A 2013-as esztendő 9. fordulójához érkezett az MNASZ Országos Amatőr Gokart Bajnokság mezőnye, melynek a Mogyoródon található, Hungaroring Kart Center adott otthont. A „nagytestvér”, a Hungaroring kettes kanyarja mellett található technikás vonalvezetésű gokart pályán ezúttal fordított irányban mérettették meg magukat a versenyzők, és amellett, hogy remek futamokat láthattunk a versenypályákon, a hármas kategóriában bajnokavatás is történt. Még mielőtt azonban minden részletre kitérnék a bevezető során, inkább belevetem magam a kategóriák versenyeinek az összefoglalásába…
I. kategória
Szoros időmérővel zárult az 1-es kategória kvalifikációs futama, hiszen az első és a negyedik helyezett között mindössze 9 század volt a különbség. A kilenc indulót felvonultató kategóriában végül Antal Dávid bizonyult a leggyorsabbnak és 24 ezreddel előzte meg a második helyről induló Szetei Gergelyt. Fühl Zoltán a harmadik legjobb idővel, és 59 ezredes lemaradással a harmadik leggyorsabbnak bizonyult, őt a második sor külső ívéről Garamvölgyi Nikolett követett. Naményi Gergely ötödik legjobbként Kurfis Gergőt előzte meg, majd Szabó Martin, Gyuris Gábor és Bencze Tünde következtek.
Hibátlan rajttal vette kezdetét az 1-es kategória versenye, ahol a versenyzők sormintát másolva, már az első körben megkezdték a helyezkedéseket, de helycserére, illetve komolyabb támadási kísérletre nem került sor. A pole-ból induló Antal Dávidnak nem volt könnyű dolga, hiszen kisebb-nagyobb megszakításokkal, de Szetei Gergely folyamatosan, valós veszélyt jelentett pozíciójára, őket pedig Fühl Zoltán és Garamvölgyi Nikolett követtek árnyékként – talán ennek is köszönhető, hogy Szetei nem kezdett bele vakmerő manőverekbe, hiszen egy félresikerült előzési kísérlet következtében nemhogy pozíciót nyer, hanem veszít, egyszerre akár többet is. A verseny első előzését Szabó Martintól láthattuk, aki az első körökben Kurfis Gergőt utasította maga mögé, majd az ő példáján felbuzdulva, néhány körrel később Gyuris Gábornak is sikerült megelőznie Gergőt. A verseny második felében, az élen továbbra is az Antal, Szetei, Fühl, Garamvölgyi négyes robogott, a mezőny hátsó részében pedig Gyuris Gábor kapott újra szárnyra, és ezúttal Szabó Martint előzte meg, két helyet javítva ezzel rajtpozícióján. A verseny utolsó köreire Antal Dávidnak sikerült egy lélegzetvételnyi előnyhöz jutnia, köszönhetően Fühl Zoltán előzési kísérleteinek, de Szetei Gergely védelme bevehetetlennek bizonyult, így újabb helycserére már nem került sor.
Mindezek fényében a futamot Antal Dávid nyerte, megelőzve ezzel a dobogó második és harmadik fokára megérkező Szetei Gergelyt és Fühl Zoltánt. A befutó további sorrendje: Garamvölgyi Nikolett (4), Naményi Gergely (5), Gyuris Gábor (6), Szabó Martin (7), Kurfis Gergő (8) és Bencze Tünde (9). A verseny leggyorsabb körét Fühl Zoltán futotta meg, a 10-es gokarttal, ideje 28,438 lett.
Nyilatkozatok
Antal Dávid (1. hely):
“Tavaly itt szereztem meg az első dobogós helyezésem, szóval nagyon vártam már a hétvégét, és a célom az volt, hogy a tavalyi eredményem megjavítsam. A szabadedzések alatt konstans időket teljesítettem, és nagyon vártam már az időmérőt. Az előző három futamon az időmérőkkel voltak problémáim, sajnos egyszer se sikerült kiadnom a maximumot, szóval most nagyon figyeltem rá, és megszereztem a pole-t. A futamra a 8-ast húztam amivel meg voltam elégedve, az egyenesben meg volt a sebessége és a kanyarokban se volt vele különösebb gond. A futam során sikerült megtartanom az első helyet. A bajnokság nagyon szoros három futammal a vége előtt. Gratulálok mindenkinek!”
