megkezdjék a 2013-as szezont, melynek első fordulójának a mogyoródi Hungarokart adott otthont. A pálya rövid, ámde technikás vonalvezetésén a legnagyobb kihívást a versenyzők számára a csúszós burkolat jelentette, mely nem csak a kezdőket, de a rutinosabbakat is komolyan próbára tette. A szabályzatban a tavalyi évhez képest változás nem történt, ellenben, mint ahogy azt már sokan tudják, idén új gépparkkal várja a Bajnokság a versenyezni vágyókat: a 2011-es Teremgokart Világbajnokságon (IKWC) használt, 13db Sodi GT4-esek garantálják majd az izgalmas csatákat és minőségi versenyzést a futamokon. Az idei évben sajnos nem tud részt venni a versenyek lebonyolításában Farkas Károly (Karesz), így a vezető versenybíró pozíciót a HCK megálmodója és a 2008-as év HCK bajnoka, Bauer Krisztián veszi át. A terempályákon megszokhattuk, hogy az időmérőn elért pozíciók kulcsfontosságúak, de nem volt egyetlen kategória sem, ahol legalább 1 előzést ne láthattunk volna és mindegyik versenyen kiélezett, izgalmas csaták zajlottak. Kár is itt vesztegetni a szót, inkább tekintsük át, hogy mi is történt ezen a február 16-i szombaton, a Hungarokart vonalvezetésén.
Light kategória
A tavalyi években megszokott versenyzők ezúttal vagy távolmaradtak a versenytől, vagy másik kategóriába léptek át. Az összesen 6 nevezőt felvonultató kategóriában, találkozhatunk a gokartos berkekben jól ismert nevekkel, valamint 2 újonc versenyzővel is. Az időmérő edzésen Balogh Zoltán bizonyult a leggyorsabbnak és egy nagyon magabiztos, 4 tizedes előnnyel kaparintotta meg a kategória és pályafutása első HCK-s pole pozícióját, míg mellőle Tőzsér Bence, mögüle pedig Keceli Tivadar várhatták a rajtjelzést. A rajtrácson őket a két újonc, Schmickl Balázs és Kacskovics Krisztián követték, a hatodik rajtkockára pedig Horváth Norbert állhatott fel.
A rajtnál simán jött el a mezőny, de a belső „csigakanyar” bejáratán Schmickl Balázs megpróbált Keceli Tivadar mellé bebújni, aki emiatt keresztbeállt egy pillanatra, de folytatni tudta a versenyt. Balázs azonban a fékezés következtében lendületet vesztett, amit az 5. helyről induló Kacskovics Krisztián fordított a maga javára és javított egy helyet a rajtpozíciójához képest. Két körrel később újabb helycsere történt a pályán, amikor a célegyenesre ráfordító kanyar kijáratán Keceli Tivadar egy picit lecsúszott az ívről, és a kanyarra szűken forduló Kacskovics Krisztián azonnal beszúrta gokartját Tivadar mellé, majd a célegyenest követő visszafordító kanyarban sikeresen fejezte be az előzést. Krisztián azonnal megkezdte az élen haladó Balogh Zoltán-Tőzsér Bence párosra a felzárkózást, akik a mögöttük zajló csatározásoknak köszönhetően egy kényelmesnek mondható előnnyel haladtak az élen. A 4. perchez érve az élen Balogh Zoltán maga mögött hagyva Tőzsér Bencét, senkitől sem zavartatva vezette a versenyt, miközben Kacskovics Krisztián már árnyékként követte a 2. helyen haladó Bencét és megkezdte a helyezkedést a pályán, hogy átvegye az átmeneti dobogó második fokát. Eközben a 4. és 5. helyen is izgalmas párharc zajlott, Keceli Tivadar és Schmickl Balázs részvételével, de Tivadar egy pillanatra sem hagyott nyitva egyetlen lehetőséget sem. Az elkövetkezendő körökben a Tőzsér-Kacskovics páros alkotta csata került a figyelem középpontjába, Bence azonban hibátlanul védekezett, ugyanakkor, ahogy az lenni szokott, a többiek is szépen lassan felzárkóztak az egymással csatázó duóra és a kettes fogat egy négyes fogattá alakult át. Krisztián a 6. perc végén megpróbált bebújni Bence mellé a „csigakanyar” bejáratán, de egy apróbb összecsúszáson kívül más nem történt. A vonatozás végül a 8. perc végéhez közeledve tört meg, amikor a célegyenes utáni gyors balos kanyarban Tőzsér Bence hibázott, és a mögötte érkező Kacskovics Krisztián ezt kihasználva átvette tőle a 2. helyet. Az így keletkezett résen Keceli Tivadar is megpróbált helyet találni, aki mellé Schmickl Balázs érkezett meg. Végül box bejárata előtti szakaszon a kisebb csetepatéból Keceli Tivadar jött ki a legkedvezőbben és előzte meg Tőzsér Bencét, aki így leszorulni kényszerült az átmeneti dobogó bronzfokáról. Krisztián megkezdte a felzárkózást az élen magányosan körözgető Balogh Zoltánra, miközben Tőzsér Bence, Schmickl Balázs támadásaira volt kénytelen válaszolni.
