Június 14-én került megrendezésre a Hobby Cart Kupa sorozat hatodik állomása, melynek a napsütötte Battaring adott otthont, Százhalombattán. Az időmérőn, az eddig megszokott papírforma több kategóriában is felborult, és akik eddig az élmezőnyben gokartoztak, most egyszer csak a középmezőnyben vagy még hátrébb találták magukat. Az újdonsült élmenők azonban nem vallottak szégyent és előkelő rajtpozícióikat értékes pontokra, dobogós helyezésekre, sőt, győzelmekre tudták váltani. A szombati napon indulóknak lehetőségük nyílt kipróbálniuk a BATAK-ot, ahol összemérhették tudásukat (vagyis inkább reakcióidejüket) egymással, valamint a hazai autósport ismert versenyzőivel. A szombati nap krónikáját a lenti sorokban olvashatjátok.
Light kategória
A tavalyi év bajnoka, Schmickl Balázs bizonyult a leggyorsabbnak a legkönnyebbek időmérőjén és magabiztos előnnyel zsebelte be a kategória pole pozícióját. Mellőle, a második rajtpozícióból az előző futamon pályafutása első HCK-s győzelmét megszerző Papp Dávid Róbert indulhatott, majd Szabó Boldizsár és Lutz Barnabás következtek a második sorból. Az ötödik helyen Keceli Tivadar végzett, majd Nagy Marcell, Joó Botond és Kozma Simon következtek a 8 fős rajtrácson.
A rajtnál Nagy Marcell ragadt be, amivel visszaesett az utolsó helyre, a többi helyeken azonban nem történt változás. Az első köröket követően egy ötös fogat alakult ki az élen, Schmickl Balázs, Papp Dávid, Szabó Boldizsár, Lutz Barnabás és Keceli Tivadar részvételével, tőlük leszakadva érkezett Joó Botond, majd a mezőny végén az egymással nagy csatát vívó Kozma Simon és Nagy Marcell. Marcellnek végül a verseny negyedik percében, a pálya hátsó részén található jobbos kanyarban sikerült megelőznie Simont, amivel feljebb lépett a 7. helyre. A verseny feléig nem történt említésre méltó dolog, majd az élen haladó Schmickl Balázs egy apróbb hiba eredményeként összébb rázta az élmezőnyt és a hídra felmenet a versenyzők kissé összetorlódtak, amiből Szabó Boldizsár jött ki pechesen. Papp Dávid Róberten megtorpanva, nyitva hagyta maga mellett a belső ívet, amire Lutz Barnabás azonnal lecsapott és végigkísérve versenytársát a hosszú egyenes szakaszon, végül a pálya hátsó részén vette át a dobogó legalsó fokát Boldizsártól. Az előzést követően az erősorrend némileg átalakult és a mezőny szétszakadozott, a leintés pillanatáig egyedül a Szabó Boldizsár, Keceli Tivadar párharc szolgált némi izgalommal, de helycserére sem itt, sem pedig máshol nem került már sor.
A futamot Schmickl Balázs nyerte, Papp Dávid Róbert és az első HCK-s dobogóját megszerző Lutz Barnabás előtt. A befutó további sorrendje: Szabó Boldizsár (4), Keceli Tivadar (5), Joó Botond (6), Nagy Marcell (7) és Kozma Simon (8). A verseny leggyorsabb körét Lutz Barnabás futotta meg a 2-es gokarttal, ideje 27,063 lett. A bajnokság felénél az élen továbbra is Joó Botond áll, 105 ponttal a neve mellett, a második helyre azonban Schmickl Balázs jött fel, 94 egységet gyűjtve a szezon első felében. Papp Dávid Róbert ugyancsak nagyot lépett előre a tabellán, hiszen 91 ponttal a neve mellett az összetett harmadik helyet foglalja el. A negyedik és ötödik helyezett Keceli Tivadar és Nagy Marcell is közel állnak az élmezőnyhöz, előbbi 89, utóbbi 87 pontot gyűjtött az elmúlt 6 verseny során, Lutz Barnabás pedig az összetett hatodik helyet foglalja el a bajnokságban, 56 egységgel a neve mellett.
Nyilatkozatok
Schmickl Balázs (1. hely):
“A szabadedzések alapján az első sorba vártam magam. Szerencsére az időmérőre szinte ugyanolyan gépet kaptunk, amivel már korábban mentem, így meg tudtam szerezni a pole-t.
A versenyre egy olyan gépet húztam, amivel a pozíciót tudtam tartani. A taktikám az volt, hogy az elején egy jó rajttal meglógok a többiektől. Sajnos ez nem sikerült, így védekezésre kényszerültem, ami a megosztott figyelem miatt lassított is. A verseny közepénél egy kisebb összetorlódás történt közvetlenül mögöttem, amit kihasználva biztonságos távolságot tudtam kiépíteni. Ezt a verseny végéig meg tudtam tartani és be tudtam húzni a győzelmet. Gratulálok a többieknek.”
