A mogyoródi Hungarokart pályáján került megrendezésre az MNSZ Országos Amatőr Gokart Bajnokság 2013-as évének szezonnyitó futama. A népes mezőny tagjai első alkalommal próbálhatták ki, versenykörülmények között a belga eupeni pályájáról érkezett, 2011-es Teremgokart Világbajnokságon (IKWC) használt géppark, 13 Sodi GT4-esét. Szintén az újítások közé tartozik az új kategória bevezetése, mely a világbajnokság szabályrendszeréhez hasonlóan (1 boxkiállás mindenkinek kötelező, 90kg a súlyhatár) került megrendezésre, és a Super GP nevet kapta. Az idei évben sajnos egyéb elfoglaltságai mellett nem tud részt venni a versenyek lebonyolításában Farkas Károly (Karesz), a vezető versenybíró pozíciót így 2008 HCK bajnoka, illetve a HCK sorozat kitalálója, Bauer Krisztián vette át. A 2013-as bajnokság első futama egyik-másik kategóriában borította a papírformát és igazán izgalmas versenyeket láthattunk a legendásan csúszós Hungarokart vonalvezetésén, de hogy pontosan mi is történt február 17-én, azt kategóriákra lebontva tekintsük át.
I-es kategória
A legkönnyebbek kategóriájában 3 új versenyző is rajthoz állt, mindemellett további 3 versenyző csatlakozott a mezőnyhöz, akik az elmúlt években a HCK mezőnyét erősítették. Az összesen 13 fős mezőnyben Gyuris Gábor bizonyult a leggyorsabbnak és szerezte meg pályafutása első pole pozícióját. Naményi Gergely első OAGB-s versenyén a 2. helyről várhatta a rajtjelzést, a 3. rajtkockára pedig Antal Dávid állhatott fel. Gaál Zsófia a negyedik legjobb időt érte el, az ötödik helyről pedig a visszatérő Szabó Károly indulhatott, megelőzve Báldi Gergőt és a címvédő Szetei Gergelyt. Korábban a HCK versenyein induló Véghelyi Ádám a nyolcadik rajthelyet kaparintotta meg, mögüle Bencze Tünde illetve az elmúlt években szintén a HCK mezőnyében bizonyító Fühl Zoltán várták Bauer Krisztián rajtjelzését. A sort végül a 3 újonc versenyző zárta, Csuti Zoltán, Szabó Martin és Bajka Mátyás sorrendben.
A rajtot Szetei Gergely kapta el a legjobb ütemben és az első kanyarokat követően, egy helyet javítva már Báldi Gergő előtt autózott. A mezőny végén is zajlottak az események, Csuti Zoltán is jó ütemben indult el, eleinte Bencze Tündével csatázott, majd Fühl Zoltánnal, de mindkét esetben a védők hárították Zoltán támadását. Csuti Zoltán az első kör végére üldözőből üldözötté vált, hiszen a mögötte, nagy tempóban érkező Szabó Martin támadásaira kellett válaszolnia, melyet végül sikeresen teljesített. Gyorsan visszanyerve tempóját, a következő körben ismét támadásba lendült Fühl Zoltán ellen, majd a célegyenesre ráfordító kanyarban majdhogynem egymáson fordultak el, amitől mindketten megcsúsztak, de szerencsére folytatni tudták a versenyt, Csuti Zoltán egy hellyel előrébb lépett. A kezdeti izgalmak ellenére a mezőny hamar szétszakadozott és így a pálya több pontján is láthattunk izgalmas csatákat kibontakozni. Az egyik ilyen látványos párharc Szetei Gergely és Szabó Károly között bontakozott ki: Szetei Gergely a harmadik perc feléhez közeledve egyre többször és egyre intenzívebben kereste azokat a pontokat, ahol fogást találhatna ellenfelén. Hasonló intenzitású támadásokat láthattunk Csuti Zoltántól is, aki Bencze Tünde védelmét tette próbára. Esemény utóbbiból született, amikor is a negyedik perc végén, a „csigakanyar” bejáratán Fühl Zoltán bebújt Csuti Zoltán mellé, aki bent tartotta íven a gokartját, és végül a kanyarkombinációból kivezető balos kanyar kezdetén nekiütközött az előtte autózó Bencze Tündének és kiforgatta őt. Ennek megfelelően, Fühl Zoltán két hellyel előrébb lépett, Csuti Zoltán pedig maradt Bencze Tünde mögött. A verseny feléhez érve a versenyzők több kisebb-nagyobb csoportban követték egymást: az élen Gyuris Gábor haladt, akit Naményi Gergely követett árnyékként, majd a harmadik helyen Antal Dávidot kísérte a mögötte robogó Gaál Zsófia. Szabó Károly a verseny ezen pontján már kellően biztonságos távolságot tudott kiépíteni Szetei Gergellyel szemben, aki azért így is bőven látótávolságon belül maradt, akárcsak a Gergely mögött érkező Báldi Gergő. Véghelyi Ádám a menet közben rohamléptekkel felzárkózó Fühl Zoltánnal volt elfoglalva, Bencze Tünde pedig Csuti Zoltánt tartotta maga mögött, végül pedig Szabó Martin és Bajka Mátyás zárták a sort. A 14. perc kezdetén, a pálya hátsó részén található visszafordító kanyarban próbált bebújni Véghelyi Ádám mellé Fühl Zoltán, de az előzéshez nem volt meg a szükséges hely, ezért a kanyart követően Zoltán visszasorolt Ádám mögé. Fühl Zoltán nem pihent, és a box bejárat előtti kanyar kezdetén bebújt Ádám mellé, majd a következő kanyarokban a külső íven tartva gokartját, a célegyenesre ráfordító kanyarban már lényegesen kedvezőbb helyzetben megelőzte versenyzőtársát.