Szetei Gergely (2. hely):
“Számomra különleges helyszín a Hungaroring. Soha nem sikerült még nyernem itt, de mindig úgy látogatok el ide, hogy majd most… Hát most sem! 🙂 Kevés kellett volna a polehoz. Igazából csak magamat okolhatom, hogy nem jött össze, mivel a lehetőség ott volt. Ezután már tudtam, hogy a győzelem szinte elérhetetlen, ezen a vonatozós pályán. Esélyem nem is volt sok, mivel a gép lassan gyorsított ki, a kanyarokat meg ügyesen levédte a Dávid. 2. hely lett, ami miatt nem vagyok se boldog, de elégedetlen sem. Viszont most a kedvenc pályáim következnek… 🙂 Gratulálok a dobogósoknak!”
II. kategória
Nem volt panasz a kettes kategória indulóinak a számára sem, hisz hasonlóan az egyes kategóriához, itt is 9 versenyző mérte össze tudását. Reich Balázs remek tempóval haladva a kvalifikációs futam során, megszerezte a kategória pole pozícióját, 69 ezreddel megelőzve a második helyről induló Antal Dávidot, akit Molnár György és Vitanov Tamás követtek a második sorból. A rajtrács további része az alábbiak szerint alakult: Vincze András, Boldizs Bence, Túróczi Péter, Szántó Tamás és Propszt Roland.
Nyögvenyelősen vette kezdetét a kettes kategória versenye, hiszen csak harmadik, a szabályok értelmében utolsó rajtnál kezdhették meg a versenytáv teljesítését – ez a rajt azonban kifogástalanra sikerült. A látványos összecsapásokat és előzéseket egyáltalán nem nélkülöző versenyben már az első körben egy helycserét láthattunk, amikor Szántó Tamás talált fogást Túróczi Péteren és lépett egy hellyel előrébb. Még fel sem ocsúdtunk Szántó előzéséből, amikor egy újabb előzést láthattunk, ezúttal Boldizs Bencétől, aki a pálya hátsó részén tudott Vincze András kerülni – később az előzést megvizsgálva azonban szabálytalannak ítélték, mert lökésből szerzett előnyt, ezért a futamot követően visszasorolták András mögé. A mezőny szinte az egész futam során egyben tudott maradni, és elsősorban elől zajlottak az események, de a kiegyensúlyozott erőviszonyoknak köszönhetően senkitől sem láthattunk komolyabb előzési kísérletet. A verseny második felében azonban elérkezett a fordulópont, ekkor Molnár György gépének tört ki a hátulja féktávon, egy félresikerült előzési kísérletet követően, és az őt árnyékként követő Vitanov Tamás akaratán kívül is kiforgatta versenytársát. A vonatban történt tempóvesztést Szántó Tamás tudta a legjobban önmaga javára fordítani, és könnyedén előzte meg a visszalassuló Vincze Andrást, miközben Molnár Györgynek az utolsó előtti helyre sikerült visszatérnie.
A verseny végéig az egyetlen érdemi változás a mezőnyben, Molnár György kiállása volt, aki néhány kör erejéig megpróbálta átugrani Túróczi Pétert, de mindhiába. A versenyt végül, az első győzelmét megszerző Reich Balázs nyerte, aki egy pillanatra sem adta ki a vezető pozíciót a kezei közül, és ezt követően egész biztosan szép emlékekkel fog visszatekinteni a technikás vonalvezetésű hungaroringi pályára. Második helyen Antal Dávidot intették le, a dobogó harmadik fokára pedig Vitanov Tamás kapaszkodott fel. A dobogósokat az alábbi sorrend szerint követték a többiek: Szántó Tamás (4), Vincze András (5), Boldizs Bence (6), Túróczi Péter (7), Propszt Roland (8) és Molnár György (9). A verseny leggyorsabb körét Boldizs Bence futotta meg, 28,666-os idővel, melyet a 2-es rajtszámú gokarttal teljesített.