Balogh Zoltán eddigre azonban már messze járt és egyenletesen gyors tempójának köszönhetően könnyedén szerezte meg első HCK-s futamgyőzelmét, és az ezzel járó 25 pontot a bajnokságban. Őt a dobogó második fokán a 3 helyet javító, újonc Kacskovics Krisztián követett, a harmadik helyet pedig Keceli Tivadar szerezte meg, aki ezzel első HCK-s dobogóját ünnepelhette. Az első hármat Tőzsér Bence (4), Schmickl Balázs (5) és Horváth Norbert (6) sorrendben követték a versenyzők. A versenyben futott leggyorsabb kör Keceli Tivadar nevéhez fűződik, melyet a 2-es gokarttal futott meg és ideje 26,080 lett.
Dobogósok, nyilatkozatok
1. helyezett – Balogh Zoltán
2. helyezett – Kacskovics Krisztián
„A Tesztak alatt sikerült megismernem a gokartokat és a pályát. Elég jól mentek a tesztek és úgy éreztem az időmérő is jól fog menni, de azt elrontottam mert későn vettem észre, hogy az ülés nagyon előre volt állitva. A verseny a rajtot jól kaptam el, és az első körben volt már egy kis baleset ott feljöttem a 4. helyre és 2 kanyar mulva már a hamadik helyen voltam. Megkezdtem a felzárkózást az első kettőhöz. Tőzsér Bencével nagy csatát vívtam a 2. helyért. Sokáig tartott de sierült megelőznom és szerintem ha hamarabb megtudom előzni akkor még a futam győzelem is meglehetett volna. A versenyt élveztem, és gratulálok a többieknek is.”
3. helyezett – Keceli Tivadar
Lány kategória
A lányoknál a tavalyi évben megszokhattuk, hogy a nevezőszám sosem esett 5 alá, sőt egy-két futamon majdnem rekord számú nevezés is történt. Sajnos az első futamra végül 4-en jöttek el, mely a szabályok értelmében azt is jelentette, hogy fél pontokat osztottak a versenyt követően. Aggodalomra azonban semmi ok, a visszajelzések alapján a következő versenytől kezdve ismét helyreáll a rend a nevezőszámokat illetően. Az alacsony nevezőszám nem jelentett egyet 15 percnyi unalmas körözgetéssel, hiszen a lányok igazán kitettek magukért és mindvégig egy remek kis versenyt láthattunk a pályán. Mielőtt ennek tanúi lehettünk volna, természetesen itt is volt egy időmérő edzés, melyet Csáki Tímea nyert, megszerezve ezzel pályafutása első pole pozícióját, a második helyről Ungi Anette, a harmadikról Fazekas Kitti és a negyedik helyről pedig György Anett várták a verseny megkezdését.
A rajtnál nagyon simán és fegyelmezetten jött el a mezőny, helycsere nem történt. Az első pár kört követően Csáki Tímea már biztonságos távolságra került az őt üldöző Ungi Anettől és érezhető volt, hogyha nem történik valami probléma, akkor sima győzelmet arat a mai versenyen. Miközben az élen haladó Csáki Tímea egyre távolabb és távolabb került az őt üldözőktől, addig a második helyen haladó Ungi Anettnek egyre inkább az őt üldöző Fazekas Kittire és az őt árnyékként követő György Anettre kellett összpontosítania figyelmét. Hármójuk csatáját elnézve, borítékolható volt, hogy előbb-utóbb helycsere fog történni. Az első látványosabb próbálkozás a célegyenes utáni gyors balos részen történt, amikor Fazekas Kitti a negyedik perc közepén megpróbált helyet találni magának Ungi Anette mellett, de sikertelenül. Pár körrel később ismét hasonlót próbált meg Kitti, ám így az egyenes utáni visszafordítóra túlságosan nagy ívben fordult rá, amit a mögötte érkező György Anett használt ki remekül és bújt be mellé, de végül helycsere ezúttal sem történt. 4 körrel később szinte egy az egyben ugyanezt a manővert láthattuk, ám ezúttal a 4. helyen érkező György Anett sikeresen előzte meg Fazekas Kittit, előrébb lépve ezzel a harmadik helyre. Az előzést utólag szabálytalannak minősítették, mivel a kijáraton nem biztosított elegendő helyet a védőnek, aki így visszalassult a gumifalon. A döntés értelmében a támadót utólag a védő mögé sorolták. A verseny hátralévő részében is a 3 hölgyé volt a főszerep, de pozíciócsere nem történt, azonban az állandó csatázásoknak köszönhetően, egészen a leintésig egy izgalmas versenynek lehettünk szemtanúi.
Az izgalmakból ugyan kimaradt, de valószínűleg egyáltalán nem szomorkodott emiatt a mindvégig hibátlanul versenyző és első győzelmét megszerző Csáki Tímea. Tímeát Ungi Anette és Fazekas Kitti követték a második és harmadik helyen, a negyedik helyet pedig György Anett szerezte meg. Csáki Tímea mindent vitt a hétvégén, hiszen a pole pozíció és futamgyőzelem mellé a versenyben futott leggyorsabb kört is ő jegyezte, 26,502, melyet a 9-es gokarttal futott meg.
Dobogósok, nyilatkozatok
1. helyezett – Csáki Tímea
„Izgatottan vártam már a versenyt, kíváncsi voltam milyen lesz ez a számomra csúszós pálya az új gépekkel. Az időmérőm viszonylag jól sikerült, pont elég volt ahhoz, hogy megszerezzem az első pole pozíciómat. A verseny elején védekeznem kellett, nagyon a nyakamon volt Ungi Anette és szorosan mögötte a többiek de szerencsére jól el voltak ők foglalva egymással is, így én meg tudtam lógni tőlük. Innentől már sima versenyem volt, nagyon élveztem és a végén borzasztóan örültem az első győzelmemnek!