A verseny hátralévő perceiben a pálya több pontján is láthattunk izgalmas csatákat, de helycsere már nem történt. A futamot ennek megfelelően Gyuris Gábor nyerte, megelőzve Naményi Gergelyt és megszerezve ezzel pályafutása első OAGB-s futamgyőzelmét, a dobogó harmadik fokára pedig Antal Dávid állhatott fel. A dobogósokat a többi versenyző az alábbiak szerint követték: Gaál Zsófia (4), Szabó Károly (5), Szetei Gergely (6), Báldi Gergő (7), Fühl Zoltán (8), Véghelyi Ádám (9) és Bencze Tünde (10). Tünde mögött Csuti Zoltán ért célba, azonban mivel Tündét szabálytalanul forgatta ki és emiatt Tünde jelentős hátrányba került, utólag 1 helyes büntetést kapott. Ennek megfelelően a hivatalos sorrend: Szabó Martin (11), Csuti Zoltán (12) és Bajka Mátyás (13). A verseny leggyorsabb körét Szabó Károly futotta meg a 3-as gokarttal, 25,367-es idővel.
Dobogósok, nyilatkozatok
1. helyezett – Gyuris Gábor
„Először is gratulálok minden dobogósnak kategóriától függetlenül.
A hétvége előtt még nem volt alkalmam kipróbálni az új gépeket, azért a szabadedzések nagyrészt az ismerkedéssel teltek. Nagy időket nem futottam, nem a gyors körökre koncentráltam, de megkedveltem a technikát.
Az időmérőre sikerült végre teljesen ott lennem fejben, így mind 3 repülő köröm jól sikerült, megfutottam életem első pole-ját. Mivel 5-nek kvaliztam idegtépő percek következtek mire mindenki végzett.
A futamra a 7-es gépet húztam amely a megelőző 3 kat. futamain nem indult, ez aggasztó volt. Rajt előtt hátra néztem és gyönyörű látvány volt mögöttem a 12! gép. 13 kart egy futamon! A rajt sima volt, kellett pár kör amíg bemelegedett rendesen a gép. Megpróbáltam ellépni az üldözőmtől, de pár kör alatt elmelegedett a hátulja és belassultam. Maradt a gumi kímélés. Később megpróbáltam még egyszer ugyan ilyen eredménnyel. A futam felétől már csak egy jó átlagra koncentráltam. Végül párban futottunk be Naményi Gergővel aki végig árnyékként követett. Ha közel volt védtem a belső ívet, amely a Hungiban nem egy lehetetlen feladat. A lekőrözések simák voltak, a többiek nagyon korrektek voltak.
A szezon előtti célkitűzésem az első futamgyőzelem megszerzése volt, ezt viszonylag hamar abszolváltam így lejött a teher a vállamról 🙂
Vezetem a bajnokságot, de nem lenne reális a bajnoki címről gondolkodni.”
2. helyezett – Naményi Gergely
„Oagb-s pályafutásom első futama a vártnál jobban sikerült. A második helyet szereztem meg. Sajnos egy tapasztalt versenyzőt nehéz itt megelőzni, így maradtam a kiindulási pozíciómon. Elégedett vagyok.”
3. helyezett – Antal Dávid
„Vártam már az új évet, nagyon izgatott voltam és kíváncsi voltam, hogy mit hoz az első futam, na meg a sodikra is kíváncsi voltam. Az időmérő nem sikerült rosszul de még maradt benne, viszont a harmadik hely így is jónak mondható. A húzás után már egyből tudtam, hogy ez a futam a védekezésről fog szólni, mert hát a négyes nem volt valami acélos, főleg ha azt nézzük hogy milyen gokartok voltak körülöttem. A második kat. futama volt előbb ezért az volt a tapasztalat hogy 5-6 perc után kezd el működni a gokart, úgyhogy nem estem pánikba az elején mikor gyakorlatilag három kör alatt meglógtak előlem. Sajnos a tapasztalat itt nem jött be, mert itt rosszabb lett a gokart nagyon alul kormányzott volt, ráadásul Zsófi közel volt, szóval inkább hátra figyeltem és nem erőltettem. Örülök ennek a haramadik helynek, ez egy jó szezonkezdés, gratulálok a többieknek!”
II-es kategória
Az OAGB II-es kategóriájának mezőnye a tavalyi év HCK bajnokával, Molnár Györggyel és a szintén korábban HCK-s Dévényi Zoltánnal erősödött, emellett Antal Dávid ezúttal a minimum 75 kg-osok mezőnyében is megmérettette magát, valamint Rónai Tamás is rajthoz állt, aki 2009-ben bronzérmes lett a HCK Light kategóriájában. A 10 fős mezőnyben 2010 OAGB bajnoka, Szántó Tamás bizonyult a leggyorsabbnak és 37 ezreddel megelőzte a második helyről induló Antal Dávidot. A harmadik és negyedik helyről induló Vincze András és a címvédő Vitanov Tamás egyaránt 2 tizeden belül tudtak maradni Tamáshoz képest, őket 2011 és 2012 HCK bajnokai követték, Propszt Roland és Molnár György. Őket Reich Balázs, Boldizs Bence, Rónai Tamás és Dévényi Zoltán sorrendben követték a többiek.
