Április 27-én került megrendezésre a Hobby Cart Kupa sorozat negyedik fordulója, Kőbányán, a Hangár utcában található Kőbánya Ringen. Magunk mögött hagyva a hosszúra nyúlt téli időszakot, szombaton egy rendkívül kellemes, napos idő fogadta a szombati napra kilátogatókat. 2010-es indulása óta először maradt el a lány kategória versenye, tekintettel a kevés nevezőszámra, azonban a másik öt kategória versenyén nem kellett nélkülöznünk az izgalmakat, ugyanakkor aggodalomra semmi ok, a lányok a csömöri futamra már a szokott létszámban és még nagyobb elszántsággal fognak összecsapni. Az összesen 5 kategóriát felvonultató szombati HCK futamainak az összefoglalóját, a lenti sorokban találhatjátok.
Light kategória
Az előző futamhoz hasonlóan, ezúttal is négyen mérettették meg magukat a light kategória versenyén, mely a szabályok értelmében azt is jelentette, hogy a megszerezhető pontok felét osztották ki a versenyzőknek. Szoros csata alakult ki a pole pozícióért, melyet végül Balogh Zoltán nyert meg, 48 ezreddel megelőzve a második helyről induló Kacskovics Krisztiánt, akit Schmickl Balázs és az elmaradt lány kategória futama miatt a light kategóriában induló Mártai Cintia Gréta követtek a harmadik és negyedik helyen.
A rajtnál rendkívül zökkenőmentesen jött el a mezőny, ugyanakkor a versenyt összevonták a 2B kategóriával, és az ott történt kicsúszás miatt új rajtot rendeltek el. Az új rajt hasonlóan gördülékenyen zajlott le, Schmickl Balázs pedig azonnal megpróbált fogást találni Kacskovics Krisztiánon, aminek egy első kanyaros előzés lett a végeredménye, azonban a túl nagy lendület miatt, Balázs lecsúszott a kijáraton az ideális ívről, így Krisztián könnyedén tudta védeni a pozícióját, miközben Balázsnak fél szemmel a mögöttük érkező Mártai Cintiára kellett odafigyelnie. Miközben Balogh Zoltán lépésről lépésre hagyta maga mögött az őt üldözőket, addig Kacskovics Krisztián és Schmickl Balázs csatáztak a dobogó második fokáért, majd Mártai Cintia következett a negyedik helyen. A verseny feléhez közeledve, egyre karakteresebben kezdett kirajzolódni a Kacskovics-Schmickl párharc, mely a verseny háromnegyedénél csúcsosodott ki, amikor is Schmickl Balázs az egyes kanyar bejáratán, belső íven tudta tartani a gokartját, azonban a rövid féktáv miatt lesodródott a kijáraton, a pálya poros ívére és eltalálva a gumifalat visszalassult, így Krisztián el tudott szakadni versenytársától. Az eseményt követően akkora előnyre tett szert Krisztián, hogy a leintés pillanatáig már nem került veszélybe a második pozíciója.
Ennek megfelelően a versenyt Balogh Zoltán nyerte, megszerezve idei harmadik győzelmét a kategóriában, akit Kacskovics Krisztián követett a második, Schmickl Balázs a harmadik és Mártai Cintia Gréta a negyedik helyen. Balogh Zoltán mesterhármassal hagyta maga mögött a kategória versenyét, hiszen a leggyorsabb kört is ő jegyezte, melyet a 6-os gokarttal teljesített és ideje 28,703 lett. Négy futamot követően, a bajnokságot továbbra is Kacskovics Krisztián vezeti, 56 megszerzett ponttal. Őt Schmickl Balázs követi a tabella második helyén, 52 egységgel a neve mellett, majd a harmadik helyen, 2 pontos hátránnyal Balogh Zoltán következik. Negyedik és ötödik helyen az elmúlt két futamot kihagyó Keceli Tivadar és Walter Gergő következnek, 29 illetve 20 megszerzett ponttal, a hatodik helyen pedig Nagy Marcell áll, 17,5 egységgel.
Dobogósok, nyilatkozatok
1. helyezett – Balogh Zoltán
2. helyezett – Kacskovics Krisztián
“Meleg! Azt hiszem a legjobban ezzel a szóval lehetne jellemezni a Kőbánya-ringi futamot. Az első szabadedzésen még nagyon poros volt a pálya sok gondot okozott a sok kis kavics mert tele volt vele a pálya. Nagyon nehezen tudtam megtalálni az ideális ívet de sikerült. A szabadedzések alatt egyre jobb és jobb időket tudtam menni. Az időmérő nagyon szoros lett és a 2. helyet szeretem meg ami eddigi legjobb rajthelyem. A versenyen volt egy újra rajt aminek nem nagyon örültem mert az első rajtnál nagyon jól jöttem el. Az újra rajtnál viszont majdnem buktam egy helyezést de sikerült visszavernem a támadásokat. A versenyt végül ismét a 2. helyen fejeztem be a 4 futam 3. alkalommal és ezzel növelni tudtam az előnyömet a pontversenyben.”
3. helyezett – Schmickl Balázs
„Megint egy új pálya, amelynek ebből eredő nehézségét még tovább tetézték sajátosságai: a nagy sebességű és szűk kanyarok keveredése, a különböző minőségű aszfalt, és nem egy forduló Interlagost idéző hepe-hupái, melyről a kanyarív végén lepattanva, könnyen homokban fürdő verébbé avanzsálhat a versenyző, ha elmérte a sebességet – amint azt sajnos párszor be is mutattam.
A szabadedzéseken sokat próbálva sikerült hozzáidomulnom az említettek miatt számomra igencsak kihívásokkal teli „történelmi” pályához, egyre jobb időket teljesítve, de ezt nem tudtam átültetni jó időmérő eredményre: sokszor lecsúszva az ívekről, csak egy igazán jó kört tudtam összerakni és az is csupán egy harmadik helyhez lett elég a rajtrácson.
A versenyen a második rajtot jól kaptam el, de ezt nem tudtam pozícióra váltani. A hosszas közelharc izgalmas volt, a végeredménye számomra kevésbé örömteli – akkor, ott ennyi sikeredett…
Gratulálok a többieknek és várom a folytatást.”
I-es kategória
A szombati versenyen 11 versenyző mérettette meg magát az 1-es kategória versenyén, ahol Naményi Gergely bizonyult a leggyorsabbnak, és egy rendkívül magabiztos, közel 3 tizedes előnnyel hódította el az első rajtkockát. Második helyről Balogh Zoltán indulhatott, akit Csóka Ferenc követett a harmadik, és Miklósi Tibor a negyedik helyen. A harmadik sorból Bozzai Dávid és Csernik Csaba indulhattak, őket Nagy Milán, Kreisz Gábor, Kis Gábor, Szűcs Róbert és Simon Péter sorrendben követték a többiek.
Az izgalmakat és a látványos csatákat egyáltalán nem nélkülöző 1-es kategória versenye probléma nélkül rajtolt el Bauer Krisztián rajtjelzésére, majd rögtön az első kanyarban megtörtént az első előzési kísérlet Kis Gábor részéről, aki Kreisz Gábort próbálta előzni, de a kanyar kijáratán már nem tudta tartani a pozícióját, így helycsere nem történt. Csupán egyetlen körrel később, Kis Gábor kénytelen volt futni hagyni Kreisz Gábort és a mögötte érkező Szűcs Róbert támadására összpontosítani, mely az 1-es kanyarban történt, de akárcsak Kis próbálkozása, úgy Szűcs Róberté sem járt sikerrel. A harmadik körben az első négyes tudott picit elszakadni az őket üldözőktől, miközben Bozzai Dávid tartotta maga mögött az egyre nagyobb tempót diktáló Csernik Csabát. Helycsere azonban elsőként nem itt, hanem eggyel előrébb történt, amikor is Miklósi Tibor a negyedik körben, a pálya benti részén, szűk íven fordulva Csóka Ferenc mellé került, majd a bal-jobb kivezető kanyarokban már a harmadik helyen fordulhatott el, hogy megkezdje a felzárkózást a második helyen száguldó Balogh Zoltánra, aki eközben árnyékként követte az élen haladó Naményi Gergelyt, és kereste azokat a pontokat, ahol versenytársa elé tudna kerülni. Mindössze két körig kellett mellőznünk az izgalmakat, hiszen a pálya belső részéről kivezető bal-jobb kombinációban Csernik Csaba egy előzést kísérelt meg Bozzai Dávid ellen, ezzel azonban a kijáraton nyitva hagyta a belső ívet, melyen Nagy Milán azonnal bebújt és átvette a 6. helyet, miközben Csabának fél szemmel a mögötte érkező Kreisz Gábort kellett figyelnie, hogy ne veszítsen újabb pozíciót. A mezőny végén sem pihentek a versenyzők, hiszen az iménti kör végén, a hetedik kör kezdetén, az egyes kanyarban „vetődött” be Szűcs Róbert, Kis Gábor mellé, és bár elsőre úgy tűnt, hogy nem tudja befejezni az előzést, végül a kettes kanyarban már jobb íven tudott elfordulni és egy helyet javítva folytatta a versenyzést. Eközben, picivel előrébb, a hátsó, nyújtott jobbos kanyar bejáratán, Csernik Csaba indított támadást Nagy Milán ellen, hogy visszavegye tőle az 1 körrel korábban elvesztett pozíciót. Ugyan a helycsere itt még nem sikerült, hiszen az egyenesben Nagy Milán már kedvezőbb helyzetben volt, viszont a következő, gyors jobbosban egy pillanatra lesodródott az ideális ívről, így Csaba könnyedén tudta őt megelőzni az egyes kanyarban, hogy aztán ismét üldözőbe vehesse Bozzai Dávidot. Az élen zajló Naményi-Balogh párharcnak köszönhetően, Miklósi Tibor hamar felzárkózott az élen haladókra, olyannyira, hogy a 9. kör végén már Balogh Zoltán szélárnyékában haladva próbált pozícióba kerülni. Ennek Naményi Gergely örült a legjobban, hiszen Balogh Zoltán támadásból kénytelen volt védekezésre átváltani, így Gergely két körrel később már egy lélegzetvételnyi előnyt tudott kiépíteni Zoltánnal szemben. Ekkor a mezőny végén, az egyes kanyarban mutatott be egy előzést Simon Péter, amikor Szűcs Róbert elé tudott kerülni. A 11. körben a Bozzai Dávidot utolérő Csernik Csaba tudta megelőzni versenytársát a pálya gyors szakaszán, de az érezhető volt, hogy kettejük csatája itt még nem zárult le. Egyetlen körrel később, a hátsó nyújtott jobbosban Csaba lecsúszott az ideális ívről így Dávid ellenállás nélkül tudott elmenni mellette, visszavéve ezzel az egy körrel korábban elvesztett pozícióját. A verseny feléhez érve, az élen továbbra is Naményi Gergely haladt, sikeresen elszakadva az őt üldöző Balogh Zoltántól, akinek a védelmét Miklósi Tibor tette próbára, a negyedik helyen pedig Csóka Ferenc rótta a köröket magányosan. Az ötödik helyen haladó Bozzai Dávidnak sikerült némi előnyt kiépíteni Csernik Csabához képest, aki az őt üldöző Nagy Milánnal harcolt a hatodik helyért, miközben mögöttük Kreisz Gábor és Szűcs Róbert érkezetek, a sort pedig Simon Péter és Kis Gábor zárták. Két körrel később Miklósi Tibor kavarta fel az „állóvizet”, amikor a pálya hátsó részén, a nyújtott jobbosban bent tudta tartani gokartját Balogh Zoltán mellett, majd az előzési kísérletet sikeresen fejezte be az egyes kanyarban, megszerezve ezzel az ideiglenes dobogó második fokát. 4 körrel később egy újabb előzésnek lehettünk szemtanúi az imént megismert kanyarban, ekkor Nagy Milán tudott bebújni Csernik Csaba mellé, miközben Csaba az előzés következtében majdnem egy újabb helyet veszített Kreisz Gáborral szemben, de Gábor támadását végül sikeresen hárította.
A verseny hátralévő részében a mezőny nagy része biztonságos távolságra került egymástól, egyedül a Csernik, Kreisz, Szűcs hármas mutatott be a leintés pillanatáig egy rendkívül látványos és izgalmas csatát, de helycserére már nem került sor. A futamot ennek megfelelően Naményi Gergely nyerte, megelőzve a két helyet javító Miklósi Tibort és a dobogó harmadik fokát megszerző Balogh Zoltánt. A befutó további sorrendje: Csóka Ferenc (4), Bozzai Dávid (5), Nagy Milán (6), Csernik Csaba (7), Kreisz Gábor (8), Szűcs Róbert (9), Simon Péter (10) és Kis Gábor (11). Mesterhármassal hagyta maga mögött a kategória versenyét Naményi Gergely, hiszen a pole és futamgyőzelem mellé, az 5-ös gokarttal megfutotta a verseny leggyorsabb körét is, mely 28,657 lett. A bajnokságban Naményi Gergely 75 ponttal áll az élen, mögötte Miklósi Tibor 66 egységet könyvelt el az elmúlt 4 verseny során, 13 ponttal megelőzve a harmadik helyen álló Csernik Csabát. 46 ponttal a negyedik helyen Csóka Ferenc áll, két ponttal megelőzve a mostani futamot kihagyó Virágh Pétert, a hatodik helyen pedig 41 megszerzett ponttal Balogh Zoltán áll.
Dobogósok, nyilatkozatok
1. helyezett – Naményi Gergely
2. helyezett – Miklósi Tibor
3. helyezett – Balogh Zoltán
II-es kategória
A negyedik futamra összesen 16 nevező érkezett a kettes kategóriába, kik közül Balogh István bizonyult a leggyorsabbnak az időmérő edzésen és 11 ezreddel megelőzve hódította el a pole pozíciót Halász Pétertől, akit Vincze András követett a harmadik rajtkockából, mellőle pedig a negyedik helyről Neudert Norbert várta a rajtjelzést. Harmadik sorból Lenthár Gábor és Klenovszki András, a negyedikből pedig Fehér Tamás és a lány kategória elmaradását követően, a kettes kategóriában induló Bozó Katalin várhatták az indulást. Az „A” döntő rajtrácsának a további sorrendje: Miklósi Tibor, Fehér András, Porcs-Makkay Ákos, Horváth Norbert és Bleszák Tibor. A „B” döntőben hárman indultak volna, azonban a 15. helyre kvalifikáló Raffay Kristóf visszalépett az indulástól, így összesen ketten álltak rajthoz, Katona Kristóf Győző és Temesvári Csaba sorrendben.
A problémamentes rajtot követően ugyan helycsere nem történt, de az egyes kanyarban már többen keresték azokat a pontokat, ahol az előttük lévő elé tudnának kerülni, illetve az elől lévők pedig a lehető legkisebb időveszteséggel azokat a pontokat, ahol pozíciójukat tudnák védeni. A kategóriában már megszokhattuk, hogy nem egyhangú vonatozásba kezdenek, mely ezúttal sem történt másképp, hiszen Bleszák Tibor az egyes kanyarban Horváth Norbertet előzte és jött fel a 12. helyre. Norbert még megpróbált egy ellentámadást indítani a pálya belső részéről kivezető bal-jobb kombinációban, de végül visszasorolt Tibor mögé. Eközben Porcs-Makkay Ákos lendült támadásban és előzte meg Fehér Andrást a hosszú egyenesre rávezető, nyújtott jobbos kanyarban, egy helyet javítva ezzel a rajtpozícióján. A kör végén Miklósi Tibor próbálta maga mögé utasítani Bozó Katalint, de próbálkozását nem koronázta siker, ezzel szemben Horváth Norbert sikeresen előzte vissza Bleszák Tibort, a második kör kezdetén, a pálya középső szakaszán. A kör végén Porcs-Makkay Ákos tudott szűk íven elfordulni Miklósi Tibor mellett, és újabb helyezést javítva rajthelyéhez képest, a 8. helyen folytatta a versenyzést, miközben mögöttük a nagy tülekedésben, Horváth Norbert veszítette el a nem rég megszerzett pozícióját, Bleszák Tiborral szemben. Kettejük kalandja itt még nem ért véget, hiszen a kör végén, az egyes kanyarban Norbert visszaszerezte pozícióját és folytatta az előtte haladók üldözését. Az élen ezalatt Balogh István tudott elszakadni az őt követő Halász Pétertől, akit Vincze András követett a harmadik helyen, némi előnyt kiautózva a mögötte komoly csatát vívó Neudert-Lenthár-Klenovszki hármassal szemben. Két körrel később Lenthár Gábor már megkísérelt egy előzést Neudert Norbert ellen, a kettes kanyar kijáratán, de ezt a támadást Norbert sikeresen hárította. A verseny negyedéhez közeledve, Lenthár Gábor megpróbált nagyon szűken beférni Neudert Norbert mellé a 4-es kanyar bejáratán, ezzel azonban feláldozta a kanyar kijáratát, így Klenovszki András könnyedén tudta a szituációt a maga javára fordítani, és szűken, a belső íven maradva feljebb lépni az 5. helyre. Lenthár Gábor a pozícióvesztést láthatóan nem vette jó néven, és a következő kör kezdetén, az egyes kanyarban egy nagyon kemény manőverrel esett be András mellé, és bár úgy tűnt, hogy a kigyorsításon nem sikerül az előzést befejeznie, végül a kettes