6. futamához érkezett az OAGB szezonja, amelynek a Battaring adott otthont. Szombaton a HCK mezőnyének az időjárás viszontagságaival is meg kellett küzdeniük, nem csak egymással. Vasárnap a szabadedzések vizes pályán indultak a reggeli esőzés miatt, de már a szabadedzések alatt, az időmérő előtt teljesen felszáradt a pálya.
I. kategória
Az egyes kategóriában Schmickl Balázs szerezte meg a pole pozíciót Papp Dávid Róbert és Nagy Marcell előtt. Balázs idei első pole-ja mellé idei első győzelmét is behúzta, bár közel sem volt olyan egyszerű versenye, mint amire ez a két sor következtetni engedne. Dávid végig támadta őt, de nem hagyott helyet. A többiek sem maradtak le. Csernik Csaba, aki vezeti a bajnokságot, látványos előzést mutatott be Nagy Marci kárára 5 perccel a rajt után, a harmadik helyért. Az utolsó kanyarnál Scmickl Balázs védte a belső ívet Papp Dávid Róbert ellen, aki szintén beállt Balázs ívére, nehogy Nagy Marci meg tudja előzni, Marci pedig követte az előtte haladók példáját. Csaba viszont másképp gondolkozott, a külső ívet választotta, és körbe autózta Marcit. Pontosabban mellé ért a célegyenesben a jobb oldalról, majd egymás mellett vették be az első két kanyart, a jobb-bal kombinációt, de a balosban hiába volt kívül Csaba, mivel sikerült Marci mellett tartania a gépét a következő kanyar előtt, a hídról le már övé volt a belső ív és a harmadik pozíció. Bár a verseny folytatódott, kísérletek voltak, a sorrend már nem változott. Schmickl Balázs győzött, Papp Dávid Róbert második lett, Csernik Csaba harmadikként zárt.
Nyilatkozatok:
Schmickl Balázs – 1. Hely:
Nagy reményekkel jöttem a battai futamra. Az időmérő edzésen megszereztem a pole pozíciót. A versenyre sikerült egy közepes gokartot kihúznom, és a rajtot is sikerült jól elkapnom. Papp Dávid nagy nyomás alá helyezett, de sikerült a verseny végéig kihúznom a támadásokat. Gratulálok midenkinek, és várom a következő versenyt.
II. kategória
A kettes kategóriában, ahol a legszorosabb a pontverseny, Fühl Zoltán szerezte meg a pole pozíciót, ami legutóbb a második futamon történt így. Zoltán a pole pozíció mellé magabiztosan zsebelte be a győzelmet is, átvéve ezzel a vezetést a bajnokságban. Szabó Martin indult a második helyről, aki sokáig tartotta is a pozícióját, sőt, ezen a helyen is intették le a kockás zászlóval, ám volt egy vitatható esete Csernik Csabával, ami miatt Csaba óvást nyújtott be ellene. A harmadik helyről Nagy Marcell indult, és az ő helyezése sem változott a leintésnél. Hogy mégse legyen eseménytelen a futam, arról a hatodik helyről rajtoló Csernik Csaba gondoskodott. Megelőzte Papp Dávid Róbertet, Kollár Attilát és Nagy Marcellt is, majd a verseny végére már Szabó Martin második helyét kívánta megszerezni. Csaba Dávidon kívül az összes előzését az utolsó kanyar külső ívén hajtotta végre. Kívülről ellenfelei mellé ment a célegyenesben, majd a hídra felvezető balosban már meg is volt a pozíció. Szabó Martin ellen ez nem jött össze, bár egymás mellett voltak, de a hídra felérve Csabának el kellett vennie a gázt, hogy ne akadjon a falba. Nem maradt hely számára, a kérdés, hogy Martin szorította ki, vagy Csaba húzott rá Martinra, és azért nem maradt számára hely. Mindenesetre, Nagy Marcell is visszaelőzte őt. A dobogó tehát: Fühl Zoltán, Szabó Martin, Nagy Marcell, Martin óvás alatt. A hatodik helytől Papp Dávid tartotta maga mögött a mezőnyt, Dömötör Patrik pedig, aki a bajnokságot vezette, a nyolcadik helyről indult és ott is végzett, így hárman is megelőzték a pontversenyben, amely továbbra is nagyon szoros.
