A csömöri Kart Farm fogadta a Hobby Cart Kupa 2011-es évének talán egyik legizgalmasabb összecsapását, 2011. június 4-én. A sokak által nagyon kedvelt pályára kiemelkedő létszámban neveztek a versenyzők. Három kategóriában is „B” döntőt kellett indítani. A magas létszám olykor kicsit meg is keverte a papírformát…
Light kategória
Időmérő: A nap leggyorsabb időmérő körével Sövér Laci szerezte meg a pole-pozíciót. A második helyről Vincze Balázs, a harmadikról Fuhl Zoltán rajtolhatott. A bajnokság második helyén álló Nagy Levente csak a negyedik rajthelyet szerezte meg, míg Balázs Gergő nem indult a hétvégén.
Futam: Sima rajtot tudtak maguk mögött a versenyzők. Az élről rajtoló Sövér Laci mindjárt az elején meglógott a többiektől, ezért a saját tempóját tudta autózni. Nem úgy, mint a mögötte érkezők. Az első körben egy szabadon hagyott belső ívet kifigyelve Nagy Levente azonnal feljött a harmadik helyre és ott folytatta tovább az autózást, Vincze Balázs mögött. Lassan megérkezett mögéjük a komplett mezőny, mert Balázs a védekező ívek miatt csak jóval lassabb tempót tudott menni, mint a többiek. Ez Sövér Lacinak is egy jó hír volt, hiszen nem kellett kockázatos tempót mennie ahhoz, hogy megszerezze a Light kategória csömöri győzelmét. A verseny fél távját elhagyva el is kezdte lekörözni a mezőny végét. Eközben Nagy Levente agresszívan támadta a második helyet és sikerült is megelőznie az előtte haladót, de ahhoz már túl messze volt, hogy Lacit üldözőbe vegye az aranyért. A kockás zászlót tehát Sövér Laci látta meg először, mögötte Nagy Levente és Vincze Balázs érkeztek a célba. Fuhl Zoltán (4), Virágh Péter (5), Naményi Gergely (6), Kovács Botond (7), Vincze Ádám (8), Walter Gergő (9) és Zsigri Márton (10) futottak be utánuk. A verseny leggyorsabb köre a győztes nevéhez fűződik, ami nem meglepő, mert egész futam alatt szinte csak ő tudott forgalommentesen autózni.
Nyilatkozatok:
„A csömöri pályát nagyon szeretem talán azért is, mert itt álltam életemben először dobogón. Jók voltak a szabadedzések, még a 4-es géppel is jó időt tudtam menni, ennek nagyon örültem. Nagyon tetszett a pálya, jók voltak a gépek, az időmérőn első helyet sikerült megszereznem. A rajtot jól kaptam el és sikerült rajt-cél győzelmet elérnem és a leggyorsabb kör is az enyém lett. Nagyon örülök a győzelemnek!”
2. helyezett – Nagy Levente
„A light kategóriában soha sem lehet panasz az induló versenyzők küzdő kedvére. Ezúttal – kiélezett küzdelemben – a negyedik rajtpozíciót sikerült megszereznem. Fuhl Zolival, már az első körben sikerült megelőznöm. Majd néhány kör elteltével Vincze Balázst is magam mögé utasítottam. Elégedett vagyok a végeredménnyel, hiszen két helyezéssel előrébb végeztem az indulási pozíciómnál.”
3. helyezett – Vincze Balázs
Hamarosan…
Lány kategória
Időmérő: A lányoknál Fazekas Kitti szerezte meg az első rajthelyet, Hagyáné Kriszti, Balázsi Dia és Fehér Viktória előtt.
Futam: A rajtot Balázsi Dia kapta el legjobban, és be tudott bújni Hagyáné Kriszti mellé, majd a következő balos kanyarban már ő volt a belső íven, ezért el is ment mellette. Hagyáné Kriszti próbálta visszavenni a pozíciót, szinte az egész futamon nagyon közel volt Diához, de komolyabb előzési pozícióba nem jutott. Fazekas Kitti precíz versenyzéssel megszerezte idei első győzelmét, másodikként Balázsi Dia futott be. A harmadik Hagyáné Kriszti lett, negyedik pedig Fehér Viktória. A leggyorsabb kört Fehér Viktória futotta a hatos géppel.