Lány kategória
Bencze Tünde idei harmadik pole pozícióját szerezte meg a lányok időmérőjén, akit György Anett követett a második rajtkockából. Vogel Adrienn és Ungi Anette a második soron osztoztak, majd Deák Gyöngyvér, Mártai Cintia és Vanyova Veronika következtek.
Simán jött el a mezőny a rajtot követően, egyedül Vanyova Veronika próbált meg egy előzést Mártai Cintia ellen, de Cintia sikeresen védte pozícióját. Az első kör végén azonban sor került az első előzésre, amikor Deák Gyöngyvér utasította maga mögé a célegyenesre ráfordító kanyarban Ungi Anettet. Miközben a második helyért György Anett és Vogel Adrienn vívtak nagy csatát, addig az élen haladó Bencze Tünde fokozatosan lépett el a mezőnytől. A verseny harmadik percében a György-Vogel párosra Deák Gyöngyvér is felzárkózott, miközben Veronikának sikerült megelőznie az előtte haladó Mártai Cintiát. Újabb néhány kör vonatozást követően ismét Deák Gyöngyvér lendült támadásba, amikor a György Anettel csatázó Vogel Adriennt tudta megelőzni, és ezzel feljebb lépdelt az ideiglenes dobogó legalsó fokára. Az elkövetkezendő körökben bár Gyöngyvér és Adrienn nagyokat csatáztak, de sosem szakadtak le lényegesen a második helyen haladó György Anettről, miközben Ungi Anettre Vanyova Veronika érkezett meg, akit végül a verseny tizenegyedik percében sikerült megelőznie, két helyet javítva ezzel rajtpozíciójához képest. Ugyan a verseny utolsó köreire szoros csatát vívott egymással a György-Deák-Vogel-Vanyova négyese, de helycserére a leintés pillanatáig már nem került sor.
A futamot magabiztos előnnyel nyerte az izgalmakból mindvégig kimaradó Bencze Tünde, a dobogó második és harmadik fokára pedig György Anett és Deák Gyöngyvér állhattak fel. A további sorrend: Vogel Adrienn (4), Vanyova Veronika (5), Ungi Anette (6) és Mártai Cintia (7). A verseny leggyorsabb körét Vanyova Veronika futotta meg a 12-es gokarttal, ideje 27,315 lett. Bencze Tünde tovább tudta növelni előnyét a bajnokságban és 136 ponttal őrzi az első helyet, míg a második helyet a Battaringen nem induló Csáki Tímea foglalja el, 85 egységgel a neve mellett. Mindössze 3 ponttal lemaradva Tímea mögött, a bajnoki harmadik helyen Deák Gyöngyvér áll, akit 1 pontos hátránnyal György Anett követ. Mártai Cintia 56 ponttal a tabella ötödik helyén áll, míg a 6. helyen pontegyenlőséggel Bíró Zsóka és Ungi Anette foglalnak helyet.
Nyilatkozatok
Bencze Tünde (1. hely):
“2004-ben Battán ismerkedtem meg a gokartozással. Most 10 évvel később is szeretem a helyszínt.
Betegen próbáltam helytállni mind az időmérőn és utána a versenyen is. Ez annyira sikerült, hogy én bár nagyon rossznak éreztem mind az 5 kört az időmérőn, mégis pole-t ért. Ezen meglepődés után gondoltam, hogy akkor a versenyen csak helyt tudok állni, mert jó lenne. Ehhez nagymértékben hozzásegített a Gyöngyvértől kapott gyógyszer, hogy kicsit jobban legyek. 🙂 Köszi itt is… :).