kanyart nagy ívben indítva, a pálya belső szakaszára már lényegesen kedvezőbb lendülettel érkezett meg és visszavette pozícióját. Kettejük csatája természetesen a mögöttük érkezőkre is kihatással volt, hiszen a Klenovszki Andrásra megérkező Fehér Tamás próbált előzési helyzetbe kerülni, amit a mögötte érkező Bozó Katalin próbált a maga javára fordítani, de végül helycsere nem történt, Porcs-Makkay Ákos azonban megérkezett Katalin szélárnyékába. Eközben Horváth Norbert újabb pozíciót tudott javítani, megelőzve ezzel Fehér Andrást, aki a pálya belső részén került közelebbi kapcsolatba Bleszák Tiborral, aki a végsőkig a belső íven tartotta gokartját, mivel azonban nem volt meg a szükséges tempókülönbség az előzés befejezéséhez, ezért Tibor végül kisodródott és bár visszajött a pályára, de addigra András már messze járt. Nem csillapodtak a kedélyek a pályán, hiszen Bozó Katalin tudta betenni gokartját a pálya utolsó szakaszán, a gyors jobbos kezdetén Fehér Tamás mellé és az egyes kanyarban sikeresen fejezte be az előzést. Az így keletkezett rést Porcs-Makkay Ákos is remekül használta ki, és bár eleinte úgy tűnt, hogy egyszerre két helyet tud előrébb lépni, de Katalin sikeresen védte a frissen megszerzett pozícióját. Tamás az ellentámadás helyett kénytelen volt a védekezésre koncentrálni, hiszen a mögötte sebesen érkező Miklósi Tibor azonnal keresni kezdte azokat a helyeket, ahol megelőzhetné versenytársát, ugyanakkor ő sem kezdhetett bele meggondolatlan manőverekben, hiszen Horváth Norbert árnyékként követte őt és egy meggondolatlan előzési kísérletnek köszönhetően akár övé lehet a nevető harmadik szerepe. A középmezőnyben zajló rendkívül látványos és mozgalmas csatákon túl, a dobogó legalsó fokáért is egy izgalmas csata kezdett kirajzolódni: Neudert Norbert megszabadulva Lenthár Gábor fenyegető jelenlététől, egyre közelebb és közelebb került Vincze Andráshoz, aki így egyre gyakrabban forgatta fejét, felkészülve arra, hogy 1-2 körön belül már nem tud ideális íven haladni, hanem kénytelen lesz átkapcsolni védekező üzemmódba. Csupán másfél körrel később, Neudert Norbert megkezdte Vincze András ostromlását, aki állta a sarat, ezt viszont Lenthár Gábor használta ki jó ütemben és lopta a távolságot Neudert Norberthez képest, akinek így egyszerre kellett támadnia és védekeznie. A hetedik perc kezdetén azonban nem itt történt az első komolyabb próbálkozás, hanem picivel hátrébb, Fehér András bújt be Horváth Norbert mellé a 3-as kanyar bejáratán, a 4-es kanyarban így viszont Norbert volt kedvezőbb helyzetben, olyannyira, hogy András lesodródva az ideális ívről, kénytelen volt átadni pozícióját az időközben felzárkózó Bleszák Tibornak. A kör végén, az egyes kanyarban Lenthár Gábor tudta megelőzni Neudert Norbertet, aki védtelenül hagyta a belső ívet. Norbert nem hagyta futni Gábort és árnyékként tapadt versenyzőtársára, akinek a tempóját elnézve csak kanyarok kérdése volt, hogy mikor éri utol a harmadik helyen haladó Vincze Andrást, aki ha védi pozícióját, könnyen előzési helyzetbe hozhatja Neudert Norbertet. Lenthár Gábor 1 körrel később már Vincze Andrást támadta, András azonban megvédte pozícióját. A Vincze-Lenthár-Neudert párharcnak köszönhetően, Klenovszki András is felzárkózott, mely egy rendkívül izgalmas négyes csatát eredményezett a pályán, előtte azonban Fehér András is támadásba lendült, Bleszák Tibor ellen, melyből végül helycsere nem született ellenben nőtt a kettejük közti távolság. A nyolcadik perc végéhez közeledve, Lenthár Gábor ismét talált egy átmeneti rést Vincze András védelmén az egyes kanyarban, a kettes bejáratán azonban már védekező íven elfordulva, András megtartotta a harmadik helyet, a kanyarra nagy íven fordul Lenthár Gábor mellé pedig Neudert Norbert érkezett meg. A pálya belső részén található, rövid egyenesben egymás mellett haladt a két versenyző, majd az innen kivezető bal-jobb kombinációban Lenthár Gábor szélesen fordult, amitől Neudert Norbert sodródott ki a pálya szélére és érintette a gumifalat, így Klenovszki András könnyedén ment el Norbert mellett. Az eset jelenleg is vizsgálat alatt áll. Ezalatt természetesen a mezőny többi részén sem tétlenkedtek a versenyzők, hiszen mögöttük Porcs-Makkay Ákos tudott Bozó Katalin mellé kerülni, de végül helycsere nem történt. A verseny háromnegyedéhez érve, Bleszák Tibor bújt be Horváth Norbert mellé a hármas kanyar bejáratán, a 4-es kanyar kivezető szakaszán azonban a poros ívre került és pozíciószerzés helyett pozíciót veszített, hiszen Fehér András is elment mellette.
