Április 11-én idei harmadik állomásához érkezett a Hobby Cart Kupa mezőnye, melynek az illusztris Hungaroring gokart pályája adott otthont, Mogyoródon. A nagypályán belül elhelyezkedő, gumifalból kirakott vonalvezetés némi módosításon esett át az elmúlt évekhez képest, mely egy jóval dinamikusabb és előzésekre is több lehetőséget biztosító aszfaltcsíkkal várta a versenyezni vágyókat. A napsütötte időben a versenyzők sokszor nem kímélték egymást, és itt-ott óvások is történtek, de összességében azt mondhatjuk, hogy egy újabb remekbeszabott versenyt tudhat maga mögött a HCK mezőnye.
Light kategória
Schmickl Balázs sikerrel mentette át előző futamon nyújtott formáját és szerezte meg a kategória pole pozícióját, őt egyedül Papp Dávid Róbertnek sikerült megszorongatnia, aki 58 ezredes hátránnyal a második helyet szerezte meg a hatfős rajtrácson. Tóth Sándor és Kovács Bence a második sorból várták a rajtot, majd az első versenyét teljesítő Polhammer Zoltán és Németh Bálint következett. A verseny első fele leginkább a Schmickl-Papp párharcról szólt, amiből eleinte Tóth Sándor is megpróbálta kivenni a részét, de elsősorban a két versenyző vívott csatát a győzelemért. A futamon egyetlen helycserét láthattunk, mikor is Polhammer Zoltán védekezés közben lecsúszott az ívről, így Németh Bálint könnyedén jött egy hellyel előrébb, majd folyamatosan, körről körre tudta növelni előnyét riválisával szemben. A verseny második felében az izgalmak alábbhagytak, az élen haladó Schmickl Balázs biztonságos távolságra tudott kerülni Papp Dávid Róberttől, így végül rajt-cél győzelemmel zárta a kategória versenyét, miközben a dobogó második és harmadik fokára Papp Dávid és Tóth Sándor állhattak fel, majd Kovács Bence, Németh Bálint és Polhammer Zoltán következett. A leggyorsabb körök tekintetében is Schmickl Balázs bizonyult a legjobbnak, 32,449-es köridővel, melyet a 13-as gokarttal teljesített.
Nyilatkozatok
Schmickl Balázs (1. hely):
“Az idei évben a HCK-s versenyhétvége volt az első látogatásom a Hungaroring gokartpályáján. Sikerült gyorsan megtalálnom a ritmust a szabadedzések alatt a forszírozott vezetési stílusomhoz illeszkedő, jó tapadású pályán. Eleinte furcsak volt az újított vonalvezetés, de aztán legalább annyira elnyerte tetszésem, mint a korábbi verzió. A súlycsökkentés érdekében overál nélkül teljesítettem az időmérőt és sikerült megszereznem a pole-t. Ez kulcsfontosságúnak bizonyult, mert Dáviddal sokáig fej fej mellett küzdhettünk az első helyért. Szerencsére a verseny utolsó szakaszában sikerült biztonságos távolságot kiépítenem és behúztam a győzelmet.
Gratulálok minden résztvevőnek.”
Lány kategória
Az első két verseny alapján úgy tűnhetett, hogy Deák Gyöngyvért nem, vagy csak nehezen sikerül idén megfogni, ezzel szemben a Hungaroringen Tasnády Csilla magabiztosan kaparintotta meg a kategória pole pozícióját, Gyöngyvér pedig a második rajthelyre szorult vissza. A címvédő Bencze Tünde a harmadik rajthelyet szerezte meg, majd Mártai Cintia és Somodi Ildikó következtek az öt versenyzőt felvonultató rajtrácson. A rajtot követően Tasnády Csilla azonnal ellépett a mezőnytől, miközben Deák Gyöngyvérnek Bencze Tündével gyűlt meg a baja: a második lassító bejáratán Tünde egy rövid féktávval megpróbált beférkőzni Gyöngyvér mellé, melynek eredménye az lett, hogy akaratán kívül is kiütötte ellenfelét. Az esetből Mártai Cintia tudott profitálni, aki így feljött a második helyre, hiszen Tünde azonnal lassított és sportszerűen visszaengedte Gyöngyvért maga elé. Eleinte még Tünde és Gyöngyvér küzdöttek egymással, majd Gyöngyvér egyre nagyobb tempót diktálva kezdte meg a felzárkózást a második helyen gokartozó Mártai Cintiára, akit a futam utolsó harmadában ért utol. A lányok ádáz csatába kezdtek, ám Cintia védelme a végsőkig kitartott, így újabb helycserére már nem került sor. A futamot ennek megfelelően fölényesen nyerte Tasnády Csilla, mely egyben pályafutása első HCK-s győzelme is. A dobogó második fokára Mártai Cintia, a harmadikra pedig Deák Gyöngyvér állhatott fel, majd Bencze Tünde (4 – óvás alatt) és Somodi Ildikó (5) következtek. Tasnády Csilla mesterhármassal zárta a lányok kategóriáját, hiszen a pole pozíció és futamgyőzelem mellé megfutotta a verseny leggyorsabb körét is, melyet a 12-es gokarttal teljesített, 32,867-os idővel.
