Eddigi legsikeresebb évén van túl az Országos Amat?r Gokart Bajnokság Endurance sorozata, hiszen köszönhet?en az Eupenb?l érkezett 13db Sodi GT4-es gépparknak, az eddigi, maximum 8 csapattal szemben, idén már 11 különböz? alakulat állhatott rajthoz, a csapatok számával arányosan megnövelt versenytávú futamokon. A minimum 3, maximum 4 órás összecsapásokon így minden eddiginél izgalmasabb és kiélezettebb csatákat láthattunk mind a dobogós, mind pedig a különböz? pontszerz? helyezésekért. A pontszámokra kitérve még érdemes megemlíteni, hogy a megnövekedett indulási létszámnak köszönhet?en, a ponttáblázat is ezzel arányos változáson esett át. Hogy pontosan hogyan is alakult az Endurance OAGB 2013-as szezonja, azt a következ? sorokban részletesen is átvesszük.
A 2012-es szezon szinte teljes egészében a Prokart Racing dominanciájáról szólt, és bár az idei évben is sikerült megnyerniük az összetett értékelést, már 1 futammal a vége el?tt, azért a futamokon már korántsem volt mindig ennyire egyértelm? a csapat fölénye, kiket idén Lencsés Bálint, Rátkai János, Mihály Krisztián és Riba Krisztián képviseltek. A tavalyi év ezüstérmese, a Kartfanatics (Nyuka Gábor, Topor Kálmán, Csáki Zoltán és Víg Attila) csapata ezúttal is megpróbálta megszorongatni a címvéd? alakulatot, ám az idei év végére az ezüst megtartására helyezték a hangsúlyt. F? kihívójuk az újonc, Excelsior Racing lett, Kovács György, Szetei Gergely és Sz?cs Gerg? vezényletével, akik egy rendkívül er?s bemutatkozó évvel, az utolsó futamon megszerezték az összetettbeli második helyet. Ami a dobogós helyezéseket illeti, a Prokart csapata 7 indulásból 7 dobogós helyezést könyvelt el, és ebb?l három alkalommal sikerült annak legel?kel?bb helyére felállnia. A Kartfanatics szemmel láthatóan mindent megtett annak érdekében, hogy meg?rizze a bajnoki ezüstöt, hiszen eggyel több alkalommal, összesen ötször állt dobogóra, mint az Excelsior Racing, melyb?l kétszer is els?ként láthatták meg a kockászászlót, az Excelsior pedig egy alkalommal szelhette át mindenki el?tt a rajt-cél vonalat a verseny leintésének pillanatában. A B & W Racing csapata (Porcs-Makkay Ákos, Nagy Koppány, Molnár György és Vincze András) az idei évben egy helyet javított tavalyi eredményéhez képest és két harmadik helyet szerezve az idei évben, az összetettbeli negyedik helyen fejezték be a 2013-as szezont. A TH-Cornhole! (Balogh Dávid és Schreiber Roland) csapata ugyan csak három futamon indult el az idei évben, ezeken a futamokon azonban mind dobogóra állt, így öles léptekkel jött fel a ponttáblázat ötödik pozíciójába, megel?zve ezzel a BTTH (Hrenkó András, Lovassy Árpád és Reich Balázs) és a Kocsi Racing (Kocsi Viktor és Zsolt) alakulatát, ahol az utóbbi csapat egy alkalommal a dobogó második fokára is felállhatott. A 2013-as szezonban két alkalommal teljesíthetett az Endurance mez?nye 4 órás futamot, el?ször a negyedik fordulón, Százhalombattán, majd az utolsó el?tti versenyen, a Hungaroringen. Az utóbbin Janecskó Adriánnak sikerült felírnia a nevét a 2013-as év statisztikájába, mégpedig azzal, hogy egymaga megnyerte a 4 órás viadalt, de érdemes megemlíteni még Mészáros Zoltánt is, aki szintén egyedül állt rajthoz a Hungaroringen, és mindössze egy hellyel csúszott le a dobogós helyezésr?l. A bajnokság állandó résztvev?jének számított még az MGE csapata (Juhász Zsolt, Murvai Tamás, Szatory József és Tóth Sándor), akiknek újonc évükben ugyan nem jött össze a dobogó, de szorgalmas pontgy?jtésüknek köszönhet?en végül a nyolcadik helyen fejezték be a 2013-as végelszámolást.
A pole pozíciók statisztikájára pillantva egy elég egyértelm? Excelsior Racing uralmat láthatunk, hiszen mindössze három alkalommal nem indulhattak a legel?kel?bb „rajtkockából”. A három másik alkalom három különböz? csapatot takar, név szerint a Prokart Racinget, Kartfanatics Hungaryt és a B & W Racinget.
Az el?z? és a most következ? statisztikából egyértelm?en kiderül, hogy a Prokart idén sokkal inkább a gyors verseny etapokra és futamgy?zelmekre, mintsem a gyors id?mér?kre helyezte a hangsúlyt. A bajnokcsapat összesen 4 alkalommal futotta meg valamely verseny leggyorsabb körét, mögöttük az Excelsior Racing áll, két leggyorsabb körrel a nevük mellett, a harmadik helyezett pedig a B & W Racing, akiknek egyszer sikerült a fenti teljesítményt abszolválniuk.
A 2013-as szezon minden eddiginél változatosabb évet hozott össze, köszönhet?en az új gépparknak és az ehhez igazított szabályzatnak. A 2014-es évre mindenképpen az egyik f? kérdés az marad, hogy sikerül-e valakinek megcsípnie a Prokart csapatát, vagy pedig harmadik alkalommal is bajnokok lesznek. Egy biztos, rengeteg kérd?jel övezi még a 2014-es évet, ami a csapatokat illeti, a válaszokra pedig egészen március els? hétvégéjére kell várnunk, amikor is a G1 Kart Centerben ismét felb?gnek a motorok. Várunk szeretettel minden kedves versenyezni vágyó csapatot, és elnézve az Endurance tavalyi népszer?ségét, már most bátorítunk mindenkit, hogy adja le nevezését az info@amatorgokart.hu email címre.
Szerz?: Vincze András