A Hungaroringen az edzéseken általában utolsó előtti, vagy utolsó helyen végeztem, de ez annyira nem is lepett meg, mert tudtam, hogy sokat kell tanulnom, mert gyerekcipőben járok a többiekhez képest. Az időmérő pedig nagyon sokat számít, akár F1ben. Nem gondoltam, hogy ilyen nehéz előzni. Az első futamon viszont a tempóm nagyon jó volt, stabilan mentem 1-2 tizeddel lassabb köröket, mint a mezőny legeleje. A leggyorsabb köröm is csak 0,103-ra volt az elsőtől. Ezen a futamon fogtam egy gumifalat, mert nem értettük meg egymást Túróczi Mátéval, de igazából mindkettőnk hibája volt, de fair módon elnézést is kért, ahogy Csömörön találkoztunk. Ez nagyon pozitív volt, azok után, hogy Gergelyt verekedni láttam a ringi futam után. Reméltem akkor, hogy nem mindennapos a dolog, de azért biztos ami biztos vettem egy-két önvédelmi leckét a 3 hetes szünetben. Szóval a viccet félretéve a koccanás után lemaradtam vagy 10 mpre a mezőnytől, de simán behoztam. A helyezés nem lett fényes, de örültem, hogy máris nagyon jó a tempóm versenyen.
Csömör kicsit összetettebb volt, és már jobban otthon éreztem magam. Az első edzésen csak 8. lettem, de rögtön kaptam egy-két tanácsot a zászlós kollégádtól, merthogy néhol túl hamar fékeztem. A tanácsot meg is fogadtam, és be is jöttek a tippek, aztán a pályára kezdtem ráérezni, így a következő 3 edzésemen, a “nagyok” idejétől szinte századokkal maradtam el, és mindegyik edzésen 3. helyen végeztem.
Kellett ez a kis sikerélmény, reméltem, hogy az időmérőn is tudok majd hasonló teljesítményt adni, de valahogy a 24.7-es körömtől fél másodperccel elmaradtam, úgyhogy csak a 9. kocka jutott. Leggyengébb pontom egyelőre talán ez, hogy 5 kör alatt nem tudom még kihozni a maximumot.
Előzni ugye nem nagyon lehet, főleg úgy, hogy kalapomat emelhettem az előttem haladó előtt, úgy levédte a belső íveket. Viszont nagyon jót csatáztunk. Egy dolog volt fura a futamon, hogy az időket figyelve, már az időmérős körömet se tudtam megközelíteni. Biztos a forgalom miatt is, meg amiatt is, hogy a 8as gépet húztam, ami nem ment igazán jól a hétvégén, és talán ez a gép fekszik nekem legkevésbé az eddigi tapasztalatok alapján. A 2,3,6 számú gépeknél tapasztaltam azt, hogy legközelebb állnak hozzám. Lehet, hogy hülyén hangzik, de jobban illeszkedtek a vezetési stílusomhoz. Minél többet megyek majd a különböző gépekkel, valószínűleg egyre jobban rájuk érzek. 2 futam alatt nem is vártam azt, hogy kiemelkedőt alkotok, de ettől függetlenül nagyon élvezem, mert érzem, hogy több is van bennem, csak a tapasztalat hiányzik nagyon.
Ezek a srácok nagyon jól nyomják, de bízom benne, hogy előbb utóbb nekem is összeáll egy hétvége. Mert a ringen a versenytempóm volt nagyon jó, Csömörön pedig a teszteken mentem szépeket. Az időmérőn, ha sikerülne elérnem egy jobb helyezést, úgy érzem, hogy talán meg is tudnám tartani a futamon. Egyelőre ez a gyengém.
Gyorsan megtetszett egyébként ez az egész, már Csömör előtt vettem még egy overallt is, meg kesztyűt is.
Összességében az a véleményem, hogy teljesen rendben van minden. Ami nagyon tetszik, az például az oldal gyors frissítése, a képek a hétvégéről, ezek elég jó minőségűek is.
Szerző: Molnár György