Nem is kezdődhetett volna jobban a szezon! Eddig is szerettem ezt a pályát de mostantól még inkább! ;)”
2. helyezett – Ungi Anette
„A pálya az egész nap folyamán nagyon csúszott, így nehezebb volt jó időt menni, mint általában. Az időmérőm nem úgy alakult, ahogy szerettem volna, így csak a 2. helyet szereztem meg. A verseny elején még tartottam a tempót az elsővel, de később a gumik is túlmelegedtek, és a pálya sem csúszott kevésbé, így a második helyem megtartására kellett összpontosítanom, ami sikerült is, de majdnem az egész versenyen keresztül védekeznem kellett. Ebből a versenyből ennyit lehetett kihozni.”
3. helyezett – Fazekas Kitti
I-es kategória
Hasonlóan a Light kategóriához, az I-es kategóriában is komolyabb változás történt a nevezők listáján az előző évekhez képest, a mezőnyben összesen 6 újonc versenyzőt köszönthettünk. Miklósi Tibor rendkívül magabiztosan, közel 6 tizedes előnnyel repítette időmérő gokartját a rajtrács élére, őt Naményi Gergely, Csóka Ferenc és Zsigri Márton követték a második, harmadik illetve negyedik helyen. Az ötödik helyről Vagács András, mellőle a hatodik helyről Virágh Péter, majd Csernik Csaba, Nagy Dávid, Simon Péter, Pece Norbert, Vörös Richárd, Jakab Ákos és Ungi Anette sorrendben állhattak fel a versenyzők a rajtrácsra.
A rajtnál Vörös Richárd ragadt be egy pillanatra, így mind Jakab Ákos mind Ungi Anette elmentek mellette, majd a visszafordítót követő kavalkádban Simon Péter tudott Nagy Dávid elé kerülni. Két körrel később újabb helycsere történt, amikor Virágh Péter a box bejárat előtti balos kanyarban megelőzte Vagács Andrást és feljött az 5. helyre. Még ugyanebben a körben Pece Norbert próbált elmenni Nagy Dávid mellett a célegyenesre ráfordító kanyarban, de a kigyorsításon nem volt meg az előzéshez szükséges tempókülönbség, ezért visszasorolt Dávid mögé. 1 körrel később Ungi Anette hasonló manővert próbált meg végrehajtani Jakab Ákos ellen, de a végeredmény ugyanaz lett, mint az előző előzési kísérletnél. A folyamatos csatározások közepette a harmadik perc közepén megtörtént az első kicsúszás is, a box bejárat előtti kanyar kezdetén, ahol Vörös Richárd pördült meg és csúszott a gumifalba. A negyedik perc feléhez közeledve Pece Norbert szúrt be nagyon keményen Nagy Dávid mellé a célegyenesre ráfordító kanyarban, majd a hátsó visszafordítóban befejezte az előzést, olyannyira, hogy az őt követő Jakab Ákos is könnyedén megelőzte Dávidot. Nem sokkal később újabb látványos csatának lehettünk szemtanúi, amikor is a csigakanyarban Simon Péter mellé bújt be Pece Norbert, mögöttük pedig Jakab Ákos mellé Nagy Dávid. A következő kanyarokban történt helyezkedések végeredményeként, a célegyenesre már Pece Norbert, Nagy Dávid, Simon Péter és Jakab Ákos sorrendben fordultak rá. Csupán egyetlen kört kellett várnunk az újabb akcióra, amikor is Csernik Csaba bújt be a box bejárat előtti kanyar kezdetén Vagács András mellé, és jött fel a hatodik helyre. Mindeközben a pályán egy picivel hátrébb, Nagy Dávid előzte vissza Pece Norbertet, majd félreértve egy kék zászlós jelzést, visszaengedte maga elé. A célegyenest követő balosban Pece Norbert megcsúszott és egy pillanatra keresztbe állt, és bár hamar vissza tudott jönni a pályára, de arra pont elég volt, hogy az őt üldözők mind elmenjenek mellette. A kék zászló okozta kavarodásban azonban nem sokáig maradt így a mezőny és az imént kicsúszó Pece Norbert, Jakab Ákos elé került, aki épp befejezte az élen haladók elengedését, majd ezzel a lendülettel Ungi Anette is megelőzte Ákost. Mivel rövid időn belül rengeteg minden történt, ezért most álljunk meg egy pillanatra, hogy áttekintsük, a mezőnyben éppen ki hol állt. Az élen Miklósi Tibor, akit Naményi Gergely üldöz árnyékként, a harmadik helyen pedig a magányosan köröző Csóka Ferenc haladt, akárcsak a negyedik helyen érkező Zsigri Márton. Ötödik helyen Virágh Péter, akit Csernik Csaba és Vagács András követtek a hatodik illetve hetedik helyen. Nagy Dávid, Simon Péter, Pece Norbert, Ungi Anette, Jakab Ákos és a sort végül a verseny elején kicsúszó Vörös Richárd zárta. Mire azonban a gondolatsor végére érhetnénk, újabb előzés történt, mégpedig Jakab Ákos vette vissza Ungi Anettől az elvesztett pozícióját, majd egy körrel később Pece Norbertet is megelőzte. Ugyan egy kör erejéig ideiglenesen Pece Norbert és Ungi Anette is helyet cseréltek, de végül Norbert visszavette pozícióját és változatlan sorrendben folytatták a körözgetést.
