Mi a közös egy csapat benzingőzös gokartos, egy kiváló gokart pálya, sodi kartok, izgalmas versenyek, malacok, kecskék és kutyák, valamint egy kiváló bogrács paprikás krumpliban? Természetesen a csömöri Kart Farm, mely az MNASZ Országos Amatőr Gokart Bajnokság 2013. évi, ötödik fordulójának adott otthont, kellemesen napsütéses időben. Aggodalomra semmi ok, a fentebb felsorolt állatoknak sem a verseny előtt, alatt, de még utána sem esett bajuk, igaz, ami igaz, egy vakmerő madárka többször is szemrevételezte a pályán zajló eseményeket – hiába, az utóbbi időben a madarak is nagy rajongóivá váltak a motorsportoknak. A fakanalat a vasárnapi napon a Szetei Család tartotta kézben, és egy igazán finom paprikás krumplival lepte meg az egybegyűlteket, hogy az éhség ne lehessen kifogás a nem megfelelő eredmények elérésében – ezúton is köszönjük Nekik a finom falatokat! A pályán zajló izgalmas eseményekről már maguk a versenyzők gondoskodtak, de hogy pontosan mi is történt ezen a bizonyos májusi vasárnapon, azt kategóriákra lebontva tekintsük át.
I. kategória
Izgalmasan alakult az összesen 12 indulót felvonultató 1-es kategória időmérő edzése, melynek végén a címvédő Szetei Gergely diadalmaskodott, 13 ezreddel megelőzve a második helyről startoló Antal Dávidot. Gaál Zsófia 48 ezredes lemaradással a harmadik legjobb időt tudhatta magáénak, a negyedik rajtkockát pedig Fühl Zoltán kaparintotta meg, 57 ezreddel elmaradva a legjobb időtől, de az ötödik leggyorsabb, Gyuris Gábor is 1 tizeden belül tudott maradni, hátránya csupán +0,083 volt. Első OAGB-s versenyét teljesítő Lutz Barnabás a hatodik helyig repítette időmérő gépét, mellőle, a hetedik pozícióból Tőzsér Bence vághatott bele a 20 percnek megfelelő körszámok teljesítésébe. Bence mellől, a negyedik sorban Csuti Zoltán állhatott fel a nyolcadik rajtkockában, az ötödik és hatodik sorból pedig Csernyánszki Mihály, Novák Bálint, Szabó Martin és Kenyér György sorrendben várhatták a versenyzők Bauer Krisztián rajtjelzését.
A problémamentes rajtot követően, Gyuris Gábornak sikerült Fühl Zoltán mellé bebújnia, de az első visszafordítót követő kanyarokban már Zoltán volt kedvezőbb pozícióban és megtartotta rajthelyét. Mögöttük Lutz Barnabás, Tőzsér Bence, Csuti Zoltán és Csernyánszki Mihály csatáztak egymással, amiből Barnabás jött ki a legpechesebben, hiszen a második kör elején már a csoport utolsójaként fordult be a hajtűkanyarba, a 9. helyen. Az első néhány kört követően, miközben a mezőnyben nagy csaták zajlottak a pozíciókért, az élen Szetei Gergely és Antal Dávid, „kéz a kézben” tudtak elszakadni az üldöző bolytól és saját, az első helyért folyó csatájukra összpontosítottak. A verseny negyedik körében, Novák Bálint sodródott le a kettes kanyar kijáratán a fűre és ezzel Kenyér Györgyöt juttatta egy pillanatra kedvező helyzetbe, de végül a következő kanyarban sikerült kivédenie a támadást és megtartotta pozícióját. A verseny negyedéhez érkezve, Csuti Zoltán kísérelt meg egy előzést Tőzsér Bence ellen, ez azonban nem sikerült és a pillanatnyi tempóvesztést a mögötte érkező Csernyánszki Mihály fordította a maga javára, amikor is a pálya belső részén található, jobbos visszafordítóban megelőzte Csutit. A következő körökben egy kissé szokatlan jelenet borzolta a kedélyeket a pályán: az élen haladó Szetei Gergely a melegre való tekintettel, a verseny kezdete előtt letűrte overáljának felső részét, melynek ujjai kikötődtek és kilógva a gokartból, veszélyessé váltak. Gergely megpróbált mindent, hogy kordában tartsa az önálló életet élő ruházatát, de csak nem sikerült úrrá lennie az elszabadult ujjakon. A rendkívül szerencsétlen és peches szituációt végül úgy oldotta meg, hogy a verseny hetedik percében félrehúzódott az ideális ívről, megállt, összekötözte az ujjakat és csatlakozott a versenyhez – az utolsó helyen. A következő körben Csuti Zoltán lendült támadásba és sikeresen előzte vissza az előtte haladó Csernyánszki Mihályt. Csupán egyetlen kört kellett várnunk az újabb helycseréig és a verseny nyolcadik percében, Tőzsér Bence előzte meg Gyuris Gábort, azonban az előny, lökésből származott, ezért a versenyt követően, Bencét, Gábor mögé sorolták. Fél távhoz érkezve, az élen magabiztos előnnyel haladt Antal Dávid és száguldott második futamgyőzelme felé, miközben a dobogó második fokát Gaál Zsófia védte, Fühl Zoltánnal szemben. Tőlük picit leszakadva Tőzsér Bence, Gyuris Gábor, Csuti Zoltán, Csernyánszki Mihály, Lutz Barnabás és Szabó Martin haladtak. A mezőny végén Novák Bálint csatázott Kenyér Györggyel, akikhez Szetei Gergely csatlakozott és néhány körrel később már sikeresen előzte meg Kenyér Györgyöt, hogy aztán üldözőbe vehesse Novák Bálintot. Nem sokkal később, a verseny tizenharmadik percében, Kenyér György azonban a célegyenesben visszaelőzte Szetei Gergelyt. Két körrel később egy újabb visszaelőzést láthattunk a pályán, ám ezúttal a középmezőnyben, ahol Csernyánszki Mihály, a boxutca melletti kanyarkombinációkban előzte meg Csuti Zoltánt. Habár Szetei Gergely sokáig tartotta a lépést a Kenyér-Novák párossal, végül a verseny utolsó negyedét már leginkább tesztelésre használta, így hamarosan leszakadt az előtte haladóktól.