Nyilatkozatok
Tasnády Csilla (1. hely):
“Örültem, hogy a G1 után már kinti verseny következett, szerencsére az idő is kedvezett ezen a hétvégén. A hungaroringi pályát mindig is szerettem, a mostani hétvége után már, az abszolút kedvenceim közé tartozik, az új vonalvezetés is nagyon tetszett/tetszik. 🙂
A pénteki félóráson lassúnak éreztem a 12-es gépet, így nem sikerült vele megbarátkoznom, de igyekeztem mindent beleadni. Szombaton a ragyogó időben másodikként kezdtem el az időmérőt, sikerült jó időt futnom az 5-ös géppel, így meglett a pole. Versenyre „sikerült” kihúznom a 12-es gépet :), így fel voltam készülve, hogy a versenyt végig védekezhetem. A rajtnál és a versenyen igyekeztem maximálisan koncentrálni és a lehető legtöbbet kihozni a gépből, azt hiszem a 32.8-as időmmel ez sikerült, aminek nagyon örülök, végig sikerült megtartanom az első helyet.
Gratulálok mindenkinek 🙂
A következő versenyen találkozunk.”
I. kategória
Az első két verseny alapján azt mondhatjuk, hogy az 1-es kategóriát a tavalyi light kategóriából érkező versenyzők uralják. Az uralom nem változott, de ezúttal kicsit jobban keveredett a mezőny a régi és az új 1-es kategóriások között. A pole-t – hasonlóan a light kategóriához – Schmickl Balázs hódította el, akit a második helyen 85 ezredes lemaradással követett Kurfis Gergő. A következő sorból Papp Dávid Róbert és Nagy Marcell indultak, majd Hajdú Ottó, Lutz Barnabás, Tóth Sándor, Mártai Cintia, Böjtös Géza, Hange László, Szabó Gábor Borivoj és Kiss Dominik következtek. A mezőny második nekifutásra tudott elindulni, a rajtot követően pedig Schmickl Balázs hamar elszakadt a mezőnytől, köszönhetően annak, hogy a második helyen haladó Kurfis Gergő védekező szerepbe kényszerült Papp Dáviddal szemben. Védelme nem sokáig bírta Papp ostromát, így néhány körrel a rajt után helyet cserélt a két versenyző. Az előzés a mezőny többi tagjára is jótékony hatással volt és azonnal megkezdődtek a helyezkedések, ahol többek közt Nagy Marcell és Hajdú Ottó vívtak hatalmas csatát, mely végül Ottó győzelmével ért véget. A kilencedik helyről rajtoló Böjtös Géza számára eredményesen zárult a futam, hiszen két helyet is javított, miközben Tóth Sándor ugyanennyit veszített. A futam felétől kezdődően Mártai Cintia és Hange László között bontakozott ki egy komolyabb párharc, ebből azonban László húzta a rövidebbet, aki megpróbált bebújni Cintia mellé, a lassítóból kivezető kanyar kijáratán azonban elfogyott a helye és a gumifalba ragadva feladta a küzdelmet. Az 1-es kategória futamát végül magabiztos előnnyel nyerte Schmickl Balázs, akit Papp Dávid Róbert és Kurfis Gergő követtek a második és harmadik helyen. A befutó további sorrendje: Hajdú Ottó (4), Nagy Marcell (5), Lutz Barnabás (6), Böjtös Géza (7), Mártai Cintia (8), Tóth Sándor (9), Szabó Gábor Borivoj (10), Kiss Dominik (11) és Hange László (12). A leggyorsabb kört a hibátlan hétvégét záró Schmickl Balázs futotta meg a 3-as gokarttal, ideje 32,596 lett.