A rendkívül eseménydúsra sikeredett első félidőt követően a kedélyek a pályán ugyan nem csillapodtak, de újabb helycsere már nem történt. A leintés pillanatáig elsősorban az élen, Miklósi Tibor és Naményi Gergely alkotta párostól láthattunk látványos csatát, valamint az ötödik helyen haladó Virágh Péter, Csernik Csaba, Vagács András és Nagy Dávid alkotta négyes fogat szállították az izgalmakat. Mindezeknek megfelelően, a futamot Miklósi Tibor nyerte, akit Naményi Gergely kísért be a célba, a dobogó harmadik fokára pedig Csóka Ferenc állhatott fel. A negyedik helytől kezdődően az alábbi sorrend szerint értek be a versenyzők: Zsigri Márton (4), Virágh Péter (5), Csernik Csaba (6), Vagács András (7), Nagy Dávid (8), Simon Péter (9), Jakab Ákos (10), Pece Norbert (11), Ungi Anette (12) és Vörös Richárd (13). A verseny leggyorsabb köre Naményi Gergely neve mellé került, melyet a 10-es gokarttal futott meg, ideje pedig 25,981 lett.
Dobogósok, nyilatkozatok
1. helyezett – Miklósi Tibor
„Új év, új szezon, új lehetőség, de a cél a régi! Már nagyon vártam a szezon kezdetét.
Az előzetes nevezés alapján már előre lehet sejteni, hogy nem lesz könnyebb ez az év sem mint a tavalyi.
Az I. kategória időmérő edzésén, sikerült egy nagyon jó időt mennem, és 0,5 másodperccel megszereztem az év első futamára a pole position-t.
Az I. kategória rajtját tehát az első sor, első rajtkockájából várhattam, mellőlem Naményi Gergely indult. A rajtot követően koccanás nélkül sikerült elfordulni az első komolyabb visszafordítóban. Majd ezt követően Gergővel együtt kicsit elhúzva a többiektől csatáztunk az első helyért. Nem akartam kockáztatni, így egy magabiztos tempót választva elsőnek intett le az év első versenyén a kockás zászló!”
2. helyezett – Naményi Gergely
„Nagyon vártam már a 2013-as szezon kezdetét az új gokartokkal. Hamar megszoktam ezeket a masinákat, ám az időmérőn Miklósi Tibi futott egy szenzációs időt, így csak a második helyről indulhattam. Nehéz megelőzni egy olyan tapasztalt pilótát, mint ő. Mindezek ellenére örülök a második helynek.”
3. helyezett – Csóka Ferenc
„A tavalyi utolsó verseny óta, már kellőképp sok idő telt el ahhoz, hogy ki legyek éhezve egy kis versenyzésre. Ehhez még az új Sodik is hozzátettek, így alig vártam már, hogy eljöjjön a szombat.
Az új gépekről nem beszélnék, szerintem páran már megtették előttem.
Az időmérő számomra szerencsétlenül alakult, az utolsó – szerintem legjobb – körömet már sajnos nem mérte a rendszer, Így a harmadik helyről várhattam a rajtot.
A futamon sajnos nem tudtam Tibike és Geri tempóját tartani, de szerencsére az utánam következő Marcitól el tudtam szakadni. Saját tempómat tudtam autózni, egészen addig, amíg a lekörözések el nem kezdődtek. Itt egy kicsit elszakadt a cérna, volt pár érdekes momentum, amit most nem részleteznék, a videókon mindenki megnézheti. Különösen a saját onboard felvételemet ajánlom, ha valaki nagyokat szeretne röhögni. Hozzá kell szokni, hogy több autó van a pályán egyszerre, és több lekörözés lesz minden versenyen.
Összességében elégedett vagyok a harmadik hellyel, jól indult a szezonom.
Nagy köszönet a szervezőknek a fejlesztésért, nagy mértékben pozitívan befolyásolják a versenyeket az új gépek, és az, hogy 13 gép van egyszerre a pályán!
Gratulálok Tibikének és Gerinek!”
II-es kategória
A II-es kategóriánál az elmúlt évek során megszokhattuk, hogy a legtöbb nevezőt vonultatja fel, mely a 2013-as év első versenyén sem történt másképp: összesen 19-en neveztek és teljesítették a 15 percnek megfelelő körszámot a verseny elindítását követően. A kategóriában a 6 újoncversenyző között találkozhatunk régi-új versenyzőkkel, akik korábban az I-es vagy éppen a Light kategória versenyein rótták a köröket. A pole pozíciót Porcs-Makkay Ákos szerezte meg Vincze András és Raffay Kristóf előtt, a negyedik helyről pedig Halász Péter várta a verseny megkezdését. A népes mezőnyben a rajtrács az ötödik helytől kezdődően a következőképpen alakult: Miklósi Tibor, Klenovszki András, Neudert Norbert, Zsigri Márton, Halustyik Ferenc junior, Fehér András, Katona Kristóf Győző, Pece Norbert és Simon Péter. A „B” döntő rajtsorrendje az alábbiak szerint alakult: Szegő Gábor, Horváth Norbert Hori, Csizmadia Tamás, Tóth Gábor, Szabó Henrik és Tóth Péter 3.
