Idei második állomásához érkezett a Hobby Cart Kupa mezőnye, melynek ezúttal Budapest egyik legnépszerűbb teremgokart pályája, a G1 Kart Center adott otthont. A szervezők az eddigi tapasztalatokat felhasználva, ezúttal váróhelyiséggel és büfével várták a pályára kilátogatókat, a népszerű eseményen pedig izgalmas összecsapásoknak lehettünk szemtanúi. Az emberpróbáló futamok eseményeinek szöveges krónikáját a lenti sorokban találjátok.
Light kategória
Schmickl Balázs bizonyult a leggyorsabbnak a light kategória időmérőjén, míg a második rajtkockák Keceli Tivadar kaparintotta meg. Nagy Marcell és Joó Botond a második soron osztoztak, majd Papp Dávid Róbert, Lutz Barnabás, Hange László, Kozma Simon, az újonc Papp Bence és Horváth Norbert következtek. A versenyen elsősorban a dobogó alsóbb fokaiért zajlott kiélezett küzdelem, hiszen Keceli Tivadart először Nagy Marcellnek, majd később Joó Botodnak is sikerült megelőznie, miközben az élen haladó Schmickl Balázs – kihasználva a mögötte zajló csatákat – hamar ellépett a mezőnytől. Hange Lászlót a versenyt követően a mezőny végére sorolták, ugyanis a rajtnál jogosulatlanul próbált előnyhöz jutni, de jelenleg Joó Botond 3. helye is vizsgálat alatt áll, aki Papp Dávid Róberttel akadt össze a Keceli Tivadarral folytatott csatározás közepette (a döntés értelmében Botondot figyelmeztetésben részesítették). A futamot végül biztos előnnyel nyerte a kategória címvédője, Schmickl Balázs, akit Nagy Marcell és Joó Botond követtek a második és harmadik helyeken. A befutó további sorrendje: Keceli Tivadar (4), Papp Dávid Róbert (5), Lutz Barnabás (6), Kozma Simon (7), Papp Bence (8), Horváth Norbert (9) és Hange László (10). A leggyorsabb kört Schmickl Balázs futotta meg a 12-es géppel, ideje 34,359 lett, mesterhármassal zárva ezzel a szombati napot.
Nyilatkozatok
Schmickl Balázs (1. hely):
„Nagy reményekkel és várakozással érkeztem arra a pályára, ahol első HCK-s győzelmemet arattam. Emellett a nyitó verseny tapasztalataival felvértezte azt is tudtam, rettenetesen nehéz dolgom lesz: a light mezőny nemcsak örvendetesen bővült a résztvevők számát illetően, ezentúl a srácok láthatóan sokat gyakoroltak a tél folyamán – nem úgy mint én – és farkaséhesen motiváltak a győzelemre. A szabadedzések jól mentek, de a tapasztalatomat visszaigazolták a futott idők: A mezőny többsége erős időket gurított, kiélezett időmérőt ígérve. Nagyon nem szeretettem volna, ha századokkal, netán ezredekkel gyűrnek le a sporttársak, ezért úgy döntöttem, a súlycsökkentés érdekében overál és bordavédő nélkül futom a kvalit. Nagyon örültem, hogy sikerült megszereznem a pole-t, amit csak fokozott, hogy jó gépet sikerült húznom mellé (a 12-est, amivel tavaly is futottam a versenyt).
A versenyen aztán sikerült ellépnem rajttól kezdve, tudatosan nagyon erős köröket igyekeztem rögtön az elejétől produkálni, mert tartottam a Marci-10-es kombinációtól. Egy lekörözésnél majdnem összeakadás történt, de ettől eltekintve sima versenyem volt, de ehhez végig beleadtam mindent.