Nyilatkozatok
Schmickl Balázs (1. hely):
“Nagyon szorosra sikerült az időmérő, de szerencsére a minimális különbség az én javamra döntött. A verseny első felében Dávid és Gergő párharcát kihasználva el tudtam távolodni az üldözőktől és problémamentesen bevitorláztam a célba. Gratulálok minden résztvevőnek, külön tisztelegve Dávid rendkívül alapos felkészülése előtt, amivel kimondottan izgalmassá teszi az idei évben a versengést: a teljes hétvégén mindent bele kell adnom és a szerencsének is mellettem kell állni a győzelemhez.”
Kurfis Gergő (3. hely):
“Örülök, hogy megint sikerült felérnem a dobogóra, csak kicsit váratlanul ért, hogy ebben a kategóriában történt. Az időmérőn sikerült egy jó kört megcsinálni, így a második helyről kezdhettem a versenyt. Az első rajt jobban sikerült, a második után Papp Dávid közel tudott maradni és végül megelőzött. A végére Ottó is megjött és vele vívtunk egy jót. Az volt a nap legjobb része. Grat mindenkinek :)”
II. kategória
Berényi Ádámnak nem lehet oka panaszra az idei teljesítményét nézve, hiszen eddig egy első és harmadik helyet tudhat magáénak, a harmadik futamon pedig megismételte a szezonnyitón nyújtott eredményét és megszerezte a kategória pole pozícióját. A második rajtkockából Balogh István várhatta a verseny megkezdését, akit Temesvári Csaba, Szabó Martin, Kurfis Gergő, Fehér Tamás, Cziranku Dániel, Papp Dávid Róbert, Nagy Marcell, Hajdú Ottó, Zsigri Márton, Krémer Márk és Harsányi Péter követtek. A “B” döntő pole pozíciójából Simon Péter indulhatott, majd Nagy Roland, Porpáczi Tamás, Bánóczi László és Bendzsel Tamás következtek. A kettes kategória csak második nekifutásra vetette bele magát a versenytáv teljesítésébe és egy pillanatig nem unatkozhatott a nagyérdemű, hiszen rajttól a célig végig izgalmas összecsapásokat láthattunk. Az élről startoló Berényi Ádám az első körök után jelentős előnyre tudott szert tenni, hiszen a második helyen haladó Balogh István folyamatosan védekezni kényszerült Temesvári Csabával szemben. Kettejük párharcát Szabó Martin szemfülesen kihasználta, és a futam első negyedében először Temesvárit, majd három kanyarral később már Baloghot is maga mögött tudta. A kettős ezt követően tovább folytathatta párharcát, miközben Szabó Martin öles léptekkel zárkózott fel az élen haladó Berényi Ádámra. A középmezőnyben is volt ok az izgalomra, ilyen volt Cziranku Dániel kiforgása is, aki a célegyenesre rávezető kanyarban akadt össze az őt éppen előzni akaró Papp Dáviddal, és csak az utolsó helyen tudott újra csatlakozni a versenyhez. Papp Dávidtól láthattunk még egy helycserés támadást, melyet a tizenegyedik percben mutatott be Kurfis Gergő ellen. Nem ragyogott valami fényesen Nagy Marcell szerencsecsillaga sem, aki az utolsó körökben zárkózott fel az összerázódó mezőnyre, majd a csetepatéban a Hajdú Ottót már maga mögött tudó Zsigri Mártonnal akadt össze, és a gumifalba szorulva csak külső segítséggel tudott újra csatlakozni a versenyhez, de a gép orra annyira megrongálódott, hogy Marcell a futam feladása mellett döntött. A verseny második felében a negyedik helyről rajtoló Szabó Martin már Berényi Ádám szélárnyékában robogott, majd egy jól előkészített manőverrel megelőzte riválisát a célegyenest követő gyors jobbosban, miután körről körre, egészen a leintésig tudta növelni előnyét. Az izgalmas befutóval záruló “A” döntőt végül Szabó Martin nyerte, a dobogó második és harmadik fokára pedig Berényi Ádám és Balogh István állhattak fel. A további sorrend: Temesvári Csaba (4), Fehér Tamás (5), Papp Dávid Róbert (6 – óvás alatt), Kurfis Gergő (7), Zsigri Márton (8 – óvás alatt), Hajdú Ottó (9), Krémer Márk (10), Harsányi Péter (11), Cziranku Dániel (12) és Nagy Marcell (13). A kategória “B” döntője kevésbé volt eseménydús, mindössze egyetlen előzés volt a futam elején, melyet Bánóczi László hajtott végre, Porpáczi Tamás ellen. Ennek megfelelően a “B” döntőt Simon Péter (14) nyerte, Nagy Roland (15), Bánóczi László (16), Porpáczi Tamás (17) és Bendzsel Tamás (18) előtt. A kategória leggyorsabb körét a futamgyőztes Szabó Martin teljesítette a 7-es gokarttal, ideje 32,762 lett.
