Az OAGB szezonjának 8. állomása a százhalombattai Battaring volt, csak ezúttal fordított menetirányban, július 31-én. Vajon ugyanazoknak feküdt így a vonalvezetés, mint a megszokott irányban?
I. kategória
Az egyes kategóriában Nagy Marcell szerezte meg a pole pozíciót Csernik Csaba és Schmickl Balázs előtt. A versenyt eldöntő események a futam felénél történtek. Először a negyedik helyezett, Bozsik Benedek próbálta megelőzni Schmickl Balázst az első kanyar külső ívén, de ennek következtében őt előzte meg Papp Dávid Róbert fél körrel később. Majd Csernik Csaba előzte meg ugyanitt, kívülről Nagy Marcellt, aki próbálta tartani a pozícióját, de a híd alatti rész után található jobb kanyarban beakadt a gokartja a gumifalba, és annyira lelassult, hogy ennek következtében Schmickl Balázs is meg tudta előzni két kanyar múlva a jobbosban. Marcell próbált még visszatámadni, de nem járt sikerrel. A futamot Csernik Csaba nyerte Schmickl Balázs és Nagy Marcell előtt. Papp Dávid Róbert lett a negyedik, Bozsik Benedek az ötödik, Deák Gyöngyvér a hatodik, Marton Balázs a hetedik.
II. kategória
A kettes kategóriában Fühl Zoltán, Dömötör Patrik, Csernik Csaba volt a rajsorrend az első három helyen. Fühl Zoltán kényelmes előnyt épített ki magának a verseny során és nyert; Dömötör Patrik is „üres” pályán teljesítette a versenytávot, senkitől sem zavartatva ért be a második helyen. Csernik Csabát Szabó Martin támadta, és a verseny felénél sikerült is megelőznie, egy testcselt is bevetve. A célegyenesben Csaba a belső ívet védte, de amikor hátranézett, Martin a külső ívet foglalta el. Csaba erre elindult kívülre, Martin pedig azonnal reagált rá, megkaparintva a belső ívet. Az előzés sikerült, de Csabát eközben a fűre kényszerítette, így Martin harmadik helye elszállt 1 helyes büntetése következtében. Csaba futott be a negyedik helyen, de riválisa büntetése után visszaugrott a dobogóra. Mögötte Krémer Márk végzett, aki Kollár Attilát előzte meg az ötödik helyért.
Nyilatkozatok
Dömötör Patrik – 2. hely:
A szabadedzésekhez képest az időmérő jól sikerült, de ettől függetlenül nem voltam elégedett a versenyen, pedig Zoli egy picit jobb gépet kapott, így nem tudtam vele menni. Gratula Mindenkinek!
III. kategória
A hármas kategóriában Kosztolányi Ádám szerezte meg az első rajtkockát és a győzelmet is. A verseny során Propszt Roland borzolta a kedélyeket, aki a negyedik helyről rajtolt. Először a harmadikként induló Veréczi Dánielt előzte meg a hídról levezető kanyarban, a legrosszabb helyen Dániel szempontjából, ugyanis annak következtében, hogy itt lesodródott az ívről, többen is el tudtak menni mellette. Ugyanekkor előzte meg Molnár György Lencsés Bálintot és jött fel az ötödik helyre, amiből Kovács Alexander megelőzése után a negyedik hely lett. Ennél az előzésnél Alexander több helyet is veszített, miután a pálya szélére kényszerült. A verseny végéhez közeledve Propszt Roland a másodikként startoló Pataki Gábort is megelőzte, méghozzá az első kanyarban fékezte ki ellenfelét. A futamot Kosztolányi Ádám nyerte Propszt Roland és Pataki Gábor előtt. A negyedik helyezett Molnár György, az ötödik Lencsés Bálint lett, a hatodik Veréczi Dániel.