A rajtot követő első kanyarokban Rónai Tamás megelőzve Boldizs Bencét, egy helyet javított rajtpozíciójához képest. Az első körös vonatozásokat követően a csendet Reich Balázs törte meg, amikor a hátsó visszafordítóban bebújt Molnár György mellé, azonban a következő kanyarokban külső ívre szorulva, nem tudta gokartját a csúszós pályán benntartani György mellett, és az így keletkezett rést a mögöttük érkező Rónai Tamás fordította a maga javára és előzte meg Balázst a box bejárat előtti kanyar kezdetén. Balázs nem adta egykönnyen magát, és egy kemény manőverrel a célegyenesre ráfordító kanyarban bebújt Tamás mellé, majd visszavette pozícióját. Tamás a gyors balosban a külső ívre szorulva kénytelen volt visszavenni tempójából, így a visszafordítóban Boldizs Bence is elment mellette. A verseny negyedik percének kezdetén, először a mezőny hátulján történt helycsere: Rónai Tamás a „csigakanyar” bejáratán lecsúszott az ívről, és a mögötte érkező Dévényi Zoltán azonnal megelőzte őt. Mindeközben a mezőny elején is izgalmas harcokat láthattunk: Vincze András próbált helyet találni magának Antal Dávid mellett a boxot követő kanyarkombinációkban, amitől külső ívre szorult és így Vitanov Tamás került kedvező helyzetben, de András végül megvédte pozícióját. Az élen haladó Szántó Tamás remekül kamatoztatta a mögötte zajló csatákat és egyre inkább biztonságos távolságra került az őt üldözőktől. Az ötödik perc feléhez érve, ismét Reich Balázs került a főszerepbe, amikor a célegyenesre ráfordító kanyarban, szinte egy az egyben másolta Rónai Tamás elleni támadását, és előzte meg ezúttal Molnár Györgyöt. Molnár György mindent megpróbált és az utolsó pillanatig benntartotta gokartját, amiből végül Boldizs Bence jött ki kedvezően: György a visszafordítóban a külső ívre szorulva, nyitva hagyta a kaput Bencének és így Bence könnyedén előzte meg versenyzőtársát. Néhány körrel később Reich Balázs Propszt Rolandot próbálta a már szokásosnak mondható manőverrel megelőzni, de próbálkozása korai volt és majdnem kiforgatta Rolandot, de szerencsére nem történt baj, apró tempóvesztéssel mindketten folytatták a versenyt. A 10. perchez közeledve az élen haladó Szántó Tamás, jelentősnek mondható előnye körről körre olvadt el és hamarosan Antal Dávidra kellett figyelnie, aki nem csak Tamásra zárkózott fel, de némi előnyhöz is jutott az őt üldöző Vincze-Vitanov párossal szemben.
A verseny leintéséig elsősorban az első (Szántó-Antal-Vincze-Vitanov) és második négyes (Propszt-Reich-Boldizs-Molnár) mutatott be izgalmas csatákat, de helycsere már nem történt. A kockás zászlót elsőként Szántó Tamás pillanthatta meg, akihez Antal Dávid és Vincze András csatlakoztak a dobogón. A negyedik helyen beérkező Vitanov Tamást a többiek az alábbi sorrend szerint követték: Propszt Roland (5), Reich Balázs (6), Boldizs Bence (7), Molnár György (8), Dévényi Zoltán (9) és Rónai Tamás (10). A versenyben futott leggyorsabb kör Antal Dávid neve mellé került, 25,587-es idővel, melyet a 3-as gokarttal futott meg.
Dobogósok, nyilatkozatok
1. helyezett – Szántó Tamás
„Előzőleg nem fűztem túl sok reményt a sodival való versenyzéshez és az ehhez kapcsolódó teljesítményemhez. A dobogót is hatalmas eredménynek tartottam volna, de csalódnom kellett, méghozzá kellemesen. Meglepetésemre ugyanis az időmérőn sikerült megszereznem a pole-t, pedig elég nagy hibát ejtettem a leggyorsabb körömben. A verseny elején úgy nézett ki, sikerül ellépnem a mezőnytől, majd annak ellenére hogy vigyáztam a gumikra, rosszul kezdett el viselkedni a gokartom és körönként 1s-et hoztak a mögöttem érkezők. Ennek megfelelően utol is értek, és a verseny hátralevő részében védekeznem kellett. A győzelmet viszont sikerült megszerezni így számomra tökéletesen indult a szezon. Gratulálok az ellenfeleknek, Antal Dávidnak, Vincze Andrisnak és Vitanov Tominak is. Kíváncsian várom a következő futamokat.”
2. helyezett – Antal Dávid
„Ebben a kategóriában ez volt az első futamom, és nem is vártam túl sokat, megmondom őszintén egy 5-6. helynek örültem volna. Az időmérőn éreztem, hogy jó lehet az idő és mikor kijöttem és megnéztem nem hittem a szememnek, hogy minössze 37 ezredre voltam Szántó Tomitól, nagyon jó volt ezt látni. A húzás jól sikerült, mert a hármas jó volt meg azzal mentem is a szabadedzésen. A futam elején kicsit lemaradtam Tomitól és azt hittem, hogy inkább hátra kell majd figyelni, aztán mikor bemelegedtek a gumik begyorsultam és az az 5 kör mialatt felzárkóztam az fantasztikus volt, folyton 25.5-ös körök voltak, azt nagyon élveztem. Aztán beálltunk négyen egymás mögé szorosan ott voltam Tomin, és mögöttem Andris is ott volt, de előzni senkinek se sikerült, szóval gyakorlatilag bekísértük egymást a célba. Jó kis futam volt ráadásul sikerült másodiknak lenni első futamomon a II.kat-ba. Gratulálok a többieknek!”
3. helyezett – Vincze András
„Vasárnap reggelem egy kész katasztrófa volt, ezért különösen éheztem valami jó eredményre. Az időmérő körömet jónak éreztem és az idővel is elégedett voltam, de mivel csak az edzések végére sikerült megérkeznünk, viszonyítási alapom nem volt. Örültem a 3. helynek, de amikor megláttam, hogy Vitanov Tomi indul mögülem, akkor visszaemlékezve a tavalyi futamra, picit leizzadtam. Tudtam, hogy nagyon észnél kell lennem a védekezéssel, mert egy apró hiba és ő azonnal faképnél fog hagyni. Előttem Antal Dávid a verseny elején küszködött a tapadással és gyorsabb voltam, ami számomra a lehető legrosszabb forgatókönyv volt, hiszen amellett, hogy próbáltam helyet találni magamnak, hátrafele is kellett figyelnem, hogy közben nehogy nyitva hagyjak egy kaput. Mikor Dávid elkapta a fonalat, akkor már én is saját tempómban autóztam és fellélegezhettem egy ideig, egészen addig, amíg utol nem értük Szántó Tomit, majd minden kezdődött elölről. A verseny végéig szoros csatát vívtunk, élveztem minden pillanatát, de amikor megláttam a kockás zászlót, akkor leírhatatlan megkönnyebbülést éreztem, hiszen ez azt jelentette, hogy megvan a 3. hely. Gratulálok a többieknek, jó kis verseny volt!”