III. kategória
Balogh István apró, ámde annál biztosabb lépésekkel halad előre a hármas kategória mezőnyében, aminek eredményeként a harmadik futamon megfutotta a kategória pole pozícióját, igaz, Lind Zsolt mindent megtett annak érdekében, hogy ez ne történhessen meg, de végül 33 ezredes hátránnyal kénytelen volt beérni a rajtrács második kockájával. A második sorból Zsigri Márton és Cziranku Dániel következett, a további sorrend pedig az alábbiak szerint alakult: Kővári Viktor, Lantosi Dániel, Kosztolányi Ádám Tamás, Temesvári Csaba, Tóth Csaba, Hamed Aryan András, Harsányi Zoltán, Farkas Gábor és Dinnyés Péter. A “B” döntő első helyét Pásztor Péter szerezte meg, majd Fóth Barnabás, Pásztor Attila és Zolnai András következtek. Izgalmakban a hármas kategória versenyén sem volt hiány, hiszen többek közt a rajtot remekül elkapó Zsigri Márton már az első kanyarban megelőzte Lind Zsoltot, miközben a mögöttük összetömörülő mezőnyben komoly adok-kapok bontakozott ki, melynek vesztese Kővári Viktor volt, aki két hellyel is hátrébb landolt. Az első körökben nemcsak az élen alakult ki izgalmas, több résztvevős csata, de a mezőny végén is, ahol először Farkas Gábor és Dinnyés Péter cseréltek helyet, majd nem sokkal később Harsányi Zoltán utasította maga mögé Hamed Aryan Andrást. A futamon körről körre rázódott össze egyre jobban a mezőny, köszönhetően annak, hogy az élen haladó Balogh István egyre jobban védekezni kényszerült az őt támadó Zsigri Mártonnal szemben. A helyzetnek Kővári Viktor egész biztosan nem örült, hiszen további egy helyet veszített, miközben Temesvári Csabának Kosztolányi Ádámot sikerült megelőznie. Baloghot végül a futam felénél előzte meg Zsigri Márton, majd folyamatosan szakadt el a továbbra is védekezni kényszerülő riválisától. A leintés pillanatáig már csak a mezőny végén történt változás, amikor is Tóth Csaba próbált bebújni Kővári Viktor mellé, ami azonban balul sült el és Tóthot először Harsányi Zoltán, majd néhány kanyarral később Hamed Aryan András is megelőzte. A futam végére Zsigri Márton már komoly előnyre tett szert és Balogh Istvánnak is sikerült elszakadnia Lind Zsolttól, aki kitartóan tartotta maga mögött a mezőny tagjait. A kockászászlót elsőként Zsigri Márton láthatta meg, óvás miatt azonban még kérdéses a győzelme. A dobogó második és harmadik fokára Balogh István és Lind Zsolt állhattak fel, a további sorrend pedig az alábbiak szerint alakult: Cziranku Dániel (4), Lantosi Dániel (5), Temesvári Csaba (6), Kosztolányi Ádám Tamás (7), Kővári Viktor (8), Harsányi Zoltán (9), Hamed Aryan András (10), Tóth Csaba (11), Dinnyés Péter (12) és Farkas Gábor (13). A “B” döntő első köreiben Zolnai Andrásnak sikerült megelőznie Pásztor Attilát, majd fél távhoz közeledve Fóth Barnabás lendült támadásba az élen gokartozó Pásztor Péter ellen, de gokartjának kerekei blokkoltak és kiforgott a kanyar bejáratán, mellyel az utolsó helyre esett vissza. A “B” döntőt ennek megfelelően Pásztor Péter (14) nyerte, Zolnai András (15), Pásztor Attila (16) és Fóth Barnabás (17) előtt. A kategória leggyorsabb körét a 7-es gokarttal versenyző Temesvári Csaba futotta meg, ideje 33,141 lett.