Maga a verseny számomra kicsit unalmasra sikeredett. Az elején meglógtam (a többiek jókat csatáztak – ennek köszönhető) és kb az 5. körtől már csak vártam Krisz táblácskáit, hogy mennyi van még hátra a futamból. 🙂 Ismét első helyre gurultam be a 15 perc végén. 🙂
Gratula a többieknek. :)”
Deák Gyöngyvér (3. hely):
“Számomra ismét új helyszínre érkeztünk, a százhalombattai Battaringre, izgatottan vártam, de pechemre épp a verseny előtti péntek délelőttre betegedtem le. A pálya – a sok-sok rázkódástól eltekintve – kifejezetten tetszett, de a pénteki edzés után komoly kétségeim voltak afelől, hogy bírni fogom-e a szombati teljes versenynapot betegen…
Az időmérőm nem sikerült a legjobban, habár csak 0,3 másodpercre voltam a az első rajthelytől, az időm így is csak az 5. rajthely megszerzéséhez volt elég, a géphúzásom viszont szerencsésen alakult. Az egész hasonlítani kezdett a csömöri versenyhez, ahol szintén az 5 rajhelyet szereztem meg, és szintén a 7es géppel vághattam neki a versenynek 🙂 ott szerencsét hozott ez a kombináció, így reménykedtem benne, hogy ismét jó versenyem lesz… 🙂
A rajtot jól sikerült elkapnom, szorosan tudtam követni az előlem rajtoló Ungi Anettet az első körben, majd már az első kör végén a célegyenes előtti visszafordítónál belső ívre tudtam kerülni, és tiszta előzést sikerült végrehajtanom. Pár gokart távolságra megláttam, hogy előttem két Lotusos lány halad, Adrienn támadta Anettet, visszalassultak, így hamar sikerült felzárkóznom rájuk, és hárman vonatkoztunk tovább. A 12. kör környékén lehettünk, amikor Adrienn a célegyenes előtti visszafordítóban kicsit lecsúszott az ívről, így belső íven fordulva könnyen mellé érkeztem, szerencsémre a kigyorsításból én jöttem ki jól, és a felüljáróra érkezve már magaménak tudhattam a 3. helyet. Elkezdtem követni Anettet, nagyon szorosan mögötte voltam, de szépen zárta az összes kanyart, így nem igazán tudtam beférni mellé. Közben Adrienn sem hagyott unatkozni… A versenyem legmelegebb pillanata az volt, amikor a hátsó jobbos kanyarban elpattogva lecsúsztam az ívről, Adrienn egyből mellém került, szerencsémre a kigyorsításból jól jöttem ki, és a következő kanyar is nekem kedvezett, így meg tudtam tartani a 3.helyet. Ezután így folytatódott tovább a verseny, vonatoztunk hol hárman, hol négyen, a kockáz zászlón is szorosan egymásra tapadva haladtunk át. Kemény, izgalmakkal teli verseny volt, minden percét élveztem!
A sok nehézség ellenére egy jó versenyt tudhatok magam mögött, ismét sikerült megszereznem a 3. helyet, aminek nagyon örülök, bár a következő versenyen már nem szeretnék megelégedni ennyivel… 🙂
Norbi, Laci, Krisztián, köszönöm a sok tanácsot, támogatást, beszélgetést, amit kaptam tőletek ezen a nehéz napomon 🙂 és köszönet a csapatomnak, a Molnár Racing Team-nek is minden segítségért 🙂 “
I. kategória
A pont egy “A” döntőnyit megtöltő egyes kategória mezőnyében Raffay Kristóf bizonyult a leggyorsabbnak a kvalifikációs futamon és 79 ezredes előnnyel állhatott fel a rajtrács legelőkelőbb pozíciójába. A második helyről Csóka Ferenc várhatta a verseny megkezdését, a második sorból Kis Gábor és Berényi Ádám, a harmadikból pedig Csernik Csaba és Kurfis Gergő indulhattak. A további sorrend: Gaál Zsófia, Hajdú Ottó, Krémer Márk, Papp Dávid Róbert, Zsigri Márton, Hange László és Kacskovics Krisztián.
A rajtot követő tülekedésben, a hídra felvezető jobb-bal kombinációban Kacskovics Krisztiánnak sikerült két helyet is javítania, mellyel Zsigri Mártont és Hange Lászlót utasította maga mögé. Egy körrel később Berényi Ádám lendült támadásba és a hídról levezető egyenes szakaszon talált helyet Kis Gábor mellett, majd feljebb lépett az ideiglenes dobogó legalsó fokára. Az így keletkezett rést Csernik Csaba is kihasználta, mellyel Kis Gábor további egy helyet veszített. Csaba pozíciószerzése nem bizonyult hosszú életűnek, hiszen néhány kanyarral később Gábornak sikerült visszavennie pozícióját, ezalatt pedig a második helyen Csóka Ferenc kényszerült védekező szerepbe, mely kétségtelenül jótékony hatással volt Raffay Kristóf körről körre növekvő előnyére. A következő körben Berényi Ádám próbált támadást indítani a második helyen haladó Csóka Ferenc ellen, ám ezzel védtelenül hagyta a belső ívet, melyre Kis Gábor és Csernik Csaba azonnal lecsaptak, így Ádám pozíciószerzés helyett két helyet is veszített. Az izgalmak ezt követően sem hagytak alább, de a figyelem középpontjába ezúttal a mezőny vége került, ahol Papp Dávid Róbert, Kacskovics Krisztián és Zsigri Márton csaptak össze, a hídra érkezve azonban összeakadtak, ahol Zsigri húzta a rövidebbet