A verseny utolsó köreiben elsősorban Csuti Zoltán támadta Csernyánszki Mihályt, de a leintésig sem itt, sem a mezőny más pontján nem került sor helycserére. A futamot végül magabiztos előnnyel, hibátlan versenyzést bemutatva nyerte Antal Dávid, aki az 1-es kategóriában, a futamgyőzelmek tekintetében az első duplázó. Dávidot, Gaál Zsófia és Fühl Zoltán követték a dobogó második és harmadik fokán. A befutó további sorrendje: Gyuris Gábor (4), Tőzsér Bence (5), Csernyánszki Mihály (6), Csuti Zoltán (7), Lutz Barnabás (8), Szabó Martin (9), Novák Bálint (10), Kenyér György (11) és Szetei Gergely (12). Antal Dávid a pole pozíció és futamgyőzelem mellé megfutotta a verseny leggyorsabb körét, melyet az 5-ös gokarttal teljesített és ideje 23,525 lett. A kategória bajnokságában Antal Dávid tovább tudta növelni előnyét és 97 ponttal vezeti a bajnokságot, a 79 pontos Gyuris Gábor előtt, akit 1 pont hátránnyal Fühl Zoltán követ a harmadik helyen. Szetei Gergely a bajnoki negyedik pozíciót foglalja el, 68 megszerzett ponttal, majd Gaál Zsófia és Báldi Gergő következnek az ötödik és hatodik helyeken, 63 valamint 52 egységgel a nevük mellett.
Dobogósok, nyilatkozatok
1. helyezett – Antal Dávid
„A szabadedzések alatt jó időket tudtam menni, viszont ezen a pályán az időmérő becsapós tud lenni. Ennek megfelelően mikor kijöttem és megláttam az eredményt nem voltam túl boldog mert egy verhető idő volt, de végül csak Gergő tudott megelőzni 13 ezreddel. A futam elején azonnal meglógtunk kb. 5 másodperccel. Majd telt múlt az idő de nem tudtam támadni Gergőt, amikor félreállt és az első hely gyakorlatilag az ölembe hullott. Utána már csak egy kis örömgokartozás volt, majd az utolsó körben még odatettem magam és meg is lett a leggyorsabb kör. A győzelemnek nagyon örülök, viszont azt sajnálom, hogy így alakult, mert ez Gergő futama lett volna. Sikerült duplázni a kategóriában először és vezetem a bajnokságot, de még sok van hátra szóval folytatni kell a jó eredményeket. Gratulálok a többieknek!”
2. helyezett – Gaál Zsófia
3. helyezett – Fühl Zoltán
II. kategória
Szántó Tamás háromfutamnyi várakozás után tudott ismét a leggyorsabbnak bizonyulni egy időmérő edzésen, és szerezte meg a pole pozíciót a 11 fős mezőnyben, ahogyan azt tette az idénynyitó versenyen is. A második leggyorsabb időt a bajnoki éllovas, Boldizs Bence futotta meg, 43 ezredes lemaradást elkönyvelve a pole időhöz képest, míg a harmadik helyről startoló Antal Dávid +0,092-es hátrányt tudhatott magáénak. Molnár György a negyedik leggyorsabbnak bizonyult az időmérő edzésen, majd Reich Balázs, Katona Kristóf Győző, Dévényi Zoltán, Propszt Roland, Farkas Péter, Vincze András és Bleszák Tibor következtek.
Minden bizonnyal a kategória versenye nem a legizgalmasabb és eseménydúsabb versenyek egyikeként fog bevonulni az OAGB történetébe, ugyanakkor a pályán mindvégig izgalmas csatákat láthattunk. Zökkenőmentes rajttal vette kezdetét a 2-es kategória versenye, ahol az első néhány kanyarban volt egy kisebb helyezkedés, elsősorban a mezőny végén, de helycserére nem került sor. A verseny első előzési kísérlete Farkas Péter nevéhez köthető, aki a benti visszafordítóban bújt be Propszt Roland mellé, de Rolandnak nagy íven, jobb kigyorsítással sikerült megtartania a pozícióját. Az elkövetkezendő körökben elsősorban Katona Kristóf támadta Reich Balázst, majd Dévényi Zoltán, Propszt Roland és Farkas Péter részvételével egy látványos hármas csatát láthattunk, a mezőny végén pedig Bleszák Tibor küzdött Vincze Andrással. A következő előzési kísérletet Bleszák Tibor mutatta be, aki a pálya belső részén található visszafordítóban bújt be Vincze András mellé, aki védtelenül hagyta a belső ívet, ám a kigyorsításon már kedvezőbb helyzetben volt és a következő, balos kanyarban megvédte pozícióját. A verseny felét elhagyva, továbbra sem történt előzés a mezőnyben és a versenyzők nagyon fegyelmezetten köröztek a pályán, izgalmakat egyedül a fenti sorokban megismert versenyzők csatározásai szállítottak. A tizenkettedik perc kezdetétől azonban Propszt Roland egyre intenzívebben kezdte támadni az előtte haladó Dévényi Zoltánt, mígnem a kör végén, a boxbejárat előtti balos kanyarban sikerült beszúrnia Zoltán mellé és bár nem tudta az előzést befejezni, a célegyenesre ráfordulva bent tudott maradni Zoltán mellett és az első visszafordítóban úgy tűnt, hogy meg is előzi versenytársát. Dévényi azonban a kigyorsításon megtartotta pozícióját, miközben Farkas Péter is csatlakozott a csatához és a három versenyző szinte egymás mellett fordult rá a pálya utolsó szakaszára, helycserére azonban egyelőre nem került sor. Egy körrel később, Propszt a már korábban kinézett, boxbejárat előtti balosban ismét beszúrt Dévényi mellé és ezúttal sikeresen fejezte be az előzést. A következő körben, az első, balos visszafordítóban Farkas Péter is sikeresen előzte meg Dévényi Zoltánt, aki ezt követően szemmel láthatóan visszalassult és végül kiállt a versenyből. A futam hátralévő részében páros harcok alakultak ki a pozíciókért, ahol is Szántó Tamás Boldizs Bencével, Antal Dávid Molnár Györggyel, Reich Balázs Katona Kristóffal, Propszt Roland Farkas Péterrel és Vincze András Bleszák Tiborral csatázott.
