Augusztus utolsó napján rendezték meg az Országos Amatőr Gokart Bajnokság 9. fordulóját Százhalombattán az ipari parkban található gokart pályán. Az időjárásra nem lehetett panasz, kellemes nyár végi időnk volt. Agresszív pilóták, izgalmas versenyek, óvás hegyek, ezek a szavak jellemezhetik talán a legjobban a vasárnapi versenyeket. Nézzük mik is történtek a futamokon.
I.kategória
Ebben a kategóriában meglepetésre Délceg Máté szerezte meg az 1. rajtkockát, akit Fühl Zoltán követett. Naményi Gergő és a vissza-vissza térő Dudás Bence a 2. sorból várhatták a rajtjelet. Az 1. rajt nem sikerült túl fényesen, Fühl Zoli azonnal előzte Délceg Mátét, aki végül a falba kötött ki. A versenybírók azonnal félbeszakították a versenyt piros zászlóval és újra rajtoltatták a mezőnyt. Az új rajt után szépen eljött a mezőny és a kör végén Zsigri Márton máris javított egy pozíciót Kis Gábort megelőzve. Rögtön a 2. kör végén Fühl Zoli talált egy kis rést Délceg Máté védelmén és kérdés nélkül betette a gépet a hídra felfelé, a híd végén pedig már teljesen előtte volt. Ugyanitt Novák Bálintnak volt egy sikertelen kísérlete Szabó Martinnal szemben, a célegyenes végén pedig az ívről lecsúszó Bálint mellett Báldi Gergő tudott elmenni. A verseny 6. percénél Báldi Gergőnek sikerült fogást találnia Szabó Martinon és feljönnie az 5. helyre. Túl a fél távon Dudás Bencének a hídról lefelé sikerült helyet találnia Naményi Gergő mellett és feljött a 3. helyre. Pár körrel a vége előtt még tartogatott izgalmakat ez a futam. Báldi Gergő próbálta megelőzni Naményi Gergőt, de a célegyenes végén rossz ívet választott és lesodródott az ívről így egészen a 10. helyig csúszott vissza. 2 kanyarral később pedig Szabó és Naményi egymás mellett mentek, utóbbi járt végül rosszabbul, aki a falba kötött ki és feladni kényszerült a versenyt. A futam végéig több változás nem történt. A futamot megnyerte Fühl Zoltán, akit a 2. helyen Délceg Máté követte, megszerezve ezzel első AGB-s dobogós helyezését. A 3. helyen Dudás Bence ért célba. A további sorrend: 4. Szabó Martin, 5. Novák Bálint, 6. Zsigri Márton, 7. Gaál Zsófia, 8. Kis Gábor, 9. Báldi Gergő, 10. Szabó Gábor Borivoj és a 11. helyen Naményi Gergő végzett. A verseny leggyorsabb körét Fühl Zoltán futotta a 11-es géppel, ideje: 27,091.
Nyilatkozatok
Fühl Zoltán (1. hely):
„A battai pálya ebben az irányba az abszolút kedvencem, szóval a célom az első hely volt. A szabadok alatt már éreztem, hogy jó eséllyel pályázok a pole-ra de azt végül Máté szerezte meg, így a második helyről kellett rajtolnom. Összességébe elégedett voltam a kvalimmal, mivel a bajnoki riválisaim elől indultam. A futamra a 11-es gépet húztam, ami a szabadon tetszett. Az első rajtnál már az első körben megpróbálkoztam egy előzéssel, de Máté és én összeakadtunk és Máté a falba állt, ezért jött az új rajt. A második rajtnál a második körben megtudtam előzni Mátét és innentől csak arra figyeltem, hogy egy biztos előnyöm legyen. A végén már nem siettem és jött a három kört jelző tábla, amikor a bajnoki éllovas Naményi Geri a falban volt. Még mindig nyitott a bajnokság és remélem, hogy ott folytatom, ahol abbahagytam. Gratulálok Mindenkinek!”
Délceg Máté (2. hely):
„Egy évvel ezelőtt ezen a pályán kezdtem gokartos pályafutásomat, így mondhatni jubileumi verseny volt számomra és bíztam egy jó szereplésben. Sajnos ezzel szemben az első szabadedzések szörnyen mentek, de az utolsón már éreztem hogy akár jól is alakulhatnak a dolgok. Az időmérő utolsó körében sikerült 1,5 tizedet javítani az addigi legjobb körömön ez pedig elég volt az első pole-omhoz. A versenyig volt időm lenyugodni, átgondolni a stratégiám, ehhez képest az első körben összeakadtunk a mögöttem lévő versenyzővel és a falban végeztem. A piros zászló után simán eljöttünk és a 3. körig kivédekeztem a támadásokat végül 1 hibát tökéletesen kihasznált Fühl Zoltán. Ezután nagy csatában sikerült megtartani a 2. helyet és meglett az első OAGB dobogóm. Összességében szenzációs verseny volt számomra és alig várom a következő versenyt.”
Dudás Bence (3. hely):
„A bajnokság a kedvenc pályámra érkezett. Aminek minden centiméterét ismerem. Reggel a szabadedzéseken nagyon szenvedtem, a formám miatt is és a gépek miatt is. Utolsó szabadedzésen viszont minden rendben volt. Egyre jobban éreztem a gépet, a köridőim is javultak. Jött az időmérő edzés, amin mondhatni jól mentem. Negyedik pozíciót szereztem meg, egy nagyon szoros kvalin. Rajtnál jól eljöttem és megtartottam a pozíciómat, de félbe szakították az első körben a futamot és új rajt procedúra lett. Új rajtnál pedig megtartottam a pozíciómat. Az első kör kezdetétől az utolsó kör végéig csatáztunk. Sikerült egy nagyszerű előzést bemutatnom az utolsó kanyarban és feljöttem a harmadik helyre. Majd elkezdtem támadni a második helyen haladó pilótát, de nagyon jól védekezett és nem tudtam megelőzni. A végén még az is hátráltatott a második hely megszerzésében, egy hatalmas nagy baleset történt. A gumifal 3-4 méterrel odébb került és a pályát majdnem egészében elfoglalta. Alig fértünk el a gokartokkal és liba sorba mentünk át azon szakaszon. De a pálya bírók 3-4 kör elteltével helyre hozták a pályát. Aztán utána már csak be kellett hoznom a kartot a harmadik helyre. Végül sikerült is és így egy jó futamot futottam! Köszönöm mindenkinek a szurkolást!”
II.kategória
Propszt Roland bizonyult a leggyorsabbnak a kettes kategória időmérő edzésén. Molnár György a 2. Vincze András pedig a 3. helyre kvalifikálták magukat. A listavezető Vitanov Tamás csak a 7. helyről várhatta a rajtot. Ebben a kategóriában sem sikerült elsőre a rajt és ismét előkerült a piros zászló. Vitanov Tamás próbálkozott meg a hídról lefelé előzni aki végül a falba ragadt és még 2 másik pilóta is fent akadt Tomiban. Az új rajt már sokkal simább volt. Pár körrel a rajt után Naményi Gergőnek sikerült előre jönnie két pozíciót. Először Cziranku Danit majd később Katona Tamást utasította maga mögé. Naményi után néhány körrel Gyuris Gabi is eltudott menni Cziranku mellett, majd egy sikertelen előzési kísérletnél visszaelőzte őt Dani. Közel a verseny feléhez az élen is változás történt, Reich Balázs talált fogást Vincze Andráson és jött fel a 3. helyre. Vitanov Tomi pedig miután még a verseny elején megelőzte Kollár Attilát, utána Porcs-Makkay Ákoson és átrágta magát és már az 5. helyen haladt. 1 körre rá az élen is változás történt és Molnár Gyuri átvette a vezetést Propszt Rolandtól. Naményi Gergő ismételten előrébb jött 1 pozíciót, most Porcs-Makkay Ákost előzte meg és így már 4 helyet javítva a 6. helyen találta magát. Vincze Andris volt aki talán a legtöbbet bukta a versenyen. A 3. helyről egészen a 6. helyig csúszott vissza. A futam végéig pedig a sorrend már nem változott és Molnár György először ebben a szezonban futamot tudott nyerni. Őt követte a 2. helyen Propszt Roland és a 3. helyen Reich Balázs. Vitanov Tamás végül 3 helyet javítva a 4. helyen ért célba. A további sorrend: 5. Naményi Gergő, 6.Vincze András, 7. Porcs-Makkay Ákos, 8. Cziranku Dániel, 9. Gyuris Gábor, 10. Katona Tamás, 11. Kollár Attila. A verseny leggyorsabb körét pedig Vitanov Tamás futotta meg a 6-os géppel, ideje: 27,210.