és a gumifal fogságába ragadva, csak külső segítséggel tudott újra a versenybe csatlakozni. A kavalkádban Hange Lászlónak sikerült megelőznie Kacskovics Krisztiánt, mellyel közvetlen Papp Dávid Róbert mögé érkezett meg. Néhány kanyarral később az élen is változás történt, ahol Csernik Csabának sikerült megelőznie Kis Gábort és azonnal megkezdte Csóka becserkészését, akit a következő körben sikerült is maga mögé utasítania, feljebb lépve ezzel a képzeletbeli dobogó második fokára. Pár körrel később, a futam negyedik percében Berényi Ádámnak sikerült fogást találnia Kis Gábor védelmén, és a pálya hátsó szakaszán feljebb lépett a negyedik helyre, majd azonnal megkezdte a helyezkedést Csóka Ferenc mögött, de a következő előzést nem ő, hanem Kacskovics Krisztián mutatta be, amikor a célegyenesre fordulva sikerült elmennie Papp Dávid Róbert mellett. Néhány körrel később két ponton is változás történt a mezőny sorrendjében, egyrészt hátul Gaál Zsófia mögé Krémer Márk érkezett meg, Hajdú Ottó és Papp Dávid Róbert pedig visszaestek a 10. valamint 12. helyekre, másrészt az élen Berényi Ádámnak sikerült megelőznie Csóka Ferencet, így akárcsak a futam elején, ismételten dobogós helyen száguldott. Fél távot követően Gaál Zsófia mögött egyre nagyobb intenzitással zajlottak a csaták, melynek eredményeként Kacskovics Krisztiánnak sikerült megelőznie Krémer Márkot, amivel közvetlen Zsófia mögé zárkózott fel a 8. helyre. Egy körrel később Krisztián már Zsófiát támadta, akit a felüljáró alatt sikerült maga mögé utasítania, a következő kanyarban pedig Krémer Márk is megelőzte a mezőny egyetlen hölgy versenyzőjét, miközben Hajdú Ottó Hange Lászlóval szemben veszített pozíciót. Mi sem árulkodik jobban arról, hogy mekkora csaták zajlottak a mezőny végén, mint az a tény, hogy ekkora már Zsigri Márton is visszazárkózott a mezőnyre, sőt, pozícióba tudott kerülni Papp Dávid Róbert mögött. Nem sokáig maradt így az állás, hiszen egy körrel később, a felüljáró alatt több oda-vissza előzés is történt, melynek eredményeként Papp Dávid a fűről tért vissza a pályára, a 12. helyre, Zsigri Márton pedig feljött a 10. pozícióba, Hange Lászlót, Papp Dávidot és Hajdú Ottót is maga mögé utasítva ezzel. Zsigri Márton egy körrel később már Gaál Zsófiát támadta, akit a tizenegyedik percben sikerült megelőznie a pálya hátsó szakaszán, az így keletkezett résen pedig Hange László és Papp Dávid is elmentek Zsófia mellett, aki ezt követően szemmel láthatóan visszalassult és a boxba hajtva kiállt a versenyből.
A rendkívül mozgalmasra sikerült verseny utolsó köreiben még Kurfis Gergő és Kacskovics Krisztián cseréltek helyet, de ezt követően újabb előzésre már nem került sor. A futamot ennek megfelelően tekintélyes előnnyel nyerte Raffay Kristóf, akit Csernik Csaba és az első dobogós helyét megszerző Berényi Ádám követtek a pódium második és harmadik fokára. A befutó további sorrendje: Csóka Ferenc (4), Kis Gábor (5), Kacskovics Krisztián (6), Kurfis Gergő (7), Krémer Márk (8), Zsigri Márton (9), Hange László (10), Papp Dávid Róbert (11), Hajdú Ottó (12) és Gaál Zsófia (13). A versenyben futott leggyorsabb kört az 1-es gokarttal versenyző Csernik Csaba jegyezte, ideje 27,088 lett. Csernik ezzel a második hellyel tovább tudta növelni előnyét a bajnokságban és jelenleg 115 ponttal áll a tabella legtetején, mögötte, a második helyet a 84 pontos Kacskovics Krisztián foglalja el. Raffay Kristóf a Battaringen aratott diadalával feljött a harmadik helyre, 3 ponttal előzve meg a negyedik helyet elfoglaló, 63 pontos Gaál Zsófiát. 59 és 56 ponttal a nevük mellett az ötödik és hatodik helyen Kurfis Gergő és Krémer Márk állnak a szezon felénél.
Nyilatkozatok
Raffay Kristóf (1. hely):
“Vártam már a battaringi versenyt, ami szerintem az egyik legjobb és legélvezetesebb pálya a versenynaptárban. Az edzéseken is éreztem, hogy jó lehetek itt, ami az időmérőn be is bizonyosodott, mivel az első helyet sikerült megszereznem. A versenyre egy olyan gépet húztam amivel még nem mentem aznap, halottam róla rosszakat és jókat is. Amikor elkezdődött a verseny az első pár körben olyan előnyt tudtam kialakítani amit később már nem sikerült behoznia a többieknek. Boldog vagyok, hogy sikerült megszerezni a győzelmet és nagyon várom a következő versenyt. Gratulálok mindenkinek!:)”
Berényi Ádám (3. hely):
“Első alkalommal értem el dobogós helyezést a bajnokságban! Ez a harmadik hely nagy öröm számomra, hisz csak a mostani bajnokság kezdete óta foglalkozom a gokartozással. Rengeteget kell még tanulnom, gyakorolnom és akkor remélem lesz még több dobogós helyezésem is!”