III-as kategória
A II-es kategória mellett a III-as kategóriában is rajthoz állt a tavalyi év II-es és III-as kategória HCK bajnoka, Molnár György, mellette az elmúlt években szintén HCK-s Dévényi Zoltán is kvalifikálta magát. Az összesen 11 indulót felvonultató kategóriában Vincze András bizonyult a leggyorsabbnak és szerezte meg pályafutása első OAGB-s pole pozícióját, megelőzve ezzel a második helyről induló, címvédő Lencsés Bálintot. Bernula István a harmadik legjobb időt könyvelte el az időmérő végén, a negyedik, ötödik illetve hatodik helyekről pedig Csáki Zoltán, Molnár Tibor és Molnár György indulhattak. Őket a többi versenyzők az alábbi sorrend szerint követték: Pribilinszky Zoltán, Dévényi Zoltán, Földvári Rudolf, Jenovai Norbert és Németh Attila Némó.
A rajtot Pribilinszky Zoltán kapta el remek ütemben és előzte meg Molnár Györgyöt, aki így nyitva hagyta a kaput a mögötte érkező Dévényi Zoltánnak is, aki ugyan néhány kanyar erejéig versenyzőtársa elé került, de aztán György visszavette pozícióját. Az első pár kanyarban Jenovai Norbert próbálta támadni Földvári Rudolfot, de pár kört követően Rudolf maga mögött hagyva Norbertet, az előtte lévők után eredt, miközben Norbert védelmét Németh Attila tette próbára a Hungarokart különböző kanyarjaiban. Miközben az élen Vincze András, Lencsés Bálint támadásaira figyelve felvezette a mezőnyt, addig picivel hátrébb, Pribilinszky Zoltán próbált kitörni a vonatozásból és a 3. perc közepéhez érkezve, a célegyenesre ráfordító kanyarban szúrt be Molnár Tibor mellé, aki a kigyorsítási szakaszon azonban kedvezőbb pozícióban volt és megvédte helyezését. A 6. perc elején végül pont került Jenovai Norbert és Németh Attila csatájára, és Attila sikeresen előzte meg Norbertet, feljebb lépve ezzel a 10. helyre. A 7. perc kezdetén Vincze András egyre megnyugtatóbb előnyre tett szert Lencsés Bálinttal szemben, akit Bernula István követett kanyarról kanyarra. A figyelem középpontjába a Csáki Zoltán, Molnár Tibor, Pribilinszky Zoltán, Molnár György és Dévényi Zoltán alkotta ötös fogat került, ahol is elsősorban Molnár Tibor próbált helyet találni magának Csáki Zoltán mellett, de Zoltán rutinosan védte pozícióját. A nyolcadik perc felénél ismét Pribilinszky Zoltán lendült akcióba és a box bejáratánál lévő balos kanyarban próbált Molnár Tibor elé kerülni, sikertelenül. A verseny felét elhagyva a mezőny alaposan szétszakadozott és elsősorban az imént említett páros csatája szállította az izgalmakat.
A verseny leintéséig újabb helycserére már nem került sor, így a futamot Vincze András nyerte, megszerezve ezzel első OAGB-s pole pozíciója mellé első futamgyőzelmét is. A második és harmadik helyen, szorosan egymást követve Lencsés Bálint és Bernula István futottak be, a negyedik helyen pedig Csáki Zoltán. A befutó további sorrendje az alábbiak szerint alakult: Molnár Tibor (5), Pribilinszky Zoltán (6), Molnár György (7), Dévényi Zoltán (8), Földvári Rudolf (9), Németh Attila Némó (10) és Jenovai Norbert (11). A leggyorsabb körért szokatlanul szoros csata alakult ki (az első és a negyedik leggyorsabb kör között mindössze 7 ezred a különbség, de a nyolcadik leggyorsabb kör is két tizeden belül volt), melyet végül Bernula István nyert meg a 11-es gokarttal, ideje 25,625 lett.
Dobogósok, nyilatkozatok
1. helyezett – Vincze András
„Mindenre számítottam, csak pole pozícióra nem. Pont itt, pont Sodival, pont Bálint ellen? Éreztem, hogy erős kört futottam, meg már az előző gyors köröm is talán pole pozíció lett volna, de álmomban sem gondoltam volna, hogy összejön. A nap szörnyen indult, hőemelkedés, majd egy fóti kátyú miatt defektet kaptunk és sajnos a pótkerék sem volt a helyzet magaslatán, így csak jelentős késéssel, az edzések végére tudtunk beesni (ezúton is köszönöm még egyszer Mindenkinek (!), akik segítettek!), tehát semmi viszonyítási alapom nem volt, hogy mi számít jó időnek, mi nem. A szombati nap eredményei alapján csak remélni tudtam, hogy vasárnap is versenyképes tudok maradni. Szóval pole, szerintem nálam már csak Bálint lepődött meg jobban. Tudtam, hogy versenyen nem lesz egyszerű dolgom, egyedüli esélyemnek azt gondoltam, hogy esetleg István a harmadik helyen megszorongatja Bálintot. A verseny első negyede nagyon intenzív volt, a gokart nagyon csúszott, folyamatosan védekezni kényszerültem, majd ahogy megjött a tapadás, úgy tudtam körről körre némi előnyre szert tenni Bálinttal szemben, olyannyira, hogy a saját tempómat autózhattam. A verseny közepén néhány kör erejéig gumitúlmelegedéssel küszködtem, de aztán észhez tért a gépezet és a leintés pillanatáig már nem kényszerültem védekező pozícióba – pihenni persze nem tudtam, ennyire szerintem még életemben nem nyomtam a gázt. 5 kör, 3 kör, 1 kör és végül a kockás zászló. Jó érzés kimondani, hogy vezetem a bajnokságot, de ez valószínűleg a következő futamtól úgyis megváltozik – ha év végén bent leszek a legjobb 6-ban, én már elégedett leszek a teljesítményemmel. Gratulálok a többieknek, remek verseny volt!”