Nyilatkozatok
Reich Balázs (1. hely):
„A verseny épp egy hosszú szabadságom végére esett, így teljesen tiszta fejjel, kipihenten érkeztem a Hungaroringre. A szabadedzések alatt éreztem, hogy egyre összeszedettebb és gyorsabb tudok lenni és a harmadik vagy negyedik etapra teljesen összeállt minden. Az időmérőn hetedikként futottam és bár tudtam, hogy Dávid és Gyuri jó időket mentek, csak a saját köreimre koncentráltam, mert ezúttal elhittem, hogy nagyon gyors is lehetek; tudtam, hogy a gokartot hogyan fűzzem rá a pályára, minden kanyar megvolt. A negyedik körben láttam, hogy az időm az akkori leggyorsabb, és Roland és Peti sem tudta megjavítani, így 2 év után újra enyém volt a pole. Óriási érzés volt, hiszen így a győzelem egy karnyújtásnyira került. A korábbi pole-jaimtól eltérően ezúttal biztos voltam benne, hogy nem fogom elszúrni, akármilyen gépet is húzok, éreztem, hogy eljött végre az én napom. A megismételt rajtok bosszantóak voltak ugyan, de gond nélkül eljöttem minden alkalommal és Dávidot sikerült biztonságos távolságban tartani. Bár az egyenesben a gokartja sokkal gyorsabb volt az enyémnél, a kanyarokban tudtam akkora előnyt építeni, hogy komolyan ne tudjon próbálkozni. A verseny nagy része így telt aztán kb 10 körrel a vége előtt kicsit jobban lemaradt, utána pedig csak arra figyeltem, hogy ne hibázzak. Nem volt könnyű, mert mindenféle gondolatok cikáztak a fejemben az elmúlt évekről, erről-arról, még Fisichella és Alesi is eszembe jutott, hogy mennyi balszerencse történhet vezető helyen…De ez nem az a nap volt és nagyon boldog vagyok, hogy megszereztem az első győzelmemet az AGB-ben. 7 éve egy C kategóriás győzelemmel indult itt a pályafutásom, és bár a célom már akkor is egy abszolút győzelem volt, nem voltam benne biztos, hogy reális. Most már azt mondom, hogy sokkal korábban kellett volna eljönnie. Nagyon boldog vagyok és ezt az első győzelmemet azoknak szeretném ajánlani, akik hittek bennem.”
Antal Dávid (2. hely):
“Sokáig úgy nézett ki az időmérőn, hogy az első hely meglehet, majd Reich Balázs egy kiváló idővel beugrott elém. A futam csak a harmadik rajt után indult el véglegesen, majd elkezdődött a vonatozás. A kartom az egyenesbe gyorsabb volt, mint az előttem lévő Balázsé, az egyenes végére mindig nagyon megközelítettem, de mellé már nem fértem be. A második helyen intettek le, aminek örülök, hiszen sikerült csökkentenem a hátrányomat az előttem állókkal szemben. Gratulálok mindenkinek!”
III. kategória
Lencsés Bálint nem akarta a véletlenre bízni a címvédését, és egy nagyon magabiztos időmérő körrel szerezte meg a nyolcfős, hármas kategória pole pozícióját. Mellőle, a második rajtkockából Pribilinszky Zoltán indulhatott, majd Vincze András és Bernula István következtek, a második sorból. Mögöttük a rajtsorrend az alábbiak szerint alakult: Molnár György, Molnár Tibor, Csáki Zoltán és Túróczi Máté.