Nyilatkozatok
Molnár György (1. hely):
„Az időmérőn Roland bizonyult gyorsabbnak nálam, de a második rajthely is kiváló kiindulási pont a győzelemhez. A verseny elején máris éreztem, hogy gyorsabb lehetek, így az előzési pontokat kellett figyeljem. Sok helyen kevésbé tapadtam, de a lejtő előtti jobbosban be tudtam esni féktávon. Idei első győzelmem, sokat váratott magara,. A szezon hajrájára ad egy lendületet.”
Propszt Roland (2. hely):
“A százhalombattai pályán a korábbi években nem voltam túlságosan eredményes, így nem számítottam előzetesen arra, hogy dobogós nyilatkozatot kell a végén adjak. Időmérő köröket nagyon jól összeraktam, mindent kihoztam amit tudtam, így sikerült ismét az első rajtkockát megszerezni. Ugyanazt a gépet húztam, mint amit az előző futamon is, aminek nem örültem, mert az egyik leggyengébb gép volt. Így esélyem sem volt ellépni a futamon a többiektől, egy kis hiba elég is volt, hogy Gyuri megelőzzön. Innentől már csak arra figyeltem legalább a második hely meglegyen, amit nagy nehezen, de sikerült megtartani. Gratulálok a dobogósoknak!”
III.kategória
Idén először Molnár Tibor kaparintotta meg a pole poziciót a hármas kategóriában. Mindösszesen 35 ezreddel Lencsés Bálint előtt. A 3. helyre pedig Vincze András kvalifikálta magát akár csak a kettes kategóriában. Talán a Hold takarta a Napot vagy csak a Föld forgott másik irányba esetleg mindenki bal lábbal kelt fel reggel, de ismételten előkerült a piros zászló ma már sokadjára. Most Porcs-Makkay Ákos és Tomas Bizub akadtak össze. A második rajt már jobban sikerült és rögtön a 2. körben máris láthattunk egy előzést. Tomas Bizub előzte meg Porcs-Makkay Ákost aki mellett még Molnár Gyuri is eltudott menni. 2 kör múlva Ákos mellett Rátkai Jani is elment, Tomas pedig már Pribilinszky Zoltánt előzte meg akit árnyék ként követett Molnár György. A szlovák fiúnak nem kellett sok hogy máris dobogón találja magát, Vincze Andris mellett is eltudott menni akit Molnár György is megtudott előzni. Hátrébb pedig Porcs-Makkay Ákos előzte vissza Rátkait aki mellett még Csáki Zoli is eltudott menni. Kisebb szünet után Ákos jött fel egy pozíciót Pribilinszkyt megelőzve. Fél távhoz érve Bizub már Lencsés Bálintot előzte meg és jött fel a 2. helyre. Őt árnyék ként követte szinte a futam eleje óta Molnár Gyuri aki szintén elment Lencsés mellett. Közeledve a verseny végéhez Molnár Tibi szépen védte első helyét, nem talált sehol fogást rajta Tomas. Hátrébb tekintve viszont komoly csaták voltak. Rátkai jött fel Pribilinszkyt megelőzve, majd pár körrel utána Porcs-Makkay és Rátkai is eltudott menni Lencsés mellett. Az utolsó körben még Rátkai megtudta előzni Porcs-Makkay Ákost, ez az előzés után viszont már a leintés következett és Molnár Tibor megnyerte a futamot, idén először. Tomas Bizub ellen sok óvás jött és miután a verseny bírók visszanézték a felvételeket, Tomast a 2. helyről a 7. helyre sorolták hátra így Molnár György lett a 2. és Rátkai Jani pedig a 3. A további sorrend: 4. Porcs-Makkay Ákos, 5. Lencsés Bálint, 6. Vincze András, 7. Tomas Bizub, 8. Csáki Zoltán, 9. Dusan Bizub, 10. katona Tamás és 11. helyre sorolták vissza Pribilinszky Zoltánt. A futam leggyorsabb körét a 6-os géppel Rátkai Jani futotta meg, ideje: 27,464.