Gratulálok a többieknek, akik mögöttem nagyon izgalmas küzdelmeket folytattak. A mesterhármassal megszerzett győzelmem Dévényi Zoli emlékének ajánlom, aki mindig eszembe jut, valahányszor a G1-ben rovom a köröket…”
Nagy Marcell (2. hely):
„Végre egyszer jól sikerült az időmérőm, 3. pozicióból indulhattam aminek nagyon örültem. A gokart húzásnál is szerencsés voltam mert a 10-es gépet húztam. A startom jól sikerült és a futam első 2 körében nyomás alatt tudtam tartani es a 2.es kanyarban lesodródott az ívről és belső íven megtudtam előzni. Probáltam a Balázst utolérni de ezen a napon nagyon gyors volt és esélyem se volt utoléerni. A pálya nagyon jő volt a vezetési stílusomhoz. Amikor megláttam a kocskás zászlót nagyon örültem a 2. helynek! Gratulálok a dobogósoknak!”
Lány kategória
A lányok időmérőjén Bencze Tünde bizonyult a leggyorsabbnak és magabiztos előnnyel szerezte meg a pole pozíciót, míg mellőle, a második rajthelyről György Anett várhatta a verseny megkezdését. A rajtrács második során Deák Gyöngyvér és Tasnády Csilla osztoztak, majd Bíró Zsóka, Tóth Renáta és Mártai Cintia következtek. A rajtot követően Mártai Cintiának sikerült egy helyet javítania, amikor Tóth Renátát előzte meg. Az első helyen haladó Bencze Tünde a futam leintéséig védte pozícióját György Anettel szemben, Tasnády Csillának pedig Deák Gyöngyvért sikerült megelőznie – mivel az előny azonban lökésből származott, utólag visszasorolták Gyöngyvér mögé. Ugyan a lányok izgalmas versenyt produkáltak, de újabb helycserére már nem került sor, így a kockászászlót végül a pole-ból induló Bencze Tünde láthatta meg elsőként, akit György Anett követett a második helyen, a harmadik helyet – ezzel együtt első dobogós helyezését –, pedig Deák Gyöngyvér szerezte meg. A befutó további sorrendje: Tasnády Csilla (4), Bíró Zsóka (5), Mártai Cintia (6) és Tóth Renáta (7). A verseny leggyorsabb körét Tasnády Csilla futotta meg, melyet a 10-es gokarttal teljesített és ideje 34,813 lett.
Nyilatkozatok
Bencze Tünde (1. hely):
„A lányok között elsőnek időmérőztem. Akkor még nem tudhattam, hogy az idő amit sikerült megfutni mire is lesz elég. A végén kiderült, hogy az első helyről indulhatok vele. :):) A verseny elején pár kör erejéig kicsit elmentem a többiektől, de utána Anett utolért és végig követet. Előzni nem próbált, pedig figyeltem hátra és vártam is támadásokat. De mivel ezek elmaradtak, így a végén sikerült elsőnek meglátni a kockás zászlót. Gratulálok mindenkinek.”
I. kategória
A tizennégy fős mezőnyben Csernik Csaba bizonyult a leggyorsabbnak és kényelmes előnnyel szerezte meg a rajtrács legelőkelőbb pozícióját, míg a második rajthelyre Raffay Kristóf állhatott fel. Krémer Márk és Hajdú Ottó a harmadik illetve negyedik helyre kvalifikálták magukat, a harmadik sorból pedig Kacskovics Krisztián és Kis Gábor várták a verseny megkezdését. A rajtrács további része az alábbiak szerint alakult: Cziranku Dániel, Walter Gergő, Kurfis Gergő, Hange László, Simon Péter, Papp Dávid Róbert, Berényi Ádám és Szegedi Péter. Izgalmas és mozgalmas versenyt produkált az 1-es kategória versenye, ahol elsősorban a mezőny közepén és végén zajlottak nagy csaták, de az élen sem kellett unatkozniuk a versenyzőknek, melyre a legjobb bizonyíték, hogy a célba