Magunk mögött hagyva a hangár utcai, meglehetősen eseménytelenre sikerült 3-as kategória versenyét, a Hungaroringen már jóval izgalmasabb küzdelmet láthattunk, de azért az idegek itt sem feszültek pattanásig. A rajtnál Vincze András került pozícióba Pribilinszky Zoltán mögött, melyet a hosszú egyenes végén tudott előzésbe átfordítani, miközben a mögöttük összetorlódó mezőnyben Molnár Tibort tudta maga mögé utasítani az őt üldöző Csáki Zoltán. Miközben a mezőny két fogatban küzdött egymással a pozíciókért, addig az élen haladó Lencsés Bálint körről körre épített fel magának egy jelentősebb előnyt, és senkitől sem zavartatva száguldott a győzelem, és második OAGB-s bajnoki címe felé. Az imént említett két fogatot elsőként Vincze András, Pribilinszky Zoltán és Bernula István, majd Molnár György, Csáki Zoltán, Molnár Tibor és Túróczi Máté alkották, de mindközül elsősorban Csáki volt az, aki intenzív tesztelés alá vette az előtte haladó Molnár György védelmét. A verseny első fele meglehetősen nyugodtan telt el, a második félidőben azonban Csáki Zoltán kavarta fel az állóvizet, akinek sikerült bemennie Molnár György mellé, a külső ívre szorulva azonban tapadást veszített, így Molnár Tibor könnyedén vette vissza a verseny elején elvesztett helyezését.
A kockászászlóig már újabb helycserét nem láthattunk, így a futamot, és egyben a hármas kategória bajnokságát Lencsés Bálint nyerte, aki a győzelmével behozhatatlan előnyre tett szert a ponttáblázatban, melyhez ezúton is gratulálunk! A dobogó második fokára Vincze András, a harmadikra pedig Pribilinszky Zoltán állhatott fel. Negyedik helytől kezdődően a befutó további sorrendje: Bernula István (4), Molnár György (5), Molnár Tibor (6), Csáki Zoltán (7) és Túróczi Máté (8). Lencsés stílusosan zárta a hétvégét, hiszen megfutva a verseny leggyorsabb körét, mesterhármassal hagyta maga mögött a hármas kategória versenyét – ezt 10-es gokarttal teljesítette, és ideje 28,874 lett.
Nyilatkozatok
Lencsés Bálint (1. hely):
„Több mint egy tizeddel sikerült megcsípnem az első rajtkockát! Mögöttem Pribli, mögötte pedig Andris! Ez a sorrend a rajt utáni kanyarokban változott, hiszen JensonVincze atomrajtúAndris átrágta magát Priblin. Ebben a manőverben elég sok időt elvesztettek, így innentől kezdve nem volt nehéz dolgom a 10-es géppel. Ebben a kategóriában került először bevetésre a sisak alatti mikroport, aminek a segítségével versenyzés közben is tudtam kommentálni a futamot. Sajnos nem sikerült jól a felvétel, de hamarosan valamilyen formában közzéteszem.
Tehát a hungaroringi futamon sikerült megcsinálnom a “mesterhármast” (pole-győzelem,leggyorsabb kör), és az ezzel járó 25 pontot is bezsebelhettem. Idén az 5. futamgyőzelmemet könyvelhettem el, ééés…
2012 után ismételten sikerült megnyerni a bajnokságot a hármas kategóriában. Boldog és elégedett vagyok ezzel az eredménnyel, különösen azért, mert idén a 9futamból 9 futamon sikerült felállnom a dobogóra.
Köszönöm mindenkinek a támogatást és gratulálok Mindenkinek aki ebben a szezonban felállt a rajtrácsra a 3-as kategóriában!”
Vincze András (2. hely):
„Jól éreztem magamat egész hétvégén, egyben voltam fejben, az időmérő körömet is jónak ítéltem, bár itt-ott voltak benne hibák. Tisztában voltam vele, hogy egyetlen esélyem Pribli megelőzésére az, ha a rajtnál nem hibázok és bemegyek mellé. Ezt a gyakorlatban is sikerült kivitelezni, onnantól pedig foggal-körömmel ragaszkodtam ehhez a pozícióhoz, melyet sikerült is megszereznem. Bálinttal a lépést nem tudtam tartani, pláne, hogy Pribli többször is veszélyes közelségbe került, de teljesen elégedett vagyok. Remek futam volt, gratulálok Pribilinszky Zolinak a dobogóhoz és Bálintnak a győzelemhez, valamint a bajnoki címéhez!”