Nyilatkozatok
Propszt Roland – 2. hely:
Az elmúlt években nagyon jól mentem ezen a pályán és a szabadedzések alapján is úgy tűnt, egy jól összerakott időmérő körrel első rajtkockát szerezhetek. Sajnos nagyon nem sikerült jó kört összeraknom, az idei év talán legrosszabbul sikerült időmérője volt, rengeteg időt hagytam még a legjobb körömben is. Ennek ellenére egy 4. rajthelyre elég lett az idő. A futamon gyorsan tudtam egyet előzni, majd tapadtam Gáborra, és egyszer közel tudtam maradni a célegyenes végén, és egyből meg is előztem. Ezután arra ügyeltem, hogy megtartsam a második helyet. A versenyen futott leggyorsabb kör is összejött, ezért is vagyok kicsit csalódott, hogy a rosszul sikerült időmérő miatt nem tudtam nyerni.
Pataki Gábor – 3. hely:
Sikerült fejlődnöm annyit az idei szezonra, hogy egyszer-kétszer meg tudom lepni az OAGB mezőnyt egy komolyabb eredménnyel. A mostani 2. időmérős helyezésemet mindenképp ide sorolom, ez volt az idei legjobb kvalifikációs szereplésem. Mögülem Veréczi Dani indult, nem tudtam, mire számíthatok tőle, nem versenyeztünk még együtt, csak azt láttam, hogy jó a tempója, illetve elmondta, hogy versenyzett a gokart OB-ben. Roland már az első körökben elment Dani mellett, aki nem óvta meg az egyébként kétes szituációt. Roland innentől apránként közelített hozzám, a verseny második felében került támadó közelségbe, majd pár kör elteltével tisztán előzött a célegyenes utáni jobbosban. Láttam, hogy bőven van még előnyöm a negyedik-ötödik Gyuri-Bálint párossal szemben, így arra törekedtem, hogy meglegyen a biztos harmadik hely, amit aztán sikerült is összehoznom. Eddig egyszer állhattam OAGB dobogóra, így nagyon boldog voltam, hogy ezúttal újra összejött egy ilyen helyezés, ráadásul komoly eredményekkel büszkélkedhető versenyzők előtt sikerült végeznem. Gratulálok Ádámnak az első helyhez, illetve Rolandnak a másodikhoz!
IV. kategória
A négyes kategóriában Gaál András várta az első helyről a rajtot, Pataki Gábor és Kővári Viktor előtt. Gaál András magabiztos győzelmet aratott, idén harmadszor. Mögötte a verseny elejétől vonatozás alakult ki Pataki Gábor vezetésével, azonban néhány próbálkozástól eltekintve előzés nem történt a mezőny első felében. Néhány körrel a leintés előtt a hatodik helyről induló Márton Balázs ment be Kocsi Viktor mellé az első kanyar féktávján, és sikerült is az előzés, azonban Kocsi Viktor, miután két kerékkel is a fűre kényszerült, óvást nyújtott be ellenfele ellen – 1 helyes büntetés lett a végkifejlet. Gaál András mögött Pataki Gábor ért be a második helyen, Kővári Viktor lett a harmadik, majd Molnár György következett, Kocsi Viktor és Márton Balázs előtt. Lind Zsolt Csáki Zoltánt előzte meg a hetedik helyért, valamint Murvai Tamás, aki az időmérő edzésen nem vett részt, hozott két helyet a rajttól a célig, így lett kilencedik.
Nyilatkozatok
Gaál András – 1. hely:
Az időmérőn 13 ezreddel sikerült megszereznem a pole pozíciót, de nem volt senkinek könnyű dolga, mert a gumik nagyon hamar elmelegedtek ebben a hőségben. A gokartok majdnem egyforma gyorsak voltak mindezért szerencsére nem volt nagy jelentősége a géphúzásnak. A gokartok motorjai nem bírták a hőséget, ezért nem álló- hanem gördülő rajttal lett elindítva a futam. A versenyen senkinek a pozíciója nem volt biztonságban. Ezt az is bizonyítja, hogy közel húsz perc alatt az első 7-8 versenyző 3 kanyarnál közelebb volt egymáshoz képest. Jó volt április után ismét nyerni és gratulálok mindenkinek!