2. helyezett – Lencsés Bálint
“Az ev elso versenyen harom szabadedzest gurultam, ami egy kicsit aggodalomra adott okot, mert nem nagyon ereztem a tempot, maxiumum egy egy gyorskoron az edzes vegen. Aztan jott az idomero.. az otoske az elso 2-3 korbe nalam nagyon riszalta a hatuljat, aztan eszheztert, mert dobam vele egy 25,683-at…ami jonak is tunt….egy ideig. Aztan jott a meglepetes ember, akinek mar nagyon erett egy pole, …Vincze Andris!:) 289 ezred?!?! azt meg hol talalta keremszepen?Reggel Andrisek defektet kaptak Fót kornyeken, gondolom a gyors boxmunkanak es a szuperlagy gumiknak koszonhetoen volt ilyen gyors!:) mivel a sodikban van “anti ketpedal uzemmod” ezert a rajt erdekes volt, foleg azert mert ez mindegyik tipuson maskepp van beallitva. Van olyan gep, ahol ha mindkettot lenyomod a motor minimalisan felporog. Na, ez az en gepemnel nem igy volt, igy a rajtom kicsit rosszabbul is sikerult, de nem volt belole nagy hatranyom. Andris kipufogofustje folyton az orromban volz, aztan ket koron keresztul probaltam nezegetni a helyeket, kicsit eroltettem es elmelegedtek a gumik. innentol kezdve gumikat hutottem es kivarasra alapoztam, mivel Andris latotavolsagba volt. Lattam egyszer, hogy nala is jelentkezett ez a gumimelegiteses problema, kicsit nagyobb tempot diktaltam, es ismet elmelegedett. innentol kezdve mar csak a 2. helyem megorzesere koncentraltam, Bernula Istvannal szemben. Andris megszerezte elete elso OAGB gyozelmet, amihez gratulalok, en bekocogtam masodiknak, Bernula Istvan lett a 3. Csaki Zoli alias Chucky lett a 4.! Gratulalok mindenkinek, igy elso korben ennyi!”
3. helyezett – Bernula István
„Már a pénteki napon edzettem egyet az új gépekkel és ez a 30 perces menet nagyon jó alapot teremtett a hétvégi sikeres szerepléshez. Jó ötlet a péntek esti gyakorlás, én minden pályán igénybe venném, bár tény, hogy eléggé kevesen voltunk…
A szabadedzések közepesen sikerültek, a legjobb időmmel a 4-5. helyre vártam magamat az időmérőn.
Ezúttal előnyt jelentett, hogy nem az elején kellett futnom, az idők alapján legalábbis erre lehetett következtetni. Rögtön az első körömben a 3. leggyorsabb voltam a kvalin, csak pár ezredre a 2. helyezett Lencsés Bálinttól, a „pihenőkörön” az járt a fejemben, hogy ezen még simán tudok 2-3 tizedet javítani. A matekolás meg is bosszulta magát, a további két gyors körön nem tudtam javítani, bár következetesen mentem 1 tizeden belül, mégis maradt benne néhány tized. Az utánam következők már nem tudtak hozzám képest javítani, így eddigi legjobb AGB-s rajthelyemmel nyitottam az évet!
A géphúzásnál ezúttal nem lehetett a viszonylagos erősorrendet belőni, de néhány kör után nyilvánvaló volt, hogy a 11-es gép nagyon könnyen kezelhető és gyors is!
A rajtot követően tapadtam Bálintra, de fél szemmel figyeltem a 4. helyről induló Torpedóra is:). Nagyon megkönnyebbültem, hogy Chuky gépe kigyorsításokon elszakadni látszott az első hármastól, innentől csak felakasztottam a gépet Bálint vonóhorogjára és utaztam, tanultam, élveztem a versenyt (közben azért megfutottam a futam leggyorsabb körét is :)). Sajnos előzési lehetőség nem adódott, Bálint egy pillanatra sem hagyta nyitva sehol a kaput.
Gratulálok a dobogósoknak, Vincze Andrisnak pedig külön is a parádés időmérős köréhez!”
IV-es kategória
A kategóriához csatlakozott a tavalyi év HCK IV-es kategória bajnoka, Kocsi Zsolt és az összesen 8 versenyzőt felvonultató mezőnyben a szombati HCK IV-es kategóriához hasonlóan, Kovács György szerezte meg a pole pozíciót (ezzel együtt első OAGB-s pole pozícióját), 36 ezreddel megelőzve a címvédő Nyuka Gábort. Gábort OAGB Endurance csapattársa, Csáki Zoltán követte a harmadik rajtpozíción, majd Szűcs Gergő következett. A mezőny második fele az alábbi sorrendben állhatott fel a rajtrácsra: Somogyi Tamás, Kocsi Zsolt, Németh Attila Némó és Németh Attila (Attila végül a versenyen nem állt rajthoz).