érve teljesen megváltozott a TOP 3 sorrendje. A nagy csatákban Simon Péter a 11. helyről visszaszorult a 13. pozícióba, míg Berényi Ádám a 13. helyről a 9. helyig tornázta fel magát. Kurfis Gergő számára sem alakult jól a futam, aki a 8. helyről startolva, végül a 11. helyen pillanthatta meg a kockászászlót, Papp Dávid Róbert pedig 2 helyet javítva, a 10. helyen fejezte be a 23 körös viadalt. Az összes versenyző közül a legpechesebbnek Hajdú Ottó érezhette magát, hiszen az előkelő 4. helyről indulva, egészen a 12. helyig esett vissza, miközben a 10. helyről induló Hange László a 7. helyig tudott felkapaszkodni, Kis Gábor pedig 1 hellyel feljebb lépve, az 5. helyen ért célba. A futam egyik legizgalmasabb kérdése, a dobogósok kiléte volt: Csernik Csaba minden tőle telhetőt megtette a győzelem megszerzése érdekében, ám egy óvatlan pillanatban védtelenül hagyta a belső ívet, melyre az őt szorosan követő Raffay Kristóf azonnal lecsapott és átvéve a vezetést. Krémer Márk a biztató, 3. rajtpozíciót végül kénytelen volt a verseny 7. körében átadni Kacskovics Krisztiánnak, aki az 5. rajtkockából startolva tornázta fel magát a dobogó legalsó fokára. A futamot ennek megfelelően Raffay Kristóf nyerte, a dobogó második és harmadik fokára pedig Csernik Csaba és Kacskovics Krisztián állhattak fel. A további sorrendje: Krémer Márk (4), Kis Gábor (5), Cziranku Dániel (6), Hange László (7), Walter Gergő (8), Berényi Ádám (9), Papp Dávid Róbert (10), Kurfis Gergő (11), Hajdú Ottó (12) és Simon Péter (13). A verseny leggyorsabb körét a futamgyőztes, Raffay Kristóf futotta meg a 10-es gokarttal, ideje 34,728 lett.
Nyilatkozatok
Raffay Kristóf (1. hely):
“Már nagyon vártam a futamot, mivel a G1 a kedvenc pályám, így mindig szívesen versenyzek itt. Első versenyem volt I.-es kategóriában így kíváncsian vártam ,hogy fogok teljesíteni. Az elős két szabadedzésen inkább gyengébb gokartokban ültem, inkább azokhoz szoktam hozzá, aztán az utolsó edzésen egy jó géppel mentem és jó időt tudtam elérni. Az időmérőt utolsóként teljesítettem és a 2. helyre kvalifikáltam magam , a versenyt így első sorból kezdhettem. Az elsődleges cél a 2. hely tartása volt , de miután láttam h gyorsabb vagyok(főleg a jobb gokart miatt :D:D ) elkezdtem kinézni a hosszú egyenes előtti visszafordítót. Többször benéztem, aztán az utolsó körökben elhatároztam hogy most vagy soha. Csabi túl sok helyet hagyott így be tudtam mellé bújni és meg tudtam előzni. Innentől el tudtam menni kellő távolságra és nem kellet nyomni neki már a végén. Nagyon örülök hogy megszereztem a győzelmet , remélem még sok ilyen lesz idén:D u.i: Gratulálok mindenkinek!:)”
Csernik Csaba (2. hely):
“Második helyen végeztem, de nem vagyok elégedett. Sajnos a leggyengébb gépet húztam amihez még hozzá jött, hogy az előttünk rajtoló IV.kategória ezt a gépet tette mellék vágányra. (Nem véletlenül!). Szóval hideg gumikkal vághattam neki a pole-ból, Kristóf mögöttem pedig talán az aznapi legjobb 10-es gokarttal rajtolt. Tudtam, hogy nagyon nehéz verseny vár rám, de próbáltam pozitívan hozzá állni. 20 körön keresztül bírtam a nyomást, aztán egy kigyorsításnál Kristófnak volt annyival több a gépében, hogy a következő kanyarban “simán” essen be mellém és előzzön meg. Gratulálok mindenkinek!”
