HÍREK

HÍREK-INFORMÁCIÓK

OAGB 2010/11. futam – G1 Kart Center

Bajnokavató hétvége

Csodálatos, verőfényes napsütés köszöntött ránk, az október utolsó hétvégéjén megrendezett, Országos Amatőr Gokart Bajnokság soron következő 11. futamán. Ennek azonban túl sok jelentősége nem volt, hiszen a „Material” -3 harmadik szintjén lévő G1 Kart Centerig még ez sem tudott lehatolni. Egyet azonban biztosan leszögezhetünk. Ez a pálya több szempontból is meg tudja osztani a versenyzőket. De lássuk a versenyek összefoglalóit.

Az 1. kategóriában a pole-t ismét Szetei Gergő szerezte meg, őt Gere Tomi, majd Dömötör Patrik követte. Míg meglepetésre csak a 4. helyre kvalifikált az a Lencsés Bálint, aki szombaton a HCK-ban magabiztosan volt a legjobb az időmérő edzéseken. Az ötödik helytől lefelé már jelentős különbségekkel következtek a pilóták, nemcsak a legjobb, hanem egymás idejéhez képest is.

Már a verseny kezdetén begyújtotta rakétáit a bajnoki címért küzdő két pilóta név szerint Szetei Gergő és Gere Tomi. A többiek először két hármas csoportban, majd hatan együtt rótták a köröket, de az élen haladók folyamatosan távolodtak el tőlük. Úgy tűnt talán a 3. helyen haladó Dömötör Patrik kissé feltartja a bolyt. A kitartó támadásoknak köszönhetően a 10. körben Lencsés Bálint megelőzte Patrikot, így átvette a 3. pozíciót és lassan kezdett elszakadni a többiektől. A 13. körben az addig 6. helyen haladó Turóczi Péter feladni kényszerült a versenyt, így 7 főre szűkült a mezőny. A futam felénél kezdett páros foglalkozássá alakulni a játék. A 3. helyen haladó Lencsés Bálinton kívül, 2-2 ember „birkózott” egymással. Egyre gyorsabb köröket futva a 17. körben Gere Tomi szinte centiméterekre közelítette meg a vezető Szetei Gergelyt, és a pálya leggyorsabb részét követő féktávon kívülről próbálta őt megelőzni, sikertelenül. A bajnoki cím múlhat ezen, de maximálisan korrekt mindkét versenyző. A hátralévő körökben mindenki erre a csatára koncentrál, hiszen a többi helyen elnyugodni látszanak a kedélyek. Minden próbálkozás ellenére Szetének sikerült megőrizni a vezető helyét Gere Tomi előtt és ezzel behozhatatlan előnyre tett szert. Harmadik lett Lencsés Bálint, aztán Dömötör Patrik és Gyuris Gábor következik, a 6. helyen Garamvölgyi Niki, míg a 7-en Dudás Bence végzett.

Meglehetősen nagy különbségekkel végződött a 2-es kategória időmérője, melyet Szántó Tomi nyert meg, őt Riba Krisztián, majd – a még csak 3. futamát teljesítő – Molnár György követte, őket pedig diszkrét 2-2 tized másodperces lemaradással a többiek.

A felvezető körön Riba Krisztián gázbowdene felmondta a szolgálatot, így némi technikai szünet és pár gokart csere után ismét a rajtrácson mindenki. Szinte megismétlődni látszik a forgatókönyv, miszerint az élen lévő két versenyző elhúz a többiektől és a 4. helyen lévő Boldizs Bence pedig a 3. Molnár Györgyöt támadja. Talán a nagy nyomásnak, vagy a kisebb rutinnak, de az is lehet, hogy csak a hideg gumiknak köszönhetően a 3. körben az addig 3. helyen, a 3-as gokarttal haladó, az OAGB-ben 3. futamát teljesítő Molnár György, a 3-as kanyarban úgy csúszik ki, hogy az egész mezőny elmegy mellette. Pedig milyen szép lehetett volna a 3. hely. Nagyjából állandósul a távolság a két első között, miközben mögöttük kezd szétszakadozni a mezőny kisebb nagyobb csoportokra. A 3. és 4. helyezett is kissé eltávolodik egymástól és a többiektől, csak az utolsó négy – ahová közben a kicsúszott Molnár György is felzárkózott – van együtt. A 15. körben az addig 5. helyen „autózó” Turóczi Máté két helyet csúszik hátra. A 17. körben Riba Krisztián rá rak még egy lapáttal és elkezdi szorongatni Szántó Tomit, de ahogy eddig is írtam, ezen a pályán szinte lehetetlen előzni. A verseny végéig a 15. körben kialakult sorrend nem is változik, első lett Szántó Tomi, őt Riba Krisztián követi, majd Boldizs Bence és Reich Balázs következik, aztán Lencsés Bálint az 5., Molnár Tibor a 6. helyen, és 7-8. befutóként Turóczi Máté és a verseny nagy vesztese Molnár György.

