Felkerült a 2019-es HCK szabályzat az oldalra. Az alábbiakban azokat a pontokat találjátok, ahol változás történt az előző évhez képest. Ettől függetlenül mindenki számára a szabályzat teljes ismerete szükséges, így kérjük, hogy a futam előtt olvassátok át a teljes szabályzatot.
A változások:
1.
Költségek-díjak:
Nevezési díj (előzetes nevezéssel futamonként): 9.500Ft
Nevezési díj (minden további kategória, futamonként): 7.500 Ft
30 perces edzőfutam: 5.500 Ft
Szabadedzés 1×8 perc 2.500 Ft
Szabadedzés 2×8 perc 4.500 Ft
Szabadedzés 3×8 perc 5.500 Ft
Szabadedzés 4×8 perc 7.500 Ft
Szabadedzés 5×8 perc 8.500 Ft
A regisztrációs díjak nem változnak.
Akik régóta versenyeznek nálunk pontosan tudják, hogy 2010 óta változatlan árakkal működik a bajnokság. Rengeteg fejlesztést eszközöltünk azóta. Már a második új géppark, kamerák a gépeken, rádió rendszer a bíróknak és még sorolhatnánk. Folyamatosan azon dolgozunk hogy fejlődjünk, legjobb színvonalon szolgáljunk ki Titeket. A pálya tulajdonosok is kénytelenek voltak árat emelni, nőnek mindenhol a költségeik is, így 2010 után mi is kénytelenek voltunk árkorrekciót végrehajtani. Sokat számoltunk és próbáltuk számotokra is a legkevésbé megterhelő összeget kikalkulálni. Reméljük hogy a minimális emelést megértitek, talán nem olyan megterhelő számotokra hogy emiatt bármely futamról is hiányoznotok kelljen.
2.
2.1. Előzetesen nevezni a futamot megelőző szerdán, 18 óráig lehet e-mailen keresztül.
1 nappal korábban lesz az idei évtől az előzetes nevezés határideje. Természetesen az időpont után is elfogadjuk a nevezéseket, de így 1.000 Ft-tal többet kell fizetni érte, amit az idei évtől szigorúbban veszünk, mint eddig. Sajnos több futamon is előfordult, hogy 20-30 nevezés érkezett az utolsó napokban, viszont nekünk le kell adnunk az időtervet a pályáknak, amit a nevezőszám pontos ismerete nélkül nem tudunk megtenni.
3.
7.4. Ha valaki a mérlegelésnél nem éri el a megfelelő súlyt, egy alkalommal megismételheti a mérlegelést.
Tapasztalatból tudjuk, hogy a mérleg nem mindig mutat pontos értéket, ha elmozdul az eredeti helyéről. Aki kicsivel a súlyhatár alatt mérlegel, az – ésszerű keretek között – többször is ráállhat a mérlegre, nem csak egyszer. Természetesen továbbra is csak akkor érvényes a pályán elért eredmény, ha a mérleg az adott kategória minimális súlyát, vagy annál többet mutat.
4.
10.3. A szabadedzés időtartama 8 perc. Az óra akkor indul, amikor az első gokart kihajt a boxból, és a futam annyival előbb kerül leintésre, hogy amikor letelik a 8 perc, az utolsó gokart is visszaérjen a boxba.
Ennél a pontnál nincs változás az eddigi gyakorlathoz képest, de beletettük a szabályzatba a szabadedzés időtartamának leírását.
5.
12.1. A rajtrácsra az időmérő edzésen elért érvényes eredmény alapján állnak fel a versenyzők. Ha valaki részt vett az időmérő edzésen, de nem áll fel a rajtrácsra, akkor a mögüle indulók 1 hellyel előre ugranak.
Ha valaki részt vesz az időmérő edzésen, de nem indul el a versenyen, akkor nem marad ki a helye a rajtrácson, hanem a mögötte lévők felzárkózhatnak, a B döntő 1. helyezettje pedig az A döntőbe kerül.
6.
12.4. Amennyiben az első körben műszaki hiba vagy ütközés történik, és emiatt valaki jelentős hátrányba kerül, új rajt rendelhető el. A rajtot hasonló probléma miatt maximum kétszer lehet megismételni, a 3. rajt végleges. Az új rajtnál mindenkinek onnan kell indulnia, ahová az első rajt alkalmával fel kellett állnia. Ha valaki nincs ott az új rajtnál, akkor a mögötte lévő versenyzők nem jönnek előrébb 1 helyet.
Amennyiben új rajt van elrendelve, és az új rajtnál valaki nem akar vagy nem tud elrajtolni, akkor annak a helye ki lesz hagyva a rajtrácson, senki nem indulhat előrébb az első rajtnál elfoglalt helyéhez képest.
7.
17.2 Ha valaki elindul a futamon, és legalább 1 kört teljesít, annak értékelhető az eredménye, és a végső helyezésének megfelelő teljes pontokat kapja meg. Akkor is járnak a pontok, ha a versenyző személyéhez nem köthető esemény miatt nem tudja teljesíteni az 1 kört.
Ez a pont is az eddigi gyakorlatot erősíti meg. Aki feláll a rajtrácsra, és legalább 1 kört megtesz, annak értékelhető az eredménye, és a helyezésének megfelelő teljes pontokat megkapja. Előfordulhat olyan eset, hogy a versenyző el akar indulni, de tőle független okok miatt (műszaki hiba, egyedül lenne a B döntőben, stb.) mégsem tud elindulni, de ebben az esetben is megkapja a pontokat. Ha a versenyző a saját döntése alapján nem indul el a futamon, akkor nem kaphat pontokat.