III. kategória
A hármas kategória időmérője nagyon szorosra sikerült. Molnár György 3 ezreddel előzte meg Kosztolányi Ádámot, és 15-tel Lencsés Bálintot. Az élmezőnyben két döntő momentum volt a verseny alatt. Először is Kosztolányi Ádám beragadt a rajtnál (talán kuplungprobléma miatt?) – időben lépett a gázra, csak a gokartja késve reagált, ami alatt Lencsés Bálint és Propszt Roland is meg tudták előzni. Propszt és Kosztolányi 3-4. helyei a leintésig megmaradtak. Lencsés Bálint utolérte Molnár Györgyöt. Az utolsó kanyar előtt György túlságosan is a belső ívet védte, a pálya bal szélén véve a féktávot, amivel teljesen lelassította magát a kigyorsításnál. Bálint bement mellé, egymás mellett voltak, sportszerűen viselkedtek a hídra felvezető jobb-bal kombinációban, mindkettő helyet hagyott a másiknak, a kanyar után Györgyé volt a jobb oldal a hídról levezető kanyarok előtt, ami azt jelentette, hogy megtartotta a vezetést. Pár kör múlva ugyanez megismétlődött. Majd harmadszorra már másképp alakult. György már rutinosabb volt, középen fékezett, nem a pálya bal szélén, hogy legyen helye a kigyorsításra. Azonban hibázott: picit lecsúszott a csúcspontról. Hiába a szélesebb bejárat, Bálint ismét be tudott menni mellé, és most még jobb volt a lendülete, így meg tudta előzni Györgyöt a balos előtt. Már nem volt lehetőség visszavágni. Bálint ezután elment a kockás zászlóig, haza vitte a győzelmet, Molnár György lett a második, Propszt Roland a harmadik. Majd Kosztolányi Ádám, Novák Bálint, Lantosi Dániel volt a sorrend a befutónál. Kővári Viktor nyert több pozíciót, a 12. helyről indult és 10. lett.
Nyilatkozatok:
Lencsés Bálint 1. Hely:
Ritka pillanatok egyike közé tartozik, de igen, egy nyilatkozat kezdetét kezdem el éppen írni. Ebben a szezonban nem volt időm, se energiám ilyeneket írni, de a PR fontos, főleg a szezon felénél… Na jó, igazából nem, de a “pole-win-fastest lap” típusú győzelmekről nem igen tudok mit írni, a semmiről meg nem szeretek beszélni, mert versenyző vagyok,és nem politikus. Hogy igazán a lovak közé csapjunk: Az időmérő köröm nem volt rossz, de volt két srác, akik 15, és 12 ezreddel le tudták amortizálni azt a mérhetetlen egóm, amivel néha rendelkezni tudok. Molnár Gyuri, valamint Kosztolányi Ádám, aki soha nem vert még meg kvalifikáción. A rajt előtti pillanatokban azon gondolkoztam, hogy egy esetleges dobogó, harmadik hely mekkora nyomást jelent manapság. A kvalifikáció után többen jöttek oda hozzám, hogy “Mi történt?” és “Hogyhogy csak 3.?”. Mindenkinek azt mondtam, hogy a versenyen osztják a pontokat! Szóval verseny… Két felvezető kör, amin lekövettem Gyurit, és láttam, hogy szinte egyforma a gépünk. A rajtrácsra való felállásnál furcsa volt, hogy vannak előttem emberek, és nem én foglalhatom el először a rajtrácson a helyem. A rajt előtt még kaptam egy rádió üzenetet Vikitől, az irányítóból, hogy szurkol nekem, és tudtam: Vele együtt a fél Battaring csapat. A rajtnál lerajtoltam Ádámot, még Roland is be tudott jönni mögém, aki egy pillanatig veszélyeztetett is, de aztán besorolt mögém. Innentől kezdve Gyurit kezdtem kergetni, minden energiámat az utolérésébe fektetve. Pontosan azért nem hagytam még abba a versenyzést, amit azalatt a 13 kör alatt átéltem: Megszűnik létezni a világ, csak a pálya van, a géped, ami a “testeddé válik”, és nincs mese: meg kell oldani a feladatot, itt, a hazai pályán, mindenki szeme láttára, közeledni kell, utol kell érni, Gyurira nyomást helyezni. Pár körrel később meg is érkeztem Gyuri mögé, aki nem feltétlen örülhetett neki. Gyurinak nem volt más választása: Le kellett védenie a visszafordító ívét, mert ha nem, akkor bemegyek. Le is védte, de a kigyorsításon megérkeztem. Hídfeljárat korrekt, kétszer is. Harmadjára már jobban kaptam el a kigyorsitást, így elmentem Gyuri mellett. A verseny hátralévő részében egyforma távolságra voltunk egymástól. Az utolsó öt körben közelebb jött, akkorra már be tudtam osztani az előnyöm. Hatalmas taps mindenkinek, végre egy korrekt, élvezetes csata. HATALMAS KÖSZÖNETTEL TARTOZOK A BATTARING STAFFNAK a szurkolásért, a támogatásért, bíztatásért, hogy hittetek bennem, hogy meg lehet csinálni a harmadik helyről! Még az előzésem előtt is láttam fent az erkélyen, a boxban, az irányító előtt az izguló arcokat. Valami olyasmi volt ez, mint amikor a WTCC-s srácok a Hungaroringen mennek. Új fogalmat adott ez a hétvége a hazai versenynek. Gratulálok mindenkinek, és köszönöm a többiek korrekt hozzáállását!