IV. kategória
Topor Kálmán a legutóbbi versenyen egy hajszállal maradt el a legjobb időtől, így mondhatni stílszerű volt, hogy ezúttal egy hajszállal legyen ő a legjobb. Leggyorsabbként teljesítve egy kört az időmérőedzés során, 9 ezreddel előzte meg a második helyről induló Csáki Zoltánt és zsebelte be a négyes kategória pole pozícióját. Nyuka Gábor harmadik legjobbként a kategória éllovasát, Kovács Györgyöt előzte meg, majd Somogyi Tamás, Márton Balázs, Murvai Tamás, Szatory József és Németh Attila következtek a „nehézfiúk” rajtrácsán.
Úgy tűnik, hogy a négyes kategória szakított idei hagyományaival, és egy meglehetősen eseménydús versenyt hozott össze a hungaroringi megmérettetésre. Miközben a pole-ból induló Topor Kálmán már az első körben biztonságos távolságra tudott kerülni az őt üldözőkhöz képest, – mely előnyt folyamatosan, a verseny végéig tudott növelni – addig a mögötte haladó vonatban komoly csaták bontakoztak ki, és az első körökben a mezőny végében már egy helycserét láthattunk, amikor Szatory József kényszerült Németh Attila mögé, egy balul sikerült előzési kísérlet eredményeként. A soron következő támadást a dobogó legalsó fokáért indította Kovács György, aki Nyuka Gábort előzte, azonban az első kísérlete szabálytalannak bizonyult, ezért visszaengedte maga elé versenytársát, de néhány körrel később már sikeresen abszolválta a helycserét. A szorult helyzetbe került címvédő ezt követően nem tudta tartani a lépést Györggyel, hanem helyette a hatalmas elánnal érkező Somogyi Tamást próbálta maga mögött tartani. A nagy tülekedések következtében még Szatory Józsefnek sikerült visszakövetelnie helyezését az előtte haladó Németh Attilától, de kettejük párharca itt még korántsem ért véget. A verseny felénél a Nyuka-Somogyi párharcot testközelből követő Márton Balázs próbált helyet találni magának a pálya leggyorsabb kanyarjában, ez azonban balul sült el, és végül kiforgott, mellyel a mezőny végére száműzte magát. Egy kanyarral később, az iménti páros küzdelme ért fordulóponthoz, amikor Somogyi Tamás, támadásra szánta el magát, ugyanott, ahol 1 körrel korábban Márton Balázs forgott ki, ezzel azonban Nyuka Gábort ütötte ki, és a nagy lendület következtében ő is csak komoly hátránnyal, Márton Balázs elé tudott visszatérni – Nyuka pedig a mezőny legvégére kényszerült. A következő helycsere egy meglehetősen extrém helyzetből adódott, ugyanis Murvai Tamás értette félre a kék zászlót, és rendkívül előzékenyen engedte el maga mellett vetélytársait, utolsó előtti helyre visszaesve ezzel, majd a boxba hajtva feladta a küzdelmet.
A verseny leintéséig újabb helycserét már nem láthattunk, de az időközben Csáki Zoltánt utolérő Kovács György, valamint a Szatory-Németh-Somogyi-Márton csaták egészen a futam utolsó másodpercéig szállították az izgalmakat. Mindezekből ugyan kimaradt, de emiatt valószínűleg egyáltalán nem bánkódott a magabiztos győzelmet szerző Topor Kálmán, akit Csáki Zoltán és Kovács György követtek a dobogó második és harmadik fokán. A négyes kategória befutójának a további sorrendje: Szatory József (4), Németh Attila (5), Somogyi Tamás (6), Márton Balázs (7), Nyuka Gábor (8) és Murvai Tamás (9). A verseny leggyorsabb köridejét Topor Kálmán jegyezte, 28,969-es köridővel, melyet a 4-es gokarttal teljesített, így mesterhármassal a zsebében hagyhatta maga mögött a hungaroringi versenyt.