II. kategória
Hasonlóan az 1-es kategóriához, a min 75 kg-osoknál is 13 versenyző mérettette meg magát, a leggyorsabbnak pedig az első pole pozícióját megszerző Kollár Attila bizonyult, aki 77 ezreddel előzte meg a külső ívről startoló Klenovszki Andrást. Az idei első versenyét teljesítő Lajos József a harmadik rajthelyről várhatta a verseny megkezdését, mellőle, a negyedik pozícióba pedig Kacskovics Krisztián állhatott fel. Az ötödik leggyorsabbnak Halász Péter bizonyult, majd Hajdú Ottó, Neudert Norbert, Csernik Csaba, Diószegi Szabolcs, Horváth Norbert, Cziranku Dániel, Linninger Milán és Lind Zsolt következtek.
A sima rajtot követően Neudert Norbertnek sikerült fogást találnia Hajdú Ottón, amivel feljött a hatodik helyre, Halász Péter mögé. Ahogy az a mezőny nagyságából, összetételéből és rajtsorrendjéből sejteni lehetett, nem ez volt a kettes kategória egyetlen előzése, hiszen rögtön az első kör végén sikerült Horváth Norbertnek megelőznie Diószegi Szabolcsot, egy körrel később pedig Linninger Milán forgott ki és esett az utolsó helyre. Két körrel később ismét Horváth Norbertnek sikerült egy előzéssel megörvendeztetnie a nagyérdeműt, amikor is Csernik Csaba mellett ment el és jött fel a 8. helyre. Ugyanebben a körben Cziranku Dániel kényszerült feladni a futamot, aki a bordáit fájlalta. A negyedik percben Horváth Norbert szánta el magát újból, ezúttal Hajdú Ottó ellen, aki mellé a hátsó visszafordítóba szúrt be. Ottó az ívről lesodródva, a kanyar kijáratán a gumifalról mentette gokartját, ezzel azonban magára rántotta Norbertet és Csabát, akik a felüljáró alá érve, külső íven próbáltak pozíciót szerezni. A három versenyző között volt egy kisebb kavarodás, de végül a kör felénél visszaállt az előző körökben megszokott sorrend, ugyanakkor Diószegi Szabolcs és Lind Zsolt is lőtávolságon belülre kerültek hozzájuk képest. A futam feléhez érkezve szinte ugyanaz a forgatókönyv játszódott le Horváth Norbert és Hajdú Ottó között, ám ezúttal Hajdú nem tudta időben visszahúzni gokartját az ívre, így mind Horváth, mind pedig az őt szorosan követő Csernik Csaba elmentek mellette. Néhány körrel később Halász Péter tudott bebújni Kacskovics Krisztián mellé a célegyenesre fordító kanyarban és a hídra felérve sikerült megtartania lendületét, amivel a 4. helyre lépett feljebb. A futam utolsó köreiben még Lind Zsolttól láthattunk egy előzést, amikor Diószegi Szabolcs mellett ment el, de ezt követően, egészen a leintés pillanatáig újabb helycserére már nem került sor.
A HCK 2-es kategóriájának 6. futamát végül magabiztos előnnyel nyerte az első győzelmét megszerző Kollár Attila, akit Klenovszki András és az első HCK-s dobogóját megszerző Lajos József követtek a második és harmadik helyeken. A további sorrend: Halász Péter (4), Kacskovics Krisztián (5), Neudert Norbert (6), Horváth Norbert (7), Csernik Csaba (8), Hajdú Ottó (9), Lind Zsolt (10), Diószegi Szabolcs (11), Linninger Milán (12) és a versenyt idejekorán feladni kényszerülő Cziranku Dániel (13). Kollár Attila tökéletes hétvégét hagyhat mögött, hiszen amellett, hogy meglett élete első pole pozíciója és futamgyőzelme, megfutotta a kategória leggyorsabb körét is, melyet a 12-es gokarttal teljesített és ideje 27,118 lett. A bajnokság állása rendkívül szorosan alakul a 6. futamot követően, hiszen a 108 pontos Neudert Norbert mindössze 8 ponttal áll a második helyezett Halász Péter előtt, de a harmadik és negyedik helyeken álló Horváth Norbert és Csernik Csaba is közel állnak a tűzhöz – előbbinek 88, utóbbinak 81 egység található a neve mellett. Kollár Attila a mostani győzelmével a tabella ötödik pozíciójáig repült fel, 4 ponttal megelőzve a hatodik helyet elfoglaló, 54 pontos Kacskovics Krisztiánt.
Nyilatkozatok
Kollár Attila (1. hely):
“A szabadedzéseken végig gyors voltam ezért reménykedtem, hogy végre sikerül egy jó eredményt elérnem az időmérő edzésen, arra viszont nem számítottam, hogy én szerzem meg a pole-t. Jól jöttem el a rajtnál, sikerült annyi előnyt szerezni, hogy ne kelljen védekeznem és hátrafelé figyelgetni.