8.
Az előzés és a védekezés szabályai:
A Védő részére:
– Ha a védő nem vagy nem megfelelően védekezik, akkor egy kétes szituációban a döntésnél ez hátrányos lehet rá nézve attól függően, hogy a rossz védekezés mennyire volt hatással a kialakult helyzetre.
Sajnos sokszor belefutunk, hogy valaki nem védekezik, nem számít rá, hogy a mögötte lévő meg akarja előzni, és utólag, óvással szeretné visszaszerezni a pozícióját. Továbbra sem szabálytalan, ha valaki nem védekezik, és továbbra sem szabályos, ha a támadó a nem védekező védőt szabálytalanul előzi meg. De elvárás egy versenyen, hogy aki elől megy, és tudja, hogy mögötte centikkel mennek, az számítson rá, hogy előzni fogják, és ha azért mert nem védekezett megelőzik, ne akarja ezt a pozíciót az íróasztalnál visszaszerezni.
9.
Büntetés mértéke:
Nagy általánosságban elmondható az esetek vizsgálatánál:
– ha egy szabálytalanságból nem származik hátránya vétlen félnek, vagy előnye a szabálytalankodónak, akkor a legtöbb esetben nincs büntetés
– ha egy szabálytalanságnál minimális hátránya származik a vétlen félnek, de nem veszít pozíciót, és valószínűsíthető, hogy a szabálytalanság nélkül sem nyert volna pozíciót, akkor a vétkesnek figyelmeztetés adható
– ha egy szabálytalanságnál a vétlen fél pozíciót veszít, vagy a szabálytalanság nélkül nagy eséllyel pozíciót nyert volna, akkor a vétkesnek büntetés adható
Lehetetlen olyan szabályzatot írni, amely száz féle eset, ezer féle variációjára választ ad. Az előző években többször is volt olyan, hogy valaki óvott, és büntetést kért a másikra, mert oldalról összeértek, és szerinte az leszorítás volt. A büntetések mérlegelésénél figyelembe vesszük azt is, hogy az eset milyen hatással van a benne résztvevőkre, és ez alapján hozzuk meg a döntést. Bár a fenti pont egy általános leírás, de alapvetően ennek mentén osztjuk ki a büntetéseket.
10.
Büntetés mértéke:
Olyan esetekben, amikor nem megállapítható, de valószínűsíthető valamely versenyző felelőssége, vagy bár szabálytalanság történt, de a körülményeket mérlegelve túlzott büntetés lenne a visszasorolás, úgy figyelmeztetés adható.
Szintén egy bevett gyakorlat, de a szabályzatba is belekerült idén.
11.
Szabálytalanságok vizsgálata:
Ha egy esetet megóvnak, de a vizsgálatnál kiderül, hogy az esetnél nem az óvott versenyző, hanem valaki más volt a szabálytalan, akkor a szabálytalan versenyzőt annak ellenére büntetni lehet, hogy az óvás nem ellene érkezett.
Sokszor előfordul, hogy egy óvásnál rossz versenyző van megjelölve szabálytalankodóként. Ezekben az esetekben ha kiderül, hogy ki az, aki valójában szabálytalankodott, ő is büntetést kaphat annak ellenére, hogy az eredményeknél nem lett megjelölve, hogy óvás érkezett ellene. Természetesen ahogy ez kiderül, jelezve lesz felé.
12.
Óvás:
1. Óvást az adott futam után, kétféleképpen lehet leadni:
– a mérlegelésnél lehet szóban jelezni a mérlegelést végző bírónak, és meg kell győződni róla, hogy a bíró felvezette az óvás tényét a mérlegelés jegyzőkönyvére
– a futam után közvetlenül, legkésőbb a futam leintését követő 1 órán belül lehet e-mailen elküldeni az info@amatorgokart.hu címre
Az óvásnak tartalmaznia kell az óvott versenyző nevét vagy gokartjának számát, az eset pár szavas leírását és az időbeli elhelyezkedését a futamon.
Változik az óvás leadásának módja, határideje, és a leadandó adatok is. Óvást leadni a mérlegeléskor lehet szóban, vagy a leintés után, 1 órán belül e-mailen.
13.
Óvás:
2. Aki az 1. pontnak megfelelően jelezte az óvását, annak a bajnokság oldalára feltöltött videókat megnézve, el kell küldenie e-mailen, hogy fenntartja-e az óvását. Ha fenntartja, akkor meg kell írnia, hogy melyik videón, pontosan hol található az eset. Aki nem küldi el a futamot követő szerdán éjfélig az óvás megerősítését, annak az óvása nem lesz vizsgálva, az óvott versenyző nem lesz büntetve. Ha nem került fel az esethez kapcsolódó videó az oldalra, akkor jelezni kell szerda éjfélig, hogy ennek hiánya miatt nem lehet megerősíteni az óvást.
A óvás megerősítésére nem 1 hét áll rendelkezésre, hanem a futamot követő szerda éjfélig kell megtenni ezt.
14.
Óvás:
Az óvás kivizsgálására a szervezőknek a következő futam előtti péntekig, de maximum 35 napig van lehetősége, eddig kell értesítenie az óvást leadó versenyzőt, valamint büntetés esetén az óvott versenyzőt is a döntésről.
A döntésről az óvást leadó versenyző, büntetés esetén pedig az óvott versenyző lesz értesítve. Mindenki más a bajnokság honlapján értesülhet az eredményről.