Nyilatkozatok:
“Nagyon jól éreztem magam, már az első szabadedzésen éreztem, hogy jól megy nekem ez a pálya. Az időmérőn sikerült megszereznem pályafutásom első pole pozícióját, a versenyen pedig az első győzelmemet. A többiek nagyon közel voltak hozzám, de egymással csatáztak, csak arra kellett figyelnem, hogy ne hibázzak, ami szerencsére sikerült. Gratulálok a többieknek!”
2. helyezett – Balázsi Dia
Hamarosan…
3. helyezett – Hagyáné Kriszti
“Jó volt ez a Csömöri verseny, nekem nagyon tetszik ez a pálya. A szabadedzések is jól sikerültek. Bár az időmérőn Kitti erre rám cáfolt. 🙂 Így a második helyről indulhattam. Bár a rajtot szokásomhoz hívem elrontottam:) , de lett volna lehetőségem visszaszerezni ,de inkább egy biztonságos harmadik helyet szereztem meg. Gratulálok a többieknek!”
I-es kategória
Időmérő: A bajnokságban vezető Dudás Bence szerezte meg a pole-pozíciót az egyes kategória időmérő edzésén. Két üldözője: Nagy Levente és Miklósi Tibor sorakoztak fel mögé a rajtrácson.
Futam: Az élről rajtoló Dudás Bence ezúttal nem tudott meglógni a rajt után, Nagy Levente tartotta a tempóját. Miklósi Tibi kicsit elszakadni látszott, de ez csak néhány körig tartott, mert később ők hárman az első három helyen teljesen elszakadtak a mezőny többi részétől. A tízedik helyről rajtoló Katona Kristóf Győző közben folyamatosan küzdött a jobb pozíciókért, ő mutatta be a futamon a legtöbb előzést. A hatodik helyért folyó csatából is győztesen jött ki Sövér Lacival szemben. Közben elöl Levi továbbra is küzdött az első helyért Bencével. Miklósi Tibi tisztes távolságban követte őket. A mezőny második felét Zsigri Márton fogta. Véghelyi Ádám haladt szorosan mögötte, de nem tudta megelőzni őt. A futam már csak egy komolyabb akciót tartogatott, amikor is Kristóf előzési kísérletet tett az ötödik helyért, sikertelenül. Ez sajnos a pozíciójába került, mert Sövér Laci kihasználva a helyzetet, visszaelőzte Kristófot. Az I-es kategória versenyén Dudás Bence diadalmaskodott, idén ötödször. Nagy Levente lett a második, a dobogóra Miklósi Tibi állhatott fel melléjük. Befutók a negyedik helytől: Zsigri Márton (4), Véghelyi Ádám (5), Sövér László (6), Katona Kristóf Győző (7), Raffay Kristóf (8), Naményi Gergely (9), Kovács Péter (10). Az egyes kategória B döntőjét Halustyik Ferenc junior (11) nyerte, Halustyik Ferenc senior (12) előtt. A versenyen a legjobb kört Dudás Bence futotta.
Nyilatkozatok:
„Most olyan pályára ért a bajnokság, ahol már többször versenyeztem. Jól ismerem a Kart Farmi pályát. Nagyon szeretem ezt a pályát, mert széles és gyors vonalvezetésű, és lehet rajta előzni. Az időmérőn jól mentem és sikerült meg szereznem az első rajthelyet. Kihúztam egy közepes gépet a futamra, ami nem volt rossz. A rajtom jól sikerült, és meg tudtam tartani az első helyet. A Levi ott volt a nyomomban és az egész verseny alatt nyomás alatt tartott. Tudtam, hogy nem szabad hibáznom, mert akkor leelőz. Jó párszor kellet védekeznem ellene. Végül nem hibáztam, és nem tudott megelőzni. Sikerült megnyernem a futamot, de nagyon szoros versenyt futottunk. Nagyon örülök neki, hogy újból sikerült megszereznem az első helyet, mind az időmérőn és a futamon is. A versenyen sikerült megfutnom a leggyorsabb kőrt is. Külön gratulálok Levinek, hogy ilyen jól ment. De a többiek is nagyon ügyesek voltak és nekik is gratulálok. Szerencsére sikerült növelnem az előnyömet a bajnokságban. Ez jól jött, mert most ért a bajnokság fél távhoz. Nagyon várom már a következő futamot.”
2. helyezett – Nagy Levente
„Az egyes kategóriában, az időmérőn – Dudás Bence mögött – a második helyre kvalifikáltam magam. A szerencse rám mosolygott, mert jó gépet húztam a sorsoláson, ezért a futamon mindvégig Bence sarkában voltam. Megelőznöm sajnos mégsem sikerült. A második helyen futottam be a célba, így is nagyon elégedett vagyok, hogy megőriztem a rajtpozíciómat.”
3. helyezett – Miklósi Tibor
“Az időmérőn úgy gondoltam, hogy nem mentem igazán jó köridőt, mert nem éreztem először a gokartot. Aztán végül is, az időeredményem megcáfolta az érzéseimet, hiszen sikerült a harmadik helyet megszereznem. A versenyre jó gokartot kaptam, mellyel úgy gondoltam, hogy van esélyem az előbbre jutásra is. A rajtot jól kaptam el, sikerült megtartanom a harmadik helyemet. A futam 35 körös volt, a verseny nagy részéig sikerült az előttem lévő srácokkal tartani a tempót, el is húztunk hárman a többiektől. A verseny végére kicsit megnőtt köztem és a második között a különbség, és mivel a negyedik nagyon le volt maradva, így az utolsó körökre, már csak azzal kellett foglalkozzak, hogy hiba nélkül teljesítsem a köröket. A pontversenyben sikerült bebiztosítanom a harmadik helyemet.”
4. helyezett – Zsigri Márton
„Az időmérőm nagyon jól sikerült, negyedik lettem egy elég népes mezőnyből. Egy jó gépet húztam, amiből sajnos visszavettek. A rajtom jól sikerült, megtartottam a helyem. A verseny többi részében Lacikával és Ádival csatáztam. Szerencsére a kemény védekezésem eredményes volt, és beértem negyedikként.”
7. helyezett – Katona Kristóf Győző
„Sajnos az időmérőt nagyon elrontottam, de szerencsére a 10. helyen még befértem az „A” döntőbe és szerencsére jó gépet húztam a 10-est . A futam első felében sikerült 3 helyet előre jönnöm, ezt követően sikerült nagy nehezen Sövér Lacit is megelőznöm. Ezután már megpróbálhattam Ádám megelőzését, amit nem sokkal a futam vége előtt meg is kíséreltem ám elrontottam és így végül nemhogy az ötödik, de még a 6. hely sem lett meg, mivel Sövér Laci remekül kihasználva a lehetőséget, visszavette a 6. helyet. Összességében jó futam volt és várom a folytatást.”
II-es kategória
Időmérő: Meglehetősen népes volt a mezőny a 75 kg-osoknál. Általában előnyben voltak, akik később futották a mért köreiket. Propszt Roland erre rácáfolva megszerezte az első rajthelyet Gál Tomi és Klenovszki András előtt. Két komplett mezőny indult a kategóriában. A „B” döntő első helyéről Dudás Bence rajtolhatott, mögüle Dergez Bertalan, aki nagy meglepetésre nem jutott be az első tízbe. Őket szintén meglepően Ittzés Zsigmond követte.
Futam: A hibátlan rajtot követően a második körben Csizmadia Tamáson gázoltak át ketten is, Földvári Rudolf és Katona Kristóf győző. A következő kör elején Tamás visszatámadott, majd javított egy pozíciót. Propszt Roland lassan elhúzott a követőitől, a második helyért Klenovszki András támadta Gál Tomit. Mögéjük Katona Kristóf Győző érkezett meg. Esemény dús körök folytak. Földvári Rudolf kihasznált egy nyitott kaput a dupla jobbos előtt és vitte magával a mögötte közlekedő Molnár Györgyöt is. Ennek az akciónak Csizmadia Tamás volt a szenvedő alanya. A második helyen haladó Gál Tamás mögé felsorakozott a komplett mezőny, mindenki beállt egyszerre támadóba és védekezőbe is. Egészen a futam leintéséig bírta Tomi a nyomást, ami azt jelentette, hogy a győztes Propszt Roland mögött ő futott be a második helyen, Klenovszki András előtt. Nagyon szoros befutót láthattunk, egyszerre érkeztek a versenyzők a célvonalhoz, biztosan volt dolguk a bíróknak a célfotóval. A negyedik végül Katona Kristóf Győző lett, az ötödik Molnár György. Földvári Rudolf (6), Molnár Tibor (7), Dévényi Zoltán (8), Fényes Tibor (9), Csizmadia Tamás (10).
A „B” döntőt Dudás Bence (11) utcahosszal nyerte Dergez Berci (12) előtt. További sorrend: Jókay Attila (13), Ittzés Zsigmond (14), Orszáczki Gábor (15), Györgyey Tamás (16), Riba Gábor (17), Lámer Zoltán (18). A kettes kategória leggyorsabb körét Dudás Bence futotta.
Nyilatkozatok:
1. helyezett – Propszt Roland
“Az időmerő edzésen nagyon kellett koncentrálnom, mert tudtam, hogy 19 induló van, így egy kisebb hiba elég lett volna ahhoz, hogy csak a B döntőben vehessek részt. Menet közben éreztem, hogy a negyedik köröm nagyon jól sikerült, ami mint kiderült, elég is lett az első rajtkockához. Géphúzás most elég rosszul sikerült, így aggódtam is a futam előtt. Szerencsére az első 2-3 körben el tudtam szakadni egy kicsit, ami azért volt fontos, mert így már a saját tempómban tudtam végig menni, nem kellett hátra figyelnem. Mondjuk ehhez az is kellett, hogy mögöttem Gál Tomi is gyengébb gépet húzott, és nem tudott elszakadni a mögötte lévőktől, így védekeznie kellett a futam végéig. Így összességében hasonlóan az előző futamhoz, most is nyugodt és eredményes versenyt tudtam le.”
2. helyezett – Gál Tamás
„Az időmérőn Roland már olyan időt ment elsőre, amit tudtam, hogy nem fogok tudni megütni, nagyon eltalálta azt a kört. 111 ezreddel maradtam le tőle. Mivel rengetegen indultunk ebben a kategóriában, és harmadiknak mentem, úgy gondoltam, hogy még be fognak közénk jönni, pláne úgy, hogy a III-as kategóriában ezredek döntöttek. Meglepődtem, amikor láttam, hogy a második helyről indulok, ráadásul Roland egy gyengébb gépet húzott, így meg szerettem volna szerezni az első helyet. Azonban a verseny mást hozott, mivel 2-3 kör után kezdett elszakadni és már csak a célban láttam később. Nem úgy, mint Andrist mögöttem, akin éreztem, hogy gyorsabb nálam. Ezt csak még jobban erősítette az, hogy teljesen más íveken autóztam, mint kellett volna, mert nagyon széles volt a pálya és sehol nem szerettem volna helyet hagyni neki. Okulva a III-as kategória futamából, ahol a legkisebb helyre is bepréselték a gokartot, hol szabályosan, hol kevésbé, egyszerűen nem engedhettem meg magamnak azt a luxust, hogy az ideális ív közelébe menjek, így sajnos feltartottam a mezőnyt. Valahol bíztam abban, hogy emiatt legalább el lesznek egymással a többiek, de sajnos végig többet kellett hátranéznem, mint előre, így vonatozva intettek le minket, amit már nagyon vártam. :)”
3. helyezett – Klenovszki András
“Érdekesen alakult az időmérő. A 2. és 3. kategóriákban is 2 tizeden belül voltam az elsőtől, de amíg ez a 3. kategóriában csak B döntőre volt elég, itt 3. helyről indulhattam. Azért mögöttem ez a mezőny is szépen besűrűsödött. A géphúzás alapján reális volt a harmadik hely megtartása, sőt akár az előrelépés is. Viszont a 3. kategória futama alapján tudtam, hogy ha Tomi előttem védekezőt megy, és nem hibázik akkor lehetetlenség megelőzni őt (ott fordított szituációban a hármas géppel kis odafigyeléssel viszonylag biztosan tudtam tartani kilencest, itt én indultam a kilencessel a hármas után). Egyedüli aggodalmam az volt, hogy ha én nem tudok előzni, akkor a mögöttem jövők próbálkoznak majd az előzéssel. Ez be is igazolódott, amint támadni próbáltam vagy helyet kerestem a támadáshoz azonnal megtámadott is lettem. Ezért inkább maradt az, hogy ragadtam Tomira, hogy ha esetleg hibázna, azt kihasználhassam és közben próbáltam én magam nem hibázni. Így szépen bevonatoztunk a célba.”
4. helyezett – Katona Kristóf Győző
„Már a nevezésnél is látszott, hogy egy elég kemény mezőny jött össze ebben a kategóriában, és hogy nem lesz könnyű az első 10-be kerülni az időmérőn, és hogy nagyon szoros lesz az időmérő. Az időmérő számomra jól sikerült mivel a 6. rajthelyet sikerült elérnem, ami külön öröm, mert nagyon szoros volt, köztem és a 11. Dudás Bence közt összesen 0,082 volt a különbség. A géphúzásnál a 4-est sikerült húznom, aminek eleinte nem örültem, de a többi futamot látva kezdtem optimista lenni, hogy végül is jó gépet sikerült húznom. A felvezető körben éreztem, hogy jó lesz a gép, és végül az is lett. Az első két körben két helyet javítva feljöttem a 4. helyre és elkezdtem felzárkózni az előttem lévőkre, ami sikerült is, de előrébb jutnom nem. Ráadásul még a többiek meg is érkeztek a nyakamra, így be kellett állnom védekezni, és innentől kezdve csak a 4. hely megtartása volt a célom, amit végül ha nehezen is, de meg tudtam tartani. Élveztem nagyon a futamot és elgondolkodtam rajta, hogy lehet kéne a következő futamon is indulnom a 2-es kategóriában.”
5. helyezett – Molnár György
„Meglepődtem, amikor láttam, hogy 19 induló van a kategóriában. Kemény csata volt az „A” döntőbe jutásért. Roland rögtön futott egy űridőt, amit senki nem tudott megdönteni. Egy viszonylag elfogadható időmérővel megszereztem a hetedik helyet. Ezután egy jó géphúzással bizakodóan indultam a versenyen. Miután Kristófot nem tudtam lerajtolni, tudtam, hogy baj lesz. Nagy csaták mentek a középmezőnyben, de szerencsére sikerült megelőznöm az előttem haladókat, egészen addig, még utol nem értem újra Kristófot, aki tökéletesen védte az íveket, és fogta a tempómat. Furcsa és szomorú érzés volt, hogy egy másodpercre se volt tőlem a második hely a befutónál, de egyszerűen nem tudtam mit kezdeni a „hazai pályán” versenyző társammal.”
11. helyezett („B” döntő győztese) – Dudás Bence
Most indultam először a kettes kategóriában. Sikerült jól mennem súllyal is. Bíztató köridőket futottam. Nagyon élveztem az egészet, hogy ilyen jó versenyzőkkel mehettem a kettes kategóriában, mint Berci, Roland, Molnár Gyuri, Dévényi Zoli, Fényes Tibi, Gál Tomi, Kristóf, stb.! Sajnos az időmérőn elkövettem egy nagyobb hibát, így elment két köröm is. De utána kizökkentem a ritmusból, és az utolsó köröm nem sikerült olyan jól, ahogy terveztem. Így csak a 11-edik helyet tudtam megszerezni az időmérőn. Ez azt jelenti, hogy a 18 versenyzőből álló mezőnyből a vége felé voltam, így „B” döntős lettem csak. A rajtom nagyon jól sikerült. Sikerült megtartanom a pozíciómat és nagyobb előnyt kiautózni, majd megnyertem a futamot. De a „B” döntőben viszont én szereztem meg a legjobb helyet, mind az időmérőn, mind a futamon. Azt hittem, hogy Berci támadni fog, de szerencsére nem tudott, mert nagyon jól mentem és a gépem is nagyon tuti volt. Sikerült újabb nagyon nagy előnnyel nyernem, először a „B” döntőben. Nagyon jó verseny volt, és nagyon örülök a szép éremnek. Gratulálok a srácoknak, nagyon jól mentek az „A” és a „B” döntőben is! 🙂
III-as kategória
Időmérő: Egy érdekes időmérőnek lehettünk tanúi a 85 kg-osak között. Fényes Tibor szerezte meg az első rajthelyet, mindössze 2 ezreddel Ittzés Zsiga előtt, aki 5 ezreddel verte a harmadik helyet megszerző Gál Tomit, aki szintén 5 ezredet adott a mögé felsorakozó Nagy Koppánynak. Nem sűrűn látni ilyen szoros időmérő edzést… Az ötödik helyről Dergez Berci indulhatott.
Futam: A rajtnál Ittzés Zsiga nem zárta le a belső ívet, ezért Gál Tomi már az első kanyarban elment mellette. Dergez Berci a padlógázas rész végén javított egy helyet és már a negyedik pozícióban folytatta a küzdelmet. Fényes Tibi nem tudott elszakadni, így mögötte az egész mezőny felsorakozott. Berci előbbi előzési pontjánál Zsiga kicsit lecsúszott az ideális ívről, amit Berci egyből ki is használt. A következő körben ugyanezt csinálta a második helyen haladó Gál Tamással is, sőt majdnem feljött az első helyre. Szinte tolta le a pályáról egymást az egész mezőny, annyira szoros volt a küzdelem. Amíg Fényes Tibi Dergez Bercivel volt elfoglalva, mögöttük Nagy Koppányék többen is egymás mellett érkeztek meg a nézőtérhez közeli csiki-csukis részhez. Gál Tomi került legkülső ívre, ezért ki is szorult az aszfaltcsíkról, kénytelen volt átvágni a pályát a füves részen. Alig tíz kör elteltével Dergez Berci külső íven próbálkozott Fényes Tibivel szemben, és a kedvenc előzési szakaszán körbeautózta őt. Ezt követően rágógumihoz hasonlóan nyúlt el mindenkitől. Szinte minden körben történt valami akció, kapkodhattuk a fejünket jobbra-balra. A soron következő produkció egy Gál Tomi által bemutatott előzés Ittzés Zsigával szemben. Egy körrel ezután pedig megelőzte Fényes Tibit is. A futamot Dergez Bertalan magabiztosan megnyerte. A versenyen két előzés is vitatható, ezért egyelőre csak Dergez Berci győzelme, ami 100%-ig biztos, a dobogósokat figyelembe véve. Őt követte Gál Tamás (2) és Nagy Koppány (3). A további sorrend: Ittzés Zsigmond (4), Kocsi Viktor (5), Miklósi Tibor (6), Csősz Péter (7), Lámer Zoltán (8), Dévényi Zoltán (9), Fényes Tibor (10). A III-as kategóriában a „B” döntőt Molnár György (11) nyerte Klenovszki András (12) és Balogh István (13) előtt. A leggyorsabb kört Molnár György futotta.
Nyilatkozatok:
1. helyezett – Dergez Bertalan
„Már a szabadedzések során kiderült, hogy ezen a pályán a súlynak nagy hatása van a köridőkre, úgyhogy sejtettem, hogy nem lesz könnyű napom. Az időmérő jól sikerült, de a 8 század hátrány csak az 5. helyhez volt elég. Örültem, hogy az élről indulok. Nem a legjobb gépeket húzták, így jó esélyt láttam, hogy előre fogok tudni törni. A rajtnál rögtön sikerült előrejönnöm egy helyet, aztán folytattam az üldözést. Tibi az élen szenvedett a rossz 8-as géppel, a múltkori futamhoz hasonlóan mindenkit feltartott. Ezt kihasználtam es egyenként előztem a többieket, akik a nagy támadásban kicsit kevésbé védekeztek. Végül elérkezett Tibi, a legnehezebb feladat. Pár körön keresztül néztem, hogy hol lehetne megelőzni, de tudjuk, hogy nagyon jól védekezik, ezért csak a hosszú egyenes es az azt követő balos maradt. Végül sikerült mellette maradnom külső íven az első balosban annyira, hogy mar kénytelen volt helyet hagyni. Ezután mar csak körbe kellett mennem, mert tudtam, hogy a többiek is el fognak bíbelődni Tibivel és én addig már elég előnyt fogok kiautózni. Eléggé csúszkált a 6-os, úgyhogy a végén csak óvatosan köröztem, amíg Karcsi le nem intett.”
2. helyezett – Gál Tamás
“Nagyon kaotikus futam volt, ahogy szokták mondani 🙂 A rajtot sikerült jól elkapni és Zsiga mellé befordulni, így a második helyre beestem. Mindannyian tudtuk, hogy Tibi lassabb gépet húzott, ezért próbáltam minél hamarabb túl lenni rajta, de mindenképp szabályosan. Tibi mögött már autóztam hasonló helyzetben és tudtam,h nagyon nehéz feladat lesz. Olyannyira, hogy addig vártam és kerestem az előzési pontot, h többen is megelőztek közben, tehát azokat a pozíciókat kellett visszaszereznem. Eközben volt egy olyan kanyarkombináció a box-nál, ahol hárman fordultunk egyszerre, de Zsiga okosan elvette a jobbomon, ám a bal oldalamon ha jól emléxem Koppány nem, aki rávezetett a pálya menti gumikra, amit csak úgy tudtam elkerülni,h még jobban jobbra rántottam a kormányt és átgázoltam a füvön, többek megdöbbenésére… Már Berci is elzúgott, Ő hamar túl verte magát Tibin, de ekkora Zsiga került mögé, én pedig a 4-ik helyen voltam. Néztem sokáig ahogy csatázik Tibi és Zsiga és végig abban bíztam,h majd a kettőjük csatájából sikerül győztesen kijönni. Majd a hosszú egyenes végén lévő visszafordítónál 3-an értünk oda egyszerre, ahol Tibi kicsit szélesebben vette a kanyart, Zsigával foglalkozott, tolta le az ívről, de nekem szerencsére sikerült nagyon szorosan belül fordulni, és behúzni eléjük. Sajnos ez 1 vitatott előzés volt, ez vette csak el az örömömet a második helytől…”
3. helyezett – Nagy Koppány
Hamarosan…
11. helyezett – Molnár György
„Egyik szemem sírt, másik nevetett, ahogy időmérő után láttam, hogy nem jutottam be az első 10-be. Pedig három tizedet se kaptam… Az idei mezőny roppant erős. A „B” futamon a második helyről rajtoltam, András mögül. Néhány körön át szépen tartott, de tudtam, hogy gyorsabb vagyok nála, csak kerestem a megfelelő és szabályos előzési pontot. A gépeink között volt tempókülönbség, ezért csak közepes kihívásnak nevezném az előzést. Miután ez megtörtént, nagy élvezettel adtam kört a 4B-s versenyzőknek, komoly tempót diktálva. Megfutottam a kategória leggyorsabb körét, ami egy sovány vigasz volt számomra. Dobós futamot mentem, mégis egy szép kis éremmel távoztam, nagyon örülök neki. Megkóstoltam, milyen egy futamot nyerni, legközelebb egy „A” döntőn szeretném megtenni ugyanezt!”
IV-es kategória
Időmérő: Dergez Berci papírforma szerint megszerezte a legnehezebbek időmérőjén a pole-pozíciót, Fényes Tiborral, Lámer Zoltánnal és Ittzés Zsigával a háta mögött.
Futam: Berci nem volt kíméletes a rajt után sem, komoly tempóban, körről-körre hagyta ott a mezőnyt. Mögötte Fényes Tibi vezetésével torkollottak egymásba a többiek. A hatodik körben Lámer Zoltán mellé érkezett meg belső íven Ittzés Zsiga, de az előzést követően Zoli azonnal vissza tudott támadni és visszaelőzte Zsigát. Fényes Tibi ekkor lélegzetvételnyi előnyhöz jutott, de pár körrel később újra megkapta üldözőit. Ittzés Zsiga és Mihályi Dezső harcoltak egymással a negyedik helyért, végül ennek a csatának egy harmadik győztese született Rozvadszky Csaba személyében, aki el tudott mellettük szűken fordulni a dulakodás közepette. Csaba a hetedik helyről rajtolt és már Lámer Zolit támadta a dobogóért. Nem telt sok időbe, keresztülvágtázott Zolin is és Fényes Tibit vette célba, de rajta már nem tudta átrágni magát. Dergez Bercit leintették az első helyen, Fényes Tibi és Rozvadszky Csaba jöttek mögötte. A többiek egy vonatként érkeztek az utolsó körben, egymást előzgetve. Nagy volt a kavarodás a végén. A sorrend a negyedik helytől: Kocsi Zsolt (4), Balla Gábor (5), Ittzés Zsigmond (6), Mihályi Dezső (7), Szatory József (8), Kádas Zsolt (9) és Lámer Zoltán (10). A „B” versenyt Földesi György (11) nyerte, Fehér József (12) előtt. A leggyorsabb kört Dergez Berci futotta az élen.
Nyilatkozatok:
1. helyezett – Dergez Bertalan
„Az időmérő jól sikerült, ha csak kicsivel is, de meglett a pole. A legjobb gépet húztam, úgyhogy nem nagyon izgultam. A rajt jól sikerült, majd láttam, hogy Tibi a szokásos védekezésnek köszönhetően folyamatosan marad le. Próbáltam kerülni a poros részeket és a kavicsokat, nehogy valami gond legyen a végére a géppel. Izgalom csak a lekörözéseknél volt, mert nagyon szorosan ment a mezőny. Normál esetben nem is előztem volna meg őket, de mar Tibi is látótávolságban volt és gondoltam lekörözöm az egész mezőnyt, ha már ott vagyok :). Olyan még úgysem volt amióta versenyzem. Aztán végül nem sikerült, de legalább izgalmas volt a verseny vége.”
2. helyezett – Fényes Tibor
Hamarosan…
3. helyezett – Rozvadszky Csaba
„Az időmérőm a negyedik körig még bíztató volt, aztán csak jöttek és jöttek elém. Végül a hetedik pozíciót tudtam megszerezni. De nagyon nem voltam bánatos, hiszen a Józsi is és Zsolti is mögöttem voltak. (Elég közel vannak összetettben mögöttem, tehát ez lényeges szempont.) Bíztam benne, hogy akárhogy is lesz, de magam mögött tudom őket tartani. És rájöttem, hogy Balla Gabira is már jobban kell figyelni, mert iszonyat tempóban fejlődik! Lényeg a lényeg, elindultunk a versenyen. Minden a legnagyobb rendben zajlott. Pár kör elteltével éreztem, hogy nem szakadok le az előttem lévőktől, (kivéve Berci) Kocsi Zsoltit vettem üldözőbe, majd láttam, hogy a célegyenesre fordító kanyarban mindig helyet hagy belül, ezért én kinéztem ezt magamnak. Pár körön belül sikerült is megelőznöm. De ezt ő nem hagyta annyiban, és nem sokáig autóztam előtte, mert visszavette a pozícióját. De nem tanult az előtte zajló esetből, és megint nyitva hagyván a belső ívet, ugyanott megelőztem ismét. Továbbiakban láttam, hogy előttem nagyon nagy csata folyik, ezért közel tudtam kerülni hozzájuk. Lámer Zoli, Ittzés Zsiga és Mihályi Dezső küzdött egymással előttem. Pici kivárásom azt eredményezte, hogy Dezső és Zsiga összecsaptak egy kanyarban. Itt ez által én pont átfértem a szűk íven, tehát még kettőt tudtam előzni. Ez már a 4. hely volt! Itt éreztem, hogy mennem kell. Így is tettem és üldözőbe vettem Lámer Zolit, aki közben Fényes Tibi barátommal harcolt a 2. és 3. helyért. Majd a jól megkedvelt kanyaromban Zoli mellett is el tudtam kanyarodni szűk íven, tehát ott volt a 3. helyem. Nagyjából 10 kör lehetett hátra, amikor még megcsillant a remény, hogy talán a Tibit is beérem, de a többiek mögöttem kőkemény támadásba lendültek. Éppen ezért a 3. hely megvédése volt a fő feladatom, ami az eddigi futamok alapján a legnehezebb vállalkozás volt részemre. De végül óriási küzdelem árán egy nagyon, nagyon szoros befutóval, megmaradtam a 3. helyen. Maxi nagyon örültem, hiszen a futam előtt, remélni sem mertem, hogy feljövök idáig. De némi szerencse kíséretében megoldottam. Jó volt újra dobogós helyen végezni. Mindenki maximálisan teljesített. Mindenkinek gratulálok a versenyhez. Szép és felettébb izgalmas verseny volt a LEGFÖLSŐBB SZINTEKEN! Köszönöm!”
A Hobby Cart Kupa következő versenye egy hónapos szünet után 2011 július 2-án rajtol majd az idei naptárból már ismert Battaringen. A menetirány ezúttal fordított lesz.
Szerző: Molnár György