Helycserére azonban a leintés pillanatáig már nem került sor, így a futamot a pole pozícióból startoló, idei második győzelmét megszerző Szántó Tamás nyerte, akit a kategória éllovasa, Boldizs Bence követett a dobogó második fokára, a harmadik helyen pedig Antal Dávidot intették le. A befutó további sorrendje: Molnár György (4), Reich Balázs (5), Katona Kristóf Győző (6), Propszt Roland (7), Farkas Péter (8), Vincze András (9), Bleszák Tibor (10) és a versenyt ideje korán befejező Dévényi Zoltán (11). Szántó Tamás mesterhármassal zárta a kategória versenyét, hiszen a leggyorsabb kör is az ő neve mellé került, 23,549, melyet a 6-os gokarttal futott meg. Boldizs Bence megőrizte vezető pozícióját a bajnokságban és 89 ponttal áll a tabella élén, aki mögé a csömöri győztes, Szántó Tamás érkezett meg, 83 megszerzett ponttal. Molnár György a harmadik helyet foglalja el, akit Antal Dávid követ pontegyenlőséggel, mindkét versenyző 64 egységet könyvelt el az idei évben. A bajnokság ötödik és hatodik helyén is pontegyelőség alakult ki, Dévényi Zoltán és Propszt Roland egyaránt 56 pontot szereztek a szezon első 5 futamán.
Dobogósok, nyilatkozatok
1. helyezett – Szántó Tamás
„Őszintén szólva nem sokat vártam a hétvégétől. A csömöri pályán több mint 6 éves pályafutásom alatt egyszer sem sikerült nyernem, és az időmérőt is másodikként, azaz az elején kezdhettem, ami a Kart Farmon sosem jó ómen. Így előzetesen semmit sem vártam a futamtól. Az időmérőn futottam egy hibátlan kört, ami óriási meglepetésemre jó volt a pole pozícióra. A versenyen a bajnokságot vezető Boldizs Bence jött mögöttem, néha támadott, de inkább biztonságra ment, így nem kellett megerőltetnem magam életem első csömöri győzelméért. Gratulálok a dobogósoknak.”
2. helyezett – Boldizs Bence
„Időmérőn én már megvettem magamnak az utolsó helyet mivel az előző évekből ítélve akik elsőnek kvaliznak azok a hátsó mezőnyben végzik az időmérőt. Meglepően nem így lett. 2. helyről indultam ami az okos versenyzésre ösztökélt. Nem támadtam agresszíven Tomit mert ha netán megpróbálnék valami merészet többet bukhatok mint nyerhetek. Verseny háromnegyede unalmas volt Tomi kiautózott egy kis előnyt amit én is kiautóztam Dávid ellen. Amikor Gyuri elkezdte támadni Dávidot és lemaradt akkor gondoltam kicsit megnyomom és azért teszek róla, hogy ne legyen olyan könnyű az a győzelem Tominak. Vége felé utolértem támadtam de már nem tudtam megelőzni.”
Gratula Tominak és Dávidnak!
3. helyezett – Antal Dávid
„Szoros volt az időmérő, ennek megfelelően szoros futamra is számítottam. Egy közepes kartot húztam, de legalább nem egy használhatatlant. Az elején sikerült jól eljönni és rátapadni Bencére, de támadni már nem tudtam. A futam felénél volt egy hibám amivel kb. fél másodpercet vesztettem, ez elég is volt arra, hogy lemaradjak Bencéről és hogy a hátamra megérkezzen György. Előzni nem tudott és így a harmadik helyen értem célba. Örülök neki, hogy újra dobogón vagyok. Nem ez volt a legjobb futamom, de ezért a harmadik helyért is meg kellett küzdeni. A bajnokság szoros bár úgy néz ki, hogy az eleje kezd meglógni, természetesen a cél az, hogy ezt megakadályozzam. Gratulálok a többieknek!”
III. kategória
Összes 10 versenyző választotta a 3-as kategóriát, a csömöri Kart Farmon, kik közül Lencsés Bálint bizonyult a leggyorsabbnak és szerezte meg a pole pozíciót, mellőle, a második rajtkockából, mindössze 95 ezredes hátránnyal, Bakonyi Ákos várhatta a rajtjelzést. A második sorból Pribilinszky Zoltán és Kocsi Viktor, a harmadikból Molnár György és Bernula István, a negyedikből Vincze András és Csáki Zoltán, az ötödikből pedig Földvári Rudolf, valamint Molnár Tibor indulhattak.