Nyilatkozatok
Csáki Zoltán (2. hely):
“Négyes kategóriában egy csúszkálós géppel időmérőztünk! Bevállalósan mentem és a negyedik köröm elég jól kiadta! Sikerült jobb időt futnom a Gyurinál, majd láttam, hogy Gaba se ment nálam gyorsabban. Ezután Kálmán jött, aki a kijelző szerint az én 29,570-emre három 29,56x-es időt tolt. Nem akartam hinni a szememnek, de Ő sem :D. Megnéztem a hivatalos papíron és ha volt emlékszem az x 1;5;8-volt! Nem semmi teljesítmény, 3 polet érő kör, 7 ezreden belül, hát elismerésem. (Az utánunk következő pilóták már nem tudtak beleszólni az értékesebb helyekbe.) Versenyre Kálmán gyorsabb gépet húzott és körről körre távolodott. Mögöttem Gaba vonatoztatta a mezőnyt, így megpróbáltam utána igyekezni, de csak pár kört tudtam tízeden belül menni. Kálmány gyorsult én pedig lelkeztem magamhoz képest is lassulni. Amikor Gyuri másodszorra is átrágta magát Gabán, láttam, hogy vészesen közeledik, ezért mentem pár gumi kímélő kört és megnéztem, hogy a gépem hogy viselkedik védekező üzemmódban. Szerencsére ki tudtam használni a pálya adottságait és sikerült több támadást visszaverve végig védekezni a futamot. Elégedett vagyok a 2. hellyel mert ebben ma ennyi volt. Viszont sajnálom, hogy nem lett tiszta Karfanatics dobogó, kíváncsi leszek hogyan lesznek díjazva Gaba elleni manőverek, amelyek megszakították a dobogós szériáját !”
Kovács György (3. hely):
„Rendkívűl csalódott vagyok az időmérő miatt. Szeretem a ringi pályát, különösen a fordított irányt, és a szabadedzéseken sikerült is egy nagyon jó tempót és ritmust találnom. Az az igazság, hogy élvezem az elsőként kvalizást is, nagy kihívást jelent számomra. Viszont időmérőre egy “gumi nélküli” kartot kaptunk, ami kicsit sem kedvezett az agresszív stílusnak, amit az edzéseken jó tapadás mellett építettem fel. Nagyon haragszom magamra, mert az óvatosabb vezetés ellenére a pálya bizonyos részein így is túl agresszív voltam, ami jópár rajthelybe került. Azt gondolom hogy egy kicsit okosabb időmérőzés esetén minimum az első sor meglehetett volna. Így azonban a negyedik helyről indultam, és a pálya vonalvezetése miatt túl vérmes reményeim nem lehettek az előzéseket illetően. Viszont Gabának előlem indulva technikai problémái adódtak, és szinte folyamatosan támadási pozícióban tudtam menni mögötte. Ennek ellenére csak nagyon nehezen tudtam “átrágni” magam rajta, az első előzési kísérletem sajnos szabálytalan is volt, így vissza kellett engednem, ami miatt rengeteg időt veszítettem az élen haladókkal szemben. Miután másodjára sikerült rendben megelőznöm, tetemes hátránnyal, de Zoli után eredhettem. Sikerült erős tempót mennem, így az utolsó 4-5 körre őt is beértem és támadhattam a leintésig. Mindent megpróbáltam, de Zoli gépe Gabáéval ellentétben rendben volt, ezért 100%os helyzet nem adódott, és jól is védekezett. Egyszer betettem mellé, de azonnal vissza is engedtem. Igazából elégedettnek kellene lennem a dobogó miatt, mert magamból és a futamból is azt hiszem mindent kihoztam amit ki lehetett, mégis ilyen csalódott még nem voltam szerintem a szezon során. Szerettem volna már a Hungaroringen matematikailag bajnok lenni, de sajnos nem jött össze. Nagyon várom Battát, ami az egyik nagy kedvencem. Szeretnék győzni, és a maximumot kihozni magamból. A végén még szeretnék gratulálni mindenkinek, különösen Kálmánnak, aki nagyot ment ezen a versenyen is!”