Propszt Roland – 3. Hely:
Vártam a Százhalombattai versenyt már, mert technikás, jó pálya, ahol eredményesen szoktam szerepelni, így most is bíztam a dobogóban. Reggel még vízes volt a pálya, bíztam benne, hogy fel fog száradni. Szerencsére ez meg is történt már a szabadedzések végére. Időmérőn nem sikerült túl jó időt menni, sokat benne hagytam, így csak a 4. helyről indulhattam. Mindenképpen a dobogóra fel szerettem volna kerülni, tudtam, ehhez Bálintra tapadnom kell és kihasználni, amikor előz. Ez a rajtnál meg is történt, és az előzése után még én is befértem. Gépem jóval lassabb volt az egyenesben, mint az utánam következőnek, így végig kellett védekeznem a futamot, amit szerencsére hiba nélkül megoldottam.
IV. kategória
A négyes kategóriában a hármashoz hasonlóan Molnár György volt az időmérő edzés leggyorsabbja, és ezúttal a győzelmet sem engedte ki a kezéből. Mondhatni sima versenye volt, senki sem veszélyeztette a győzelmét. Mögüle Gaál András indult, aki már két győzelmet is begyűjtött eddig a szezonban. Andrást a verseny elején Kővári Viktor kergette. Viktor gokartja gyorsabb volt a pálya leghosszabb, hátsó egyenesében, ott mindig nagyon közel került Andráshoz. A verseny egyharmadánál András a szokásos ívet követte a következő jobbos kanyarban, vagyis a pálya széléig engedte ki a gépét, hogy széles ívről tudjon a szűk jobbosra fordulni. Viktor ezt kihasználta, és betette gokartját Andrásé mellé. Az előzés ekkor még nem volt meg, a következő enyhe jobbosban András Viktor mellett volt a belső íven, majd egymás mellett fordultak be a híd alá a balosba. Mindketten hagytak helyet a másiknak, a külső ív volt a gyorsabb, ahol Viktor haladt, ezzel megszerezte magának a dobogó második fokát András előtt. A negyedik helyen Priblinszky Zoltán ért be, aki ebből a pozícióból is rajtolt. Ami hátrébb történt, arról majd a versenybíróság dönt.
Nyilatkozatok:
Kővári Viktor – 2. Hely:
Nagy izgalommal vártam a futamot, mert esőt jósoltak, reménykedtem, hátha felborul az eddigi papírforma. Esett is ugye korábban, de végül az időmérőre már teljesen felszáradt. Egész nap élveztem a pálya ritmusát, szerencsére az időmérőn ki is jött, egy harmadik helyet sikerült megcsípnem, ami az eddigi legjobb rajthelyem volt az AGB-ben. Rajtnál sikerült simán eljönnöm, majd később nagyon szembetűnő volt az első pár kör megtételével, hogy a híd után nagyon ráesek az Andrásra, ezért aztán egy következő adódó alkalommal a hátsó jobb kanyarban beszúrtam mellé, éreztem, hogy szűkebbet tudok fékezni, így is lett, sikerült megelőznöm. Néhány kör alatt szerencsére sikerült pár másodpercre elszakadnom. Addigra a Gyuri már jelentős előnnyel vezetett, tisztában voltam vele, hogy ha jó ritmusban végigmegyek akkor a maximum a második hely lehet ahol befuthatok. Ezt sikerült is végrehajtanom, így nagy örömömre az első dobogóm szereztem meg az AGB-ben. Keményen dolgozom tovább, célom, hogy a legjobb 6-ban végezzek az év végén.
