A pénteki özönvíz nélkül, ragyogó napsütésben vette kezdetét július második szombatján a Hobby Cart Kupa 2014-es szezonjának a második felvonása. A hetedik futamon nemcsak a hőfok, de az izgalmak is a tetőfokra hágtak, hiszen a szebb időket is látott egykori Kesjár pályán nem kímélték egymást a versenyzők és mindegyik kategóriában izgalmas összecsapásoknak lehettünk szemtanúi. A látványos előzésekkel és csatákkal tarkított Hangár utcai versenyek szöveges összefoglalóját a lenti sorokban olvashatjátok.
Light kategória
Kilenc versenyző mérettette meg magát a legkönnyebbek versenyén, kik közül Joó Botond bizonyult a leggyorsabbnak és 75 ezreddel előzte meg a második helyre kvalifikáló Schmickl Balázst. Bertalan Márton Bálint és Szabó Boldizsár a rajtrács második során osztoztak, majd Keceli Tivadar, Lutz Barnabás, Papp Dávid Róbert, Nagy Marcell és Kozma Simon következtek.
Helycsere nélkül és fegyelmezetten vette kezdetét a light kategória versenye, ahol már az első kör végén komoly támadást indított Schmickl Balázs a vezető pozícióért, de Joó Botondnak sikerült tartania elsőségét. Pár körrel később azonban sikerült beszúrnia Botond mellé a célegyenest követő jobbosban, ezt a próbálkozást azonban nem érezte tisztának és sportszerűen visszaengedte maga elé riválisát. Eközben természetesen a többiek sem unatkoztak, hiszen Szabó Boldizsár támadta Bertalan Márton Bálintot, mögötte pedig Keceli Tivadar, Lutz Barnabás, Papp Dávid Róbert és Nagy Marcell csatáztak egymással. Egy körrel később Balázs ismét támadásba lendült, ugyanott, ahol korábban is tette, ám a túl rövid féktáv miatt végül kiforgott és csak külső segítséggel tudott újra csatlakozni a mezőnyhöz. Balázs kiforgásának köszönhetően Joó Botodnak sikerült egy jelentősebb előnyre szert tennie a második helyen haladó Bertalan Márton Bálinthoz képest, aki maga is elszakadt az üldözőktől. A figyelem középpontjába így Szabó Boldizsár került, aki a Keceli, Lutz, Papp és Nagy alkotta ötös fogat élén haladt. A verseny negyedik percében Papp Dávid Róbert és Lutz Barnabás akadtak össze, amiből Barnabás jött ki rosszabbul, hiszen a gumifal fogságába ragadva visszaesett a mezőny végére, miközben a lendületet vesztett Dávidot Nagy Marcellnek sikerült megelőznie. Néhány körrel később Schmickl Balázs előzte meg az előtte haladó Kozma Simont, Keceli Tivadar pedig egyre intenzívebben támadta a harmadik helyen védekező szerepbe kényszerülő Szabó Boldizsárt. A kilencedik perctől kezdődően rendkívül kiélezett csatába kezdett az előbb említett páros, többször is oda-vissza előzték egymást, ezzel azonban pár kör alatt magukra húzták a Nagy-Papp duót, tovább növelve ezzel az izgalmakat az amúgy sem eseménytelen futamon. Nagy Marcell a tizedik percben, az első adandó alkalommal kihasználta a lehetőséget és megelőzte az akkor negyedik helyen haladó Szabó Boldizsárt, mellyel feljött Keceli Tivadar mögé. A verseny utolsó köreire Schmickl Balázs is csatlakozott a négyeshez, amely szemmel láthatóan ösztönző hatással volt Papp Dávid Róbertre, hiszen nem sokkal később, a pálya belső szakaszán előzte meg Szabó Boldizsárt, aki így már a 6. helyen haladt.
A leintés pillanatáig újabb helycserére már nem került sor, a futamot pedig magabiztos előnnyel nyerte Joó Botond, amivel tovább növelte előnyét a bajnokságban. Második helyen Bertalan Márton Bálintot intették le, míg a dobogó bronzfokára Keceli Tivadar állhatott fel. A befutó további sorrendje: Nagy Marcell (4), Szabó Boldizsár (5), Schmickl Balázs (6), Kozma Simon (7), Lutz Barnabás (8) és Papp Dávid Róbert (9, 4 helyes büntetés). Joó Botond mesterhármassal zárta a hétvégét, hiszen a pole pozíció és futamgyőzelem mellett megfutotta a verseny leggyorsabb körét is, melyet a 11-es gokarttal teljesített és ideje 28,802 lett.