Láttam, hogy sikerül megtartani az előnyt, de úgy tűnt mintha a verseny sosem akarna véget érni. Kezdtem fáradni és a kezeim is nagyon fájtak a hepehupás pálya miatt, de amikor megláttam a kockás zászlót minden problémám elszállt. Szinte el se hittem, hogy sikerült. Az előző versenyen leköröztek (esőben) most meg én álltam a dobogó tetején. Nagyon kellett már egy jó eredmény, de ez most engem is meglepett. Remélem a következő versenyek is ilyen jól sikerülnek majd. Gratulálok a többieknek!”
Lajos József (3. hely):
“Már teljesen “kiéhezve” érkeztem a pályára, hisz már nagyon régen voltam HCK futamon, bízva abban, hogy talán végre dobogós helyezést érhetek el. A szabadedzéseket figyelve, elemezgetve a többieket, az a konklúzió fogalmazódott meg bennem, hogy örülök ha nem az utolsó helyre kvalifikálom magam. Az időmérőn óriási örömömre, sikerült megszerezni a 3. rajtkockát. A versenynek úgy indultam neki, hogy nem kockáztatok, próbálom védeni pozíciómat. A rajtot követő néhány kör után láttam, hogy a mögöttem haladók kezdenek leszakadozni, viszont még így sem éreztem biztonságban magam, és kivártam. Az utolsó pár körben (5-10) viszont már betonerősnek éreztem a pozíciómat, így megpróbáltam András után eredni. Sikerült is felzárkózni, viszont a hajrát túl későn kezdtem el, így már csak azt vettem észre, hogy leng a kockás zászló előttem. Ennek ellenére nagyon örülök a 3. helyezésnek, jó hétvége volt.”
III. kategória
A szombati nap legnépszerűbb választásának a hármas kategória bizonyult, ahol összesen 18-an mérték össze tudásokat az időmérő során. A kettes kategóriához hasonlóan, itt is egy új versenyzőt köszönthettünk a pole pozíciót megszerzők táborában, név szerint Gulyás Lászlót, akit az egy újabb második helyet megszerző Klenovszki András követett, a harmadik rajthelyről pedig Bakó Zoltán várhatta a verseny megkezdését. A negyedik helyről Nagy Koppány, a harmadik sorból pedig Horváth Norbert és Dinya Attila rajtolhattak. Az “A” döntő rajtrácsának a további sorrendje: Lind Zsolt, Virágh László, Szegő Gábor, Lantosi Dániel, Fóth Barnabás, Cziranku Dániel és Irtó Roland. A kategória “B” döntőjéből Makláry Dávid, Harsányi Zoltán, Ivanov Iván, Poszmik Gilbert és Pető Gábor indulhattak.
A rajtot követően Irtó Roland próbált pozícióba kerülni Cziranku Dániel mögött, kevés sikerrel, nem úgy mint Lind Zsolt, akinek Dinya Attilát sikerült maga mögé utasítania. Az élen Gulyás László és Klenovszki András hamar ellógtak a mezőnytől, köszönhetően annak, hogy a harmadik helyen haladó Bakó Zoltán védekező szerepbe kényszerült Nagy Koppánnyal szemben, akik ketten egy hétfős fogatot vezettek fel. A második percben Nagy Koppány szánta el magát támadásra és beszúrt Bakó Zoltán mellé a pálya hátsó részén található visszafordítóban. Zoltán tartotta a pozícióját, a felüljáró alá vezető kanyarban pedig külső ívre került Koppány, aki mellé Horváth Norbert érkezett meg. A csata eredményeként Koppány a gumifalnak ütközve lelassult és több pozíciót veszítve végül a 9. helyen találta magát. Nagy két körrel később már Szegő Gábort támadta, ugyanott, ahol azelőtt pozíciókat veszített, ám ezúttal sem jött ki a lépés, de most nem ő, hanem a mögötte érkező Lantosi Dániel húzta a rövidebbet, aki megtorpanva Koppány mögött, visszaesett a mezőny végére. Körökkel később, a verseny feléhez érve Lantosi Dániel már Irtó Rolandot előzte és jött fel a 12. helyre, hogy megkezdje a felzárkózást Cziranku Dánielre és további pozíciókat javítson. A nyolcadik percben Nagy Koppány lendült támadásba Szegő Gábor ellen, a célegyenesre ráfordító kanyarban. A manőver balul sült el és a nagy lendülettel érkező Koppány nekiment Szegő Gábornak, aki a szemközti falnak sodródott. Koppány azonnal jelezte Gábornak, hogy visszaengedi, ám mindeközben a nevető harmadik Fóth Barnabás mindkettejüket megelőzte, majd végül a pálya hátsó szakaszán már ténylegesen sikerült a visszaengedés. Koppánynak végül a verseny utolsó köreiben sikerült megfognia Szegő Gábort, a hídra felvezető jobb-bal kombinációban, amivel feljött a 9. helyre. Ezt követően az események kezdtek egy kicsit felpörögni, hiszen először Irtó Roland tudta megelőzni Lantosi Dánielt, majd Virágh László hajtott végre egy sikeres előzést Dinya Attilával szemben. A pozíciószerzés azonban nem tartott ki sokáig, hiszen két körrel később Dinya Attila sikeresen vette vissza pozícióját, mely egyben a hármas kategória utolsó előzését is jelentette. A futamot végül a Klenovszki Andrással nagyot csatázó, pályafutása első HCK-s győzelmét megszerző Gulyás László nyerte, a harmadik helyen pedig az első dobogóját megszerző Bakó Zoltánt intették le – helyezése azonban jelenleg óvás alatt áll. A további sorrend: Horváth Norbert (4 – óvás alatt), Lind Zsolt (5), Dinya Attila (6), Virágh László (7), Fóth Barnabás (8), Nagy Koppány (9 – óvás alatt), Szegő Gábor (10), Cziranku Dániel (11), Irtó Roland (12) és Lantosi Dániel (13).
A hármas kategória “B” döntőjében a pole-ból Makláry Dávid indult volna, aki azonban nem állt rajthoz, így mindenki egy hellyel előrébb lépett. A futamon egyetlen előzést láthattunk, melyre rögtön az első körben került sor, amikor is Pető Gábor ment el Poszmik Gilbert mellett és bár Ivanov Iván a leintés pillanatáig loholt Harsányi Zoltán szélárnyékában, helycserére nem került sor. A “B” döntőt ennek megfelelően Harsányi Zoltán (14) nyerte, Ivanov Iván (15), Pető Gábor (16) és Poszmik Gilbert (17) előtt. A versenyben futott leggyorsabb kört Nagy Koppány jegyezte a 12-es gokarttal, ideje 27,195 lett. Rendkívül szorosan alakul jelenleg a kategória bajnoksága, hiszen az élen Virágh László áll 107 ponttal, a második és harmadik helyet elfoglaló Nagy Koppány és Horváth Norbert pedig 96 valamint 92 pontot tudhat magáénak. A 70 pontos Szegő Gábor a tabella negyedik helyét foglalja el, majd Dinya Attila és Klenovszki András következnek, előbbi 50, utóbbi 46 egységet szerzett az elmúlt 6 futam során.
Nyilatkozatok
Gulyás László (1. hely):
“Egész hétvégén nagyon jól éreztem magam, és sikerült is faragnom az időimből folyamatosan, így már vártam nagyon a kvalit. Igyekeztem minél higgadtabb maradni, aminek meg is lett az eredménye, az utolsó kvalifikációs körömben sikerült megfutnom a pole pozíciót érő kört, amitől nagyon boldog voltam, hiszen most fordult elő ilyen először életemben. Izgatottan vártam a versenyt, és bár az elején aggódtam picit a 4-es gokart miatt, végül a 3-as kategóriát megelőző versenyeken kiderült, hogy aggodalmam fölösleges volt.
A rajtot sikerült jól elkapnom és bíztam benne, hogy a mögöttem történő csatározások közben tudok egy kis előnyt szerezni. Nem így lett, Kleno folyamatosan rajtam volt, így elég gyakran kellett védekező íveken autóznom. Egyszer hibáztam is egy akkorát hogy a célegyenesben és az azt követő pár kanyarban fej-fej mellett haladtunk, de végül sikerült megvédenem a pozíciómat. Ezután még volt egy-két izgulósabb helyzet, de örülök, hogy végül sikerült kivédeni minden támadást, és az első pozícióban meglátni a kockás zászlót! Szoros, izgalmas verseny volt, Batta ezzel határozottan beírta magát a kedvenceim közé!”
Bakó Zoltán (3. hely):
“Az időmérő előtt már tudtam, hogy elég gyors tudok majd lenni a 8-as gokarttal, hiszen szabadedzésen 27,353-at mentem vele. Az időmérésen a 2. körömben sikerült megfutni a 3. rajthelyet érő időt. A többi körömbe bele-bele rontottam és csak miután kiszálltam a gokartból utána közölte velem Kádas Zsolti, hogy 3. lettem. Nagyon örültem neki, hiszen ez volt eddigi legjobb rajtpozícióm. Aztán következet a húzás. Kihúztam az 1-es gokartot amivel az első szabadedzésemen mentem. Mivel akkor még nem ismertem a pályát és gyenge időket mentem vele, így bíztam benne, hogy versenyen majd tudom tartani Nagy Koppányt. Aki szintén gyors gokartot húzott, mivelhogy a 4-es kategóriában is legjobb időt futottak vele a versenyen. Aztán az előző versenyeket megnézve és a főbb előzési pontokról az infót átmentve kezdődőt a versenyünk. Rajtnál sikerült jól eljönnöm és tartani a mögöttem haladókat. Nagy Koppány támadott folyamatosan a verseny első szakaszában, amiket sikerült szabályosan kivédekeznem. Később történt egy eset a hátsó jobbos visszafordítónál, ahol betette mellém a gokartját Nagy Koppány. Ezáltal kicsit kitolva a külső ívre kerültem, de mivel két balos jött, így mellette tudtam maradni és már az első balosnál vissza vettem a pozíciót. Utána jött a második balos, ahol engem követve még jó páran megtudták előzni, így eltudtam szakadni a többitől és nem kellett a “védekező íveket” használnom. Ez után megpróbáltam üldözőbe venni az előttem haladókat, de sajnos nem sikerült beérnem őket. Végül 3. helyen értem célba és nagyon boldog voltam! Várom a következő versenyt és azon leszek, hogy megint legalább ilyen jól szerepeljek.”