A rajtot követően Bakonyi Ákos ragadt be egy pillanatra, így a harmadik helyről startoló Pribilinszky Zoltán az első kanyarban már a második helyen tudott elfordulni. Ákos mögött Kocsi Viktor próbált pozícióba kerülni, de végül kénytelen volt az őt támadó Molnár Györgyöt figyelni, és bár eleinte úgy tűnt, hogy György megelőzi Viktort, végül helycserére sem itt, sem hátrébb nem került sor. Egészen a futam feléig egy nagyon fegyelmezett versenyzést láthattunk, ahol komolyabb előzési kísérletre nem került sor. Az élen Lencsés Bálint haladt, akit Pribilinszky Zoltán követett árnyékként. Tőlük picit leszakadva Bakonyi Ákos érkezett a harmadik helyen, majd Kocsi Viktor és Molnár György következtek, akik egymással csatáztak a pályán, miközben Bernula István zárkózott fel rájuk. Vincze András magányosan rótta a köröket, majd a Csáki Zoltán, Földvári Rudolf és Molnár Tibor alkotta trió következtek, ahol Rudolf egyre intenzívebben támadta Zoltánt, miközben Molnár Tibor próbált fogást találni Földvári Rudolfon. Érezhető volt, hogyha valahol lesz a versenyben helycsere, az ebben a csapatban várható. Nem is történt ez másképp, mikor is a verseny tizenkettedik percében, a pálya belső részén bújt be Csáki Zoltán mellé Földvári Rudolf és hajtott végre egy sikeres előzést. Az előzés jelenleg vizsgálat alatt áll, Rudolf hagyott-e elég helyet Zoltánnak a kanyar kijáratán. Egy körrel később Molnár Tibor bújt be Csáki Zoltán mellé az első visszafordítóban, ahol a két gokart összekoccant és így Zoltán lesodródott az ívről. Molnár Tibor szemmel láthatóan szabálytalannak ítélte saját előzését, ezért a következő kanyarban visszaengedte maga elé Csáki Zoltánt. Néhány körrel később Molnár ismét támadásba lendült, és a pálya belső részén található visszafordítóban, külső ívről próbált támadást indítani, azonban a kijáraton nem maradt helye és végül a fűről kellett mentenie gokartját. Jelenleg vizsgálat alatt áll, hogy a védő hagyott-e helyet a támadónak a kanyar kijáratán. Az utolsó körökre az első helyért zajló csata került a figyelem középpontjába, ahol is az élen haladó Lencsés Bálint kényszerült védekező szerepbe az őt egyre intenzívebben támadó Pribilinszky Zoltán miatt. Az első komolyabb előzési kíséreltre végül nem itt, hanem picivel hátrébb került sor, amikor is Bernula István próbálta körbeautózni Molnár Györgyöt a célegyenest követő balos törésben, de végül György megtartotta pozícióját és helycserére nem került sor. Az élen zajló kiélezett csatát mi sem mutatja jobban, mint az a tény, hogy az utolsó 3 körre Bakonyi Ákos is felzárkózott a Lencsés-Pribilinszky párosra, majd az első visszafordítóban meg is kísérelt egy előzést Pribilinszky Zoltán ellen, de Zoltán végül a kanyar kigyorsításán meg tudta tartani pozícióját.
Az előzésekben ugyan nem bővelkedő, de kétségtelenül izgalmas finálét produkáló 3-as kategória versenyében a leintés pillanatáig helycsere, valamint komolyabb előzési kísérlet már nem történt. A futamot így Lencsés Bálint nyerte, aki a győzelmek tekintetében az első duplázó idén a kategóriában, majd az őt szorosan követő Pribilinszky Zoltán és Bakonyi Ákos állhattak fel a dobogó második és harmadik fokára. A befutó további sorrendje: Kocsi Viktor (4), Molnár György (5), Bernula István (6), Vincze András (7), Földvári Rudolf (8), Csáki Zoltán (9) és Molnár Tibor (10). A verseny leggyorsabb körét Pribilinszky Zoltán jegyezte, melyet a 13-as gokarttal futott meg és ideje 23,594 lett. Lencsés Bálint a mostani győzelmével jelentősre növelte előnyét a kategória bajnokságában és 106 ponttal áll a tabella élén. A bajnoki második helyet a 76 pontos Csáki Zoltán foglalja el, a harmadik helyen pedig Pribilinszky Zoltán áll, 68 ponttal. Molnár Tibor és Molnár György 62 és 60 ponttal állnak a negyedik és ötödik helyeken, Vincze András pedig 57 megszerzett egységgel a tabella hatodik pozícióját foglalja el.
Dobogósok, nyilatkozatok
1. helyezett – Lencsés Bálint
„A 3-as kategóriához most nincs olyan sok hozzáfűznivalóm. Talán annyi, hogy nagyon éreztem az időmérős gépet, minden pontosan úgy csinált ahogyan azt mondtam neki:) A szezon során a 2. pole pozíciómat szereztem meg ebben a kategóriában! Mögöttem Bakonyi Ákos, mögötte pedig Pribli, aki hatalmas rajttal feljött a 2. helyre. Végig tudtam tartani és diktálni a tempót az élen, kb 1-1,5mpes hátránnyal jött mögöttem Zoli. Láttam, hogy végig tudom uralni a gépet, a pozíciót, de őszintén….? vágytam egy kis csatára! Ezért bevártam Priblit, hogy csatázzunk egy kicsit. Sokkal jobb volt az utolsó 10 kör védekezés, mint a többi körös szabadon kartozás. Persze jó volt az is,szeretem érezni a nyomást magamon, hogy nem szabad hibázni, mert ott liheg mögötted egy 270-es Gt4, Priblivel a fedélzeten:) Jó volt, nagyon élveztem, újabb győzelem, újabb 25 pont, így már 30 ponttal vezetem a bajnokságot Chucky előtt!Grat mindenkinek! Folytatás Battán, júni 16-án!”