Nyilatkozatok
Bertalan Márton Bálint (2. hely):
“A hétvégém nem indult valami jól, mert pénteken gyenge időket produkáltam. De másnap kielemeztük Apukámmal a pálya összes kanyarját és ellátott jó tanácsokkal amiket én betartottam. Ennek köszönhető az időmérőn elértem a 3. helyet. A verseny előtt izgatott voltam, mert tudtam, hogy védekeznem kell. A 6-7. körben kiforgott előttem Schmickl Balázs és én majdnem nekimentem. Szerencsére kitudtam kerülni és feljöttem a 2. helyre. Joó Boti eléggé elhúzott tőlem ezt sajnálom de viszont gratulálok neki, mert nagyszerűen ment! Örülök a 2. helynek és elégedett vagyok magammal.”
Lány kategória
György Anett idén második alkalommal bizonyult a leggyorsabbnak a kvalifikációs futam során és magabiztos előnnyel szerezte meg a 6 fős lány kategória pole pozícióját. A második helyen a szomszédos Szlovákiából érkező, első HCK-s versenyét teljesítő Katka Heverova végzett, míg a harmadik legjobb időt honfitársa, Vanyova Veronika futotta meg, majd Bencze Tünde, Deák Gyöngyvér és Mártai Cintia következtek.
Helycsere nélkül vette kezdetét a lányok versenye, ugyanakkor az első előzésre nem kellett sokat várni. Miközben Veronika folyamatosan védekezni kényszerült az őt támadó Bencze Tündével szemben, addig az élen haladó Anett és Katka elszakadtak a többiektől, így Katka anélkül tudta támadni Anettet, hogy a mögötte érkezőkre kelljen koncentrálnia. Nem sokkal később György kicsit szélesen fordult rá a hátsó, nyújtott jobbos kanyarra, így az őt közvetlenül követő, szűkebben forduló Heverova azonnal pozícióba került és átvette a vezetést a versenyben. Katka megkezdte az elszakadást, miközben Anett védelmét ezúttal Veronika vette tesztelés alá, őt pedig közvetlenül Tünde követte, miközben a mezőny végén Cintiának sikerült megelőznie Gyöngyvért. Bencze Tünde nem sokáig tétlenkedett és a negyedik percben a pálya belső részén előzte meg Veronika Vanyovát, amivel már az átmeneti dobogó legalsó fokán száguldott tovább. A következő körökben a Vanyova-Mártai-Deák hármasa vívtak egy igen látványos csatát egymással, mely végül Cintia győzelmével végződött, aki a 6. percben előzte meg Veronikát és jött fel a negyedik helyre. A futam feléig némileg csillapodtak a kedélyek a pályán, a nyolcadik perctől kezdődően azonban a György-Bencze párharc miatt izgulhattak a nézők, kicsivel hátrébb pedig a Vanyova-Mártai-Deák trió borzolta a kedélyeket. Helycserére végül a tizenegyedik percben került sor, amikor Bencze Tünde előzte György Anettet, amellyel a dobogó második fokára lépett feljebb.
A futamot végül magabiztos előnnyel nyerte első HCK-s versenyét teljesítő Katka Heverova, akit Bencze Tünde és György Anett követtek a dobogóra. A további sorrend: Mártai Cintia (4), Vanyova Veronika (5) és Deák Gyöngyvér (6). A verseny leggyorsabb körét a futamgyőztes Katka Heverova futotta meg, melyet a 11-es gokarttal teljesített és ideje 29,001 lett.
Nyilatkozatok
Katka Heverova (1. hely):
“Elsősorban szeretném megköszönni a lehetőséget, hogy elindulhattam ezen a magyar, amatőr bajnoki futamon. Nem tudtam elképzelni, hogy mennyire leszek versenyképes, de a szabadedzések után megnyugodtam. A pályára gyorsan ráéreztem és tudtam, hogy jó eredményhez egy ügyes időmérés és egy jó gokart fog kelleni. Az időmérő után nem voltam magammal megelégedve, mivel egyik köröm sem volt érzéseim szerint tiszta. De miután megtudtam, hogy ez a második helyet biztosította, nagyon megörültem. Eredetileg nem a győzelemért jöttem, hanem hogy részese lehessek ennek a bajnokságnak, hogy láthassam Budapestet, és kipróbálhassak egy új pályát, új tapasztalatokat szerezzek és főleg, hogy jól érezzem magam. Időmérő után hirtelen rádöbbentem, hogy van esély a győzelemre is. És sikerült! A célba nagy mosollyal érkeztem. Köszönöm a szervezőknek, Veve barátnőmnek és a többi versenyző lánynak, hogy ott lehettem és versenyezhettem. Szurkoljunk egymásnak a következő futamokon, mert remélem, hogy lesznek még ilyen szép versenynapjaink.”