Iskolapéldáját láthattuk annak, hogy hogyan kell zökkenőmentesen és fegyelmezetten rajtolni, majd a versenyzők különösebb tülekedés nélkül teljesítették az első kanyarokat. Miközben a második kör végére a 2. helytől az utolsó helyig a mezőny egy egybefüggő vonatot alkotott, addig az élen Kovács György szinte egy másik sebességfokozatra kapcsolva, állva hagyta a többieket. A harmadik kör végén Nyuka Gábor védekező ívet választott a célegyenesre ráfordító kanyar bejáratán, miközben Csáki Zoltán vészfékezésre kényszerült és a nyitva hagyott kapun Szűcs Gergő próbált bebújni. A következő gyors balos kanyarig egymás mellett haladt a két versenyző, majd mivel Zoltán előrébb volt egy kicsivel, ezért Gergő visszasorolt és változatlan sorrendben folytatták a versenyzést. Egy körrel később Németh Attila próbált helyet találni Kocsi Zsolt mellett, de sikertelenül. Ezt követően hosszas vonatozásba kezdtek a versenyzők, mely ugyan a 7. perc kezdetétől némileg felszakadozott, de továbbra is mindenki lőtávolságon belül maradt a másikhoz képest. Nem úgy, mint az élen haladó Kovács György, aki senkitől sem zavartatva magát, rótta a köröket és vezette magabiztos előnnyel a kategória versenyét. A verseny fél távon kezdett igazán izgalmassá válni, amikor a vonat ismét egybeért és többen védekező íveket választva, akarva akaratlanul összébb rántották a mezőnyt. Az első előzési próbálkozásra nem is kellett sokat várni, a 10. percet elhagyva, a célegyenesre ráfordító kanyarban Szűcs Gergő ismét megpróbált elmenni Csáki Zoltán mellett, mely próbálkozás ezúttal sem járt sikerrel. Gergő a sikertelen próbálkozás után némileg megtorpant és a következő körökben Somogyi Tamással szemben kényszerült védekező szerepbe.
Kocsi Zsolttal kiegészülve, néhány körig ők hárman szállították az izgalmakat a versenyen, azonban az utolsó körökre már ők is leszakadtak egymásról, miközben Szűcs Gergő ismét utolérte Csáki Zoltánt. Gergő az utolsó előtti körben még bemutatott egy komolyabb előzési kísérletet a „csigakanyar” kivezető szakaszán, de Csáki Zoltán végül egészen a kockás zászlóig állta a sarat, megszerezve ezzel a dobogó bronzfokát. A versenyt végül egy egészen elképesztő előnnyel nyerte Kovács György, aki így ezen a hétvégén nem csak első HCK-s, de első OAGB-s győzelmét is ünnepelhette, mindemellett akárcsak szombaton, vasárnap is mesterhármassal zárta a kategória versenyét, hiszen az 5-ös gokarttal teljesített 25,471-es ideje egyben a versenyben futott leggyorsabb kör lett. A dobogó második fokára a verseny felétől egyre inkább magányosan körözgető, Nyuka Gábor állhatott fel. Szűcs Gergő a negyedik helyen fejezte be végül a futamot, akit a többiek a következő sorrend szerint követtek: Somogyi Tamás (5), Kocsi Zsolt (6) és Németh Attila Némó (7).
Dobogósok, nyilatkozatok
1. helyezett – Kovács György
„Vegyes érzésekkel vártam a vasárnapot, hiszen tudtam, hogy a Hungarokart nem az “én pályám” (csak meg kell nézni a pályacsúcsokat az előtérben:) ) de mivel az új Sodi-park mindenkinél egy tiszta lapot nyitott, reméltem, hogy lehet beleszólásom a győzelemért vívott csatában. A szabadedzéseken gyorsnak éreztem magam, ami az extra motiváltsággal együtt jó előjelnek bizonyult. Az időmérőt Gaba kezdte és ahogy várható is volt tőle, egy nagyon erős időt gurult. Utána én következtem és az első két repülőkörömben csupán 2 tizedre tudtam megközelíteni, a harmadikban viszont végre sikerült átlépnem a korábbi időmérős önmagamon, és maximális koncentrációval, közel hiba nélküli kört tudtam összerakni. Ez 36 ezredes előnyt jelentett Gaba idejéhez, ami jól mutatja (hiszen elmondása szerint maradt még a körében) mennyire erős is ő ezen a pályán. A többieknek már nem sikerült ezen javítani, így én indulhattam az élről. A futamon már csak előre néztem, és bíztam benne, hogy lefoglalják majd egymás a fiúk mögöttem. Ez meg is történt, így a futamon még arra is maradt időm, hogy a leggyorsabb kört is begyűjtsem a győzelem mellé. Remek nap volt, még akkor is, ha a Super GP kategóriát csúnyán eltaktikáztam. Ez is mutatja, hogy elég egy hiba és a dobogó helyett gyorsan hátul találja magát az ember. Nagyon erős a mezőny mindkét kategóriában, így nem engedhetem meg magamnak, hogy túlértékeljem ezt a győzelmet. Igyekszem minden versenyre úgy készülni, mintha az lenne a döntő futam. Továbbra is úgy érzem, hogy még sokkal több van bennem, és ennek megfelelően is készülök a következő versenyre, és a következő kihívásra.”