II. kategória
A szombati nap legnépszerűbb választásának a kettes kategória bizonyult, hiszen összesen 20 versenyző mérettette meg magát az időmérő edzésen. A szoros időmérő edzést Horváth Norbert nyerte, míg mellőle Neudert Norbert várhatta a rajtjelzést, a második sorba pedig Virágh Péter és Halász Péter sorakoztak fel. Az „A” döntő rajtrácsának a további része az alábbiak szerint alakult: Csernik Csaba, Klenovszki András, Kollár Attila, Temesvári Csaba, Cziranku Dániel, Bleszák Tibor, Fehér Tamás, Kacskovics Krisztián és Hajdú Ottó. A „B” döntő pole pozíciójából Szemerey Viktor indulhatott, akit Diószegi Szabolcs, Linninger Milán, Tóth Bálint, Simon Péter, Gärtner Walter és Bihari Attila követtek, valamint az eredetileg az 1-es kategóriába kvalifikáló, de végül a 2-es „B” döntőjében induló Szegedi Péter. A kategória „A” döntőjében bár nem volt hiány előzésekben, de erre egyedül a mezőny hátsó részében került sor. Temesvári Csaba a verseny első negyedében két pozíciót is veszített, először Cziranku Dániel, majd Bleszák Tiborral szemben, a 16. körben pedig Fehér Tamásnak is sikerült Csabát maga mögé utasítania, aki ezzel visszaesett a 11. helyre. Kacskovics Krisztiánt a 4. körben előzte meg Hajdú Ottó, Krisztiánnak pedig a következő körökben szemmel láthatóan meggyűlt a baja a technikával, mígnem a 14. körben, idő előtt kiállt a küzdelemből. A futamot végül magabiztos előnnyel nyerte Horváth Norbert, akit Neudert Norbert és Virágh Péter követtek a dobogóra. A további sorrend: Halász Péter (4), Csernik Csaba (5), Klenovszki András (6), Kollár Attila (7), Cziranku Dániel (8), Bleszák Tibor (9), Fehér Tamás (10), Temesvári Csaba (11), Hajdú Ottó (12) és Kacskovics Krisztián (13). A kettes kategória „B” döntőjében már jelentősebb változás történt a rajthoz képest. A futamot Szemerey Viktor (14) nyerte, mögötte a második helyen Diószegi Szabolcsot intették le (15). A harmadik helyre a két helyet javító Simon Péter (16) jött fel, akit az ugyancsak két helyet javító Gärtner Walter (17) követett. Mögöttük a beugró, utolsó helyről induló Szegedi Péter (18) ért célba, majd a harmadik helyről visszaeső Linninger Milán (19), és Bihari Attila (20) következtek, a 4. helyről startoló Tóth Bálintot (21) pedig az utolsó helyre sorolták, a minimális súlyhatár el nem érése miatt. Horváth Norbert mesterhármassal zárta a kategória versenyét, hiszen a pole és futamgyőzelem mellé megfutotta a verseny leggyorsabb körét, melyet a 11-es gokarttal teljesített és ideje 34,455 lett.
Nyilatkozatok
Horváth Norbert (1. hely):
„Ha egy szóban lehetne kifejezni a hétvégét, akkor az a “hihetetlen” lenne. 3-as kategória győzelem után a kettesben is nyertem. Hungarokart után bizakodtam egy emlékezetes versenyhétvégén a G1-ben, hát ez felülmúlt mindent! Pole-ból indulhattam szerencsére húztam egy jó gépet is, úgy hogy adott volt minden. Norbi ott loholt mögöttem sokáig, ha lett volna visszapillantó tükör nézegettem volna sokat, utána viszont el tudtam szakadni tőle, és mentem a saját tempómat. Gratulálok Norbinak, aki 2. lett és vezeti a kettes kategóriát, és Virágh Petinek a 3. helyéhez! Jönnek a kinti pályák, szóval a szezon csak most kezdődik el, nagy lökést adott ez a futamgyőzelem, remélem kitart a szezon végéig a lendület!”
Neudert Norbert (2. hely):
“Közel tökéletesen kezdődött számomra a szezon és a G1 sem okozott számomra csalódást, bár nem voltam teljesen megelégedve a 2. hellyel, ugyanis megnyerhettem volna a futamot. A szabadedzések alatt végig nagyon bíztató tempót futottam, tudtam, hogy ott leszek a dobogón. Én kezdtem az időmérőt, ennek ellenére sikerült a 2. helyre kvalifikálnom magam, és ha nem hibázok bele a leggyorsabb körömbe, akkor véleményem szerint első is lehettem volna, ugyanis csak 38 ezreddel kaptam ki, de a hibám bőven 1 tizedet ért. Így tulajdonképpen az első 5 körig volt izgalmas a futam, amíg tudtam támadni Norbit. Ezután hibáztam és Norbi meglépett, legközelebb pedig a futam után találkoztunk. Hátrafelé szerencsére nem kellett néznem, mert V.Peti végig védekezte a futamot H.Peti előtt. Gratulálok mindenkinek!”
III. kategória
Horváth Norbert nemcsak a kettes, de a hármas kategóriában is kiemelkedő teljesítményt nyújtott, mellyel, magabiztos előnnyel zsebelte be a kategória pole pozícióját, miközben a második rajtkockából Virágh László vághatott bele a 23 körös megmérettetésbe. A második rajtsorból Klenovszki András és Nagy Koppány indulhattak, majd Szegő Gábor, Kővári Viktor, Dinya Attila, Irtó Roland, Makláry Dávid, Lantosi Dániel, Ivanov Iván, Riba Gábor és Kassay Sándor következtek. A „B” döntőben Csengeri János, Lind Zsolt és Láng Péter csaptak össze. A verseny izgalmaiban, és történéseiben a kettes kategóriára emlékeztetett, hiszen itt is, a mezőny hátsóbb részein láthattunk helycseréket és összecsapásokat. A 11. körben két előzést is láthattunk, mikor is Dinya Attila előzte Irtó Rolandot, valamint Lantosi Dániel, Makláry Dávidot. Bár az első körben Kassay Sándornak sikerült megelőznie Riba Gábort, de a 8. körben Gábor visszavette pozícióját, így tényleges helycserére nem került sor. Horváth Norbert, hasonlóan a kettes kategóriához, itt is elsőként láthatta meg a kockászászlót – mely egyben pályafutása első HCK-s futamgyőzelmét is jelentette -, akit az első dobogóját szerző Virágh László, valamint Klenovszki András követtek a második és harmadik helyeken. A további sorrend: Nagy Koppány (4), Szegő Gábor (5), Kővári Viktor (6), Irtó Roland (7), Dinya Attila (8), Lantosi Dániel (9), Makláry Dávid (10), Ivanov Iván (11), Riba Gábor (12) és Kassay Sándor (13). A kategória „B” döntőjét senki sem ott fejezte be, ahol elkezdte: Láng Péter (14) a harmadik helyről az élre jött fel, Csengeri János (15) visszaesett a második helyre, Lind Zsolt (16) pedig két pozíciót veszítve, végül a „B” döntő harmadik pozíciójában fejezte be a megmérettetést. A verseny leggyorsabb körét Horváth Norbert jegyezte, melyet a 9-es géppel teljesített és ideje 34,780 lett.
Nyilatkozatok
Horváth Norbert (1. hely):
„Hungarokart után reménykedtem egy emlékezetes versenyhétvége után. Sikerült! Tavaly itt szereztem meg első dobogós helyezésemet, és most felállhattam a dobogó tetejére először! Elképesztően boldog vagyok, hogy sikerült. Éreztem a szabadedzéseken, hogy menni fog, csak az időmérőn múlik minden. Sikerült elsőnek indulnom egy jó géppel, minden adott volt a győzelemhez, innentől kezdve rajtam múlt minden. Az első pár percet védekezéssel töltöttem el, de utána elkezdtem összekapni magam, és igyekeztem diktálni a tempómat. Nem foglalkoztam semmivel, csak mentem ahogy csak tudtam. Nagyon örültem a leintésnek, annak, hogy elsőnek láthattam meg a kockás zászlót! Gratulálok a többieknek is természetesen, Virágh Lacinak, és Klenónak is, sok sikert kívánok mindenkinek a szezonban! Budaring következik, ahol sajnos nem biztos az indulásom egyenlőre, de reménykedem benne, hogy ott leszek 5-én!”