Bencze Tünde (2. hely):
“Az úgy kezdődött, hogy az időmérőre kapkodva sikerült beülnöm, aminek az lett az eredménye, hogy a sülyt elfelejtettem betenni. Szerencsére az első megtett kör után ez ezt észlelve kiálltam és pótoltam, de így már 3 kört vesztegettem el az 5ből. A maradék kettőre meg nem sikerült már összerakni a gondolataimat, de így is sikerült a 4. helyre bejönni. A versenyen így bizonyítani szerettem volna (legfőképpen magamnak), hogy lehet ennél lehetek jobb a 15 perc végére. Sikerült is kettőt előzni, amiből az egyiket meg is óvták. Attys megnézte az esetet és úgy ítélte meg, hogy szabályosan előztem. Így a 4. helyről a verseny végére a 2. helyre gurultam fel… :)”
I. kategória
Szoros időmérőt tudhatott maga mögött az 1-es kategória mezőnye, ahol a legjobb időt futó Csernik Csaba mindössze 7 ezreddel előzte meg a második rajthelyet megszerző Sebestyén Róbertet. A második sorból induló Raffay Kristófnak és Krémer Márknak is sikerült egy tizeden belül maradnia Csaba idejéhez, előbbi 35, utóbbi 85 ezredes hátrányt tudhatott magáénak. A tizenöt fős mezőny rajtrácsának a további része az alábbiak szerint alakult: Kurfis Gergő, Hange László, Kis Gábor, Kacskovics Krisztián, Ungvári Tamás, Berényi Ádám, Papp Dávid Róbert, Szegedi Péter és Hajdú Ottó. A “B” döntőből Zsigri Márton és az első HCK-s versenyét teljesítő Nagy István indulhattak.
Hibátlanul jött el a mezőny a rajtot követően és már rögtön az első kanyarokban megkezdődtek a szokásos helyezkedések és előzési kísérletek. Az első körben Berényi Ádám előzte Ungvári Tamást, valamint Hange Lászlónak sikerült Kurfis Gergőt maga mögé utasítania. Egy körrel később Kis Gábor veszített két pozíciót is, Kacskovics Krisztián előzéséből kifolyólag, melyet az őket követő Berényi Ádám is a maga javára tudott fordítani, a mezőny végén pedig Hajdú Ottó előzte meg Szegedi Pétert. Az élen haladó Csernik Csaba folyamatosan védekezésre kényszerült az őt támadó Sebestyén Róberttel szemben, mellyel egyben tartották a mezőnyt, így szinte lehetetlen volt megjósolni, hogy melyik körben hol és mikor várhatóak előzések illetve előzési kísérletek. Egy körrel később egy rendkívül látványos csatát láthattunk, amikor is Kacskovics Krisztián próbálta előzni Kurfis Gergőt, aki azonban olyannyira tartotta pozícióját, hogy a két versenyző egy egész kört tett meg egymás mellett, de ezt követően sem szakadtak el egymástól, hanem magukra húzva a mögöttük érkezőket, egy több résztvevős oda-vissza előzésekkel tarkított csata bontakozott ki. A hatalmas adok-kapok egyik nagy vesztese Ungvári Tamás volt, aki Berényi Ádám mellé próbált beszúrni, azonban végül a gumifalba forgott és csak jelentős hátránnyal tudott újra csatlakozni a versenyhez. Ekkor már egy kissé letisztultabb képet kaphattunk arról, hogy ki hol áll a versenyben: Az élen a Csernik, Sebestyén, Raffay, Krémer, Hange, Kacskovics, Kurfis alkotta hetes fogat haladt. Mögöttük érkezett Berényi Ádám és Papp Dávid Róbert, akiket a Hajdú Ottó, Kis Gábor és Szegedi Péter hármasa követett. Mire azonban a gondolatmenet végére érhetett volna a nagyérdemű, Kacskovics Krisztián már Hange Lászlót előzte, akire ezután Kurfis Gergő érkezett meg. Kacskovics nem sokáig tétlenkedett és egy körrel később már Krémer Márk mellett is sikerült elmennie, négy helyet javítva ezzel rajtpozíciójához képest. Újabb egy kört követően a rendkívül nagy étvággyal versenyző Krisztián már Raffay Kristóffal szemben próbálkozott, itt azonban egyelőre sikertelenül, ugyanakkor Kurfis Gergő sikeresen előzte meg Hange Lászlót. A verseny feléhez érve Berényi Ádám utasította maga mögé Hange Lászlót, aki a célegyenest követő jobbos visszafordítóban leesett az ívről és további két helyet veszített, hiszen Papp Dávid Róbert és Hajdú Ottó is elmentek mellette. Hange szinte azonnal “válaszolt”, hiszen három kanyarral később már Hajdú Ottót előzte vissza, miközben az élen továbbra is kiélezett csata zajlott a győzelemért, valamint a dobogós helyezésekért. A verseny ezt követően sem fulladt unalomba, hiszen két körrel később Szegedi Péter ment el Kis Gábor mellett, miközben Krémer Márk, Kurfis Gergő és Berényi Ádám előzgették oda-vissza egymást. Az utolsó körökben Raffay Kristófnak sikerült beszúrnia Sebestyén Róbert mellé, majd a pálya belső szakaszán átvennie a második helyet, Róbert pedig a kivezető kanyarkombinációkban újabb pozíciót veszített, Kacskovics Krisztiánnal szemben.