Nyilatkozatok
Molnár Tibor (1. hely):
„Szabadedzésen már éreztem, hogy jól szerepelhetek időmérőn, vagyis arra gondoltam, hogy sokkal nem maradok el az elsőtől Az időmérőn nem éreztem annyira jónak egyik körömet se, így hatalmas meglepetés ért, amikor kiderült, hogy pole-t futottam, Bálint előtt! Elég szoros volt az időmérő, ezredek döntöttek 1-1 helyezésről. Versenyre megkaptam a 8-as gépet, ami szombaton kicsit betegeskedett, s mint később kiderült, a mezőny leglassabb gépe volt. A versenyen tudtam, hogy 2-3 helyen lehet megpróbálni az előzést, így azokra a pontokra koncentráltam. Amikor Bálint kicsit leszakadt, próbáltam elhúzni, de 2 kanyar alatt mindig utolért. Szerencsére a végéig sikerült kihúznom az első helyen, hatalmas védekezést bemutatva Sajnos azonban nem ezért marad emlékezetes ez a futam, hanem a mögöttem történt kavalkád miatt, ami óvások sorát hozta.”
Molnár György (2. hely):
„A hetedik helyről rajtoltam, de már a verseny elején sikerült előrébb verekednem magam. Az előttem haladó előzései sokat segítettek ebben. Kihasználtam ezeket a nyíló kapukat. Néhány előzése nem tűnt túl szabályosnak, majd utólag meg is büntették, így másodikként ünnepelhettem a versenyt. Remek hétvégét zártam. Gratulálok a dobogósoknak!”
Rátkai János (3. hely):
“Időmérőn a fantasztikus 8. helyet sikerült megszereznem, ami nem igazán mondható előkelőnek. Érdekes és sok helyen furcsa versenyünk volt talán túl furcsa is. Leszorítások, direkt kilökések, bedobom a gépet és kitollak a fűre és társai… elég érdekes volt. A verseny során kétszer is volt olyan szituáció, amikor buktam vagy 2-3 helyet és mire megint feljöttem egészen a 4. helyig elfogyott az idő sajnos. Szerettem volna a 2. helyig feljönni hiszen megvolt hozzá a gépem és a lendületem, csak pár “érdekes” pilóta az utamba állt. Végül Tomas büntetése miatt a 3. lettem, amivel talán egy picit boldogabb vagyok.”
IV.kategória
A 95 kg fölöttieknél az időmérő edzést Márton Balázs nyerte meg. Az idei évben kiválóan teljesítő Kocsi Viktor előtt. Somogyi Tamás a 3. helyről várhatta a rajtjelet. Miután Bauer Úr felrántotta a kockás zászlót gond nélkül jöttek el a fiúk. Az első körökben máris kiépített némi előnyt magának Balázs az élen. Kocsi Viktornak viszont szorosan kellett zárnia az íveket, hiszen mögötte centikre Somogyi Tamás és Topor Kálmán keresték a rést a Kocsi pajzson. A mezőny hátsó régiójában is történtek előzések. Molnár Tibor és Csáki Zoltán tudott sikeresen elmenni Pataki Gábor mellett. Amíg Somogyit folyamatosan támadta Topor addig Viktor a 2. helyen eltudott lépni tőlük. Fél távnál pedig már közvetlen Balázs mögött volt. Több páros csata is kialakult a kezdeti tumultus után. Az élen a Márton-Kocsi kettős majd a Somogyi-Topor kettős és mögöttük a Murvai-Molnár kettős illetve hátul a Csáki Zoli által vezetett „mini” vonat. Tibi végül talált helyet Tomi mellett és megelőzte őt, majd pár kör múlva már Topor mögött haladt. Majd később Kálmán próbálta megelőzni Tomit de a hídról lefele jövet Tomi visszarakta a gépet és így helyet csinált Tibinek Kálmán mellett aki ki is használta és feljött a 4. helyre. Nem sokkal a verseny vége előtt Csáki Zoli még feltudott jönni 1 pozíciót Murvai Tomi megelőzésével. Márton Balázs idén először állhatott fel a négyes kategóriában a dobogó legfelső fokára. Ezúttal Viktornak most „csak” a 2. hely jutott, Somogyi Tamás pedig a harmadik helyen ért célba. A további sorrend: 4. Molnár Tibi, 5. Topor Kálmán, 6. Csáki Zoltán, 7. Murvai Tamás, 8. Porcs-Makkay Ákos, 9. Ujfalusi Ákos, 10. Pataki Gábor. A verseny leggyorsabb körét a 6-os géppel Molnár Tibor futotta, ideje: 27,643.