2. helyezett – Pribilinszky Zoltán
„A Harmadik helyről indulva, a rajtnál sikerült a gépem erejét kihasználva rögtön egy helyet fogni. Így a hátsó nagy kanyarra fordulva már a második helyen azt néztem, hogy Ákos mögöttem milyen messze van. Nem akartam Bálintnak nekiugrani, de nagyon el sem akartam engedni. Közben folyamatosan figyeltem, hogy Ákos mögöttem mit ,, művel”. Ezalatt Bálint egy kis előnyre tett szert, úgyhogy kapaszkodnom kellett és mikor úgy nézett ki, hogy meglesz, az egyik kanyarban lecsúszott a kezem a kormányról, így még jobban lelépett mint előtte bármikor. Összeszedve magam egy pár kör után láttam, hogy meg fogom fogni, és mivel már nem sok volt hátra, eldöntöttem, okozok neki egy két kellemetlen kört. Nyolc tíz körrel a vége előtt utolértem, mire ő elkezdett védekezni. Egy jó pár körön keresztül próbáltam hibára késztetni, de remekül csinálta, esélyem sem volt. Másfél körrel a vége előtt aztán megérkezett Ákos is, fogalmam sem volt hogy került ide ez az ember, de ott volt mellettem. Az utolsó körben én is elkezdtem védekezni, és így futottunk be. Remek nap volt a számomra, nagyon örülök a második helynek, hisz a tabellán feljöttem a harmadik helyre. A továbbiakat majd meglátjuk.”
3. helyezett – Bakonyi Ákos
IV. kategória
Az összesen 9 indulót felvonultató 4-es kategória időmérő edzését Kovács György nyerte, 69 ezreddel megelőzve a második helyről rajtoló Topor Kálmánt. Nyuka Gábor, Somogyi Tamással osztozott a második rajtrácson, őket Csáki Zoltán, Németh Attila, Szatory József, Kocsi Zsolt és Márton Balázs sorrendben követték a többiek.
Az OAGB 4-es kategóriája az idei évben, futamról futamra szöges ellentéte a HCK 4-es kategóriájának. Míg a HCK-n folyamatosan megy az adok-kapok, addig az OAGB versenyein egy lényegesen kiegyensúlyozottabb, fegyelmezettebb versenyzést láthatunk a pályákon, mely alól a csömöri Kart Farm sem képzett kivételt. A kockás zászló felcsapását Szatory József kapta el a legjobban és előzte meg az előle rajtoló Németh Attilát, majd az első kanyarokban Márton Balázs próbálta átfűzni magát Kocsi Zsolton, de Zsolt végül megtartotta pozícióját. A következő körökben egy nagyon fegyelmezett versenyzést láthattunk a résztvevőktől, elsősorban a mezőny végén zajló, Németh-Kocsi párharcok szolgáltatták a látnivalót, akikhez időnként Márton Balázs is benézett, de helycserére nem került sor. Az első komolyabb előzési kísérlet is az előbbi hármasban történt, amikor a hatodik perc kezdetén, a pálya belső részén tudott Márton Balázs bebújni Kocsi Zsolt mellé, de a kigyorsításon Zsolt már kedvezőbb helyzetben volt és védte a támadást. Néhány körrel később szinte egy az egyben ugyanezt láthattuk, ezúttal Kocsi Zsolt és Németh Attila főszereplésével, előzés azonban ezúttal sem történt. Fél távhoz érkezve, az élen haladó Kovács György előnye kezdett elfogyni, és ezzel egyenes arányosan gyűlt össze mögötte az első négyes, ahol is Topor Kálmán a második, Nyuka Gábor a harmadik és Somogyi Tamás a negyedik helyeket foglalták el. Tőlük picit leszakadva a Csáki-Szatory duó érkezett, majd az egymást körről-körre nyüstölő Németh-Kocsi páros, végül pedig Márton Balázs, aki időközben egy picit leszakadt az előtte haladóktól. A tizenegyedik percben Kocsi Zsolt indított egy újabb támadást Németh Attila ellen, ugyanúgy a pálya belső szakaszán, de Attila ezúttal is állta a sarat és tartotta pozícióját. A tizennegyedik perc elején, Zsolt az első, balos visszafordítóban bújt be Németh Attila mellé, a kijáraton azonban, a nagyobb ívről, jobb kigyorsítással érkező Attila ismét megvédte pozícióját. A következő körökben is a Németh-Kocsi duóé volt a főszerep, hiszen Zsolt egyre intenzívebben támadta a védekező szerepbe kényszerülő Attilát. Végül Zsoltnak sikerült egy jobb kigyorsítással Attila mellé kerülnie a célegyenesben, a két versenyző szinte kéz a kézben végigkísérték egymást a pálya gyors szakaszán, melynek végén Zsolt sikeresen előzte meg Attilát.