A futamot végül a védekezésből jelesre vizsgázó Csernik Csaba nyerte, mellyel tekintélyes, 40 pontos előnnyel vezeti a kategória bajnokságát. A dobogó második fokára Raffay Kristóf, a harmadikra pedig a nyolcadik helyről induló Kacskovics Krisztián állhatott fel. A rendkívül izgalmas, a futam szinte egészében egybefüggő vonatot alkotó 13 fős mezőny további sorrendje: Sebestyén Róbert (4), Krémer Márk (5), Kurfis Gergő (6), Hange László (7), Berényi Ádám (8), Papp Dávid Róbert (9), Hajdú Ottó (10), Szegedi Péter (11), Kis Gábor (12) és Ungvári Tamás (13). A kategória “B” döntőjében nem történt változás a rajtsorrendhez képest, így azt Zsigri Márton (14) nyerte, Nagy István (15) előtt. A versenyben futott leggyorsabb kört a 4-es gokarttal versenyző Kacskovics Krisztián szerezte meg, ideje 28,873 lett.
Nyilatkozatok
Csernik Csaba (1. hely):
“Az időmérőmet belülről nem éreztem az igazinak, de ez is elég volt és egy hajszállal sikerült megszerezni a pole-t.
Az első kör végén Robi rám esett az egyenes végén, innentől kezdve elkezdtem védekezni. Próbáltam a pálya első harmadában előnyt szerezni, de a hosszú egyenesben ez minden körben elfogyott. Óriásit versenyeztünk az 1.helyért amit végül sikerült megszereznem.
Gratulálok mindenkinek! /Sokáig kérdéses volt, hogy tudok-e indulni a hétvégi futamon. A győzelmet ezért kollégámnak, M.Andrisnak szeretném ajánlani./”
II. kategória
Neudert Norbert 28,977-es idővel hódította el a kettes kategória rajtelsőségét, a második rajtkockából pedig Csernik Csaba várhatta a verseny megkezdését. Nagy Koppány és Klenovszki András a második soron osztoztak, majd Temesvári Csaba, Kacskovics Krisztián, Fehér Tamás, Kollár Attila, Halász Péter, Horváth Norbert, Cziranku Dániel, Hajdú Ottó és Zsigri Márton következtek. A “B” döntőből az első HCK-s versenyüket teljesítő Kovács Alexander valamint Kőszegi Martin indulhattak.