2. helyezett – Nyuka Gábor
„Elsőnek időmérőztem,de nem éreztem jónak a köreimet. Ez a tény be is igazolódott,hiszen Kovács Gyuri meg is vert,ráadásul akkor még azt gondoltam,hogy többen is megfognak. Végülis nem így történt, 2. lettem. A versenyre kihúztam a mezőny egyik legrosszabban tapadó gépét,amivel a 2. hely tartása volt a legtöbb amit tehettem,mely sikerült is. Boldog vagyok a 2.hellyel,de azért nem a legőszintébb ez az öröm:)”
3. helyezett – Csáki Zoltán
„Az időmérőzésem nem úgy sikerült ahogy terveztem, de a harmadik helyre jó volt.Rajt előtt Gabával már szinte biztosra vettük Gyuri első OAGB győzelmét a négyes kategóriában. Az első körökben sokkal jobb volt a tapadásom, mint Gaba gépének, ezért gyötörtem is egy kicsit. Ő pedig nagyon biztonságit ment, meg sem közelítette az ideális íveket és a kanyarok előtt fél órával már fékezett, még az egyenes vége előtt is elvette. A futam negyedéig noszogattam, de csak akkor kezdett el értelmes köröket menni, amikor picit visszalassítottam a mögöttem jövőket és egy lélegzet vételnyi előnyhöz jutott. Az utolsó pár körben én is a tutira mentem és a “buta íveket” választottam, hogy meglegyen a dobogó. Jobb eredményeket vártam magamtól az első futamon, de a mezőny tovább erősödött és többen rá is gyúrtak a pályára. Még nem igazán érzem a sodizást, de nagyon sok van még a bajnokságból…”
Super GP kategória
A Super GP sikeresen debütálást tudhat magáénak, hiszen összesen 12-en neveztek a VB szabályait alapul vevő új kategóriába, ahol a súlyhatár 90 kg és a 30 perces versenytáv alatt egyszer mindenkinek kötelező kijönnie a boxba, majd a megjelölt pontokon megállni és utána újra csatlakozhat a futamhoz. A kategóriában így a sebesség mellett egy új tényező is szerepet kapott, ez pedig a taktika. A boxkiállásra egyetlen megkötés vonatkozott, mégpedig, hogy az első és utolsó körben nem lehetett kijönni. Az időmérőn Nyuka Gábor bizonyult a leggyorsabbnak, és szerezte meg ezzel a kategória első pole pozícióját, míg mellőle, a második helyről, Rátkai János indulhatott, mögüle, a belső ívről pedig Kovács György várta a rajtjelzést. Vincze András a negyedik, Szántó Tamás az ötödik legjobb időt futotta meg, őt Csáki Zoltán, Szabó Károly, Molnár György (György végül visszalépett az indulástól), Reich Balázs, Véghelyi Ádám, Katona Kristóf Győző sorrendben követték a versenyzők, a sort pedig Szetei Gergely zárta, akinek a mérlegelés során nem volt meg a kategóriához szükséges minimum súly.
A rajtot Reich Balázs kapta el a legjobban és az első kanyarokat követően már Szabó Károly előtt autózott. A box bejárat előtti kanyar kezdetén Katona Kristóf mutatott be egy újabb előzést és került Véghelyi Ádám elé, miközben az Ádám mögött érkező Szetei Gergely is megpróbált helyet találni magának, de végül visszasorolt. Két körrel később, Ádám ugyanazokban a kanyarokban, ahol korábban Kristóf tette, visszavette pozícióját, mindezt úgy, hogy Szetei Gergely is el tudott menni Kristóf mellett. A boxkiállásokat Kristóf nyitotta meg az első perc végén, így Szetei Gergely minden erejét Ádám üldözésére tudta összpontosítani. Mindeközben az élen Nyuka Gábor és Rátkai János körről körre hagyták faképnél a mezőnyt, addig a harmadik helyen haladó Kovács György akaratán kívül is elkezdte összegyűjteni a többieket. Szetei Gergely láthatóan nem akart sokáig Véghelyi Ádám szélárnyékában utazni és másodikként kiállóként teljesítette a szabályzatban előírt boxkiállást. Csupán pár kört töltött Kovács György mögött a negyedik helyen haladó Vincze András, majd ő is teljesítette a boxkiállás ráeső részét. Szántó Tamás volt az, aki következett a boxkiállók sorában, mellyel Vincze András elé került. A hatodik perc végén Csáki Zoltán is kijött, majd újra csatlakozva a mezőnyhöz, beékelte magát Szántó Tamás és Vincze András közé. A következő kiállást a hetedik perc végén, Véghelyi Ádám teljesítette, őt pedig Reich Balázs követte. A versenyben ekkor már csak mindössze 4 versenyző volt hátra (az első 4), akik még nem teljesítették a szabályzatban előírt kiállást, ők sorrendben: Nyuka Gábor, Rátkai János, Kovács György és Szabó Károly. Közülük Szabó Károly érkezett meg elsőként a boxba, majd a 11. perc végén Rátkai János is letudta a kötelező kiállást. Kovács György néhány körrel később hasonlóképp cselekedett, végezetül pedig az élen haladó Nyuka Gábor a 14. perc végén befejezte a kötelező kiállások sorát és hasonló különbséggel tért vissza Rátkai János elé, mint még mielőtt megkezdték volna a kiállásokat. A boxokat követően tekintsünk végig a mezőnyön: az élen tehát Nyuka Gábor és Rátkai János haladtak, tetemes fölénnyel rendelkezve az egész mezőnnyel szemben. Harmadik helyre jött fel az 5. helyről rajtoló Szántó Tamás, akit a 6. helyről induló Csáki Zoltán követett, majd az eredetileg 4. helyről induló Vincze András az 5. helyen haladt. Reich Balázs a 9. helyről indulva, 3 helyet előre lépve, Vincze András mögött, a hatodik helyen haladt. Vincze András mellett Kovács György veszített még a boxkiállásokon, hiszen a 3. helyről induló versenyző a 7. helyre tudott csak visszajönni. Egy helyet veszítve rajtpozíciójához képest, a 8. helyen érkezett Szabó Károly, akit Szetei Gergely követett árnyékként. Végül pedig Katona Kristóf Győző és Véghelyi Ádám zárták a sort a 10. és 11. helyen. A verseny felétől kétség kívül a legnagyobb csatát a Szántó-Csáki-Vincze-Reich alkotta négyestől láthattuk, miközben az élen Nyuka Gábor és az őt látótávolságon belül követő Rátkai János megkezdték a lekörözéseket. A 20. perctől kezdődően, a lekörözések következtében ideiglenesen egymást „elhagyó” Szabó Károly és Szetei Gergely ismét egymásra találtak, újabb izgalmas csatát eredményezve ezzel az amúgy sem unalmas versenyen.