A rajtot Neudert Norbert szemmel láthatóan jobban kapta el az előle rajtoló Klenovszki Andrásnál, azonban az előzéshez már nem maradt helye, ezért kénytelen volt András mögé visszasorolni. Az esetet visszanézve, a versenybíróság azt állapította meg, hogy leszorítás történt, ezért Andrást, utólag Norbert mögé sorolták. A következő kanyarban, mely a hátsó visszafordító volt, Zsigri Márton próbált nagyon keményen helyet találni magának Neudert Norbert mellett, de sikertelenül, ezzel szemben a következő kanyarkombinációkban történő helyezkedésekből Pece Norbert jött ki kedvezően és előzte meg Katona Kristóf Győzőt. Az előző két kategóriákhoz képest azonban a II-es kategória versenyzői egy lényegesen nyugodtabb és fegyelmezettebb versenyzést mutattak be, a mezőny pedig lényegében három részre szakadt: elől egy 6-os fogat haladt, Porcs-Makkay Ákos, Vincze András, Raffay Kristóf, Halász Péter, Miklósi Tibor és Klenovszki András részvételével, őket egy négyes csapat követte, Neudert Norbert, Zsigri Márton, Halustyik Ferenc és Fehér András közreműködésével. A sort végül a Pece Norbert, Katona Kristóf Győző és Simon Péter alkotta hármas zárta. Legaktívabban Katona Kristóf támadta Pece Norbertet, hogy visszavegye a verseny elején elvesztett pozícióját, de Norbert állta a sarat. A negyedik perc kezdetén Simon Péter egy megcsúszást követően leszakadni kényszerült a többiekről, de helycsere továbbra sem történt a mezőnyben. Fél távhoz érkezve a mezőny egy picit átrendeződött: az élen továbbra is Porcs-Makkay Ákos haladt, aki egy lélegzetvételnyi előnyhöz tudott jutni Vincze Andrással szemben. Andrást Raffay Kristóf és Halász Péter követték árnyékként, majd Miklósi Tibor és Klenovszki András duó érkezett. A hetedik helyen Neudert Norbert rótta magányosan a köröket, mögötte egy hármas fogatot alkotva Zsigri Márton, Halustyik Ferenc és Fehér András robogtak a Hungarokart vonalvezetésén, miközben mögöttük Pece Norbert és Katona Kristóf Győző párosa tették próbára egymás idegeit, a sort pedig a kicsúszást követően, Simon Péter zárta. Az első komolyabb előzési kísérletre a tizedik perc végéhez közeledve került sor, amikor Halustyik Ferenc próbált elmenni Zsigri Márton mellett, a célegyenesre ráfordító kanyarban, de az előzést végül nem sikerült befejeznie. Röviddel a vége előtt azonban egy tényleges helycsere történt, mégpedig a dobogó legalsó fokáért: a célegyenesre ráfordító kanyarban tudott bebújni Raffay Kristóf mellé Halász Péter, ezzel magához ragadva a dobogó legalsó fokát. A verseny leintéséig azonban újabb helycsere már nem történt, így a versenyt Porcs-Makkay Ákos nyerte, akit Vincze András kísért be a célba, majd a harmadik és negyedik helyen szintén „kéz a kézben” érkezett Halász Péter és Raffay Kristóf. A befutó további sorrendje az „A” döntőben az alábbiak szerint alakult: Miklósi Tibor (5), Neudert Norbert (6), Klenovszki András (7), Zsigri Márton (8), Halustyik Ferenc junior (9), Fehér András (10), Pece Norbert (11), Katona Kristóf Győző (12) és Simon Péter (13).
A kategória „B” döntőjének a rajtját Csizmadia Tamás és Szabó Henrik kapták el remek ütemben, majd a visszafordító kanyarban már mindketten egy-egy helyet javítottak rajtpozíciójukhoz képest. Az „A” döntőben tapasztalt fegyelmezett vonatozásnak már nyoma sem volt a „B” döntőben, és már rögtön az első körben kiélezett csatát láthattunk: Tóth Gábor vette össztűz alá Szabó Henriket, hogy visszaszerezze a rajtot követően elvesztett pozícióját, mely átmenetileg sikerült is. Elnézve azonban kettejük pofozkodását, sejthető volt, hogy nem lesz jó vége. A célegyenesben szinte egymás mellett haladt a két versenyző, majd a gyors balost követően a csata hevében Tóth Gábor a gumifalba pörgött, miközben Szabó Henrik könnyedén elkerülte az incidenst. A mögöttük érkező Tóth Péter azonban pont beragadt Tóth Gábor mögé, ezért ő nem tudott pozíciót szerezni. A verseny leintéséig már újabb helycsere nem történt, azonban egy pillanatra sem kellett unatkoznunk, hiszen több ponton is izgalmas csatákat láthattunk. A kategória „B” döntőjét ennek megfelelően Szegő Gábor (14) nyerte, Csizmadia Tamás (15), Horváth Norbert Hori (16), Szabó Henrik (17), Tóth Gábor (18) és Tóth Péter 3 (19) előtt. A versenyben futott leggyorsabb kör Halász Péter nevéhez köthető, 25,458, melyet a 10-es gokarttal teljesített.