A rajtot követően Halász Péter tudott egy helyet javítani, amikor Kollár Attilát sikerült maga mögé utasítania. Attila az első kör végére újabb pozíciót veszített, hiszen Horváth Norbertnek is sikerült fogást találnia védelmén, mellyel Norbert feljött a 9. helyre. Az élen haladó Neudert Norbert már az első körben jelentős előnyre tett szert, köszönhetően annak, hogy Csernik Csaba Nagy Koppánnyal szemben kényszerült védekező szerepbe. A harmadik körben a mezőny végén Zsigri Márton előzte Hajdú Ottót és vette üldözőbe az előtte haladó Cziranku Dánielt. Ugyan az első kategóriához képest a kettesben egy lényegesen kiegyensúlyozottabb versenyt láthattunk, de természetesen nagy és látványos csatákban itt sem szenvedtünk hiányt. A futam harmadik percében például Temesvári Csaba, Kacskovics Krisztián, Fehér Tamás és Halász Péter találtak egymásra, ahol végül Péternek sikerült megelőznie Tamást, miközben Kollár Attila visszaesett a mezőny végére. Nem sokkal később Péter újabb helyet javított és Kacskovics Krisztiánt megelőzve már Temesvári Csaba szélárnyékában robogott, aki viszont Klenovszki András ellen lendült támadásba. Az ötödik percben a mezőny végén zajló négyes csata eredményeként Kollár Attila tudott egy hellyel feljebb lépni, majd kicsivel előrébb Halász Péter előzte Temesvári Csabát. Egy körrel később Zsigri Márton előzte meg az előtte haladó Cziranku Dánielt, majd miközben Fehér Tamás próbálta előzni Kacskovics Krisztiánt, rosszul gyorsított ki a pálya hátsó szakaszán, így Horváth Norbert került helyzetbe és előzte meg Tamást. Ugyanebben a körben Cziranku veszített további egy helyet, ekkor Kollár Attilának sikerült megelőznie versenyzőtársát, majd egy körrel később pedig már Fehér Tamást is sikerült Kollárnak megelőznie, Tamás pedig további egy helyet veszített Czirankuval szemben. A verseny kilencedik percében ismételten helycserékre került sor, elsőként Kacskovics Krisztián ment el Temesvári Csaba mellett, majd Horváth Norbertet előzte meg Zsigri Márton, két kanyarral később pedig Kollár Attilát is maga mögé utasította. Néhány körrel később Kacskovics Krisztián tudta megelőznie Halász Pétert, aki ezt követően Temesvári Csaba támadását hárította. A következő körökben a középmezőnyben szinte folyamatosan előzték oda-vissza egymást a versenyzők, a nyújtott jobbos kanyarban pedig az ovál pályákon megszokott fej-fej melletti csatákat is láthattunk. Az utolsó körökben a nagy adok-kapok oda vezetett, hogy a Kacskovics Krisztiánt éppen előző Halász Péter mellé Zsigri Márton érkezett meg egy rövid féktávval, melynek eredményeként Kacskovics Krisztián a gumifalnak ütközött és a nagy ütés következtében végül a boxba hajtva feladni kényszerült a futamot. Ekkor, a negyedik helyen haladó Klenovszki András mögött a sorrend az alábbiak szerint alakult: Temesvári Csaba, Halász Péter, Zsigri Márton, Horváth Norbert, Fehér Tamás, Cziranku Dániel, Kollár Attila és Hajdú Ottó. Már csak néhány kör volt hátra a versenyből, amikor Temesvári Csabát először Halász Péter, majd Zsigri Márton is megelőzte, ezt követően pedig a legutolsó körben Halász újabb pozíciót javított, amikor Klenovszki András mellett ment el, mellyel 5 helyet javított rajtpozíciójához képest.
A futamot végül fölényesen nyerte Neudert Norbert, mellyel tovább tudta növelni előnyét a bajnokságban, majd Csernik Csaba és Nagy Koppány következtek a dobogó második és harmadik fokán. A további sorrend: Halász Péter (4), Klenovszki András (5), Temesvári Csaba (6), Fehér Tamás (7), Horváth Norbert (8), Cziranku Dániel (9), Kollár Attila (10), Hajdú Ottó (11) és Kacskovics Krisztián (12). A kategória “B” döntőjét Kőszegi Martin (13) nyerte, miután sikerült megelőznie Kovács Alexandert (14). Zsigri Mártont a versenyen történt szabálytalanságok miatt a mezőny végére, a 15. helyre sorolták vissza. Neudert Norbert mindent vitt a kettes kategóriában, hiszen a pole pozíció és futamgyőzelem mellett megfutotta a verseny leggyorsabb körét is, 28,898-as idővel, melyet a 4-es gokarttal teljesített.
Nyilatkozatok
Csernik Csaba (2. hely):
“Az időmérőmmel teljesen elégedett voltam. A verseny hasonlóan zajlott, mint az 1. kategóriában, a pálya első harmadában volt egy lélegzetnyi előnyöm, ami a célegyenesre mindig elfogyott. Sikerült megőrizni a futam végéig a második helyet, aminek most nagyon örülök ebben a kategóriában.
Gratulálok Norbinak és Koppánynak!”
III. kategória
Nagy Koppány kényelmesnek mondható előnnyel kaparintotta meg a min 85 kg-os kategória pole pozícióját, Horváth Norbert elől, majd Klenovszki András és Kassay Sándor következtek a rajtrács második sorából. Bakó Zoltán és Virágh László az 5. valamint 6. helyeket szerezték meg, őket Szegő Gábor, Gulyás László, Temesvári Csaba, Lantosi Dániel, Fóth Barnabás, Kővári Viktor és Dinya Attila sorrendben követtek a többiek, míg a “B” döntőből Hőgyes Attila és az újonc, Fodor Ádám állhattak rajthoz.
Hibátlanul jött el a mezőny a rajtot követően és bár nagy volt a tülekedés az első kanyarban, végül tényleges helycserére nem került sor. Ez az állapot azonban nem maradt így sokáig, hiszen a kör végére Kővári Viktornak sikerült megelőznie Fóth Barnabást, aki további egy helyet veszített Dinya Attilával szemben. Az élen Nagy Koppány és Horváth Norbert küzdöttek egymással, Klenovszki Andrásnak pedig sikerült elszakadnia a védekezni kényszerülő Kassay Sándortól. A negyedik körben Kassay egy pillanatra megtorpant, amivel alaposan összerántotta a mögötte érkezőket, a nagy kavarodásban pedig Virágh Lászlót sikerült megelőznie Szegő Gábornak, Temesvári Csaba pedig Gulyás Lászlóval és Lantosi Dániellel szemben is pozíciót veszített. A következő körben Szegő Gábor lendült támadásba és előzte meg Bakó Zoltánt, aki mellett rövidesen Virágh László is elment. Zoltán azonnal reagált és sikeresen vissza is szerezte pozícióját Virágh Lászlóval szemben, majd a visszalassulás eredményként a mögöttük érkezők oda-vissza előzték egymást, de végül Fóth Barnabás volt az, aki ténylegesen előrébb tudott lépni, amikor is Kővári Viktort előzte. A következő körben Szegő Gábor és Bakó Zoltán vívtak egymással egy nem túl esztétikus csatát, a mezőny végén pedig Kővári Viktort előzte Dinya Attila. A 4., 5. és 6. helyeken zajló pofozkodások komoly kihatással voltak a mögöttük érkezők sorrendjére, az i-re a pontot pedig az tette fel, amikor Szegő Gábor kívülről próbálta előzni Kassay Sándort, aki mellé belülről Bakó Zoltán érkezett meg. Bakó nem tudta elkerülni az ütközést, amitől mind Kassay mind pedig Szegő a gumifalnak ütköztek, utóbbi az oldalát fájlalva azonnal feladni kényszerült a versenyt, míg Sándor csak a mezőny végén tudott újra csatlakozni a versenyhez. A nagy kavarodásokat követően, a sorrend a negyedik helytől kezdődően: Bakó Zoltán, Lantosi Dániel, Virágh László, Temesvári Csaba, Dinya Attila, Kővári Viktor, Gulyás László, Fóth Barnabás és Kassay Sándor. Egy körrel később már változás állt be, ekkor Kővári Viktor előzte Dinya Attilát, aki mellett így Gulyás Lászlónak is sikerült elmennie. A futam feléhez érkezve Kővári Viktor mutatott be egy újabb előzést, ekkor Temesvári Csabát utasította maga mögé, miközben Bakó Zoltánnak és Lantosi Dánielnek sikerült elszakadniuk az őket követőktől. A futam utolsó harmadában Dinya Attila és Gulyás László vívtak nagy csatát egymással, de végül Attila jött ki győztesen az oda-vissza előzgetésekből. Az utolsó körökben Virágh László veszített pozíciót Kővári Viktorral szemben, aki ezzel már 6 helyet javított rajthelyéhez képest.
A futamot végül biztos előnnyel nyerte Nagy Koppány, akit Horváth Norbert és Klenovszki András követtek a dobogó második és harmadik fokán. A további sorrend: Lantosi Dániel (4, figyelmeztetés), Virágh László (5), Kővári Viktor (6, 1 helyes büntetés), Temesvári Csaba (7), Dinya Attila (8), Gulyás László (9), Fóth Barnabás (10), Kassay Sándor (11), Szegő Gábor (12) és Bakó Zoltán (13, 8 helyes büntetés). Hasonlóan a kettes kategória “B” döntőjéhez, a hármas kategóriában is megfordult a rajtsorrend, így a “B” döntőt Fodor Ádám (14) nyerte, Hőgyes Attila (15) előtt. A verseny leggyorsabb körét a 11-es gokarttal versenyző Lantosi Dániel futotta meg, ideje 29,144 lett.
Nyilatkozatok
Horváth Norbert (2. hely):
“A legutóbbi két futamon sajnos a tavalyi formámat hoztam mind a kettes, mind a hármas kategóriában. Sajnos a kettesben most is szenvedtem! A rossz időmérőzés és a versenykörülmények sem voltak adottak, hogy dobogón végezhessek!
A hármas kat. kvalijára összeszedtem magam és minimális hibával de sikerült a 2. helyet megcsípni. A verseny egészen a 4-5. körig volt részemről izgalmas, amíg tudtam üldözni az előttem haladó “földönkívüli” Koppányt, aki tökéletes versenyhétvégét produkált ismételten.
Gratulálok Koppánynak a remek hétvégéjéhez és az újabb győzelméhez, és Klenónak is a 3. Helyhez!