Nyilatkozatok
Lind Zsolt (3. hely):
“Tavaly nagyon megszerettem ezt a pályát, így nagy reményekkel érkeztem a helyszínre. Az edzések alatt bíztató köridőket futottam és top3-ba vártam magam az időmérőn. Az 5 köröm egész jól sikerült és a 2. helyre qualiztam magam a futamra. A rajtom nem sikerül túl jól és Zsigri Marci az első kanyarban meg is előzött. Igyekeztem visszajönni a 2. Helyre de a versenytempóm kevés volt ehhez,így meg kellett elegednem a dobogó legalsó fokával. A bajnokságban 2. vagyok, Marci 10 pont előnnyel vezet, mögöttem pedig csak 1-2 ponttal vannak leszakadva. A következő helyszín Csömör ami sajnos nem tartozik a kedvenc pályáim köze de ha át akarom venni a vezetést akkor nyernem kell! Gratulálok a többieknek! :)”
IV. kategória
A G1-ben történt bukás miatt Harsányi Zoltán kihagyni kényszerült az előző futamot, de ez nemhogy nem tántorította el őt a versenyzéstől, hanem szemmel láthatóan még inkább meghozta az étvágyát, hiszen szoros küzdelemben végül ő szerezte meg a kategória pole pozícióját. Mi sem mutatja jobban az időmérő szorosságát, mint az a tény, hogy az első 5 versenyző egy tizeden belül tudott maradni, de az ötödik és hatodik helyezett is csak 7 ezreddel esett kívülre az 1 tizedes határtól, nem mellesleg ezredre azonos időt futva tették mindezt. Az idén először induló Géczi Márton a második helyet szerezte meg, megelőzve ezzel a második sorból induló Kővári Viktort és Makláry Dávidot. A további sorrend: Farkas Gábor, Lind Zsolt, Kosztolányi Ádám Tamás, Murvai Tamás, Rozvadszky Csaba, Dinya Attila, Balogh István, Neudert Károly és Mórocz László. A “B” döntő éléről Balogh János startolhatott, akit Pataki Gábor, Somogyi Tibor, Dániel Gábor és Tasnády Róbert követtek. Harsányi Zoltán már a futam elején faképnél hagyta a mezőnyt, a második helyért pedig Kővári Viktor támadta Géczi Mártont. A legtöbb mozgás a mezőny közepén és végén történt, ahol többek közt Rozvadszky Csabának szemmel láthatóan meggyűlt a baja gokartjával és folyamatosan veszítette a pozíciókat, miközben Kosztolányi Ádám Tamás biztos léptekkel haladt feljebb a ranglistán. Makláry Dávid sem tartozott az elégedetten távozók körébe a futamot követően, hiszen először Farkas Gábornak sikerült megelőznie, majd rögtön azzal a lendülettel Lind Zsolt is elment mellette a pálya hátsó részén található lassítóban, kicsivel később pedig már Kosztolányi Ádám és Murvai Tamás is előtte robogott. A futam feléhez közeledve Lind Zsolt próbált bebújni Kővári Viktor mellé, a kanyar bejáraton azonban a gumifalon megtorpanva lendületet veszített, így a mögötte loholó Kosztolányi Ádám könnyedén lépett egy hellyel feljebb. Megszabadulva Lind Zsolt fenyegető közelségétől, Kővári Viktor egyre nagyobb elánnal támadta a második helyen védekező Géczi Mártont, miközben a mögöttük érkezők komoly csatát vívtak egymással, ahol végül Lind Zsolt újabb egy hellyel esett vissza, amikor a szemfüles Farkas Gábor kihasználta a tárulkozó lehetőséget és bebújt Lind mellé a szabadon hagyott belső íven. Kővári végül a futam utolsó körében szánta el magát támadásra és sikeresen utasította maga mögé Géczi Márton, megszerezve ezzel a dobogó második fokát. Aki azonban kimaradt mindezekből az izgalmakból, az a futamot a rajttól a célig fölényesen uraló