HÍREK

HÍREK-INFORMÁCIÓK
OAGB szabályváltozások 2023

OAGB szabályváltozások 2023

Hamarosan felkerül a 2023-as OAGB szabályzat az oldalra. Az alábbiakban azokat a pontokat találjátok, ahol változás történt az előző évhez képest. Ettől függetlenül mindenki számára a szabályzat teljes ismerete szükséges, így kérjük, hogy a futam előtt olvassátok át a teljes szabályzatot. Ha valakinek van bármilyen ötlete, ami bekerülhet a szabályzatba, vagy módosítást igényel, akkor írjon nyugodtan az info@amatorgokart.hu címre, az első futamig még tudunk rajta módosítani.

A változások:

1.  Manapság nem meglepetés, hogy emelkednek az árak, sajnos ezt mi sem tudtuk kivédeni.

Költségek-díjak

30 perces edzőfutam: 9.000 Ft

Szabadedzés 1×8 perc 3.500 Ft
Szabadedzés 2×8 perc 6.000 Ft
Szabadedzés 3×8 perc 9.000 Ft
Szabadedzés 4×8 perc 11.500 Ft
Szabadedzés 5×8 perc 13.500 Ft
Szabadedzés 6×8 perc 16.500 Ft
Szabadedzés 7×8 perc 19.500 Ft
Szabadedzés 8×8 perc 22.000 Ft

Regisztrációs díj 1 versenynapra: 1.500 Ft
Regisztrációs díj egész évre: 4.500 Ft

1-es, 2-es, 3-as és 4-es kategória:
Nevezési díj 1 kategóriába: 13.000Ft
Nevezési díj 2 kategóriába: 25.000 Ft
Nevezési díj minden további kategóriába, kategóriánként: 13.000 Ft

SuperGP kategória:
Nevezési díj: 14.000 Ft
Nevezési díj az OAGB és a HCK bajnokainak: 13.000 Ft
Nevezési díj (ha másik kategóriában is indulsz): 13.000 Ft

Egyéb költségek:
A nevezési díjon felül fizetendő, amennyiben nem volt előzetes nevezés: 3.000Ft/kategória (akik először indulnak a bajnokságban, és nem neveztek előre, azoknak nem kell kifizetni az 3.000 Ft-ot)

2. MNASZ versenyzői igazolvány

Jelen állás szerint idén nem kell MNASZ igazolványt igényelni ahhoz, hogy el tudjatok indulni a versenyeken. Ez ugyan változhat még az év folyamán, de jelenleg semmilyen teendőtök nincs ezzel kapcsolatban. Bármilyen változás van, mindenkit személyesen értesítünk erről.

3. Változott az előzetes nevezés határideje, a futamot 1 héttel megelőző pénteken estig van lehetőség az előzetes nevezésre úgy, hogy ne kelljen megfizetni a +3.000 Ft-os költséget. Tavaly is nagyon sokan segítettek azzal, hogy időben neveztek, de sajnos sokan voltak akik nem tették meg, ezzel rengeteg plusz munkát okozva. Az időtervet kiírni, és a pályának leadni, hogy meddig leszünk ott a verseny napján csak akkor tudjuk, ha mindenki leadta az előzetes nevezését, és a tervezett szabadedzéseinek számát.

2.01. Előzetesen nevezni a futamot megelőző 9. nap éjfélig lehet e-mailen keresztül.
2.02. Az előzetes nevezésnek tartalmaznia kell a nevet, a választott kategóriá(ka)t és az aznapi 8 perces edzések tervezett számát.

4. Változtattunk a többszörös OAGB bajnokok nevezésének korlátozásán. Akik 2 éven belül 2 bajnoki címet szereztek, kiemelt versenyzők lesznek. A kiemelt versenyzők mindaddig csak a SuperGP kategóriában indulhatnak, amíg az előző 2 évet vizsgálva bajnoki címet szereztek.

5.01. Azok a versenyzők, akik 2 egymást követő évet vizsgálva 2, vagy annál több OAGB bajnoki címet szereztek, kiemelt versenyzők lesznek. A kiemelt versenyzők mindaddig csak a SuperGP kategóriában indulhatnak, ameddig az előző 2 naptári évet vizsgálva legalább 1 bajnoki címük van. Ha az előző 2 évben nincs bajnoki címük, akkor az 1-2-3-4-es kategóriák közül egy választott kategóriában, valamint a SuperGP kategóriában indulhatnak.