Az utolsó körökben még Neudert Norbert tudott egy komolyabb támadást indítani Klenovszki András ellen, de végül helycsere nem történt. A leintésig a Vincze-Lenthár-Klenovszki-Neudert négyes csatája, továbbá a Bozó Katalin, Porcs-Makkay Ákos duett és a Fehér Tamás, Miklósi Tibor, Horváth Norbert trió borzolta a kedélyeket, előzésre azonban már nem került sor. Ennek megfelelően, a futamot Balogh István nyerte egy nagyon magabiztos vezetéssel, megszerezve ezzel idei első futamgyőzelmét, akit Halász Péter és Vincze András követtek a dobogó második és harmadik fokán. A befutó további sorrendje: Lenthár Gábor (4), Klenovszki András (5), Neudert Norbert (6), Bozó Katalin Krisztina (7), Porcs-Makkay Ákos (8), Fehér Tamás (9), Miklósi Tibor (10), Horváth Norbert (11), Fehér András (12) és Bleszák Tibor (13). A kétfős „B” döntőben végül a rajtpozícióknak megfelelően értek be a versenyzők, Katona Kristóf Győző (14) és Temesvári Csaba (15) sorrendben. A kategória leggyorsabb körét Lenthár Gábor futotta meg az 1-es gokarttal, ideje 28,738 lett. Tovább tudta növelni előnyét a bajnokságban vezető Halász Péter, és 74 megszerzett ponttal, 9 egységgel előzi meg a második helyen álló Vincze Andrást. Porcs-Makkay Ákos 50 ponttal a harmadik helyen áll, akit Raffay Kristóf követ 4 pontos hátránnyal, majd 44-44 megszerzett ponttal Balogh István és Miklósi Tibor következnek az ötödik és hatodik helyen.
Dobogósok, nyilatkozatok
1. helyezett – Balogh István
2. helyezett – Halász Péter
3. helyezett – Vincze András
„Szeretem ezt a pályát ebbe az irányba, és már az edzéseken sikerült jó időket futnom, még a gyengébb gépekkel is, annak ellenére, hogy éreztem, ma nem lesz meg bennem az a plusz, ami a győzelemhez kell. Ezt a pluszt 28 ezrednek hívták, és időmérőn a harmadik helyet szereztem meg. A géphúzás megpecsételte a sorsomat, a hármas gép sajnos nem a fürgeségéről volt híres. Csalódott vagyok, hogy nem harcolhattam a győzelemért, ugyanakkor egy jót csatáztam a többiekkel és értékes pontokat szereztem a bajnokságban, nem mellesleg egy újabb dobogót sikerült szereznem, így összességében, ha savanyú is a szőlő, de elégedett vagyok. Gratulálok a többieknek!”
III-as kategória
A HCK 4. fordulóján a min 85 kg-osok kategóriája bizonyult a legnépszerűbbnek, hiszen összesen 18-an mérettették meg magukat az időmérőn és a versenyeken. A népes mezőnyből Molnár Tibor bizonyult a leggyorsabbnak, és 58 ezreddel megelőzve Kocsi Viktort szerezte meg a kategória első rajthelyét. Tibor és Viktor mögül, a harmadik rajtkockából indulhatott Kovács György, a negyedik helyről pedig Balogh István várhatta a rajtjelzést, a harmadik sorba pedig Porcs-Makkay Ákos és Nagy Koppány állhattak fel. Az „A” döntő rajtrácsának a további sorrendje: Bíró Botond, Virágh László, Vincze András, Jánosi Attila, Szegő Gábor és Sas Sándor. A „B” döntő sorrendje: Kassay Sándor, Salgó Balázs, Somogyi Attila, Setényi Gábor és Fóth Barnabás.
Gördülékenyen és problémamentesen vette kezdetét a III-as kategória versenye, ahol már az egyes kanyarban egy látványos előzésnek lehettünk szemtanúi: Jánosi Attila a külső ívet választva, a torlódásban könnyedén autózta körbe Vincze Andrást és jött fel a 10. helyre. Az egy pillanatra tempót veszített Vincze András mellé még Szegő Gábor is benézett, de végül újabb helycsere már nem történt. Az első kör felénél ismét Jánosi Attiláé lett a főszerep, hiszen a hátsó, nyújtott jobbos kanyarban tudott bebújni Virágh László mellé, miközben mögöttük Vincze András haladt Attila szélárnyékában. Végül az egyes kanyarban, Jánosi Attila hatalmasat fékezve lecsúszott az ívről, akárcsak Virágh László, melyből Vincze András jött ki nevető harmadikként, és a kettes kanyarban, lényegesen nagyobb lendülettel, külső ívről indított támadással visszavette Jánosi Attilától a pozícióját, miközben Attila sikeresen előzte meg Virágh Lászlót. Ezalatt az élen Molnár Tibor tudott kiautózni egy aprócska előnyt a második helyen haladó Kocsi Viktorhoz képest, akit viszont Kovács György szorongatott körről körre, miközben a mezőny egyik része szépen felsorakozott mögöttük. A kör végén Balogh István és Porcs-Makkay Ákos csatájának eredményeként, Ákos lecsúszott az egyes kanyar kijáratán, így az őket követő Nagy Koppány ellenállás nélkül tudott egy helyet javítva feljebb lépni, miközben Ákost Klenovszki András is megelőzte a pálya belső szakaszán. Itt még természetesen nem ért véget a történet, hiszen a nagy adok-kapokban Bíró Botond is megérkezett Ákos mögé, és a nyújtott, hátsó jobbos kanyarban tudott beszúrni mellé, majd az egyes kanyarban sikeresen fejezte be a megkezdett előzést. Bíró Botond pozíciószerzése tiszavirág életűnek bizonyult, hiszen egy körrel később, ott ahol Botond előzte Porcs-Makkay Ákost, Ákos sikeresen vette vissza pozícióját. Ezalatt a mezőny végén sem unatkoztak a versenyzők, ahol Sas Sándor tudta megelőzni az előtte haladó Szegő Gábort, hogy aztán Virágh László nyomába eredhessen. Láthatóan nem rajongott ezért az ötletért a 11. helyen haladó Virágh László, és a harmadik perc végén egy klasszikus kifékezéses manőverrel előzte meg Jánosi Attilát az egyes kanyarban, megérkezve ezzel Vincze András mögé. A verseny negyedéhez érve, az élen továbbra is Molnár Tibor haladt, a kezdeti körökben kiautózott lélegzetvételnyi előnye azonban elolvadt és a védekező íveket választva, hamar maga köré gyűjtötte a mezőny egy részét. Mögötte egy 6-os fogat alakult ki, Kocsi Viktor, Kovács György, Balogh