Super GP kategória
Minden bizonnyal Kovács György szívesen elcserélte volna a Super GP-n elért időmérő pozícióját a 4-es kategória eredményével, hiszen itt ő bizonyult a leggyorsabbnak és 14 ezredes előnnyel kaparintotta meg a kategória pole pozícióját. Mellőle, a második helyről Topor Kálmán várhatta Bauer Krisztián rajtjelzését, a második sorba pedig Rátkai János és Somogyi Tamás állhattak fel. A rajtrács további része az alábbiak szerint alakult: Lencsés Bálint, Pribilinszky Zoltán, Vincze András és Somogyi István.
Fegyelmezett rajttal vette kezdetét a 30 perces viadal, ahol a versenyzők szemmel láthatóan a boxkiállásokig nem akartak semmit sem eldönteni a pályán, és megvárva a letisztult képet az erőviszonyokról, inkább a második félidőre játszottak. A verseny első felében a vezető pozícióért zajlott látványos csata, itt Topor Kálmán üldözte az előtte haladó Kovács Györgyöt, a boxkiállások azonban alaposan megkavarták a lapokat, hiszen kettejük közül az elsőként megérkező Topor előbb állt meg, mint a kijelölt zóna, ezért előrébb kellett gurulnia, amivel nagyjából azt az előnyt vesztette el, amivel Lencsés Bálint elé érkezhetett volna vissza – kettejük találkozása a pályán így is csattanósra sikerült. Ennél is rosszabbul jött ki a taktikai elem használatában az élen haladó Kovács György, aki végül csak a harmadik helyre tudott visszaérni a pályára. A verseny második felében a Somogyi-Rátkai párharcért izgulhattak a nézők, mely végül Rátkai János számára alakult kedvezően, aki egy határozott mozdulattal tudta megelőzni versenyzőtársát, mellyel feljött a 4. helyre. A kezdeti izgalmak a verseny hátralévő részében alábbhagytak, és újabb csaták már nem alakultak ki a versenypályán.
Ennek megfelelően a futamot végül Lencsés Bálint nyerte, megelőzve ezzel a második és harmadik helyen célba érő Topor Kálmánt és Kovács Györgyöt. A befutó további sorrendje: Rátkai János (4), Somogyi Tamás (5), Vincze András (6), Pribilinszky Zoltán (7) és Somogyi István (8). A versenyben futott leggyorsabb kört Lencsés Bálint szerezte meg, 28,704-es idővel, melyet a 4-es gokarttal teljesített.
Nyilatkozatok
Lencsés Bálint (1. hely):
„A fordított menetírányú hungaroringi pályán én kezdtem meg ebben a kategóriában az időmérő edzést, ami egyre nagyobb kihívást jelent a versenyzőknek, az egyre hűvösebb időjárás miatt. Nincs mentségem arra a tényre, hogy a rajtrácson csak a 3. sorba kvalifikáltam magam, így az 5. helyről kezdtem meg a 30 perces versenyt. A fejtörést leginkább Kovács Gyuri jelentette, a bajnoki ellenfelem, aki egyben a pole pozíció tulajdonosa is volt. A rajt pillanatát jól kaptam el, ott voltam Somogyi Tomit gépétől kb 5-10 centire. Tomi az első körben megelőzte Janit, de sajnos ezt nem tudtam kihasználni,mint nevető harmadik. Kb. 6-7 kört töltöttem a többiek mögött, és ezalatt az idő alatt közel sem használtam ki a gépet teljes mértékben, hiszen nem szerettem volna megmutatni az első pár körben, hogy mekkora ütőkártya is van alattam. Érdekesség hogy Andris boxkiállására reagáltam, amikor kijöttem a 6. kör környékén. Egy nagyon erős kivezető kör után sikerült megelőznöm Janit, aki azonnal reagált. Innentől kezdve nem titkoltam mit tudok a négyes gépből kihozni. A boxkiállások során Somogyi Tomit is sikerült magam mögött tudni, ám ami igazán izgalmas volt… Az Kálmi kiállása. Szépet csattantunk amikor jött ki a boxból, de szerencsére jó szögben kaptam el a gépe oldalát és egy hajszállal is,de sikerült megelőzni. Innentől kezdve már a 2. helyen voltam és Gyuri, valamint a bajnokság állása lebegett a szemem előtt. Gyuri nem jött ki a boxba, csak a verseny vége előtt 3 körrel. Pont utolértem, amikor kijött, tehát egy boxkiállásnyi időt dolgoztam le a futam alatt.Innentől kezdve már csak “behoztam a gépet sértetlenül”. Egyik szemem a pályán volt, a másik pedig a boxutca kijáraton, hiszen számomra kedvezően alakult, hogy Kálmi is meg tudta előzni Gyurit, így 9 pontot hoztam rajta! Nagyon jól felépített futam volt ez számomra,persze kellett hozzá a négyes is!
Őrülök, hogy ismét sikerült nyernem a Hungaroringen. Ez volt a 4. futamgyőzelmem ebben a kategóriában, amit 26 pontos előnnyel vezetek.
Gratula mindenkinek, nagyon izgalmas futam volt!”
Kovács György (3. hely):
“A 4-es kat-tól eltérően a Super GP időmérőre tapadással rendelkező gépet kaptunk, ami már a felvezető körben elégedettséggel és örömmel töltött el. A mosoly még szélesebb volt, miután az időmérő után az eredményjelző monitorra pillantottam. Viszont tudjuk hogy SGP-n a pole bőven nem elég az üdvösséghez, szóval túl sok mindennek nem igazán volt okom örülni. Bár Lencsés kolléga csak az 5. helyről várta a rajtot, egy jó taktikával és jó géppel egyértelműen elfogadható pozíció volt a verseny előtt. Mondtam is neki hogy tudom mire számíthatok tőle: kijön az elején, aztán kinyomja a technika szemét a leintésig. Mögöttem Kálmán várta a rajtot, aki viszont az időmérőn is nagyon gyors volt, így a futamon is hasonlóra számíthattam tőle. Ami a taktikámat illeti, szégyenkezve vallom be, hogy a 4-es kat sikertelensége miatt picit szétestem fejben, és nagyjából lesz…tam hanyadik helyen végzek. Az egyenesben elfogyó 3-askából ki akartam hozni a maxot vagy még többet, aztán meglátjuk az mire lesz elég. A buta-makacs oldalam mutatkozott meg ezen a futamon, amire nem vagyok büszke, hiszen értékes és fontos pontokat dobtam el, ahogy már számos idei SGP-s versenyen. Bálint megérdemelten nyert, hiszen végig ultragyors volt és mindent úgy csinált ahogy kellett. Nem figyeltem rá, hiszen tudtam mit fog csinálni, egyedül a tempóját nem tudhattam, csak sejthettem. Amikor Kálminak mutatták mögöttem hogy jöjjön a boxba, és ki is jött, felmerült bennem h én is követem, így legalább elé visszajövök. Ebben a szakaszban talán még Bálint elé is visszafértem volna. Azonban makacsul továbbmentem és csak a köridőimre koncentráltam. Nem szeretem ha tolnak le a pályáról, és csak guruló akadály vagyok valaki előtt. 🙂 Így viszont “büszkén feszíthettem” a harmadik helyen, mint egy idióta… Remélem Battán sikerül egy viszonylag értelmes ember benyomását keltenek Superben, mert ez így nagyon karcsú volt. Kálminak és Bálintnak viszont nagy gratula, szépet mentek!”
Izgalmas versenyek és egy újdonsült kétszeres OAGB bajnok – talán így lehetne a legtömörebben összefoglalni a vasárnapi futamokat, melyek a Hungaroring Kart Center pályáján zajlottak. Mogyoród után, a bajnokság következő állomása Százhalombattára kalauzolja a nézőket és résztvevőket, ahol a Battaring pályáján, fordított menetirányban fogják összemérni tudásukat a versenyzők. Egy bajnoki cím már elkelt, négy még várja gazdáját, de a többi helyekért is ádáz küzdelem zajlik a kategóriákban, így biztos, hogy izgalmas utolsó 3 futam elé nézünk.
Szerző: Vincze András