Harsányi Zoltán, aki ezzel együtt megszerezte pályafutása első HCK-s győzelmét. A dobogó második fokára a már említett Kővári Viktor, a harmadikra pedig Géczi Márton állhatott fel. A befutó további sorrendje: Kosztolányi Ádám Tamás (4), Farkas Gábor (5), Lind Zsolt (6), Murvai Tamás (7), Dinya Attila (8), Makláry Dávid (9), Neudert Károly (10), Balogh István (11 – 2 helyes büntetés), Mórocz László (12) és Rozvadszky Csaba (13). A kategória “B” döntője egy rendkívül izgalmas, előzésekben bővelkedő összecsapást hozott, ahol az utolsó körökben egy több versenyzőt is érintő összeakadás történt, így a “B” döntőt a harmadik helyről rajtoló Somogyi Tibor (14) nyerte, az utolsó helyről induló Tasnády Róbert (15), Pataki Gábor (16), Dániel Gábor (17) és a pole-ból visszaeső Balogh János (18) előtt. Harsányi Zoltán mindamellett, hogy megszerezte a pole-t és a futamgyőzelmet, 32,921-es idővel a kategória leggyorsabb körét is megfutotta, melyet a 12-es gokarttal teljesített.
Nyilatkozatok
Harsányi Zoltán (1. hely):
“Ez a második szezonom, amelyet versenyzéssel töltök a HCK által szervezett futamokon. Ezért is volt dupla öröm számomra, hogy máris az élmezőnyben versenyezhettem a felnőttek között.
Igyekeztem minél többet edzeni, hogy ezt a pályát is kiismerhessem. Az időmérő futamon már éreztem, hogy biztonsággal az ideális íveken tudtam menni, és jó időt tudok teljesíteni. Aztán a kijelzőn megláttam, hogy enyém a legjobb idő, így az időmérő futam végén a gokartból már hatalmas örömmel szálltam ki. Nagyon nagy izgalom volt bennem, hogy a döntőben, ahol így a pole pozícióból rajtolhattam, meg tudom e tartani első helyemet. A döntő futam rajtjának pillanatában nagyon koncentráltam, hogy a rajt jól sikerüljön. És jól sikerült. Ezek után az előnyömet egyre növelni tudtam, így a futam harmadától biztos voltam benne, hacsak a gokartnak nem lesz baja, elsőként érek a célba. Nagyon jó érzés volt így menni. A célba érkezés és az 1. hely pedig hatalmas élmény volt, pláne az előző futamon történt balesetem után. Azon kívül, hogy a futamot megnyertem, még az időmérőn elért eredményemnél is jobb időt mentem.”
Géczi Márton (3. hely):
“Időmérőn utolsók közt mehettem, hiszen ez volt a szezonban az első teljes versenyem. Láttam, hogy időről-időre egyre inkább javul a pálya, így végül a második helyre elegendő kört hoztam össze, bár voltak benne néhol hibák. Az eddigi legjobb időmérős teljesítményem után megpróbáltam a rajtot nem elizgulni és jól elkapni. Az egész verseny alatt végig támadott Viktor, míg én sikeresen védekeztem. Az utolsó körben elrontottam egy kanyart, ahol végül meg tudott előzni, és majdnem Ádám is elment mellettem, de őt magam mögött sikerült tartanom.”
Nem várt izgalmakkal szolgált a szezon első szabadtéri versenye a Hungaroring pályáján. Ennek fényében egész biztosak lehetünk abban, hogy a soron következő futamon nem fogunk unatkozni és látványos összecsapásoknak lehetünk majd szemtanúi, hiszen a május 9-én megrendezésre kerülő csömöri Kart Farmon évről évre a legizgalmasabb futamokat láthatjuk. Várunk szeretettel minden kedves versenyezni vágyót, hozzátartozókat, érdeklődőt, a versenyen való induláshoz pedig a szokásos módon az info@amatorgokart.hu címre várjuk a jelentkezéseket.
Szerző: Vincze András