A versenyben ezt követően már újabb helycserére illetve előzési kísérletre nem került sor. Ennek megfelelően, a futamot Kovács György nyerte, Topor Kálmán és Nyuka Gábor előtt, akik a dobogó második és harmadik fokát foglalhatták el. A befutó további sorrendje: Somogyi Tamás (4), Csáki Zoltán (5), Szatory József (6), Kocsi Zsolt (7), Németh Attila (8) és Márton Balázs (9). A küzdelmes második félidő ellenére a leggyorsabb kör – akárcsak a pole és futamgyőzelem – Kovács György neve mellé került, melyet az 1-es gokarttal futott meg és ideje 23,807 lett. Kovács György tovább növelte előnyét a kategória bajnokságában, és Lencsés Bálint után ő a második versenyző, aki idén 100 pont fölé került, egész pontosan egy ponttal szerzett kevesebbet idén, mint Bálint, és 105 ponttal áll a 4-es kategória bajnokságának az élén. A 81 pontos Csáki Zoltán – hasonlóan a 3-as kategóriához – a bajnoki második helyet foglalja el, a harmadik helyen, 68 ponttal, a címvédő Nyuka Gábor áll. 56 ponttal a negyedik helyen áll a kategória bajnokságában Topor Kálmán, majd 52 ponttal és pontegyenlőséggel Somogyi Tamás és Kocsi Zsolt következnek, az ötödik és hatodik helyeken.
Dobogósok, nyilatkozatok
1. helyezett – Kovács György
„Igyekeztem a szabadedzések alatt végig koncentráltnak maradni és kizárólag magamra figyelni. Szerencsére ezt a koncentrációt sikerült az időmérőre is átmentenem, hiszen elsőként kvalizva sikerült 24 mp alá menni, ami végül egyedüliként jött össze a mezőnyből. Kálmán tűnt a legveszélyesebbnek az időmérőn, aki a Super GP-s időmérő géppel adott is majdnem két tizedet nekem. Bár a SGP-s köreimet sem éreztem rossznak, valószínűbbnek tűnik, hogy a 4-es kat körét jobban sikerült összeraknom, mert ott is nagyon közel volt hozzám Kálmi. A futamon minden körben közel 100%-ot kellett nyújtani és fejben végig tisztának maradni, mert Gaba és Kálmi is rendkívűl gyorsak voltak. Szerencsére azonban igazán támadó közelségbe nem érkeztek meg, így az időmérő sorrendjébe értünk be. Összeségében abszolút elégedett vagyok ezzel a versenyemmel, többek között azért is mert nem igazán ez a pálya áll a legközelebb a szívemhez, ennek ellenére a leggyorsabb kört is sikerült elhoznom a futamon egy ennyire erős mezőnyben. Gratulálok a srácoknak, és nagyon várom már Battát, ami ebben a naptárban a kedvenc pályám. Tavaly ott egy remek időmérő után felejthető versenyem volt, idén viszont “tökéletes” hétvégét szeretnék produkálni. De nincsenek illúzióim afelől, hogy pár nagyon erős srácnak lesz ehhez komoly hozzáfűznivalója a pályán. Hajrá, jó móka lesz! :))”
2. helyezett – Topor Kálmán
3. helyezett – Nyuka Gábor
“A 3.rajthelyet sikerült összehozni az időmérőn,amit a versenyen sikerült megtartani. Ritka,hogy nyélgázon megyünk 20 percet,ez többé-kevésbé sikerült is, kb. 1 gokart távolságra ment egymástól a Kovács Gyuri-Topor Kálmi-Nyuka Gabi-Somogyi Tomi vonat. Párszor sikerült ráesnem Kálmira,de jól védekezett és mivel belassultunk már nekem is védekeznem kellett Tomival szemben.”
Super GP kategória
Összesen 11 versenyző vett részt a VB szabályait alapul vevő Super GP kategória versenyén, kik közül Topor Kálmán bizonyult a leggyorsabbnak és magabiztos előnnyel zsebelte be a pole pozíciót. Kálmánt, Kovács György követte a második rajthelyen, megfordítva ezzel a 4-es kategória eredményét. A második sorból Pribilinszky Zoltán és Lencsés Bálint várhatták a rajtjelzést, majd Bakonyi Ákos, Somogyi Tamás, Katona Kristóf Győző és Szetei Gergely következtek. A kategória éllovasa, Rátkai János a kilencedik helyről indulhatott, akit Vincze András és Csernyánszki Mihály követtek a rajtrácson.