Dobogósok, nyilatkozatok
1. helyezett – Porcs-Makkay Ákos
2. helyezett – Vincze András
„Szokásos Hungi időmérő: Fogalmam sem volt, hogy mi számít jó körnek az időmérőn, mert nem idegesítettem magamat azzal, hogy mások idejét nézegetem. Mivel nem vétettem különösebben nagy hibát, ezért bíztam benne, hogy valahonnan elölről rajtolhatok. Eleinte figyelnem kellett, hogy védjem az íveket, de a futam közepétől a végéig már biztonságos távolságban voltam ahhoz, hogy Ákos mögött vonatozhassak, de támadási pozícióba nem sikerült kerülnöm, majd bekísértük egymást a célba. Gratulálok a többieknek! Erős kezdés, bár maradéktalanul nem vagyok megelégedve a teljesítményemmel.”
3. helyezett – Halász Péter
„Örülök, hogy idén a kedvenc pályámon indult a szezon, mert itt mindig jobbak az eredményeim. Úgy döntöttem, hogy idén a 2-es kategóriában indulok, két okból kifolyólag: szeretnék más kategóriát is kipróbálni, illetve nem utolsó sorban, tapasztaltabbakkal versenyezhetek, akiktől csak tanulni tudok. Szóval a délelőttöm jól sikerült, a legjobb időm 24,9 közepe volt, így bizakodva vártam a versenyt. Szomorú voltam, hogy elsőnek kellett időmérőznöm, mert köztudott, hogy aki elsőnek időmérőzik ezen a pályán, annak nincs sok esélye a pole-ra. Sajnos most is így volt, 4. helyről indultam. A versenyen próbáltam az első három versenyző mögött maradni, akár úgy is, hogy mindvégig vonatozunk. Szerencsémre 5 körrel a vége előtt észrevettem, hogy Kristóf, a box kijáratánál lévő balosban túlságosan nagy helyet hagyott szabadon, így meg tudtam előzni.
Örülök az első 2-es kategóriás dobogómnak, bízom benne, hogy jó idény lesz!”
III-as kategória
A min 85 kg-osok kategóriájában találkozhatunk a legtöbb olyan névvel, akik a tavalyi évben is ebben a kategóriában mérettették meg magukat, mindemellett 4 újoncversenyző is helyet kapott az összesen 12 fős mezőnyben. Az időmérő edzésen Klenovszki András 17 ezreddel bizonyult gyorsabbnak Porcs-Makkay Ákosnál, és kaparintotta meg HCK-s pályafutása első pole pozícióját. Ákost Molnár Tibor és Vincze András követték a harmadik illetve negyedik helyen, majd Nagy Koppány, Virágh László, Miklósi Tibor, Kocsi Viktor, Kassay Sándor, Salgó Balázs, Jánosi Attila és Kővári Viktor következtek.
Egy sima rajtot követően már az első körben látványos párharcot láthattunk: Jánosi Attila próbálta átfűzni magát Salgó Balázson a „csigakanyar” kijáratán, de Balázs egyelőre védte pozícióját. A III-as kategóriában, a II-es kategóriához hasonló fegyelmezett versenyzést láthattunk, ami viszont mindenképpen szembetűnő volt, azaz élen haladó Klenovszki András körről körre duzzadó előnye, miközben mögötte szoros csatát vívtak a többiek. Az első komolyabb változás a pozíciókban, néhány körrel a rajtot követően történt, a második perc elején, amikor is a 3. helyen haladó Molnár Tibor kiállt a versenyből és bejött a boxba, majd utána, jelentős hátránnyal újra csatlakozott a mezőnyhöz. Mint utóbb kiderült, Tibor elfelejtette a kategóriához szükséges többletsúlyt behelyezni gokartjába, majd ezt észlelve azonnal bejött a boxba és pótolta mulasztását. Tibor a nem tervezett boxkiállást követően azonnal a többiek után eredt és a 4. perc elején már megelőzte a rendkívül előzékenyen félrehúzódó Kővári Viktort. Két körrel később ismét Molnár Tibor került a figyelem középpontjába, amikor is a pálya utolsó, kanyargós szakaszán Jánosi Attilát előzte, majd Salgó Balázst vette célba. Másfél körrel később itt is sikerrel járt és feljött a 9. helyre, majd az előzését követő rést kihasználva, Jánosi Attila is sikeresen előzte meg Salgó Balázst. Fél távhoz érkezve az élen továbbra is Klenovszki András haladt egy nagyon megnyugtató előnnyel, míg mögötte a második helyért vívott komoly csatát Porcs-Makkay Ákos és Vincze András. A negyedik pozícióért is látványos összecsapás zajlott, itt Nagy Koppány védte helyezését, Virágh Lászlóval és Miklósi Tiborral szemben. Kocsi Viktor és Kassay Sándor magányosan rótták a köröket, miközben Molnár Tibor egyre nagyobb tempóval zárkózott fel Sándorra. Végül pedig egymástól biztonságos távolságra, de mégis látótávolságon belül, Jánosi Attila, Salgó Balázs és Kővári Viktor érkeztek. Molnár Tibor a versenyen egyértelműen vitte a showt és a 10. perc feléhez közeledve, újabb pozíciót javítva, megelőzte Kassay Sándort és feljött a 8. helyre.