5. A 8 perces szabadedzéseket nem lehet megosztani, azt csak egy versenyző futhatja le. Szintén tavalyi tapasztalat, hogy az egyik futam utolsó szabadedzésén lett versenyző cserélve, a gokart időmérős gokart volt, aki pedig beleült az edzés közben, annak fogalma sem volt, hogy hol kell megállni, vagy mit kell csinálni, mert mi a másik versenyzőnek mondtuk el, aki az edzést kezdte. A másik probléma, hogy egészen extrém helyeken szokott csere történni, mindez az idő szűke miatt kapkodva és balesetveszélyesen.

10.4. A szabadedzés nem megosztható, a 8 perces edzést csak egy versenyző teljesítheti. Amelyik gokartban versenyzőcsere történt, úgy a bírok kiintik a gokartban ülő versenyzőt az adott szabadedzésről, és nem fejezheti be azt.
10.5. Amennyiben az utolsó szabadedzésen versenyzőcsere történik egy gokartban, úgy a cserében résztvevő összes versenyző 1 másodperces büntetést kap az időmérő edzésen.

6. Ha előfordul olyan hiba, hogy a versenyzők 2 körnél többet tesznek meg az időmérő edzésen, akkor is csak az első két mért körük számít bele az időmérő edzés eredményébe. 

12.13. Amennyiben az időmérő rendszer hibája, vagy egyéb hiba miatt a versenyzők több kört tesznek meg, mint amennyi az eligazításon elhangzott, úgy a plusz körök nem számítanak bele az időmérő edzés végeredményébe.

7. Az eligazításokon mindig elmondtuk, most a szabályzatba is bekerült a rajtprocedúra azon része, amikor valaki elveszti a pozícióját a felvezető kör alatt. Aki a saját hibájából veszíti el, arra az előzési tilalom vonatkozik, és nem veheti vissza a helyét.

13.01. A versenyzők az eligazításon elhangzott számú (általában 2) felvezető kört tesznek meg. A felvezető kör alatt az előzés tilos. Aki a felvezető körben előz, az a futam végén eggyel több helyes büntetést kap, mint ahány versenyzőt megelőzött.

13.02. Ha egy versenyző más hibájából elveszíti a pozícióját a felvezető kör alatt, akkor visszaveheti azt. Ha nem tudja visszavenni a rajt kezdetéig, akkor kézfeltartással kell jeleznie a vezető bíró részére, hogy nem a megfelelő pozícióban van. A vezető bíró ekkor új rajtot rendel el. Ha valaki a saját hibájából kerül más pozícióba, akkor az nem veheti vissza az eredeti helyét, és nem jelezhet a bírónak az új rajt miatt. Aki ezt mégis megteszi, az a futam végén kettővel több pozíciós büntetést kap, mint ahány helyet nyert az új rajt miatt.

8. Szeretnénk ösztönözni mindenkit, hogy ne az első körben akarja megnyerni a versenyt egy meggondolatlan manőverrel. Akinek az egyértelmű szabálytalansága miatt új rajtot kell elrendelni, az a futam végén automatikusan 2 helyes büntetést kap.

13.9. Ha az új rajt valamelyik versenyző egyértelmű szabálytalansága miatt van, akkor a szabálytalan versenyző a futam végén 2 helyes büntetést kap.

9. Többször előfordult, hogy amikor a védő hibázott, és lecsúszott az ideális ívről, úgy akart visszazárni, hogy a támadó már előzési manőverbe kezdett, és ebből volt leszorítás vagy vitás helyzet. Az az elvárás, hogy ha valaki egyértelműen hibázik, akkor vegye figyelembe a körülötte lévő gokartok helyzetét, és ezt figyelembevéve folytassa a versenyét.

Ha a védő egyértelműen hibázik, a támadó pedig ennek köszönhetően előzési manőverbe kezd, a védőnek figyelembe kell vennie a támadó megkezdett előzését, és akkor sem húzhat rá, ha az még nincs bent fél gokarttal.

10. Ha a védő egyértelműen hibázik, és a támadótól nem elvárható, hogy ezt le tudja reagálni, meglöki, és így előzi meg, akkor mentesülhet a büntetés alól. Ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy ha a védő hibázik, akkor meg lehet őt lökni, és úgy lehet őt megelőzni. Itt azon van a hangsúly, hogy le tudta volna reagálni a támadó a hibázást vagy nem.

Tilos a védő sorozatos lökdösése. Ha a lökésből vagy tolásból a támadónak előnye származik, az egyértelműen szabálytalan, de a sorozatos lökések, amelyek nem járnak pozícióvesztéssel a védő részéről, azok is büntetést vonhatnak maguk után. Kivétel lehet ez alól, ha a védő egyértelmű hibáját a támadónak nem volt lehetősége lereagálni, és emiatt történik a lökés.