A nap első futama a 3. kategória versenye volt. Itt az időmérőt nem túlzok ha azt mondom fölényesen nyerte Riba Krisztián, aztán kicsit szorosabban a 2. és 3. helyen Topor Kálmán és Vörös Imre, majd egy újabb nagyobb szünet után következtek a többiek.

Természetesen már az első verseny is úgy kezdődött, hogy a első kettő elhúzott kissé, míg az őket követő bolyban, úgy húzd meg ereszd meg alapon hol közelebb, hol távolabb vannak egymástól a versenyzők, Attys kivételével, akinél a rajtamaradt szívató jelentős tempóvesztés okozott. A pálya középső részén lévő jobbos visszafordító azonban szinte mindig összegyűjti az 5 fős üldöző bolyt. Támadni nincs túl sok esélyem, viszont érzem magamon a nyomást az 5. helyen, főleg a box utáni jobbosban rendszeresen bekopogtat Fehér Kálmán. A 4. helyen Pribilinszky Zoli is mindent megtesz Vörös Imre megelőzésére, de azt hiszem ma és főleg ezen a pályán ez nem fog sikerülni. A 17. körben talán én fordulok lassan, talán Kálmán túl gyorsan az ominózus jobbosban, de ismét bekopogtat hátulról, amitől olyan lassan tudok csak bekanyarodni, hogy Kálmi kívülről, Fényes Tibi pedig belülről megy el, ezzel visszacsúszok a 7. helyre. A futamot Riba Krisztián nyeri Topor Kálmán előtt, őket gyakorlatilag szinte egymás mögött követi Vörös Imre a 3., Pribilinszky Zoli a 4., Fehér Kálmán 5., Fényes Tibor 6., Juhász Csaba a 7. helyen. Sajnos ezen a futamon Németh Attilának csak a 8. hely jutott. Ebben a kategóriában is eldőlt a bajnokság, Riba Krisztián előnyét már nem lehet behozni.

Ismét a legszorosabb időmérőt hozta a 4. kategória, ahol a mai napon az edzéselsőséget nem lehetett elvenni Vörös Imrétől, míg őt Pribilinszky Zoli, majd Topor Kálmán követte. De a 4. helyen Csáki Zoli és az 5-en Somogyi Tamás is csak 27 századdal maradt el a legjobb időtől.

A legnépesebb, 10 fős mezőnnyel vágott neki a 4. kategória a versenynek, ahol a 3. körben a leggyorsabb szakaszt követő féktávon, némi keveredés után Attys az 5. helyről a 9., míg Atis a 9-ről a 10. helyre esett vissza, így viszont én kettőt előre a 8-ra. Két csoportra szakad a mezőny az első négyre és a „maradékra”. Imre biztosan vezet, őt Pribilinszky Zoli és Topor Kálmán követi, majd talán kissé elnyúlva Csáki Zoli. Ami Gere Tominak nem, az Fényes Tibinek sikerül, a pálya leggyorsabb része utáni féktávon kívülről valahogy sikerül megelőznie Nyuka Gábort. Engem most Attys szorongat, de ahogy ezt Ő csinálja, nem csinálja úgy senki, vagy legalábbis nagyon kevesen. Képes 3 centiről követni, úgy hogy hozzád sem ér. A 21. körben – most már kijelenthetjük – ezen a napon a mumus kanyaromban belülre fordul, de a kigyorsításnál sikerült elhúznom. Két körrel később ismét ugyanott próbálja meg, azonban talán kicsit messzebbről kezdve, így csak az utolsó pillanatban látom meg a szemem sarkából és nem tudok helyet hagyni. Így az oszlopban végzi. Ez nem az Ő napja, bár én sem lehetek rá büszke. Végül is Vörös Imrét inti le a kockás zászló elsőként, mögötte Pribilinszky Zoli és Topor Kálmán a dobogó 2. és 3. fokán. Csáki Zoli 4., majd Somogyi Tamás a leglassabb géppel, de kiváló versenyzéssel az 5. Aztán fényes Tibi, Nyuka Gábor, „a szerző”, Atis és Attys (6-7-8-9-10) következik.

Remélem azóta mindenkinek elmúlt a fejfájása.

Szerző: Juhász Csaba