A verseny végéhez közeledve az élen haladó Klenovszki András előnye szemmel láthatóan körről körre fogyott el. Ez az utolsó körig sem változott, olyannyira nem, hogy az első három helyezett gyakorlatilag egy egybefüggő vonatot alkotott, de pozíciócsere nem történt, így a futamot Klenovszki András nyerte, megszerezve ezzel első pole pozíciója mellé első győzelmét is, második helyen Porcs-Makkay Ákos érkezett, a dobogó harmadik fokára pedig Vincze András állhatott fel. A befutó további sorrendje: Nagy Koppány (4), Virágh László (5), Miklósi Tibor (6), Kocsi Viktor (7), Molnár Tibor (8), Kassay Sándor (9), Jánosi Attila (10), Salgó Balázs (11) és Kővári Viktor (12). A versenyben futott leggyorsabb kör Nagy Koppány nevéhez köthető, melyet a 6-os gokarttal teljesített, ideje 25,709 lett.
Dobogósok, nyilatkozatok
1. helyezett – Klenovszki András
„Az edzések alatt éreztem, hogy egyre inkább ráérzek az új gokartokra és a pályára.
Sajnos a 2. kategóriában egy technikai baki miatt a legjobb köreinket nem mérte a rendszer,
reméltem a 3. kategóriában ez nem okoz majd gondot.
Amikor kiszálltam láttam, hogy jó az idő de nem tudtam részleteket. Végül pár ezreddel,
de meglett első HCKs pole pozícióm.
Nem lehettem teljesen nyugodt, mert a mögülem indulók nagyon tudatosan készültek a versenyre.
Tudtam, hogy a legkisebb hibát is büntetnék.
A verseny eleje jól indult, azonnal el tudtam húzni a mezőnytől, a futam közepe felé még a
legjobb idő is az enyém volt.
Aztán viszont az üldözőimtől eltérően én nem tudtam tovább javítani az köridőkön, kicsit elmelegedtek a gumik.
Nagyon vártam már a végét. Az utolsó körre közvetlen mögöttem voltak a srácok.
Szerencsére nem kellet taktikázni, még ha lassabban és hibákkal is de egy körön megtartani a pozíciót.
Így végül megszületett az alső HCKs győzelmem is.”
2. helyezett – Porcs-Makkay Ákos
3. helyezett – Vincze András
„Nem voltam megelégedve az időmérőn elért eredményemmel, de mintha más idő rémlett volna, mint ami végül megjelent a nevem mellett (25 végére emlékszem). Negyedik helyről indultam, előlem Molnár Tibi és a tavalyi hungis AGB versenyből kiindulva tudtam, hogy Tibit max átugrani lehet, megkerülni nem. Végig tapadtam rá, ő pedig Ákosra, majd egyszer csak kiállt a versenyből, nekem pedig az ölembe hullott a harmadik hely. Ákost a futam végéig támadtam, utolsó körökben utolértük Klenovszki Andrist, majd hárman átgurultunk a célvonalon. Jó kis verseny volt, gratulálok a többieknek, Molnár Tibi bakiját pedig nagyon sajnálom, Neki kellett volna dobogóra állnia! Összességében bár tartottam az új gépparktól, úgy érzem, hogy jól sikerült teljesítenem. Érdekes év elé nézünk.”
IV-es kategória
A „nehézfiúk” kategóriája ezúttal a 2. legtöbb nevezőt vonultatta fel a szombati napon, összesen 16-an álltak rajthoz, és újoncokban itt sem volt hiány, a 16 versenyzőnek a fele most először állt rajthoz egy HCK versenyen. A 16 versenyző közül Kovács György bizonyult a leggyorsabbnak és szerezte meg első HCK-s pole pozícióját, 1 tizeddel megelőzve a második helyről induló Nagy Koppányt. Porcs-Makkay Ákos és Rozvadszky Csaba a harmadik illetve negyedik helyet szerezték meg, őket Kádas Zsolt, Vermes Dániel, György Gábor, Pénzes Attila, Murvai Tamás, Kocsi Viktor, Schmickl András, Neudert Károly és Bacsó Ádám követték az „A” döntő rajtrácsán. A „B” döntő rajtsorrendje 3 versenyző között a következőképpen alakult: Bokor András, Molnár József és Vermes Viktor.