Gaál András – 3. Hely:
Az időmérő elég szorosra sikerült, de sikerült egy második helyet megszereznem. A versenyre nem húztam túl jó gépet, de le lehetett volna védekezni. Hibáztam az egyik kanyarban, szélesen fordultam, és ezt Kővári Viktor kihasználta. Visszatámadtam, de nem tudtam megőrizni a pozíciómat. Szép, korrekt előzés volt. A futam nem sikerült rosszul, de sikerülhetett volna jobban is. Gratulálok mindenkinek!
SuperGP
A SuperGP érdekessége ezen a pályán, hogy a bokszkiállás helyett ezúttal egy jokerkört kellett teljesíteniük a versenyzőknek, a szomszédos vezetéstechnikai pálya adta lehetőségeket kihasználva. A pole pozícióból Csáki Zoltán indult azon a versenyen, ahol a jó taktika aranyat érhet. Pontosabban, ahol a joker kör időzítésével lehet előzni a pálya helyett. Zoltánt Szabó Martin és Kosztolányi Ádám követte szorosan, majd eleinte a többi versenyző is közel tudott maradni az élbolyhoz. A kiállások sorát Szabó Martin kezdte, aki a pályán nem bírt el Zoltánnal, így joggal gondolhatta azt, hogy a szabad pályán majd gyorsabb lesz nála. Három kör múlva következett Kosztolányi Ádám, aki a joker körből visszatérve Martin elé tudott megérkezni. Zoltánt mögül eltűntek az üldözöttek és a pályán maradt. Utólag könnyű okosnak lenni, de talán a Kosztolányi Ádám utáni körre időzített kiállás lett volna a biztos lehetősége erre a győzelemre. Azonban nem jött ki, maradt, Ádám picit gyorsabb köröket teljesített és, amikor Zoltán is kiállt a végén, Ádám mögé jött vissza. A győzelmet tehát Kosztolányi Ádám szerezte meg Csáki Zoltán és Kocsi Viktor előtt, aki a joker körnél előzte meg Szabó Martint azzal, hogy tovább kint maradt a pályán, követve Zoltánt. A további sorrend: Molnár György, Pribilinszky Zoltán, Zsigri Márton és Deák Gyöngyvér.
Nyilatkozatok:
Csáki Zoltán – 2. Hely:
Sgp-n idén már háromszor indulhattam a második helyről, és most közel két tizeddel sikerült a mezőny elejétől kezdeni a versenyt. Nem akartam korábban kijönni, nehogy beragadjak valaki mögött, aki kivárásra játszik. Utólag megint kiokosítottak, hogy ha lereagálom Ádám kiállását, akkor egy gyors körrel visszakerülhettem volna elé, és még is nyerhettem volna. Sajnos közben nem tudtam figyelni, hogy kik mikor jöttek már ki mögöttem, és főleg hogy kik nem! Örülök, hogy ismét dobogón végeztem, ha az én gépem jobb egy tizeddel és nem Ádámé, akkor a győzelem is meglett volna, de majd legközelebb!
Kocsi Viktor – 3. Hely:
Battaring a kedvenc pályám, jól is megyek rajta. Mégsem sikerült jó időmérőt futni. Minden körömben hibáztam. De így is a negyedik helyről indulhattam. A verseny eseménytelen volt. Nem tartott fel és nem támadott senki, így a kiállással az utolsó lehetőségig vártam. Végül sikerült egy helyet javítani.
Az I. kategóriát Csernik Csaba vezeti, a II.-ban Fühl Zoltán áll az élen, míg a III.-ban Lencsés Bálint, a IV.-ben Molnár György. A Super GP éllovasa Kocsi Viktor. A következő futamnak a csömöri pálya ad otthont július 10-én, ezúttal a megszokottal ellentétes irányban.
Szerző: Sárdi Barbara