Rátkai János szemmel láthatóan nem akarta a véletlenre bízni a bajnokságban elfoglalt pozícióját és már rögtön a rajtnál megelőzte Szetei Gergelyt, a következő kanyarokban pedig Katona Kristóf mellett is sikerült elmennie, egy az első visszafordítóban, külső ívről indított támadással. Az első boxkiállásra már a második körben sor került, amikor is a harmadik helyen haladó Pribilinszky Zoltán állt ki, hogy teljesítse a kötelezően előírt, 1 boxkiállást. Somogyi Tamás vélhetően nem vette észre, hogy Zoltán ekkor állt ki, hiszen ő is ugyanebben a körben jött ki, és a dupla boxkiállás következtében, időhátrányba került a többiekhez képest. Négy körrel később Rátkai János is kiállt a boxba, és a taktikája szemmel láthatóan működött, hiszen Pribilinszky Zoltán elé érkezett meg, lőtávolságon kívül. Egy körrel később Katona Kristóf is letudta a boxkiállást, a pályára pedig Pribilinszky Zoltán mögé, Somogyi Tamás elé ért vissza. Miközben a pályán mindenki biztonságos távolságra autózott a másiktól, addig Szetei Gergelyre kezdett felzárkózni Vincze András, ám kettejük csatáját szemmel láthatóan nem a pályán, hanem a boxban kívánta dűlőre vinni, hiszen a verseny negyedik percében ő is kiállt a boxba. Jó ütemben sikerült a kiállása, hiszen a pályára való visszatérés után, közvetlen Katona Kristóf elé érkezett meg, aki a kiállás előtt még András előtt autózott. Miközben az élmezőnynek még hátravolt az 1 boxkiállás, addig Rátkai Jánosra érkezett meg Pribilinszky Zoltán és kereste azokat a pontokat, ahol megelőzhetné, miközben mögöttük a Vincze-Katona-Somogyi hármas csatázott egymással. Rátkai János a verseny nyolcadik percének a végéhez közeledve már Csernyánszki Mihály szélárnyékában robogott, akit végül egy határozott mozdulattal, a boxbejárat előtti balos kanyarban előzött meg. Mihályra ezután Pribilinszky Zoltán érkezett meg, azonban a támadás első és második hullámait sikerült hárítania, melyekre a célegyenesben, illetve a pálya benti szakaszán került sor. Egy körrel később azonban a pálya fenti részén található visszafordítóban már sikeres előzést láthattunk Pribilinszkytől. Csernyánszki mögé ezt követően a Vincze, Katona, Somogyi hármas érkezett meg, ahol András próbált meg egy előzést a belső visszafordítóban, mely végül olyannyira nem sikerült, hogy Katona Kristóf könnyedén előzte őt meg, ráadásul még Somogyi Tamási is majdnem elment mellette. A következő körben Kovács György teljesítette boxkiállását, miközben Katona Kristóf bújt be Csernyánszki Mihály mellé a célegyenesben és sikeresen fejezte be az előzést az első visszafordítóban. Az így keletkezett résen Vincze András és Somogyi Tamás is be tudtak bújni, és megelőzték Csernyánszki Mihályt. A verseny feléhez közeledve az első helyen haladó Topor Kálmán is kiállt a boxba, és teljesítve a kiállást, az első helyre, közvetlen Lencsés Bálint elé érkezett vissza, aki már ugyancsak teljesítette a kötelezően előírt 1 kiállást. Lencsés azonnal támadni kezdte Toport, de helycserére végül nem került sor és Kálmán az elkövetkezendő körökben, apránként növelni tudta előnyét. A következő boxkiállást Bakonyi Ákos hajtotta végre, a verseny húszadik percében, aki a kiállást követően a negyedik helyre tért vissza a pályára. Néhány körrel később Somogyi Tamás szúrt be Vincze mellé, a pálya benti szakaszán található visszafordítóban, de a következő, balos kanyarban már András volt kedvezőbb helyzetben, így helycserére nem került sor. A verseny utolsó szakaszához érkezve, az élen továbbra is Topor Kálmán haladt, akit Lencsés Bálint követett a második helyen. A harmadik helyen Kovács György rótta magányosan a köröket, akárcsak Bakonyi Ákos a negyedik pozícióban. Az ötödik és hatodik helyen Rátkai János valamint Pribilinszky Zoltán autóztak, majd egy hármas fogat érkezett, Katona Kristóf, Vincze András és Somogyi Tamás részvételével, ahol komoly csata kezdett kibontakozni a pozíciókért. A sort Szetei Gergely és Csernyánszki Mihály zárták, akik egymástól biztonságos távolságra haladtak a pályán. Végül néhány körrel a leintés előtt, Vincze András szánta el magát támadásra és bújt be Katona Kristóf mellé a pálya benti visszafordítójában, Kristóf azonban tartotta a külső ívet és a kigyorsításon bent maradt Vincze mellett, majd a következő balos kanyarban védte pozícióját, és bár András mellette tudott maradni, a célegyenesre ráfordító kanyarból már rosszul jött ki, így Somogyi Tamás könnyedén bújt be mellé, és előzte őt meg az egyenesben. Tamás a visszafordítóban egy rövid féktávval megpróbálta még Kristófot is megelőzni, ez sikertelennek bizonyult, így a következő kanyarban András tudott ellentámadást indítani. Tamásnak a kigyorsításon sikerült megőriznie a pozícióját, a következő, balos kanyarban pedig Topor Kálmán érkezett meg lekörözésre, így Vincze újabb támadást már nem tudott indítani. A lekörözéseket követően a hármas ugyan egyben maradt, de a kockás zászlóig már nem történt újabb előzési kísérlet.
A versenyt végül Topor Kálmán nyerte, megszerezve ezzel első győzelmét a kategóriában, a dobogó második fokára a két helyet javító Lencsés Bálint állhatott fel, a pódium bronzfokát pedig Kovács György szerezte meg. A befutó további sorrendje: Bakonyi Ákos (4), Rátkai János (5), Pribilinszky Zoltán (6), Katona Kristóf Győző (7), Somogyi Tamás (8), Vincze András (9), Szetei Gergely (10) és Csernyánszki Mihály (11). Topor Kálmán mindent vitt a kategóriában, hisz a pole pozíció és futamgyőzelem mellett a versenyben futott leggyorsabb kört is ő jegyezte, ideje 23,695 lett, melyet a 13-as gokarttal teljesített. Rendkívül szorosan alakul a Super GP kategória bajnoksága, hiszen az élen álló Rátkai János az elmúlt versenyek során 87 pontot szerzett, míg mögötte a második és harmadik helyeken, pontegyenlőséggel Lencsés Bálint és Kovács György állnak, mindössze egyetlen pont hátrányban Jánoshoz képest. Mostani győzelmével a bajnoki negyedik helyre lépett feljebb a 47 pontos Topor Kálmán, akit 7 pont lemaradással Vincze András követ, a tabella hatodik helyét pedig Pribilinszky Zoltán foglalja el, 32 megszerzett egységgel.