Ugyan az utolsó körig izgulhattunk a pálya különböző pontján zajló csaták miatt, de végül helycsere már nem történt. A versenyt ennek megfelelően Nyuka Gábor nyerte, Rátkai János előtt. Mindketten egy egészen elképesztő előnnyel végeztek a többiek előtt, amit mi sem mutat jobban, mint az, hogy az utolsó körökben Nyuka Gábor a harmadik helyezettet is lekörözte. A dobogó harmadik fokára végül a 2 helyet javító Szántó Tamás állhatott fel, akit a többi versenyző az alábbi sorrend szerint követett: Csáki Zoltán (4), Vincze András (5), Reich Balázs (6), Kovács György (7), Szabó Károly (8), Szetei Gergely (9), Katona Kristóf Győző (10) és Véghelyi Ádám (11). A versenyben futott leggyorsabb kör sorsa is az első két versenyző között dőlt el, a futamgyőztes javára: Nyuka Gábor az 5-ös gokarttal 25,448-as idővel és ezzel együtt egy mesterhármassal zárta a Super GP bemutatkozó futamát.
Dobogósok, nyilatkozatok
1. helyezett – Nyuka Gábor
„Itt már 9. helyről vártam az időmérőt. Egy motorikusan gyengébb géppel mentünk,de sikerült összehozni a pole-t, Chuck Norris előtt 13 századdal. A versenyre mi ketten jó gépet húztunk,ezért nagyot is csatáztunk. 5 percenként változott a gumi tapadás,néha jobb,néha rosszabb körökkel. A lekörözéseknél egyszer beragadtam és úgy láttam,hogy közeledik a Texasi kopó,érdemes lenne kigurulni a boxba. A boxkiállás rendben ment és éppen elé tudtam kihasítani,ezután már vigyáznom kellett a gumikra,hogy átlagosan jó időket tudjak menni. Nem volt egyszerű futam,a 30 perc folyamatos agyalás igénybe vett rendesen,de nagyon tetszett. Várom a folytatást és gratula mindenkinek!”
2. helyezett – Rátkai János
“Kezdjük a szabadedzések előtti pár órával. Minden jól ment leszámítva azt hogy reggel fél8kor végrehajtottam a leggyorsabb kerékcserét a világon 😀 A csapatvezető, Propszt Roland és a szerelő, én mindent megtettünk hogy a pilóta, Vincze Andris tovább tudjon versenyezni a gyári Daewo csapat színeiben hogy végül elérjük a Hungarokartot. Sajnos a kár jelentős volt és nem sikerült megjavítanunk minden hibát ezért a gyári Suzuki csapatól és Szete apukától kaptunk segítséget így célba érhettünk :P” Sikerült az utolsó 4 edzésre beesnünk és mivel mind a hárman 3 edzést mentünk, pihenni nem lehetett, koncentrálni kellett. Elég jó időket gokartoztam és bíztam egy dobogós helyezésben. Idén a Super GP-ben indulok ami a VB szabályzatra épül. Sok jó pilóta elindult benne, és még nem volt teljes a névsor 🙂 Akitől legjobban tartottam az a Hungarokart specialista Gaba(bácsi), illetve Csáki Zoli. Zolit sikerült megelőznöm és az élen álltam az időmérő végéig. Aztán jött Chuck Norris(Gaba), és kicsivel több mint 1 tizeddel bejött elém. Mondom oké hát P2 Rátkai P2, push the race. Hát nem hivatkozok a gépre, mert én nyomtam meg a Gaba is és nagyjából egyformákat mentünk tehát a gépek is egyformák lehettek.Próbáltam óvatosabban menni mert volt egy olyan érzésem hogy az utolsó 6-7 percre Gaba gumijai elfogynak, én erre készültem. A boxkiálláson a taktikám bevált, hoztam az élen haladó pilótán egy keveset, de utána ismét elszakadt tőlem egy kicsit. Majd jött egy 4es boly lekörözése és a káosz. Végül nem jöttem ki belőle jól így az első Super Gp-s futamomon megkellet elégednem a 2. hellyel. Gratulálok Gabának, szépet ment minden elismerésem. Szántó Tominak pedig a 3. helyhez gratulálok. Szép volt srácok. A következő futam G1 és szeretnék alaposan felkészülni és ismét dobogót fogni :)”
3. helyezett – Szántó Tamás
„Az időmérőt nagyon elrontottam, az utolsó körben elfelejtettem “repülőzni”, így ebben a kategóriában is meglepődtem a rajtpozíciómon, ami ez esetben az 5. volt. Gondoltam, hogy jó taktikával és egy kis szerencsével lehet esélyem akár a dobogóra is. Ennek megfelelően próbáltam jól elkapni a kiállás pillanatát. Ez sikerült is, Vincze Andrist a boxban előztem meg. Majd Kovács Gyurinál egyértelműen szerencsém volt, rossz ütemben érkezett a kötelező megállásra, így az ölembe hullott a 3. hely, amit Csáki Zoli ellen kellett megtartani. A jó íveket autózva viszont ezen a pályán teljesen esélytelen a hátulról érkező versenyző a védekezővel szemben, így csak arra kellett figyelnem, hogy ne hibázzak és tudjam mikor kell védekeznem. 3. lettem… Grat Nyuka Gabinak a győzelemhez és Rátkai Janinak a 2. helyhez.”
A rendkívül izgalmasra sikerült hungarokarti verseny után, a Bajnokság következő állomása a Material Center -3. emeletére kalauzolja a résztvevőket, ahol a G1 Kart Center pályáján mérhetik összes tudásukat. Figyelembe véve a hungarokarti izgalmas versenyeket, nyugodtan kijelenthetjük, hogy a G1-ben még ennél is látványosabb versenyeknek nézünk elébe, így aki kedvet kapott, vagy még nem adta le jelentkezését, az vagy írjon a Bajnokság fórumára, vagy az info@amatorgokart.hu címre, ahol mindössze a nevet és a választott kategóriát/kategóriákat kell megadni a nevezéshez.
Szerző: Vincze András