István, Nagy Koppány, Klenovszki András és Porcs-Makkay Ákos részvételével. Tőlük egy picit lemaradva és kissé magányosan haladt Bíró Botond, mintegy elválasztva egymástól a pályán haladó két nagyobb bojt, mely másik csapat élén Vincze András haladt, akit Virágh László, Jánosi Attila, Sas Sándor és Szegő Gábor követtek. Végül Porcs-Makkay Ákos volt az, aki nem tétlenkedett és eleinte csak benézett Klenovszki András mellé a pálya gyors szakaszán, majd végül sikerrel vitt végbe egy előzést a pálya belső részén, mely előzésnek köszönhetően Bíró Botond is csatlakozott a vonatozáshoz. Néhány körrel később, a hatodik perc végén, Nagy Koppány egy optimista manőverrel esett be Balogh István mellé a kettes kanyarban, de így a kijáraton lendületet veszítve végül nem tudott pozícióba kerülni. Ezzel szemben, Bíró Botond, a hármas kanyarban próbálta kifékezni Klenovszki Andrást, amitől az András előtt haladó Porcs-Makkay Ákosnak ütközött és a lendületvesztés miatt végül tényleges helycsere nem történt. Kovács Györgynek azonban egy lehetőség kínálkozott Kocsi Viktor megelőzésére, melyre azonnal lecsapott, és a pálya hátsó szakaszán, a gyors jobbosban bújt be versenyzőtársa mellé és vette át az átmeneti dobogó ezüst fokozatát. Azt, hogy mennyire voltak szoros és kiélezett csaták, jól mutatja az a tény, hogy habár sokan kénytelen voltak védekező íveken autózni, mégis szépen lassacskán kezdett az egész mezőny egy egybefüggő vonatot alkotni, ahol egy-egy bátrabb előzési kísérlet akár pozícióvesztéssel is járhat, ezért a versenyzőknek különösen észnél kellett lenniük. Az izgalmas csatározásokban, végül a nyolcadik perc háromnegyedénél született meg az első komolyabb előzési próbálkozás, ekkor ugyanis Porcs-Makkay Ákos tudott Nagy Koppány mellé kerülni az 5-ös kanyar kezdetén, és bár Koppány makacsul ragaszkodott pozíciójához, végül a kettes kanyarhoz érve már helyet cseréltek egymással. Ebben a körben, a mezőny végén, a hármas kanyarban támadta Sas Sándor az előtte haladó Jánosi Attilát, ezzel azonban szabadon hagyva a belső ívet, tálcán kínálta a pozíciót a mögötte érkező Szegő Gábornak, aki nem tétlenkedett és bement Sas mellé, végül azonban az egyenes szakaszon elfogyott a lendület és helycsere nem történt.
A verseny utolsó harmadában sem kellett unatkoznunk, hiszen a pályán haladó 13 fős fogat garantálta az izgalmakat. A tizenegyedik perc felénél Nagy Koppány csúszott meg az egyes kanyar bejáratán, így az őt követő Klenovszki András hamar pozícióba került és a pálya belső részén sikeresen vette át a 6. helyet Koppánytól. Néhány körrel később azonban Koppány támadásba lendült és a négyes kanyarban visszaelőzte Klenovszki Andrást, aki így a falba ragadt és a nagy adok-kapokból Bíró Botond jött ki a legjobban, hiszen mindkettejüket megelőzte. Koppány az egyes kanyarban megpróbált bebújni Bíró Botond mellé, de ezzel lendületet veszített és így Klenovszki András is elment mellette. A leintés pillanatáig még Sas Sándor tudta megelőzni az előtte haladó Jánosi Attilát, újabb helycsere viszont már nem történt. Ennek megfelelően, idei első győzelmét szerezte a mindvégig hibátlanul védekező Molnár Tibor, akit Kovács György és Kocsi Viktor követtek a dobogó második és harmadik fokán. A befutó további sorrendje: Balogh István (4), Porcs-Makkay Ákos (5), Bíró Botond (6), Klenovszki András (7), Nagy Koppány (8), Vincze András (9), Virágh László (10), Sas Sándor (11), Jánosi Attila (12) és Szegő Gábor (13). A kategória „B” döntőjének a versenye már lényegesen nyugodtabban zajlott, de előzésekben itt sem volt hiány. A második kör kezdetén Setényi Gábor próbált elmenni Fóth Barnabás mellett, de Barnabás végül védte pozícióját. A pálya hátsó szakaszán Salgó Balázs viszont sikerrel vitt végbe egy előzést Kassay Sándor ellen és az így keletkező résen Somogyi Attila is elment Sándor mellett, aki egy körrel később ugyan megpróbált egy ellentámadást indítani, de végül nem sikerült visszavennie a pozíciót. Egy körrel később azonban Somogyi Attila kezdte meg Salgó Balázs támadását és sikeresen előzte meg versenytársát, majd ahogy az lenni szokott a szabadon hagyott belső íven az őket követő versenyző is elmegy, név szerint Kassay Sándor. Egy körrel később Setényi Gábor és Fóth Barnabás akadnak össze, majd néhány kör múlva ismét övéké lesz a főszerep, ekkor ugyanis Gábor a célegyenesre rávezető gyors jobbost rontja el és kiforog, így Barnabás könnyedén megy el versenyzőtársa mellett. A „B” döntőben az első félidőben még egy utolsó előzést láthattunk, melyet Salgó Balázs mutatott be, amikor Kassay Sándort előzte vissza, aki az egyes kanyarban megpróbált egy kemény féktávval visszaérni, melynek végül egy kiforgás lett az eredménye. A verseny hátralévő részében a mezőny szétszakadozott, így újabb csatát és helycserét már nem láthattunk. Ennek megfelelően a „B” döntőt Somogyi Attila (14) nyerte, Salgó Balázs (15) előtt. A további befutó: Kassay Sándor (16), Fóth Barnabás (17) és Setényi Gábor (18). A kategória versenyben futott leggyorsabb körét Nagy Koppány jegyezte a 7-es gokarttal, ideje 29,234 lett. A bajnokságot továbbra is Porcs-Makkay Ákos vezeti, 69 megszerzett ponttal, mögé a második helyre, a mostani győzelmével az 52 pontos Molnár Tibor érkezett meg. Tibor mögött, mindössze egy pont hátránnyal, a harmadik helyen Kocsi Viktor áll, megelőzve a 47 pontos Klenovszki Andrást, akit Kovács György és Vincze András követnek az ötödik és hatodik helyen, 45 illetve 44 egységgel a nevük mellett.