Dobogósok, nyilatkozatok
1. helyezett – Topor Kálmán
2. helyezett – Lencsés Bálint
„Ebben a kategóriában az év első versenyét kihagytam, hiszen szerettem volna egy kicsit szemügyre venni a versenyzést, taktikákat, és azt, hogy valójában miről is szól ez az egész. Az időmérő után csak a 4. helyet foglalhattam el a rajtrácson. Gondoltam legyen, hiszen hangárban meg tudtam csinálni ugyanebből a pozícióból a dobogó legfelső fokát. Mindig kérdezitek, verseny előtt főleg, hogy “mi a taktika?” Erre igazából nem tudok semmit mondani, hiszen még én sem tudom. Soha nem rajtoltam el a SGP-ben még úgy, hogy tudtam volna, hogy mit, hogyan fogok csinálni. Versenyzés közben dől el mindenféle taktika. Ez függ az előttem lévőtől, a forgalomtól, a gépem gyorsaságától, a körülöttem lévő emberek boxkiállásától, szóval ez egy összetett dolog, amire nem lehet felkészülni. Szóval a 4. helyről várhattam a 30 perces (76 körös!!!) futam rajtját. A 2. körben az előttem lévő Pribli jött ki a boxba váratlanul korán. Ilyenkor persze megfordul az ember fejében az, hogy “kijöjjek én is?reagálnom kéne?”, de néztem Zoli tempóját, és közben számolgattam. Tudtam, hogy a kiállásom után már bőven át fogom ugrani, ezért már csak az előttem lévő Kovács Gyurira kellett koncentrálnom. Sokáig ment egymás mögött az első hármas, Topor Kálmival az élen. Feltartás nem volt, mindenki tudta a saját tempóját menni. Kb. a verseny felénél ráestem Gyurira és kijött a boxba, aminek a kijáratánál hibázott, rengeteg időt veszítve ezzel. Majd amikor láttam, hogy megelőzi Szetét, abban a körben jöttem is a boxba, mivel előttem lekörözöttek voltak, és nem akartam velük időt veszíteni. Gyurit sikerült átlépni.Pár körrel később Kálmi is kijött a boxba. Nem sok hiányzott, de őt már nem tudtam megcsípni, túl sok ideig voltam elfoglalva azzal, hogy hogyan is ugorjam át Gyurit. Kálmánt erőből már nem tudtam megelőzni, aki amúgy eléggé nyitva hagyta a belsőket, megelőzni ám így sem tudtam, nem nagyon éreztem az egyenesbe a sebességet. Gratulálok mindenkinek, különösen Kálminak, aki csak a verseny után ennyit fűzött a dolgokhoz: “Hogy lettél te második? Még jó, hogy nem kezdtem el védekezni” Ismét egy jó verseny volt. Íme a bajnokság állása az 5. forduló után:
Rátkai János: 87 pont
Lencsés Bálint: 86 pont
Kovács György: 86 pont
szoros? áá:):)”
3. helyezett – Kovács György
„Topor úr egy rettentő jó kört rakott össze az időmérőn, egyértelműen hibátlan volt az utolsó köre. A második hely jutott nekem, ami egy 30 perces verseny előtt nem tűnt a legrosszabb pozíciónak. A futamon folytatta Kálmi a nagy tempó diktálását, bárhogy is igyekeztem, végig megvolt köztünk a legalább egy gokartnyi távolság. Időközben a Prokart piros napszemcsis fenegyereke is felzárkózott mögénk, ami további nyugtalansággal töltött el. Egy idő után meg is hoztam a döntést, hogy nem szeretném a szendvicsben a hús szerepét játszani, és kijöttem a boxba. Szinte minden eddigi futamon akadtak bent problémáim, így a lehető legóvatosabban szerettem volna abszolválni a dolgot. Befelé tojásokon lépdeltem, első bólya pipa, pici gáz, második bólya pipa, és ismét áramszünet a bukó alatt… Túl nagy tempóban indultam ki, a külső poros íven megindult a hátulja, gumifalat fogtam, az eldobott idő pontosan egy pozíciómba került. De nézzük a pozitívumot benne: az eddigi hibáimat mind orvosoltam, és ha a boxból kifelé is hibátlanul tudok autózni a következő versenyen, még esetleg elégedett is lehetek végre egy Super GP-s versenyemmel. Reményeim szerint Battán végre minden összeállhat ehhez. Rajtam nem fog múlni, minden eddiginél motiváltabb vagyok, és nagyon várom a versenyt. Gratulálok a dobogósoknak!”
Ez volt hát a csömöri Kart Farm versenyének igaz története, aki nem hiszi, az járjon utána! A következő versenyt június 16-án rendezik meg Százhalombattán, a Battaringen, ahol normál irányban fognak összecsapni a versenyzők. Ezzel együtt fél távhoz érkezik a bajnokság, hiszen a Battaring az idei 6. futamnak fog otthont adni, a 12 fordulós szériának, így mindenképpen érdemes lesz majd komolyabban átnézni a különböző kategóriák pontállásait. Szóval június 16, Százhalombatta, várunk szeretettel minden kedves résztvevőt, érdeklődőt, barátot, rokont, egyszóval Mindenkit! Aki szeretne indulni a versenyeken, az ne felejts el leadni nevezését az info@amatorgokart.hu címen.
Szerző: Vincze András