Pataki Gábor – 2. hely:
Az időmérő jól sikerült, így a második helyre kvalifikáltam magam. Két kategóriában is második rajthelyről indulni egy OAGB hétvégén nagy öröm, és rengeteg erőt ad a továbbiakhoz. A repülő rajt jól sikerült, Andrással tudtam tartani a tempót hosszú körökön keresztül, de közelebb nem kerültem hozzá. Viktor a verseny nagy részében biztonságos távolságból követett, majd a végére ledolgozta a hátrányát, így indítani tudott néhány támadást. Ez izgalmassá tette az utolsó köröket, de szerencsére magam mögött tudtam tartani, így megszereztem harmadik OAGB dobogós helyezésemet. Andrásnak és Viktornak gratula a szép eredményhez! Nagyon örülök, hogy az eddig befektetett energia kezdi meghozni a gyümölcsét és akár már a dobogóért is harcolni tudok egy-egy alkalommal. Az igen felemelő érzés volt, amikor belegondoltam, milyen kupakollekcióval rendelkeznek azok, akiknél sikerült eredményesebbnek lennem ezen a hétvégén.
SuperGP
A SuperGP-ben Kosztolányi Ádámé lett a pole pozíció, Kocsi Viktor és Szabó Martin előtt. Kocsi Viktor kezdte a Joker körök sorát, és ez a taktika győzelmet ért. Szabó Martin állt ki legközelebb, majd Molnár György. György pont Martin mögé jött vissza és a hídról levezető kanyarban próbálta visszaelőzni, aminek következtében Martin beakadt a falba és György is visszalassult. Ennek lehetett az eredménye, hogy Csáki Zoltán viszonylag nagy előnnyel jött vissza eléjük, amikor ő is teljesítette Joker körét. Kosztolányi Ádám ekkor még mindig vezetett, ő a verseny egyharmadánál állt ki a Jokerre, de pár körrel később defektet kapott, és a verseny feladására kényszerült. Kocsi Viktor vezetett Csáki Zoltán előtt, mögötte Molnár György és Szabó Martin. Ők hárman komoly ütésváltásokat produkáltak, Martin megelőzte Györgyöt az egyes kanyarban, majd később ugyanitt György vissza Martint, aki a gumifalban kötött ki. A futamot Kocsi Viktor nyerte Csáki Zoltán és Molnár György előtt. A negyedik helyre Deák Gyöngyvér ért fel.
Nyilatkozatok
Kocsi Viktor – 1. hely:
Az időmérőn csak 16 századdal sikerült lemaradni a pole-tól, második lettem. A versenyen az első lehetőségnél kiálltam a bónusz körre, mert éreztem, hogy Ádámnál kicsivel gyorsabb vagyok, és csak feltartana. Be is jött, mert amikor ő kiállt, már csak mögém sikerült visszajönnie. Utána műszaki hiba miatt kiállni kényszerült. A többiek csatáztak egymással, ezért nagy előnnyel megnyertem a versenyt.
Csáki Zoltán – 2. hely:
Az időmérőm eléggé gyengére sikeredett, hisz kaptam 3 tizedet. Nem taktikáztam, csak mentem. Láttam, hogy Gyuri valakivel a hídról lassan jött lefele, a következő körben pedig még mindketten a hídon voltak, miután bevettem az egyes kanyart. Lementem a joker körre, és könnyen eléjük is kerültem. Keményen támadtak, de sikerült kivédekezni. Nem tudom, mi történt pontosan, de az egyik előttem lévő gép belassult vagy kiállt, így Viktor mögött sikerült bejönni a 2. helyre. Nem gondoltam volna, hogy ez összejön az utolsó előtti helyről…
Szerző: Sárdi Barbara