Szorosra alakul eddig a bajnokság, nem sokkal vagyok lemaradva Koppánytól és Virágh Lacitól, remélem kikeveredek a hullámvölgyből és az idei formámat tudom nyújtani. Nem lesz könnyű dolgom Csömörön, és nem akarok egy felhőt sem látni majd az égen! :)”
Klenovszki András (3. hely):
“Előzetesen nem sokat vártam magamtól a Hangár utcai versenytől, eddig többször az A döntőért kellett küzdenem.
Most a szabadedzéseken éreztem, hogy sikerült egész jól ráéreznem a pályára.
Ez aztán az időmérőn be is igazolódott, a harmadik rajthelyet sikerült megszereznem.
Koppánnyal és Norbival nem tudtam tartani a lépést folyamatosan szakadtak el tőlem,
hátam mögött a 9-es géppel Sanyi elég sokáig feltartotta a többieket így a mögöttem versenyzők előtt viszont óriási előnyöm alakult ki.
Így maga a verseny azán elég unalmasra sikeredett. De az eredmény kárpótolt ezért.”
IV. kategória
Akárcsak a hármas kategóriában, a legnehezebbeknél is Nagy Koppány bizonyult a leggyorsabbnak, és hasonló időkülönbséggel hódította el a rajtrács legelőkelőbb pozícióját. Somogyi Tibor a második leggyorsabb időt futotta meg a kvalifikáció során, majd Murvai Tamás és Kosztolányi Ádám következtek a második sorban. A rajtrács további része az alábbiak szerint alakult: Kővári Viktor, Virágh László, Géczi Márton, Irtó Roland, Neudert Károly, Pomázi Gábor, Farkas Gábor, az első HCK-s versenyét teljesítő Király Péter, Molnár József és a szintén újonc, Kisfalvi Gábor, aki azonban nem tudott végül rajthoz állni.
A problémamentes rajtot követően ugyan helycserére nem került sor, de már rögtön az első kanyarkombinációkat követően megtörtént az első helycserés támadás: Géczi Mártont először Irtó Roland, majd Neudert Károly előzte meg. A hátsó, nyújtott jobbos kanyarban Farkas Gábor és Pomázi Gábor fogták közre Mártont, ahol Pomázi a fűre szorulva az utolsó helyre esett vissza, miközben Géczi visszalassulva az utolsó előtti helyen találta magát, így Király Péter és Molnár József 2-2 hellyel léptek előrébb. A kör végén Kosztolányi Ádámnak sikerült megelőznie Murvai Tamást, a mezőny végén pedig Pomázi Gábor kezdte meg a felzárkózást, aki 2 kör alatt Géczi Mártont és Király Pétert is megelőzte. Egyetlen körrel később Kosztolányi Ádám mutatott be egy újabb előzést, ekkor Somogyi Tibort utasította maga mögé és jött fel a második helyre, miközben Neudert Károlynak is sikerült megelőznie az előtte haladó Irtó Rolandot. Egy pillanatra sem csillapodtak a kedélyek a pályán és még ugyanebben a körben Pomázi Gábor hajtott végre egy újabb előzést, ekkor Molnár József mellett ment el. Somogyi Tibor újabb pozíciókat veszített, amikor először Murvai Tamás, majd Kővári Viktor is megelőzték, Virágh László mellé pedig Neudert Károly próbált beszúrni, azonban a túl rövid féktáv miatt kerekei blokkoltak és kiforgott. Neudert megpróbált visszatérni a pályára, vészfékezésre kényszerítve ezzel Pomázi Gábort, aki mögött így Molnár József és Király Péter ütköztek össze. Egy körrel később Murvai Tamás vette át a második helyet Kosztolányi Ádámtól, akire Kővári Viktor érkezett meg. Az unalmasnak egyáltalán nem nevezhető első körök után az élen továbbra is Nagy Koppány haladt, senkitől sem zavartatva, majd Murvai Tamás, Kosztolányi Ádám és Kővári Viktor sorrendben követték egymást a versenyzők. Ötödik helyen Somogyi Tibor száguldott, akit Virágh László, Irtó Roland, Farkas Gábor, Pomázi Gábor, Neudert Károly, Molnár József, Géczi Márton és Király Péter követtek. A negyedik percben Neudert Károlynak sikerült megelőznie Pomázi Gábort, miközben Somogyi Tibor és Kővári Viktor előzték oda-vissza egymást. A verseny feléhez érkezve az előzési kísérletek intenzitása ugyan alábbhagyott, de a versenyzési kedv egy cseppet sem, ennek egyik ékese bizonyítéka volt a nyolcadik percben, Farkas Gábor részéről végrehajtott előzés, amikor Irtó Rolandot sikerült maga mögé utasítania.
