Hat versenyző lehetett ott augusztus 27-én Kecskeméten, a Mezőhegyi Kupa csütörtöki edzésnapján, hogy kipróbálhasson egy Rotax Max versenygépet egy igazi versenypályán. Tóth Sándor, Papp Dávid és Kosztolányi Ádám a HCK-ból, Márton Balázs az Endurance OAGB-ből, Schmickl Balázs egy tavalyi nyereménynek köszönhetően lehetett ott, Fühl Zoltán pedig a szombati versenyre jött el gyakorolni, amit az OAGB-ban nyert.
Papp Dávid:
“Először is köszönet a lehetőségért. Szép napot töltöttünk Kecskeméten. Bár van saját Rotaxom, időhiány miatt több, mint egy éve nem használtam, és a Kecskeméti pályán is márciusban mentem utoljára egy csapatversenyen. Ezért nagyon vártam már a teszt napját. A megszokott Sodikhoz és kisebb pályákhoz képest nagy élmény volt a gyors géppel ezen a remek pályán száguldani, szinte beragadtam az ülésbe, amikor 120-l mentem. Legjobb köridőm 39.17-re sikeredett. Jó volt a többiekkel együtt eltölteni a napot, együtt izgulni velük milyen lesz az élmény a versenygéppel a bér gokartokhoz képest, öröm volt látni, hogy ők is élvezik a vezetést. Jó volt belekóstolni újra a száguldásba, újra kedvet kaptam a gépem gyakoribb használatához. A teszt hozta a várt élményt és jól sikerült a nap. Köszönöm nektek, hogy ott lehettem.”
Tóth Sándor:
“Még valamikor a Kart farmon történt: Attys meghirdette, hogy idén, a hagyományokhoz híven, ismét külön díjazásban részesülnek a HCK, az OAGB, és a Endurance OAGB bajnokság jól teljesítő résztvevői. Az OAGB-sek Mezőhegyi kupás indulást, míg a HCK-sok, Endurance OAGB-sek Mezőhegyis tesztet nyerhettek. A szezon közben el is feledkeztem erről a külön díjról, csak arra koncentráltam, hogy a bajnokságban minél jobban szerepeljek. A battaringi futam utáni napokban kezdett el motoszkálni bennem valami, hogy is van, hány pontom is gyűlt össze? Gyors számolgatás, s akkor tudatosult bennem: Tényleg meg van a tesztlehetőség! Szuper!
Gyorsan eljött a kiírás szerinti dátum: augusztus 27.-e. Egyeztettünk Attyssal, Katona Gyurival. Mi voltunk az elsők a teszten, de. 10 órára kellett odaérnünk. Voltak előzetes várakozásaim milyen lesz a pálya, a gép, sok videót néztem a Kecskeméti pályáról, Rotax Max gépekről. Mivel nekem is van egy Birel SP-30-as gépem, 20 le-s motorral amit egy igen technikás pályán szoktam terelgetni, úgy gondoltam biztos jó lesz, de hát a pálya nagyon széles, a Max csak 8 le-vel erősebb, meglátjuk. Odaértünk a tesztre. Már vártak minket, a régi 6-os box előtt előkészítve három gyönyörű CRG-s gép. Egy Max, egy DD2, és a csúcs, egy KZ-2. Gyors beöltözés, GoPro bekapcs, egyeztetés Katona Gyurival, és a nagyon segítőkész szerelővel, és irány a pálya. A bokszok előtt, kis fordulaton is érződött, ez a gép más mint az enyém, valahogy az a 8 le is többnek tűnt. A meglepetés a pályán jött: Minden gázadásnál hátba rúgott az ülés! Aztán a hátsó hosszú egyenes: Padlógáz, száguldás és mikor nem számítasz rá, kinyit a power szelep! A pálya beszűkül, már nem is olyan széles mint az elsőre látszott. Egy-két bemelegítő kör, aztán már megy is padlóval a hosszú egyenest követő kanyar! Fantasztikus érzés! A D2-k tapadnak rettenetesen. Pár gyors kör, s Gyuri bácsi kiint. Gyors eligazítás, mondja jól megyek, de van egy kanyar, amit próbáljak meg az Ő iránymutatása szerint bevenni. Az alfano-n látom egyből jobb lett a köridő. A teszt ideje alatt a pályán voltak a Mezőhegyi kupa versenyzői is. Gondoltam is, na majd ők sokkal gyorsabbak lesznek, lemosnak a pályáról! De nem! Tudtam tartani velük a tempót, igaz a kisebbek előzésénél én sokkal óvatosabb voltam, (nem akartam megtörni a gépet) de ahhoz képest, hogy egy éve gokartozok, s most először vezettem Rotax Max-ot, most először voltam OB-s pályán, szerintem jól sikerült a teszt, jó időket mentem. Úgy gondolom elsőre nem rossz!
Összességében egy remek lehetőséget és élményt kaptam az MNASZ HCK-OAGB versenysorozattól, Köszönöm a lehetőséget Németh Attysnak, a jó szervezést és a segítőkész hozzáállást Katona Gyuri bácsinak és csapatának!”
Kosztolányi Ádám:
“Őszintén szólva remek motiváció volt számomra amikor megtudtam, hogy ha a következő futamokon jó teljesítményt nyújtok, tesztelhetek egy Rotax Max gokartot. Szerencsére minden jól alakult és habár csak pár pont híján is, de sikerült megkapnom a lehetőséget. Amikor lementünk a Kecskeméti pályára és be indítottam a gokartot már éreztem,hogy egy nagyon gyors gépben ülhetek. Nagyon jó érzés volt vezetni egy ilyen gyors gokartot. Ezúton is szeretném megköszönni a lehetőséget az Országos Amatőr Gokart Bajnokságnak és az ottani szervezőknek. Nagyon jó élmény volt.”
Schmickl Balázs:
Márton Balázs:
Fühl Zoltán: