Augusztus első vasárnapján került megrendezésre az MNASZ Országos Amatőr Gokart Bajnokság 8. fordulója, a Budapest X. kerületében található Kőbánya Ringen, melyen ezúttal normál irányba köröztek a versenyzők – utoljára 2011-ben volt erre példa, akkor szintén a versenynaptár 8. pozícióját foglalta el a normál irányú Kőbánya Ring. A már-már elviselhetetlennek tűnő hőség elől átmeneti menedéket nyújtott a Szervezők által biztosított, vízpárlatot fújó ventillátorok, de ha valaki inkább a hűtés klasszikus módját részesítette előnybe, annak mindössze annyit kellett tennie, hogy tövig nyomta a gázt a Ringen és a menetszél kellő szellőzést biztosított a remek versenyeket eredményező vasárnapi délutánon. A versenyek igaz történetét a lenti sorokban találhatjátok.
I. kategória
Az 1-es kategória időmérő edzésén Fühl Zoltán bizonyult a leggyorsabbnak és 23 ezreddel előzte meg a második helyre kvalifikáló Antal Dávidot, és 87-el a címvédő, Szetei Gergelyt. Naményi Gergely a negyedik rajtkockába állhatott fel, majd Garamvölgyi Nikolett, Gyuris Gábor, Szabó Martin és Szabó Károly következtek.
Amilyen fegyelmezetten indult a kategória versenye, olyan fegyelmezetten folytatódott is. Az első félidőben a versenyzők sormintát másolva követték egymást és komolyabb előzési kísérletre nem került sor. A verseny második felében már picikét jobban felpörögtek az események, hiszen Szetei Gergelynek sikerült lőtávolságon belül kerülnie Antal Dávidhoz képest, de minden igyekezete ellenére, nem sikerült maga mögé utasítania bajnoki riválisát. Kettejük párharcának köszönhetően Fühl Zoltán rövidesen egy jelentősebb előnyre tett szert, és igazából egy pillanatra sem került veszélybe a győzelme. A futamon még a mezőny közepén, illetve végén láthattunk egy-két előzési kísérletet, ahol Garamvölgyi Nikolett támadta Naményi Gergelyt, valamint Szabó Károly próbálta becserkészni Szabó Martint, de mindhiába.
A szokatlanul nyugodtra sikerült versenyt végül Fühl Zoltán nyerte meg, rajt-cél győzelmet szerezve ezzel a kategóriában, a dobogó második és harmadik fokára pedig Antal Dávid és Szetei Gergely állhattak fel. A befutó további sorrendje: Naményi Gergely (4), Garamvölgyi Nikolett (5), Gyuris Gábor (6), Szabó Martin (7) és Szabó Károly (8). Mesterhármassal zárva a kategória versenyét, a leggyorsabb kört is Fühl Zoltán jegyezte, melyet a 9-es gokarttal teljesített és ideje 28,756 lett.
Nyilatkozatok
Fühl Zoltán (1. hely):
„Ezelőtt a futam előtt csak egyszer mentem ebben az irányban 2011-ben a HCK-n. Akkor defektet kaptam az utolsó körben, szóval reméltem, hogy nem kell még egyszer átélnem. A szabadok alatt a tempó jónak tűnt, de nem kiemelkedőnek. A kvalin a 2. köröm nagyon jó volt az utolsó előtti jobbos kanyarig, amit szélesen vettem. A 4. kör utolsó kanyarját túl szűkre vettem és a bal első kerék a pálya és a gumifal közötti gödörbe ment, ezután eléggé ideges voltam, mivel tudtam, hogy ez befolyással van az 5. körre is. Az előbb említett hibám ellenére az 5. körben sikerült megfutnom a legjobb időt a kategóriámban és így enyém lett a pole, aminek nagyon örültem. A verseny rajtját jól kaptam el, kb 1-2 másodperc lemaradásban követett Dávid, addig, amíg ő be nem állt védekezni Gergővel szemben. Ekkor az előnyöm kb 4-5 másodpercre nőtt, így az utolsó 3 körben kicsit ki is engedtem a tempóból. Most értékes 25 pontot szereztem, ezzel még szorosabb lett a bajnokság, ami nagyon izgalmas végkimenetelűnek ígérkezik. Gratulálok Mindenkinek!”
Antal Dávid (2. hely):
„Az elmúlt két futam nem úgy sikerült ahogy szerettem volna, szóval kellett már egy jó eredmény. Az időmérő nem lett rossz, de jobb is lehetett volna. Futamra kihúztam az időmérős gépet, amiről tudtam hogy a többihez képest nem valami acélos. Tudtam, hogy a győzelemre csak akkor van esélyem, ha az elején megtudom előzni Zolit, így a verseny elejét megnyomtam. Tisztába voltam vele, hogy elfognak melegedni a gumik és akkor utolér Gergő, de más esélyem a győzelemre nem volt, és gondoltam, hogy ha meg arra lesz szükség akkor kivédekezem Gergőt. Minden így is alakult, csak Zolit nem tudtam megelőzni, féltávnál elfogytak a gumik, Gergő megérkezett. Sikerült magam mögött tartani a verseny végéig. Gratulálok mindenkinek!”
II. kategória
Szántó Tamás és Molnár György között dőlt el a pole pozíció sorsa, előbbi javára, hiszen Tamás 6 ezreddel ugyan, de megszerezte az első helyet a kvalifikáció során, míg György a második rajthelyre állhatott fel. A bajnoki címre esélyes versenyzők szépen kibérelték a rajtrács első két sorát, hiszen Szántó Tamás és Molnár György után, a harmadik és negyedik helyről Boldizs Bence, valamint Antal Dávid indulhattak. Őket Vincze András, Vitanov Tamás, Szabó Károly és Reich Balázs sorrendben követték a többiek.
Hasonlóan az egyes kategóriához, a kettes kategória versenye is egy nagyon gördülékeny rajttal vette kezdetét, itt azonban már az első kanyarokban egy helycserét láthattunk, ahogy Vitanov Tamás előzte az előtte haladó Vincze Andrást. Az élen haladó Szántó Tamás hiába próbált elszakadni az őt üldözőktől, Molnár György ezt nem hagyta annyiban, és kettejük csatájának köszönhetően egy izgalmas vonattá alakult át a mezőny, ahol nem sokkal később egy újabb eseményt láthattunk, amikor Szabó Károly forgott ki, miközben Vincze András mellett próbált helyet találni. A soron következő helycserés támadás Reich Balázs nevéhez köthető, aki hasonlóan Vitanov Tamáshoz, Vincze Andrást utasította maga mögé, majd András az utolsó körökben újabb pozíciót veszített, amikor a mezőnyre felzárkózó Szabó Károly is elment mellette. A kisebb megszakításokkal ugyan, de mondhatni rajttól a célig egy egybefüggő vonatot alkotó mezőnyben többször is került sor test-test elleni csatára, de újabb helycserét a kockászászló belengetéséig már nem láthattunk.
A versenyt így a vonat „masinisztája”, Szántó Tamás nyerte, akit Molnár György és Boldizs Bence követtek a dobogóra. A befutó további sorrendje: Antal Dávid (4), Vitanov Tamás (5), Reich Balázs (6), Szabó Károly (7) és Vincze András (8). Szabó Károly igyekvése, a kiforgását követően nemcsak a pozíciójában, de a leggyorsabb köröknél is nyomot hagyott, hiszen az ő neve mellé került a versenyben futott leggyorsabb kör, melyet az 1-es gokarttal teljesített, és ideje 28,704 lett.
Nyilatkozatok
Molnár György (2. hely):
„Mindig is nagy kedvvel játszadoztam a Kőbánya Ringen, ezúttal is a győzelmet céloztam meg a hétvégére. Az időmérő edzésen sikerült megverni mindenkit, kivéve Szántó Tomit, aki igazán számított volna. Hat ezreddel előttem szerezte meg a pole-t. Tudtam, hogy nehéz lesz megelőzni. Halovány tempókülönbség volt közöttünk javamra, de ez kevés volt ahhoz, hogy érdemleges próbálkozást mutassak be vele szemben. Bejöttem másodiknak, ami végül is remek eredmény, de a bajnokságban sajnos kevés a kitűzött célom eléréséhez. Gratulálok Tominak a győzelemhez, megdolgozott érte!”
Boldizs Bence (3. hely):
„Úgy indultam neki a hétvégének, hogy kéne már egy dobogó ezen a pályán, amiről azt kell tudni, hogy nagyon nem megy nekem. Tavaly szórtam a köröket, most arra próbáltam koncentrálni, hogy ez ne így legyen, sikerült is elég sztenderd időket mentem. Kvalin 3 hibátlan köröm volt sajnos a 2. körtől kezdve nem tudtam javítani így 48 ezreddel lemaradva 3. helyről indultam. Versenyen Dávid gépe pokolian gyors volt az egyenesbe így megnehezítette a dolgom, de sikerült hárítani a támadásait. Egyik szemem sír a másik nevet, sír mert Szántó Tomi és Molnár Gyuri, akik a bajnokságban előttem és mögöttem állnak, előttem végeztek, de nevet mert égre sikerült a dobogó ezen a pályán. Tomi előnye megint nőtt, nehéz lesz a hajrá. Gratula a dobogósoknak!”
III. kategória
Az összes kategória közül, a 3-as kategóriában hódították el a legnagyobb különbséggel a pole pozíciót, melyet a címvédő Lencsés Bálintnak sikerült abszolválnia, aki kicsivel több, mint 1 tizeddel előzte meg a már kettes kategóriában is bizonyító Molnár Györgyöt. Pribilinszky Zoltán, Csáki Zoltánnal osztozott a második soron, majd Bernula István, Vincze András és Molnár Tibor következtek a hétfős kategória rajtrácsán.
Minden bizonnyal nem a legizgalmasabb versenyek egyikeként fog bevonulni az OAGB történelmébe a hangár utcai verseny, amely amennyire sima rajtot vett, annyira sima versenyzéssel folytatódott. Az élen haladó Lencsés Bálinttal többé-kevésbé tudta tartani a lépést a második helyezett Molnár György, de Bálint hamar kiautózott egy biztonságos előnyt és egy pillanatra sem került veszélybe a győzelme. A verseny egyetlen izgalmát a mezőny közepén és végén láthattunk, ahol elsőként Bernula István támadta Csáki Zoltánt, majd a rájuk felzárkózó Vincze András és Molnár Tibor borzolták a kedélyeket. A verseny második felében Vincze egy félresikerült előzési kísérlet következtében szabadon hagyta a kanyar bejárati, belső ívet, melyen Molnár Tibor azonnal bebújt, a kijáraton azonban kissé rászorította versenytársát a gumifalra, így néhány kanyarral később visszaadta a pozícióját.
A leintésig újabb akcióra már nem került sor, így a versenyt Lencsés Bálint nyerte, aki egy újabb hatalmas lépést tett címvédése felé, a dobogó második fokára pedig Molnár György állhatott fel, akit Pribilinszky Zoltán követett. A befutó további sorrendje: Csáki Zoltán (4), Bernula István (5), Vincze András (6) és Molnár Tibor (7). Lencsés mindent vitt a kategóriában, hiszen a leggyorsabb kört is ő jegyezte, melyet a 10-es gokarttal teljesített és ideje 28,894 lett.
Nyilatkozatok
Lencsés Bálint (1. hely):
„52 pontos megnyugtató előnnyel érkeztem a Hangár utcai gumigyilkos pályára.Az időjárás hibátlan volt. 36-7 fok, pont az az idő, amit imádok! Az 5 körös időmérőn az 5. körömet kanyarról kanyarra sikerült összeraknom, de a célegyenes ráfordítónál túlságosan hamar léptem a gázra így megcsúsztam, ezért a 4. köröm lett a legjobb, ami a pole pozíciót jelentette számomra, ebben az évben immáron negyedszer. Molnár Gyuri mögöttem, mögötte Pribli, őt pedig Chucky követte a rajtrácson. Rajt? 10-es gép? Zseniális volt. A két felvezető körön, nagyjából végiggurultam. Egy nagyobb gázt sem adtam neki, és egy kanyaron se mentem át nagy tempóval, mivel inkább beáldoztam ezt a két kört, hogy hűtsem a gépet. A hátránya viszont az volt, hogy nem tudtam, hogy hol mit tud a gép… szóval rajt… nemigazán tudok rá magyarázatot, hogy miért lőtt ki úgy a gépem, ahogy. Egy pillanatra le is néztem a rajt után, hogy biztos bent vannak a súlyok?! Amikor láttam, hogy igen, akkor gondoltam hogy jó ütemben nyomtam rá a KERS gombra!:) Innentől kezdve magabiztosan uraltam a futamot és megszereztem idei 4. rajt-cél győzelmem, amivel tovább növeltem az előnyöm a bajnokságban!Gratulálok mindenkinek, különösen Gyurinak,! 64 ponttal vezetem jelenleg a kategóriát Csáki Zoli előtt, ami azt is jelenti, hogy akár már a Hungaroringi (következő) futamon megszerezhetem életem 2. OAGB címét!”
Molnár György (2. hely):
„Lencsés Bálint mögül rajtoltam a második helyről. Kimondottan élveztem a versenyt, mert Bálint kiváló tempóban autózott előttem, én pedig próbáltam tartani a lépést vele. Ennek eredményeként az első hármas szokatlan mértékben meglépett a többiektől. Tudtam, hogy nem fogom tudni utolérni Bálintot, de nyomtam végig, ami a csövön kifér. Kellemes érzés másodiknak lenni, de egyel feljebb még kellemesebb lett volna. 🙂 Gratulálok Bálintnak! A bajnokság a második helytől nagyon szoros. Jelenleg ezért a pozícióért folyik a harc 5-6 versenyző között.”
IV. kategória
A 9 fős négyes kategória időmérőjét Kovács György nyerte, aki éppen csak egy gondolattal előzte meg a második helyről induló Topor Kálmánt, hiszen kettejük közt az időkülönbség mindössze 3 ezred volt. A címvédő, Nyuka Gábor 54 ezredes hátránnyal a harmadik helyet szerezte meg, míg mellőle Somogyi Tamás várhatta a verseny megkezdését. A harmadik sorból Csáki Zoltán és Németh Attila rajtolhattak, őket a többiek Márton Balázs, Szatory József és Murva Tamás sorrendben követték.
Nyugodtan mondhatjuk, hogy a vasárnapi napon a 4-es kategória szállította a legtöbb izgalmat, ahol már az első körben egy helycserés támadásnak lehettünk szemtanúi, ekkor Csáki Zoltánnak sikerült a külső ívre szoruló Somogyi Tamást megelőznie, mellyel feljött a 4. helyre. Az élen Kovács György és Topor Kálmán már az első körökben faképnél hagyták az egymással bíbelődő mezőnyt, és egészen a verseny végéig tudtak koncentrálni kettejük rendkívül kiélezett, de mindvégig korrekt csatájára. Hatalmas ütközetet láthattunk a mezőny végén is, ahol Szatory Józsefnek sikerült megelőznie Márton Balázst, Balázs azonban ezt nem hagyta szó nélkül, és rátapadva József szélárnyékára, néhány körrel később visszavette pozícióját, hogy utána üldözőbe vehesse az előtte haladó Németh Attilát. A dobogó harmadik helyéért zajló csatában Somogyi Tamásnak egy időre sikerült visszavennie a verseny elején elvesztett pozícióját, de Csáki Zoltán még a verseny első felében visszakövetelte ezt a helyezést, egy rendkívül merész manőverrel. A verseny második felében még egy utolsó helycserét láthattunk, melyet Márton Balázs mutatott be a pálya belső szakaszán, amikor Németh Attilát sikerült megelőznie.
A futamot végül, a hibátlan védekezést bemutató Kovács György nyerte, akit Topor Kálmán kísért be a második helyen a célba, a dobogó harmadik fokára pedig Nyuka Gábor állhatott fel. A befutó további sorrendje: Csáki Zoltán (4), Somogyi Tamás (5), Márton Balázs (6), Németh Attila (7), Szatory József (8) és Murvai Tamás (9). A versenyben futott leggyorsabb kör Csáki Zoltán neve mellé került, 29,113-as idővel, melyet a 10-es gokarttal teljesített.
Nyilatkozatok
Kovács György (1. hely):
„A Hangár köztudottan Kálmán pályája, szóval igencsak fel kellett kötni a felkötnivalót. Az időmérőt minimális különbséggel tudtam megnyerni a fent említett úriember előtt, így egy nagyon szoros futam képe kezdett kirajzolódni előttem. Ennek ellenére a terv az volt hogy leszakítom magamról emberünket és egy nyugodt versenyt futok. Nos, a leszakítási kísérlet kudarcba fulladt, sőt odáig “fajultak” a dolgok, hogy egyszer mellém is került az egyenesben. Ezen a ponton ki kell emelnem Kálmi átlagon felüli sportszerűségét, ugyanis a szűk hely ellenére akár bent is tarthatta volna a gépet mellettem a kanyarban, végül mégis elvette. Ezek után már nem voltak necces szituk, és kéz a kézben futottunk át a kockás zászló alatt. Gratulálok mindenkinek, Kálmánnak kifejezetten, nagy kihívás és jó móka volt versenyezni vele. :)”
Super GP kategória
Hasonlóan a 4-es kategóriához, a Super GP versenyén is 9 versenyző mérettette meg magát, kik közül Pribilinszky Zoltán bizonyult a leggyorsabbnak a kvalifikációs futamon és szerezte meg a pole pozíciót. Topor Kálmánnak dejavu érzése támadhatott, hiszen hasonlóan a 4-es kategóriához, itt is csak egy hajszál választotta el a legjobb időtől, mely számban 7 ezredet jelentett. Lencsés Bálint 27 ezreddel a harmadik legjobb időt futotta, majd Kovács György, Somogyi Tamás, Rátkai János, Pomázi Gábor, Somogyi István és Szimeth Norbert következtek.
Helycsere és különösebb incidens nélkül vette kezdetét a kategória versenye, ahol a versenytáv 30 percnek megfelelő körszám, emellett mindenkinek kötelező egyszer kiállnia a boxba. Az már az első körökben kikristályosodott, hogy a versenyzők sokkal inkább a taktikai csatározást, semmint a test-test elleni küzdelmet választottak az idei év eddigi legforróbb futamán. Miközben a boxkiállások következtében alaposan összekavarodott a mezőny, megszületett az első helycserés támadás is, melyet a verseny felénél Szimeth Norbert mutatott be, amikor a célegyenesre ráfordulva ment el Somogyi István mellett. A verseny végénél egymásra találó Lencsés Bálint és Kovács György csatája szállította az izgalmakat, miközben az élen haladó Pribilinszky Zoltánnak és Topor Kálmánnak még hátravolt a kötelezően teljesítendő kiállásuk. Kettejük közül elsőként Zoltán érkezett meg a boxba, a pályán azonban nem sikerült megtartania vezető helyét, majd a következő körben Topor Kálmán is teljesítette kiállását, ő pedig a negyedik helyre érkezett vissza. Az utolsó körös hatalmas csaták ellenére, amikor az élmezőny összerázódott, a pályán már újabb helycserére nem került sor, azonban mivel Pribilinszky Zoltán hibázott a kiállása során, ezért utólag időbüntetést kapott, így a 3. helyről a 6. helyre száműzte magát.
Mindezek fényében a versenyt végül Lencsés Bálint nyerte, akit Kovács György és Topor Kálmán követtek a dobogó második illetve harmadik fokán. A befutó további sorrendje: Somogyi Tamás (4), Rátkai János (5), Pribilinszky Zoltán (6), Pomázi Gábor (7), Szimeth Norbert (8) és Somogyi István (9). A verseny leggyorsabb körét Kovács György jegyezte, melyet a 6-os gokarttal futott meg és ideje 29,025 lett.
Nyilatkozatok
Lencsés Bálint (1. hely):
„A rajtrácson a 3. helyet foglalhattam el a heteskével. Ez nekem lényegében jó volt, hiszen Pribli pole, Kálmán 2. hely, közvetlen mögöttem Kovács Gyuri, a bajnoki ellenfelem. A rajtom nem volt túlságosan remek, kicsit beragadtam, de nem történt pozíciócsere. Az első öt percben az első négyes vonatból senki nem reagált, kiváncsi voltam a többiek mit fognak lépni a boxkiállást illetően.Ez egy remek időszak volt egyébként, hogy egy kicsit spóroljak a gumikkal, néha le is maradtam egy kicsit Kálmiról. Gyuri jött a 7. perc környékén, én pedig egyből utána, hiszen ha valakire kellett koncentrálnom, az ő volt! Ezúttal sokat kockáztattam, úgy érzem, mivel megcsúsztam közvetlenül a boxutcában az első és a második guminál is, de meg tudtam állni. A boxkiálláson nyerhettem, hiszen jóval Gyuri elé jöttem vissza. A kivezetőt nagyon megnyomtam, mivel vártam, hogy Kálmi kijöjjön pitelni! Kálmi és Pribli is kint maradtak a pályán. Gyuri szépen lassan lopta a távot mögöttem. A verseny középső felén annyira erőltettem a tempóm, hogy az utolsó 10 körre elfogytak alattam a gumik, így Gyurit kb 2 kör alatt magamra sikerült húznom. Volt, hogy már védekeznem kellett, ami egyikőnknek se volt jó, hiszen lassultunk és csökkent az esélyünk, hogy megfogjuk Kálmiékat! Bemutatták az 5 körös táblát, amikor kijött Pribli, aki elé sikerült visszajönnöm, majd az utolsó boxkiállási lehetőségnél Kálmi is jött, akit szintén sikerült átugranunk! Ezzel sikerült megnyernem a futamot, ami hihetetlenül jól jött a bajnokság hajrájához közeledve. Nagyon boldog voltam a futam után, hogy ismét sikerült nyernem ebben a kategóriában. És egy kis érdekesség :A 30 perces futam alatt közel másfél kg-ot fogytam, amivel kicentiztem a mérlegelést. A futam előtt 91,8 voltam, a futam végén pedig 90,4kg-ot mutatott a mérleg. A Super GP-ben 17 pontos előnyt sikerült összeKovácsolnom, Gyuri előtt. Ezzel még semmi sem dőlt el, de egyre kényelmesebb az előnyöm, főleg ha azt nézzük, hogy már van egy dobott futamom!:)”
Kovács György (2. hely):
„Egy felejthető időmérő után a dobogót céloztam meg a versenyen, és lehetőség szerint minél magasabb fokot. Mint idén kiderült, a Super Gp-s taktikai érzékem meglehetősen gyenge lábakon áll, viszont ezen a futamon még egészen elfogadható százalékon használtam a rendelkezésre álló szürkeállományomat. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a viadalra egy űrhajót kaptam kivételesen, ráadásul remekül kezelhető is volt a gépsas. Bálintkának nem volt űrhajója, viszont sajnos ő maga egy űrhajó, így nem egyszerűsítette meg igazán az életem ezen a versenyen sem. Igazából rá koncentráltam, így amikor kijött pitelni, én is követtem a következő körben. Vicces volt, hogy előtte még toltam le a pályáról, a box után pedig legalább 2-3 mp-re kerültem tőle. Mindegy, muszáj volt ezek után az egész pályán nyitott DRS-sel közlekednem, mert csak nagyon lassan tudtam közeledni rá. Végül sikerült utolérnem, és amint tudatosult hogy a győzelemért csatázunk, igyekeztem még inkább rákapcsolni. Azt gondolom, hogy az utolsó 2 kör egyikében megfoghattam volna az űrcowboy-t, de egy eléggé szerencsétlen lekörözéses szitunál meglógott és már nem volt utána idő csak bottal ütögetni a guminyomait. Ez van. Még Pribli Zoli sportszerűségét szeretném kiemelni, ugyanis a lekörözéses szitunál megelőzhetett volna, de visszaengedett. Respect! Gratulálok mindenkinek, különösen Lencsés űrhajósnak, aki nagy lépést tett a Hold felé.. akarom mondani a bajnoki cím felé! :)”
A vasárnapi OAGB versenyén ugyan lényegesen kevesebb előzést láthattunk, mint a szombati HCK futamain, de izgalmakban itt sem volt hiány. A bajnokság következő futamát a Hungaroringen található, Hungaroring Kart Centerben rendezik meg, fordított irányba, ahol a 3-as, illetve 4-es kategóriákban akár bajnokavatásra is sor kerülhet.
Szerző: Vincze András