Super GP kategória
Több mint 1 tized előnnyel Somogyi Tamás nyerte az időmérő edzést, Tomas Bizub és Rátkai János előtt. Az élen Somogyi Tomi kezdett elnyúlni a rajt után hiszen mögötte Tomasnak védekeznie kellett Rátkai ellen. A bokszkiállásokat Topor Kálmán kezdte meg, rögtön az elején ki is állt Rátkai mögül és üres pályán a saját tempóját kezdte el gokartozni. Kálmán után nem sokkal Pribilinszky is elvégezte a kötelező kiállást. Rátkai hibáját a mögötte haladó Túroczi Máté előzésre váltotta és átvette Janitól a 3. helyet. Bár ez nem sokáig maradt így hiszen Jani felzárkózott és visszavette a 3. helyét. Rögtön az előzés után Máté is letöltötte a kötelező kiállását. A 10. perc környékén ismét változás történt az élen, hiszen Rátkai Jani előzte Tomas Bizubot és ezzel már a 2. helyen találta magát. Ezután békés, „mindenki koncentrál az íveire” etap következett hiszen a mezőny nagy része már szét szakadt. Schreiber Rolandot tolta le szinte a pályáról Kacskovics és Cziranku, később Roli egy lassú defekt miatt ki is állt a versenyből. A bokszkiállásokat folyamatosan töltötték le a pilóták és lassan kialakulni látszódott a kép. Rátkai folyamatosan közeledett Somogyira és mikor utolérte Tomi pont akkor ment ki a bokszba. Viszont Tominak nem ez volt az utolsó látogatása hiszen a bóját ellökve jönnie kellett még egy kiállásra így a sorrend Rátkai-Topor-Pribilinszky volt úgy hogy Jani nem volt még bokszba. Majd 3 körrel a vége előtt ő is teljesítette a kiállást és éppen hogy de Topor elé tért vissza. Somogyi a plusz bokszkiállása után Kacskovics elé tért vissza, akivel végig csatáztak leintésig. A mezőny végén alakult ki még egy Tomas-Cziranku-Horváth hármas, de leintésig itt sem történ változás. Végül Rátkai Jani idei 7. futamgyőzelmét aratta a Super GP kategóriában. Topor Kálmán a 2. míg Pribilinszky Zoltán a 3. helyen ért célba. A további sorrend: 4. Túroczi Máté, 5. Somogyi Tamás, 6. Kacskovics Krisztián, 7. Tomas Bizub, 8.Cziranku Dániel, 9. Horváth Norbert, 10. Dusan Bizub. A verseny leggyorsabb körét a futamot megnyerő Rátkai futotta a 10-es géppel, ideje: 27,277.
Nyilatkozatok:
Rátkai János (1. hely):
„Idén ebben a Super GP-ben minden összejött. Most „csak” a 3. helyről indulhattam majd 8-10 perc gokartozgatás után sikerült Tomast megelőznöm és Somogyi Tomi után erednem. Nem tudom pontosan mi lehetett a szándéka Tominak mert amikor utolértem azonnal kiállt a bokszba. Vagy nem akart feltartani ami hihetetlenül korrekt vagy nem akart védekezve lassítani mindkettőnket ami szintén nagyon korrekt úgyhogy ezúton is köszönöm. Ha ott pár kör alatt nem előzöm meg Tomit és beragadok mögé akkor biztos bukom a győzelmet, így viszont egy erős gokartozással kiállás után Kálmán elé jöttem vissza és idei 7. futamgyőzelmemet tudtam bezsebelni. Gratulálok Kálmánnak és Priblinek!”
Izgalmas napot tudhat maga mögött az AGB mezőnye. Várunk mindenkit szeretettel Szeptember utolsó előtti vasárnapján, Hungaroringen, aki pedig biztosan tudja, hogy elindul, kérjük, minél előbb jelezze részvételi szándékát az info@amatorgokart.hu címen, ezzel is megkönnyítve a Szervezők munkáját!
Szerző: Rátkai János