Dobogósok, nyilatkozatok
1. helyezett – Molnár Tibor
“Nagyon örültem, hogy sikerült megfutnom a pole-t. Szeretem ezt a pályát és tudom, hogy nehéz előzni itt, ha az előtted haladó jól védekezik. Ezért is volt nagyon fontos az időmérő. A verseny izgalmas volt, nagy volt a tömörülés mögöttem, mivel a gépem nem volt egy ütőképes gokart, így már az elején tisztában voltam vele, hogy védekeznem kell a verseny nagy részében. Ezt sikerült is megvalósítanom, néha voltak pöckölgetések, de ezek nem voltak vészesek. Kellett ez a győzelem, főleg az elmúlt verseny nullázása után! Remélem, lesz még több is!”
2. helyezett – Kovács György
“Az időmérő igen szorosra sikerült, de Tibi és Viktor is egy hajszállal jobb időt futottak. A versenyen sikerült közel maradnom az elől lévőkhöz, ennek köszönhetően egy szerencsés pillanatban be tudtam bújni Viktor mellé, és így Tibi mögé kerülni. Ezután jó 10 perces vonatozás alakult ki, hiszen az élen haladó végig szűken védekezett és ezzel belassult mindenki. Kockáztatni nem akartam, így a leintésig mindenki maradt a pozíciójában. Gratulálok a dobogósoknak!”
3. helyezett – Kocsi Viktor
IV-es kategória
Az összesen 12 indulót felvonultató 4-es kategóriában, a 4. versenyen, Kovács György a 4. pole pozícióját szerezte, megelőzve a második helyről induló Kocsi Viktort, akit Kádas Zsolt és Nagy Koppány követtek a 3. és 4. helyen. Hasonlóan a 3-as kategóriához, a négyesben is egymás mellől indulhatott Balogh István és Porcs-Makkay Ákos, akik ezúttal a harmadik sort bérelték ki maguknak. Negyedik sorból Rozvadszky Csaba és Bernula István, ötödikből Márton Balázs és Murvai Tamás, a hatodikból pedig Neudert Károly és Schmickl András várták Bauer Krisztián rajtjelzését.
Az elmúlt versenyeken megszokhattuk, hogy a 4-es kategóriában a Light kategória fénykorát idéző adok-kapok megy a pályán, mely alól a Kőbánya ringi futam sem volt kivétel. Az izgalmasra sikerült verseny egy nagyon sima és fegyelmezett rajttal vette kezdetét, az egyes kanyarban azonban elszabadultak az indulatok, vagyis a lóerők, ezért új rajtot rendeltek el. A második rajt, akárcsak az első, zökkenőmentesen zajlott le és bár az első kanyarban senki nem akarta megnyerni a versenyt, a pálya belső részén máris megkezdődtek a helyezkedések: Balogh István tudott bebújni Nagy Koppány mellé és megelőzni őt a hármas kanyarban, miközben mögöttük Márton Balázs tudott két nagy lépéssel Bernula István és Rozvadszky Csaba elé kerülni, a ball-jobb kivezető szakaszon azonban Csaba visszatámadt és visszavette pozícióját. A Balogh-Nagy párharchoz Porcs-Makkay Ákos is csatlakozott és a nyújtott jobbos kanyarban a három versenyző szinte egymás mellett fordult el, rá a hosszú egyenesre, melynek végén, végül helycsere nélkül folytatták a versenyzést. A második kör kezdetén, az egyes kanyarban Murvai Tamás egy nagyon kemény manőverrel próbált előrébb jutni, azonban összeütközve az előtte haladó Bernula Istvánnal, lendületet és pozíciót veszített, olyannyira, hogy Neudert Károly és Schmickl András is elmentek mellette. Egy körrel később ismét az egyes kanyaré lett a főszerep, ami nem is csoda, hiszen itt lehet klasszikus és füstölős kifékezéssel a másik elé kerülni, azonban ha a kijáratán sebességet veszít a támadó, a kettes kanyarban már vert helyzetben van. Az iménti gondolatsort Márton Balázs mutatta be, aki ugyan bement Rozvadszky Csaba mellé, de a kettes kanyarban már nem tudta kamatoztatni az ideiglenes előnyt, miközben mögöttük Murvai Tamástól láthattuk szinte egy az egyben ugyanezt a manővert, Schmickl András ellen. Habár a mezőny az első köröket követően némileg szétszakadozott, azért izgalmakban nem volt hiány: Porcs-Makkay Ákos, a második perc felénél indított támadást Balogh István ellen a benti, rövid egyenes szakaszon, melyet a 3-as és 4-es kanyarban sikeresen fejezett be, illetve védte meg a frissen szerzett helyezést. Mögöttük, a négyes kanyar bejáratán Bernula István bújt be Márton Balázs mellé, majd egészen a célegyenesig kísérték egymást, de az egyes kanyarban István már kedvezőbb pozícióban, sikeresen előzte meg versenytársát. Balogh István mindeközben Porcs-Makkay Ákos üldözése helyett, Rozvadszky Csaba támadásaira volt kénytelen összpontosítani, Ákos pedig az előtte haladó Nagy Koppányra kezdte meg a felzárkózást, aki pedig Kádas Zsoltnak borzolta az idegeit. A következő körökben elsősorban Márton Balázstól és Bernula Istvántól láthattunk látványos macska-egér játékot, de helycsere nem történt. Az ötödik percben Nagy Koppány ért Kádas Zsolt mellé, de Zsolt végül hárította a támadást és megvédte 3. helyét, Schmickl Andrástól viszont egy sikeres előzést láthattunk a pálya belső részén, amikor Neudert Károly mellett tudott elmenni, akire lassacskán Murvai Tamás