IV. kategória
A 12 indulót felvonultató 4-es kategória időmérő edzésén Márton Balázs bizonyult a leggyorsabbnak és szerezte meg a pole pozíciót, 45 ezreddel előzve meg a második helyről induló Nagy Koppányt. Murvai Tamás és Kővári Viktor a második sort, Virágh László és Nagy Dániel pedig a harmadikat foglalhatták el. A további sorrend: Szegő Gábor, Tajti Róbert, Kádas Zsolt, Károlyi László, Schmickl András és Sztovicska Ferenc. A 4-es kategória futama szinte végig izgalmas pillanatokkal szolgált, így egészen a leintésig izgulhattunk a különböző csaták végkimeneteléért. A hatodik helyen Nagy Dániel és Szegő Gábor cseréltek helyet, mögöttük pedig Tajti Róbert és Kádas Zsolt. Károlyi László számára nem alakult kedvezően a futam, hiszen végül 2 pozíciót veszítve a rajthoz képest, az utolsó helyen ért célba, mellyel Schmickl András és Sztovicska Ferenc jöttek fel 1-1 pozíciót. A versenyt végül Márton Balázs nyerte, aki ezzel pályafutása első HCK-s győzelmét is megszerezte. A második helyen Nagy Koppányt intették le, míg a harmadik helyen az első dobogós helyét szerző Murvai Tamás futott be. A további sorrend: Kővári Viktor (4), Virágh László (5), Szegő Gábor (6), Nagy Dániel (7), Kádas Zsolt (8), Tajti Róbert (9), Schmickl András (10), Sztovicska Ferenc (11) és Károlyi László (12). A verseny leggyorsabb körét – mellyel, mesterhármassal zárta a kategória futamát – Márton Balázs futotta meg a 10-es géppel, ideje 34,942 lett.
Nyilatkozatok
Murvai Tamás (3. hely):
„Elég sokat mentem mostanában a G1-ben, másrészt ott volt a mogyoródi 5. hely, így összességében a 4-8.-ik helyek egyikére vártam magam. Azt tudtam, hogy Koppány és Balázs utolérhetetlen számomra (bár ha Balázs kellően másnapos és keveset alszik, akkor fogható 😉 ), Hungit Pistit is neccesnek gondoltam, de éreztem, hogy a többiek ellen lehet esélyem. Szerencsémre Pisti nem indult a mostani versenyen, így egy komoly ellenféllel kevesebb volt. Sajnos Rozvadszky Csabi sem tudott eljönni egy “civil” sérülés miatt, neki ez úton is jobbulást! Az időmérőn Kővári kollégával ezredre azonos időt futottunk, így a második leggyorsabb köreink döntöttek a javamra. A 4-es járgányt húztam a futamra. Sajnos hangyányit gyengébb volt, mint az engem követő Viktor gépe, így az első két versenyző üldözése helyett a mezőny feltartásával ütöttem agyon a rajtot követő fertály órát. Igyekeztem picit hosszabb féktávot venni, hogy nyugodtan és pontosan tudjak gyorsítani. A szűk pálya végig segítségemre volt, hogy tartani tudjam a jól megérdemelt 3. helyem. 🙂 A következő futam számomra ismeretlen pályán kerül megrendezésre, így fogalmam sincs mire is számítsak. Sajnos nem olyan csúszós talajú, mint a Hungarokart, vagy a G1, így a célom ismét a 4-8.-ik helyek egyike.”
Izgalmas versenyt hagyva magunk mögött, a következő megmérettetésre április 5-én kerül sor, a Budaringen, ahova 12 év után látogat vissza a bajnokság. A Budaring technikás, gyors, hol széles, hol pedig keskenyebb vonalvezetésén egészen biztosan izgalmas összecsapásokat láthatunk majd, melyre várunk szeretettel minden versenyezni vágyót és szurkolót.
Szerző: Vincze András