A rajtnál simán jött el a mezőny, de a visszafordító követő torlódásban Pénzes Attila egy pillanatra megakadt a gumifalban, így a mögötte érkező Murvai Tamás el tudott mellette menni. Szintén a kezdeti helyezkedéseket tudta kedvezően kihasználni Bacsó Ádám és megelőzni Neudert Károlyt. Murvai Tamás pozíciószerzése tiszavirág életűnek bizonyult, hiszen a „csigakanyar” kijáratán rontott, így a mögötte érkező Pénzes Attila azonnal vissza tudta venni pozícióját. Bacsó Ádám sem pihent és az első kör végén, a célegyenesre ráfordító kanyarban Schmickl András mellett is elment, majd az így keletkezett résen Neudert Károly is bebújt és 1 helyet javítva folytatta Ádám üldözését. Az első köröket követően az élen magabiztos előnyt kiautózva haladt Kovács György, mögötte azonban a dobogós pozíciókért komoly csata zajlott Nagy Koppány, Porcs-Makkay Ákos és Rozvadszky Csaba részvételével. Kádas Zsolt némileg mentesült Vermes Dániel támadásaitól, hiszen a Dániel mögött érkező György Gábor folyamatosan kereste azokat a helyeket, ahol fogást tudna találni versenyzőtársán. Picivel hátrébb is egy szoros csata bontakozott ki Murvai Tamás és Kocsi Viktor között, mely utóbbi javára zárult kedvező eredménnyel és Viktor ezzel feljött a 8. pozícióba. Murvai Tamás egyértelműen kizökkent a tempóból és rövidesen újabb pozíciót veszítve, Bacsó Ádám és Neudert Károly között találta magát. Néhány körrel később Neudert Károly is megelőzte Murvai Tamást és folytathatta Bacsó Ádám üldözését. A harmadik perc felénél Vermes Dániel sikeresen előzte meg Kádas Zsoltot a box bejárat előtti kanyar kezdetén, majd a helyezkedések következtében Pénzes Attila próbálta megelőzni György Gábort, de Gábor védte pozícióját. A nyolcadik perc közepén Kádas Zsolt a célegyenesre ráfordító kanyarban szűken bebújt Vermes Dániel mellé és egy pozícióval előrébb lépett, majd az előzés következtében keletkezett résen György Gábor is bement és folytatta Kádas Zsolt üldözését. A 13. perchez érkezve Bacsó Ádám egyre intenzívebben kezdte támadni az előtte haladó Neudert Károlyt, de Károly egyelőre védte pozícióját. A támadások habitusából sejthető volt, hogy itt előbb-utóbb történni fog valami és ez így is lett: 1 körrel az első komolyabb támadás után, Bacsó Ádám ismét támadásba lendült, és a célegyenesre ráfordító kanyar kijáratán Neudert Károlyt félig keresztbe állította, de szerencsére mindketten tudták folytatni a versenyzést. A nevető harmadikként érkező Murvai Tamás azonban az így keletkezett résen sikeresen elment Ádám mellett. A csatának köszönhetően kisebb torlódás alakult ki az utolsó körben, mely leginkább egy akciófilm jelenetére emlékeztetett, hiszen ritka az a pillanat, amikor a Hungarokart vonalvezetésén 3 gokartot látunk egymás mellett száguldani.
A nem mindennapi utolsó kört követően a kockás zászlót elsőként a mindvégig nagyon magabiztosan versenyző Kovács György láthatta meg, megszerezve ezzel első pole pozíciója mellé, első HCK-s győzelmét is, a dobogó második és harmadik fokára pedig Nagy Koppány, valamint Porcs-Makkay Ákos állhattak fel, megelőzve ezzel az őket üldöző Rozvadszky Csabát. A befutó további sorrendje: Kádas Zsolt (5), György Gábor (6), Vermes Dániel (7), Pénzes Attila (8), Kocsi Viktor (9), Neudert Károly (10), Murvai Tamás (11), Bacsó Ádám (12) és Schmickl András (13). A kategória „B” döntője már lényegesen békésebbre sikeredett, ami talán annak is betudható, hogy 3 résztvevővel zajlott, a rajtrácsra Bokor András, Molnár József és Vermes Viktor sorrendben álltak fel a versenyzők. Bokor András már az első körökben jelentős előnyre tett szert és a verseny eleje leginkább Molnár József illetve Vermes Viktor csatájáról szólt. Kettejük párharcára az ötödik perc elején került pont, amikor a „csigakanyar” bejáratán Vermes Viktor egy kemény manőverrel betette gokartja orrát és sikeresen előzte meg Molnár Józsefet. Az előzést követően a mezőny lassan szétszakadozott és újabb helycserére már nem került sor, így a „B” döntőt Bokor András (14) nyerte, Vermes Viktor (15) és Molnár József (16) előtt. A versenyben futott leggyorsabb kört a futamgyőztes Kovács György jegyezte a 11-es gokarttal, ideje 25,275 lett, mesterhármassal zárva ezzel a IV-es kategória versenyét.
Dobogósok, nyilatkozatok
1. helyezett – Kovács György
„Előzetesen a célom egy mindenképpen erős hétvége volt a szezonnyitó versenyen a Hungarokartban, így ennek megfelelően (a vasárnapot is szem előtt tartva) vágtam neki a szombati napnak. Az új gépparkkal sikerült eléggé gyorsan megbarátkoznom, a pályáról viszont még mindig tudok újat tanulni, és ez szombaton sem volt másképp. Az időmérőt alig 1 tizeddel nyertem, és bár nem volt rossz kör, de még mindig azt a visszajelzést kaptam tőle, hogy továbbra is sokat kell javulnom ezen a téren. A futamon igyekeztem gyorsan meglépni a többiektől, végül a futamgyőzelem mellett a leggyorsabb kört is sikerült megkaparintanom. Gratulálok a dobogósoknak és várom a folytatást!”
2. helyezett – Nagy Koppány
3. helyezett – Porcs-Makkay Ákos
A remek hangulatú és izgalmas versenyekkel zárult hungarokarti verseny után a HCK mezőnye a „föld alá” költözik, a 3 hét múlva megrendezésre kerülő G1 Kart Centerbe, melynek technikás és hosszú vonalvezetése egész biztosan izgalmas versenyeket tartogat majd mind a résztvevők, mind a nézők számára. Nevezni már lehet az info@amatorgokart.hu címen vagy a bajnokság internetes fórumán, melyhez mindössze a nevet és a választott kategóriát/kategóriákat kell megadni. Az ne ijesszen el senkit, hogy már elkezdődött a szezon, hiszen akár 1-1 futamra is lehet nevezni, illetve aki egy egész évet szeretne teljesíteni, ő sem késett le semmiről, a végső értékelésbe a 12 versenyből a 10 legjobb eredmény számít bele, tehát 2 „eldobott” versennyel azok is rendelkeznek, akik az összes futamon részt vettek.
Szerző: Vincze András