is megérkezett. Az élen Kovács György egy rendkívül kényelmes előnnyel haladt Kocsi Viktor előtt, akinek szintén nem kellett kapkodnia, hiszen biztonságos távolságra autózott Kádas Zsolttól. Zsolt egy trió részeként tartotta maga mögött Nagy Koppányt és Porcs-Makkay Ákost, akiket egy kvartett követett, Balogh István, Rozvadszky Csaba, Bernula István és Márton Balázs részvételével. A négyes azonban viszonylag gyorsan megbomlott, hiszen Márton Balázs egyre intenzívebb támadásai miatt, Bernula István kénytelen volt futni hagyni az előtte száguldó Rozvadszky Csabát. A Bernula-Márton párharc a 7. perc kezdetén csúcsosodott ki, mikor is Márton Balázs egy nagyon kemény manőverrel esett be Bernula István mellé, akit így olyannyira lesodort az ívről versenyzőtársa, hogy még Schmickl András is elment mellette. András kétségtelenül jól jött ki a Bernula-Márton párharcból, hiszen megtartva a lendületét, a pálya belső részén könnyedén bújt be Balázs mellé és előzte őt meg, néhány másodperc alatt két pozíciót is javítva ezzel. Murvai Tamásnak láthatóan megtetszett Márton Balázs manővere, ugyanis szinte egy az egyben másolta ezt és 1 körrel később, az egyes kanyarban Neudert Károly ellen próbálta ki, de végül helycsere nem történt. Nem tudta sokáig maga mögött tartani a Márton-Bernula duót Schmickl András, hiszen 2 körrel a pozíciószerzés után, a gyors jobbosban Márton Balázs bebújt mellé és a poros ívre sodródva még Bernula István is elment mellette. Murvai Tamás eközben ismét próbára tette Neudert Károly védelmét és idegeit, de helycsere ezúttal sem történt. A tizedik perchez érve, Márton Balázs bújt be Rozvadszky Csaba mellé a kettes kanyarban és sikeresen előzte őt meg a rövid, egyenes szakaszon, miközben Csabának fél szemmel Bernula Istvánra kellett figyelnie, nehogy a négyes kanyar kijáratán újabb pozíciót veszítsen. Egy körrel később, ugyanúgy a kettes kanyarban, Porcs-Makkay Ákos előzte meg Nagy Koppányt, miközben Rozvadszky Csaba egy határozott mozdulattal, a hármas kanyarban visszaelőzte Márton Balázst, aki mellett így Bernula István is majdnem elment, de végül nem veszített újabb helyezést. Nem sokáig élvezhette a 4. helyet Porcs-Makkay Ákos, hiszen röviddel az előzés után, Nagy Koppány visszaelőzte őt.
A leintés pillanatáig még Murvai Tamás tudta megelőzni az előtte haladó Neudert Károlyt, de ezt követően újabb előzés már nem történt a pályán, izgalmakban azonban nem volt hiány, hiszen a fenti sorokban megismert párosok a futam végéig nyüstölték egymást, a nézők legnagyobb örömére. A versenyt így a mindvégig hibátlanul versenyző Kovács György nyerte, megelőzve Kocsi Viktort és Kádas Zsoltot, akik a dobogó második és harmadik fokát szerezték meg. A befutó további sorrendje: Nagy Koppány (4), Porcs-Makkay Ákos (5), Balogh István (6), Rozvadszky Csaba (7), Márton Balázs (8), Bernula István (9), Schmickl András (10), Murvai Tamás (11) és Neudert Károly (12). A verseny leggyorsabb köre – akárcsak a győzelem és pole pozíció – Kovács György neve mellé került, melyet az 1-es gokarttal futott meg és ideje 29,081 lett. Kovács György 100%-os teljesítménnyel áll az élen, hiszen négy futamból négy futamot nyert, így a maximálisan megszerezhető, 100 ponttal vezeti a bajnokságot. A második helytől kezdődően azonban rendkívül szoros az állás a bajnokságban: jelenleg 2. helyen áll Rozvadszky Csaba, 48 megszerzett ponttal, akit Kocsi Viktor követ, 1 pont lemaradással, majd szintén 1-1 pont hátránnyal, pontegyenlőséggel Balogh István és Nagy Koppány következnek, a hatodik helyen, 45 egységgel pedig Kádas Zsolt áll.
Dobogósok, nyilatkozatok
1. helyezett – Kovács György
“Szerettem volna a számomra kicsit sem előnyös Hangár utcában is elől végezni mind az időmérőn, mind a versenyen. Bár nem volt egyszerű feladat, mégis sikerült pole-t gokartozni, aztán a futam elején kiautózott minimális előnyt a végéig megtartani. Örülök a megszerezhető maximális pontnak a bajnokságban, de hozzátenném hogy ez nem tükrözi a valós képet, szerencsés voltam több helyzetben is az elmúlt versenyeken. Gratulálok mindenkinek!”
2. helyezett – Kocsi Viktor
3. helyezett – Kádas Zsolt
Az izgalmas kőbányai futamok és a szorosan alakuló bajnokságok ígéretes versenyeket vetítenek elénk Csömörön, a Kart Farm pályáján, mely aszfaltjának kiváló minősége és és széles vonalvezetése magában hordozza az izgalmas csaták lehetőségeit. Talán a csömöri pálya az, ami leginkább megosztja a versenyzőket: van aki szereti és van, aki kevésbé rajong a Kart Farm vonalvezetéséért, de abban mindenki egyetért, hogy évről évre itt zajlanak a leglátványosabb és legizgalmasabb csaták a pályán, melyen normál irányban fognak összecsapni a versenyzők, május 18-án. Egy biztos: unatkozni nem fogunk!
Szerző: Vincze András