A futam utolsó köreiben Király Péternek sikerült megfognia Géczi Mártont, de ezt követően újabb helycserére már nem került sor. A veresenyt magabiztos gokartozást bemutatva, fölényesen nyerte Nagy Koppány, a dobogó második és harmadik fokára pedig Murvai Tamás és Kosztolányi Ádám állhattak fel – Tamás 2 helyes, valamint Kővári Viktor 1 helyes büntetése miatt, hivatalosan a második helyet Kosztolányi Ádám, míg a harmadikat Somogyi Tibor örökölte meg . A befutó további sorrendje: Murvai Tamás (4, 2 helyes büntetés), Kővári Viktor (5, 1 helyes büntetés), Virágh László (6), Farkas Gábor (7), Irtó Roland (8), Pomázi Gábor (9), Király Péter (10), Géczi Márton (11), Molnár József (12, utolsó helyre sorolás) és Neudert Károly (13, utolsó helyre sorolás). A verseny leggyorsabb körét a rajt-cél győzelmet arató Nagy Koppány futotta meg a 4-es gokarttal, ideje 29,182 lett.
Nyilatkozatok
Kosztolányi Ádám (2. hely):
“A kőbányai pályán soha nem mentem még, de az előzetesen nézett videofelvételek alapján arra gondoltam,hogy ez a vonalvezetés fekszik az én vezetési stílusomnak.
Az időmérőn futott köreimet nem éreztem 100%-osnak,de a futott időeredmény rácáfolt erre és az eddigi legjobb rajtpozíciómat sikerült elérnem ezzel a 4. hellyel.
A rajtom átlagosra sikeredett,pozíció vesztés ill. pozíció szerzés nélkül, majd az első körökben az előttem lévők hibái miatt sikerült feljönnöm a 2. helyre ahol sokat kellett védekeznem. Védekezés közben sajnos én is vétettem egy hibát,melynek következtében visszaestem a 3. helyre. Ez után sikerült egy kb. 2 másodperces előnyt kiautóznom a mögöttem lévőkkel szemben melyet a futam végéig meg is tartottam.
Nagyon örülök ennek a 3. helynek, ez az eddigi legjobb helyezésem és remélem a további futamokon is harcolhatok majd a dobogóért.”
Murvai Tamás (4. hely):
“A harmadik rajthely megszerzése többé-kevésbé meglepetés volt számomra. Elég sokan hiányoztak a mezőnyből, akikkel szoros csatát szoktam vívni: Kádas Zsolti, Márton Balázs, Rozvadszky Csabi, ezért számítottam a jobb eredményre. Ellenben Neudert Karcsi és Virágh Laci gyengébb edzés eredménye meglepő volt. És persze meglepő volt Simon Tibor második rajtpozíciója is. Ő volt a fekete ló, már csak a szerelése alapján is. A rajt után bénáztam egyet, így Kosztolányi Ádám elment mellettem és majdnem sikerült Viktornak (Kővári) is. Az ő támadását sikerült kivédenem. Somogyi Tibi lesodródott az egyik íven, így őt Ádám megelőzte. Két kanyarral később Tibi mögött voltam, aki egyáltalán nem védte a belső ívet, én pedig beszúrtam oda. Természetesen ahogy kell, össze is koccantunk. Szerintem kihozható az esemény versenybalesetnek, de Attesz a Hun, akarom mondani Deutch versenyigazgató Úr hozzám való viszonyát ismerve szinte kizárt, hogy ne engem hozzon ki vétkesnek. Pedig villogtam és dudáltam előtte Tibinek, sőt megkülönböztető jelzést is használtam, de nem akarta észrevenni :D. A viccet félre téve, úgy gondolom 60%-ban az én saram a baleset. Kérdés, hogy hátrasorolást, vagy figyelmeztetést ér. Sajnálom, hogy az eset kapcsán még ketten eljöttek Tibi mellett. 1 perccel később megelőztem Ádámot is, őt már simán. Innentől kezdve unalmas futam volt. Láttam, hogy Koppányt nem fogom utolérni, a mögöttem lévők pedig szakadnak le. Szóval a maradék 12 perc sétagokartozással telt.”
Parázs csatákkal vette kezdetét a HCK 2014-es szezonjának a második fele és minden bizonnyal izgalmakban a csömöri Kart Farmon sem lesz hiány, ahol augusztus első szombatján csap össze a mezőny egymással. Nevezni az info@amatorgokart.hu címen lehet, az induló nevének és a választott kategóriá(k)nak a megadásával.
Szerző: Vincze András