IV. kategória
A 13 indulót felvonultató nehézfiúk kategóriájában már kevésbé láthattunk olyan meglepő eredményeket, mint mondjuk a kettes vagy a hármas kategóriában. A pole pozíciót Nagy Koppány szerezte meg, 43 ezreddel előzve meg a második helyről induló Virágh Lászlót, akiket Neudert Károly és Murvai Tamás követtek a második sorból. A további sorrend: Makláry Dávid, Kádas Zsolt, Irtó Roland, Márton Balázs, Szegő Gábor, Kosztolányi Ádám Tamás, Géczi Márton, Rácz Tibor és Farkas Gábor.
Szegő Gábor nélkül vette kezdetét a négyes kategória viadala, ahol Farkas Gábornak sikerült a rajtot követően megelőznie az előle induló Rácz Tibort, majd az első kör végén Márton Balázs megpróbált beszúrni Irtó Roland mellé, azonban a túl rövid féktáv miatt végül kiforgott. Külső segítség nélkül tudott visszatérni a versenybe, azonban a manőverrel a mezőny végére száműzte magát. Két körrel később, ismét Farkas Gábor mutatott be egy előzést, amikor a hátsó visszafordítóban Géczi Márton esett le az ideális ívről, védtelenül hagyva ezzel a belső ívet a mögötte érkező Gábor számára. A futam feléhez közeledve Márton Balázs már Rácz Tibor szélárnyékában robogott, akit nem sokkal később sikerült is megelőznie. Eközben az élen egy szoros, háromfős csata alakult ki a dobogós helyezésekért, Nagy Koppány, Virágh László és Neudert Károly részvételével. A futam kilencedik percében ismét Farkas Gábor lendült támadásba, és a hídra felvezető kanyarkombinációban előzte meg Kosztolányi Ádámot, aki a gumifalnak ütközve visszalassult, így Géczi Mártonnal és Márton Balázzsal szemben is pozíciókat veszített. Balázst ugyan sikerült a felüljáró alatt visszaelőznie, de egy körrel később, Balázs ugyanezzel a módszerrel előzte vissza Ádámot. A 11. percben Márton Balázs Kosztolányi Ádámot és Farkas Gábort is megelőzte, aki ezzel visszakerült a 8. helyre, oda, ahova a verseny elején elindult. Az utolsó körökre a mezőny két részre szakadva szállította az izgalmakat: az élen Nagy Koppány, Virágh László, Neudert Károly és Murvai Tamás négyese tették próbára egymást, majd tőlük leszakadva a 6. helytől kezdődően Kádas Zsolt, Irtó Roland, Márton Balázs, Farkas Gábor, Kosztolányi Ádám és Géczi Márton csatáztak egymással. Előzésre végül a hátsó fogatban került sor, két körrel a leintés előtt, Márton Balázsnak sikerült Irtó Rolandot megelőznie, amivel a 7. helyre jött fel, azután, hogy a verseny elején egy kiforgás eredményeként a mezőny legvégére esett vissza.
A kockás zászló belengetéséig újabb helycserére már nem került sor, a futamot így szoros befutóval és kemény küzdelemmel Nagy Koppány nyerte, akit Virágh László és Neudert Károly követtek a második és harmadik helyeken. A befutó további sorrendje: Murvai Tamás (4), Makláry Dávid (5), Kádas Zsolt (6), Márton Balázs (7), Irtó Roland (8), Farkas Gábor (9 – óvás alatt), Kosztolányi Ádám Tamás (10), Géczi Márton (11) és Rácz Tibor (12). A leggyorsabb kört a 12-es gokarttal száguldó Márton Balázs jegyezte, ideje 27,766 lett. Fél távhoz érkezve a bajnokságot jelenleg 121 ponttal vezeti Nagy Koppány, akit a 116 pontos Virágh László és a 99 pontot magáénak tudó Márton Balázs követnek a második és harmadik helyeken. A 63 pontos Neudert Károly egyetlen ponttal előzi meg az ötödik helyet elfoglaló Murvai Tamást, míg a hatodik pozícióban Szegő Gábor áll, 58 egységgel a neve mellett.
Nyilatkozatok
–
Izgalmas versenyekkel zárult a HCK 6. futama, egyszersmind a szezon első fele. A következő futam a budapesti Hangár utcában található Kőbánya Ringen kerül megrendezésre, 1 hónap múlva. Jelentkezni már most is lehet az info@amatorgokart.hu címen, ahol mindössze az induló nevét és a választott kategóriát/kategóriákat kell megadni.
Szerző: Vincze András