HÍREK

HÍREK-INFORMÁCIÓK
Mezőhegyi teszt 2016 – 1. forduló

Mezőhegyi teszt 2016 – 1. forduló

Véget ért az OAGB, HCK és Endurance OAGB versenyzőinek kiírt, Rotax Max tesztlehetőségért folytatott verseny. A HCK versenyzői közül ketten, az OAGB versenyzői közül négyen, az endurance versenyzői közül pedig egy fő vehet részt a tesztelésen.

A nyertesek:

Hobby Cart Kupa:

Screenshot 2016-08-10 17.17.25

 

Országos Amatőr Gokart Bajnokság:

Screenshot 2016-08-10 17.17.39

 

Endurance OAGB:

Screenshot 2016-08-10 17.20.14

 

Nyilatkozatok, és onboard felvételek a tesztről:

Cziranku Dániel:

“Nagyon köszönöm a Mezőhegyi Kupának és az Országos Amatőr Gokart Bajnokságnak ezt az élményt. Nem árulok el titkot, ha azt mondom: felejthetetlen emléket szereztek vele! Minden várakozásomat felülmúlta az esemény, már attól a pillanattól kezdve, hogy beléptem a versenypálya épületébe ami mellesleg hotelként is üzemel. Maga a komplexum kívül-belül nemzetközi színvonalat képvisel, és ezt a minőséget a pálya is magáénak tudhatja. Ebben az évben nagyon szorosan kísér a szerencse, legyen szó az időjárásról, vagy a versenyszezon eddigi alakulásáról. Ez a nap sem volt kivétel, hiszen hatalmas esővel köszöntött a reggel, majd kis szünet után (és tökéletes időzítéssel, a stint kezdete előtt fél órával) újra nekikezdett, tehát a teljes edzést esőgumikon, vizes pályán, esőben teljesíthettem. Innen már senki se fogadjon, hogy lehet fokozni felfelé! 🙂

Nagyon jól éreztem magam a gépben, igyekeztem szépen lassan felépíteni a köreimet, mindig csak egy ujjnyival később fékezve, vagy a gázra lépve. Sokkal-sokkal természetesebb érzés volt vezetni, mint a bérgokartokat, ez a gép mindent zokszó nélkül megcsinált, amit kértem tőle! 🙂 Nagyon gyorsan el is kezdtünk összeszokni, de sajnos hagyni kellett szuflát benne az utánam tesztelőknek is, nem kínozhattam egész nap. Őszintén szólva el is tudnám képzelni a következő szezont ebben a kategóriában: szakmai szempontból is tökéletes választás volna, hiszen az eddig megszerzett bérgokartos tapasztalatokat nagyban ki tudná egészíteni olyan tudással ami az autós, nagyobb kategóriákban esetenként komoly előnyt jelenthetne. Visszatérve fél lábbal a földre, nem lesz könnyű visszaülni a nehezebb, kisebb teljesítményű bérgokartokba az év hátralevő részében. Az OAGB csapatától előre is elnézést kérek azért, mert addig fogom rágni a szervezők és a szerelők fülét, amíg az ottani gépek is ilyen hatékonyak nem lesznek! :)”

Lencsés Bálint:

“Én kezdtem a tesztvezetést, amit azért választottam, hogy a legfrissebb gumikkal vághassak neki a tesztnek. Aznap reggel hatalmas esőzések voltak, ami azt is eredményezte, hogy gigadugók voltak Pesten, így időben is megcsúsztam: az M5-ösön kitiportam kisautóm lelkét, amiben jobban elfáradtam mint magában a tesztben. Persze azért megérte lemenni, hiszen más életérzést ad egy Rotax, mint egy 1,6-os Corolla 😀 Nagyon klassz kis élmény volt, egy percig sem kíméltem a verdát, csúsztattam keresztbe, főleg az egyenes végén, leginkább élményre mentem. Több dolgot is kipróbáltam, hogy hogyan lehetnék a leggyorsabb, ennek ellenére a köridők elég konstansak voltak, és javultak, szóval jó irányba haladtam. Az “érdeklődésemnek” egy utolsó körös aqua planing hatás vetett véget, mivel áthajtottam egy víztócsán. Egyszerűen behúzta a gépe elejét, és reagálni sem volt esélyem. Mint amikor Monacoban átmész egy zebrán, esőben. A tesztet nagyon élveztem, köszönöm az Amatőr Gokart Bajnokságnak a lehetőséget, még több ilyet!”

Csernik Csaba:

csernik“Szeretném megköszönni a lehetőséget az OAGB és a Mezőhegyi Kart közös szervezésében, hogy ismét lehetőség nyílt kipróbálni egy verseny gokartot. Életemben először próbálhattam ki egy igazi versenygépet. Szerencsére délutánra már teljesen felszáradt a pálya és kisütött a nap, így minden adott volt egy remek teszthez. Az első körök őszintén megmondom ijesztőek voltak, a gép nagyon jól gyorsult, nagyon jó végsebességgel és tapadással. 5-6 kör elég volt összebarátkozni a pályával és a géppel, onnantól kezdve már élveztem minden percét. Fantasztikus élmény volt összességében és még mindig a hatása alatt vagyok. Remélem a jövőben rendszeresen is lesz lehetőségem ilyen gokartot vezetni.”

Fühl Zoltán:

Kocsi Viktor:

Gaál András: